/spanien/barcelona/forum/7074.aspx/spanien/barcelona/forum/7074.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2013-09-15 18:00
Jag är benägen att hålla med angående hyllningskören till Cesc. Jag är väl förmodligen bland de här inne som varit tuffast mot honom, men då har även kritiken varit befogad. Det är otroligt roligt att se hur han höjt sig den här säsongen, jag märker ett mer lugn i hans spel och självförtroende. Hans två tidigare säsonger verkade det nästan som att han kände sig sämre än alla andra och kämpade för att bevisa att han höll för att spela i Barcelona. Den här säsongen upplever jag honom med en helt annan mentalitet, ungefär som att han tagit ett snack med sig själv och insett att han faktiskt är utav yttersta världsklass. Jag vet inte vad det är, men något har hänt med honom iaf. Sen hoppas jag bara att det håller hela säsongen och att han inte blir totalt värdelös efter vinteruppehållet, för det är då han ska vara bra. Hur som helst ser jag honom som en given startspelare för tillfället. Laget blir bättre när han spelar, inget snack om den saken.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Stoichkov~
2013-09-15 17:48
"Den som jag har blivit mest imponerad av så här långt in på säsongen - är Cesc Fábregas. Han har verkligen höjt sig flera snäpp och blivit otroligt vital när han är på plan. Vi såg igår när han kom in, allt förändrades och han låg bakom Messis mål. Jag och flera har skrivit det flera gånger, Cesc ska få en plats i elvan." Bra skrivet. Cesc tillför en annan dimension till laget. Spelet blir något rakare när Cesc är på planen. Han påverkar på så sätt anfallets sätt att spela, och framförallt Messis sätt att spela i kombinationer i anfallet förändras. Martino är medveten om Cescs egenskaper vad jag har förstått. I de matcher som han vill ha lite rakare spel sätter han in Cesc i startelvan. I andra fall som igår när matchen låser sig kommer Cesc in som inbytt. Då förändras anfallet. Ska säga att även Cesc är medveten om vad han bidrar med i spelet i Barca Jag har läst en artikel där han nämner detta. Är glad att vi har båda Don iniesta och Cesc. Det är ett lyx.
Jeffson
2013-09-15 17:42
Shanghai

Så som Iniesta har presterat sedan förra kontraktsförlägningen, så förtjänar han visst en löneförhöjning.
Barcelona The Octopus of Badia
2013-09-15 17:18
Shanghai

Det spelar ingen roll om Iniesta sovit på plan i samtliga matcher den här säsongen, utan en spelare av hans dignitet förtjänar nästan vad han än pekar på efter allt han gjort och offrat för klubben. Att dra undan en kontraktsförbättring från bordet pga några undermåliga insatser inledningsvis skulle vara mer respektlöst av ledningen än när de valde att skicka ut Abidal genom bakvägen.
Barcelona Shanghai
2013-09-15 17:10
Så som Iniesta har presterat denna säsong, så förtjänar han inte löneförhöjning. Det känns som att han hänger efter lite, kan det bero på landslaget som tar kål på honom och varenda spelare? Spanien spelar turneringar nästan varje sommar och kommer alltid långt, vilket gör att våra spelare blir oerhört slitna inför säsongen. Jag hoppas i alla fall att vampyren kommer igång och gör så att vi njuter av hans elegans. Den som jag har blivit mest imponerad av så här långt in på säsongen - är Cesc Fábregas. Han har verkligen höjt sig flera snäpp och blivit otroligt vital när han är på plan. Vi såg igår när han kom in, allt förändrades och han låg bakom Messis mål. Jag och flera har skrivit det flera gånger, Cesc ska få en plats i elvan.
Barcelona FCB_Messi
2013-09-15 17:06
Pogba är mycket mycket bättre än kondogbia kan jag ju säga med en gång . Har följt båda ett tag nu och det är inget snack om saken att pogba är den som sticker ut.
Barcelona Blaugrana91
2013-09-15 17:02
LeoMessi

Nej Iniesta har varit i topp 5 i löneligan länge, han kommer dessutom få en ordentlig löneförhöjning läste €12M/per år.
Barcelona Shanghai
2013-09-15 16:47
Arsenal

Påminner mig om Ronaldinho som gjorde sånt på träningarna och speciellt den Neymar gjorde. :)
Barcelona Arsenal
2013-09-15 16:44
Titta Neymars fint i början, hehe
Barcelona Shanghai
2013-09-15 16:43
Jag tror att vi kommer se mycket av det Neymar visade igår (se länktips). Då det vill säga att han inte vågar fortsätta och dribbla, utan så fort han ser Messi måste han passa till honom. Extremt bittert att han är så rädd. Jag blev även besviken på honom när han var helt fri och kunde döda matchen, men istället så passar han till argentinaren återigen.

Barcelona NoGo™
2013-09-15 16:29
Andresitos nya kontrakt skulle göra han till den andra bäst betalda spelaren i laget efter Leo. Det var Barcastuff som skrev det för några dagar sen.

Barcelona LeoMessi
2013-09-15 15:42
Rambla~ - Zubi, vete ya! (Barcelona) Okej men en liten höjning skulle inte skada ifall det får honom att skriva på det där kontraktet så fort som möjligt:P
Barcelona LeoMessi
2013-09-15 15:41
Shanghai (Barcelona) Har inte sett Pogba tillräckligt mycket för att kunna bedöma om han är bättre eller sämre än kondogbia. Men jag håller med om att kondogbia är riktigt bra! Tänker på Toure när jag ser honom spela, råstark, teknisk, fina passningar, bra teknik och en förmåga att vinna i stort sett alla närkamper.
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-15 15:37
@LeoMessi:

Nej, han och Xavi är bakom Messi. Det är svensk media som "påstår" att hans nya kontrakt skulle göra att han inte tillhör de fem bäst betalda vilket innebär att klubbens förslag innehöll en sänkning av nuvarande lön. Något jag har svårt att tro.
Barcelona Shanghai
2013-09-15 15:36
Jag är fascinerad av Kondogbia. Han vinner alla dueller. Enligt mig är han bättre än sin landsman Pogba som lever fortfarande på sitt mål mot Udinese. Såg Pogba igår mot Inter och jag var inte så speciellt imponerad av honom.
Barcelona LeoMessi
2013-09-15 15:31
Stämmer det att iniesta inte är bland dom fem bäst betalda i Barcelona?
Barcelona LeoMessi
2013-09-15 15:28
Om vi ska spela med Tello på högerkanten så kan han lika gärna stanna på bänken. Han är så mycket sämre på högerkanten, det är vänsterkanten som gäller för honom då han kan vika in och skjuta.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-09-15 15:21
Jag glömmer inte igår euforin av all frustration som Messi släppte när Alexis petade bollen i målet. Det påminde om Villas mål när han gick ner på knä och firade målet. Han må se smått ointresserad ut men fan vad han vill vinna varje match.

Glädjen borde komma tillbaka då det är roligt och spela fotboll med Neymar!
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-09-15 14:38
Monaco är faktiskt betydligt roligare att kolla på än vad PSG är.
Barcelona Shanghai
2013-09-15 14:09
För er som är intresserade att kolla på vår forna hjälte Eric Abidal, slå på TV4Sport.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-09-15 14:03
Vi tappade lite i andra men en bra match. Jag är mest imponerad av Nieto, Román och Samper. Våra två yttrar är visserligen ojämna, ibland själviska och rätt så ineffektiva men oj vilken teknik de har. Gör sn gubbe i stort sett varje gång de har bollen och skapar lägen både för sig själv och för medspelarna. Som sagt, hade de varit något effektivare hade det kunnat bli tennissiffror bara i den första halvleken. Nietos två missade öppna mål är ju bara pinsamt, måste mogna och fatta att man måste ta en touch i sådana lägen.

Samper gör det otroligt bra, känns väldigt komplett som mittfältsankare och spelare. Bra både defensivt och offensivt, fin teknik och bra på att bestämma tempot redan nu. Tuffi närkamper. Kommer bli en stor spelare.

Måste säga att det ser lovande ut för Barca B. 10 poäng efter fem matcher och spelet ser riktigt bra ut. Måste bli bättre på att stänga matcher och bl mer jämna och effektiva, leder man med 2-0 i första halvlek och spelar ut de andra laget samt skapar så mycket chanser som man trots allt gör, ja då ska matchen vara död i andra, vilket den inte blir idag och Castilla hade trots allt alltid en liten liten chans till poäng ända in i slutet. Sen måste jag nämna Masip också, han imponerar ju nästa mest av alla. Född 89 har jag för mig och knappast någon ungdom längre men samtidigt är han målvakt och som han spelar just nu så ska man aldrig räkna bort A-laget för hans del. Vi måste komma ihåg att det öppnas upp en plats nästa säsong då Valdés tackar för sig och det skulle inte flrvåna mig om även Pinto lämnar klubben, och då skulle dte vara riktigt kul om Masip fick chansen åtminstonde som andramålvakt. Räddar oss idag i andra där Castilla hade en hel del chanser.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-15 13:59
BAGNACK & DONGOU

Det kallas för svartsjuka, ignorans och plastsupporter-ism. De bryr sig mer om Cristiano's kontraktsförlängning eftersom att de vet att alla deras chanser vilar på hans rygg. Dessvärre närmar sig Cristiano 30-strecket nu och lär inte bli bättre med åren då hans talang vilar väldigt mycket på hans fysiska egenskaper.

Dessutom håller vart tredje madridista på klubben för att Cristiano spelar där. Primadonnor hela högen som är rädda att deras metrosexuelle konung ska lämna staden.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2013-09-15 13:53
I puertan är det ingen som snackar om att deras B-lag förlorade mot Barcas.
Barcelona Shanghai
2013-09-15 13:50
Håller med vissa här. Flytta upp Masip och låt honom agera som andra keeper. Han ser alltid strålande ut när jag tittar på b-laget.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-15 13:49
Härligt med vinst i Mini-Clasico! Helgen är fullbordad. Visca Barca y Visca Catalunya!

Efter 5 omgångar i Liga Adelante:
Barca B - 10 poäng
Castilla - 0 poäng
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
2013-09-15 13:48
@Barca - ¡el equipo mejor!:

Ja, jag vet att Nieto varit bra. Men det kändes som om det var någon position som vi inte behövde förstärka så var det forwardsplatserna. Där har vi ju talanger som verkligen kan ta steget upp till A-laget. Nieto känns ganska långt ifrån A-lagsmaterial.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-15 13:47
Att slå Madrid är alltid speciellt. Dessutom "4 varje trepoängare viktig för Barca B! Matchens lirare är utan tvekan Masip. Han får gärna bli andrekeeper redan nästa säsong
Barcelona .Andreas
2013-09-15 13:47
@Barca - ¡el equipo mejor!:

Bry dig inte om troll som bara kollar två Barca-B matcher per år...
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-15 13:46
Toril kan nog söka nytt jobb inom kort. :)
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2013-09-15 13:45
Masip till A-laget.
Annons: