/spanien/barcelona/forum/7064.aspx/spanien/barcelona/forum/7064.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2013-05-26 12:01
Neymar mot Skottland!
För er som oroar sig att han kommer ha de svårt mot stora/starka/biffiga á la Stoke försvarare!

Hoppas och det ska han ju att han gör samma transformation som Messi gjorde ett par år sen när han under sommaren bulkade upp sig rätt mycket.
Barcelona Gabriel
2013-05-26 11:51
Först och främst måste jag hylla Rosell och ledningen för hur den här värvningen av Neymar skötts. Det är en spelare som varenda storklubb i världen hade velat knyta till sig, och vi fick honom för dessutom ett strålande pris. Man har wine:at och dine:at Santos och Neymar i 2 år nu, och det gav tillslut frukt. Det här ska ledningen ha ett stort plus i kanten för, oavsett vad jag tycker om dem normalt sätt. Så a..

Benvinguts al millor club del món, Neymar!

När det kommer till mittbacksvärvningen har jag varit bland de som skrikit mest efter Hummels. Igår gjorde han dock inte någon vidare speciellt bra match. Helt ärligt, jag börjar även själv tvivla på om han faktiskt är rätt man för oss - men inte pga de orsaker som Tito, att han är för seg och för lik Piqué osv, utan snarare för att han slarvar en hel del pga nonchalans. Jag vet inte, kanske är han ändå inte rätt man för oss.
Barcelona Stoichkov~
2013-05-26 11:47
Det som Tito bör göra är förhoppningsvis att be Messi att bli hans mentor i början. Messi får ta ansvar. Det kommer att göra att de två kan komma nära varandra och bygga en sund relation. Messi hade Ronaldinho som mentor i början. Det var Ronaldinho som var hans idol och Messi är mycket tacksam än idag. Nu är Messi idolen för Neymar. Neymar har sagt det. Neymar är förresten inte som Robinho. Han är mycket mer ödmjuk kille. Klubben har säkert vägt in detta. Messi har bra relation med alla brassar förresten. Det är sydamerikaner allihopa. Det ser vi även i hur Alexis och Messi går ihop. Det går därför inte att jämföra med "divan" Zlatan. Där var det så uppenbart att det inte skulle fungera i längden.
Barcelona MQUC
2013-05-26 11:45
Canaletes

haha! :)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-05-26 11:45
Perez misslyckades med Neymar och försökte göra kupp mot Barca. Det han inte räknar med i sina tankar är att i Manchester sitter ett par Culés som får spendera helt obegränsat. Det gäller både Cavani och Bale.

Hoppas Soriano och Txiki fingrar Madrid ordentligt i deras förhandlingar.
Barcelona Canaletes
2013-05-26 11:43
Puertan må kalla Neymar flopp men har lär aldrig floppa lika mycket som snubben som kostade €70 miljoner och suger åt sig €10 miljoner varje år bara för att värma bänken ...

Ni får klura ut själv vem det är ;)
Barcelona Barcadinho.
2013-05-26 11:42
Floquet de Neu -

Håller med. Vi bör ge mycket beröm till ledningen för den här (komplicerade!) värvningen. Båda hur snabbt man har kommit överens, priset och den mediala biten.
Som jag skrev förut - Rosell jobbar tystare än Laporta, men det innebär inte att han missköter sitt jobb. Och jag är säker på att han kan ordna en bra back för klubben och Tito bara kommer med ett önskemål.

En del här har kritiserat honom väldigt mycket - men glöm inte att Rosell är en culé sen barndomen. Han älskar klubben minst lika mycket som Laporta.

Vi kan inte heller klaga på Rosell att han är förtjust av brasilianska /sydamerikanska spelare. Det är väl inte konstigt. De producerar ju många attraktiva spelare (guldboll vinnare). Vem vill inte se attraktiva spelare?
Att Rosell fru är från Brasilien är bara en fördel för vår klubb. Det är klart att alla hennes kontakter, språket, kännedom om kulturen hjälper. Man kan säga att hon är som en medhjälpare sportchef i Sydamerika distrikten, indirekt.

Messi o Neymar ihop - fan att vi ska behöva vänta en hel sommar för att se det. Jag kommer åka till Camp Nou så fort jag kan med jobbet och pengarna :-)
Vilken morgon !
Barcelona Canaletes
2013-05-26 11:38
En annan avgörande anledning till att Neymar valde Barca tror jag är att för de finns THE BEACH MANNEN! i Barcelona!
Det liksom heligt för brasilianer!! Vem fan vill bada i en jävla sjö liksom??

Sen mycket mycket bra att han valde OSS trots mindre pengar. Han måste fan ha fattat att han redan har tillräckligt mycket för att mata 100 Neymars generationer i framtiden

Bienvenido Neymar!!! :)
Barcelona MQUC
2013-05-26 11:38
M79

Han kommer inte komma till Barca och va egoist, hur kan folk tro det ens.

Jag tror han kommer anpassa sig bra, och till skillnad från Zlatan (som jag älskar) så kommer Neymar acceptera att det redan finns en speciell människa/person i laget som alltid kommer stå högst, kanske t.om genom tiderna så, det blir nog inga problem.

Tycker folk överdriver lite med att Neymar skulle va en stor egoist och diva, det stämmer inte och det kommer alla få se.
Barcelona M79
2013-05-26 11:33
Helt avgörande är hur mycket boll Neymar kommer släppa, börjar han trampa boll kommer Messi bli lack och så har vi igång en ny Zlatankarusell...
Barcelona MQUC
2013-05-26 11:28
Att se marängernas avundsjuka och besvikelse gör den här värvningen ännu fetare! :)

"han kommer floppa" "tur att vi slapp han"

samma nick hade sjungit en helt annan sång om han hade skrivit på för de.

Oavsett så är/va det världens största talang som redan nu är en klassspelare, en gudabenådad fotbollsspelare som kan bli en av de bästa, speciellt i en klubb som FCB med de spelarna i laget.

Tiden får visa hur det går, jag är iaf riktigt förväntasfull :)

Ett fungerande sammarbete mellan Neymar och MESSI - game over :)
Barcelona Stoichkov~
2013-05-26 11:26
@MQUC:
Jag med. Jag åker ner också för att se Gampermatchen när nu än det blir. I den matchen presenterar man alla spelare inklusive nytillkomna. Det ska bli jätte kul att se hur Neymar tas emot av publiken. Var där även i förrförra säsongen när Cesc presenterades. Gampermatchen var hans första match på hemmaplan. Han gjorde mål och det blev öronbedövande ljud. Det vill man uppleva igen, må man tro, med Neymar.
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-26 11:18
Kung Neymar! Haha kaxigt och fint gjort!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2013-05-26 11:17
@Stoichkov~:

Ja tyvärr, för hur man än ser på saken så hade en Thiago Silva i backlinjen varit den absolut bästa lösningen, åtminstone en kortsiktlig lösning på 2-3 år. Vikelt iofs är en ganskas så lång period trots allt, det hinner hända en hel inom fotbollen under den perioden.
Barcelona Stoichkov~
2013-05-26 11:14
Rambla~//
Håller med dig där. Han har kontrakt och det är inte han som bestämmer.
Men det hade verkligen varit bra, om man skulle lyckas. Men det är nästan omöjligt.
Barcelona Rambla~
2013-05-26 11:13
De är så korkade på Marca att de tror att 25m bara är Santos del, alltså de 55% de äger av Neymar. De har fortfarande inte greppat detta men jag är knappast förvånad.
Barcelona Stoichkov~
2013-05-26 11:11
@Rambla~:

€25m är vad han har kostat enligt de källor jag har läst. Det är Marca som har skrivit att Neymar kostar 50-54 miljoner euro men då pratar de väl om vad Neymar kostar i lön på fem år. Man blandar lite tror jag.
Barcelona Rambla~
2013-05-26 11:11
@Stoichkov~:

Prolemet är inte T Silva, han hade tagit första flyg redan i morgon bitti till Barcelona om han fick tillåtelse till det. Det stora problemet är att PSG inte vill sälja ännu mindre ens förhandla. De ser honom som den stora ledaren i sitt projekt. Dessutom skulle han kosta rejält med pengar för att inte tala om hans lön som i i dagsläget ligger på minst €8m per år. Kanske är han beredd att gå ner lite i lön, vad vet jag, men problemet är att övertyga PSG.
Barcelona Acrobat
2013-05-26 11:10
Real- fansen tar snart självmord! De kokar inombords just nu! De har förlorat CL, Cupen, ligan OCH Neymar (trots att de lade ett större bud). Det är ganska logiskt att Neymar inte väljer ett lag som inte kan vinna titlar! Man väljer det bästa laget helt enkelt och därför var det aldrig någon tvekan! Att det tjatas om att Neymar är överskattad har bara med ren avundsjuka att göra. När det inte var så uppenbart att Neymar skulle till Barcelona så ville ALLA ha honom. Nu måste alla dessa fans istället intala sig själva att det är en överskattad spelare bara för att inte må så dåligt över att ha tappat världens största talang! Njutning! Tänk er Messi och Neymar!
Jeffson
2013-05-26 11:10
Låt tomtarna tro att han är en flopp. Det är inte på något vis konstigt att dom tror det, dom har den tunga erfarenheten av att ha haft Robinho i klubben. Det borde svida i dom att Perez misslyckades och att Neymar valde fotboll före pengar. Men detta var bara början, Neymar kommer svida länge i Madrids ögon.
Barcelona MQUC
2013-05-26 11:08
@Deulofeu:

Kommer vi hyffsat billigt undan så är jag på fan :) dra till Barcelona, kicka lite och sen dra till Neymars presentation :) låter riktigt nice, håll mig uppdaterad amigo.
Barcelona Stoichkov~
2013-05-26 11:07
Vilken underbar dag det är! Sanslöst! Neymar är värvad. Här vaknar man lite sent på dagen efter en lång natt i stan. Man får den bästa nyheten, man kunde tänka sig. Neymar är FC Barcelona spelare!! Nu är min nästa vecka räddad, grabbar och tjejer. Grattis! Nu får klubben lägga krutet på att värva en mittback av klass. Tror ni inte att det blir enklare med att få hit Thiago Silva nu då när hans bästa polare spelar i Barca? Man hoppas på det. Och herr Perez och Company, de har gett sig. Bara det är ju underbart. Du kan inte köpa alla med pengar.
Barcelona Rambla~
2013-05-26 10:59
Hur någon kan vara en flopp innan han ens har fått chansen att bevisa vad han går för kan ju kännas lite märkligt kan jag tycka. Konstig logik vissa människor lever efter. Ibland kan det vara förnuftigt att tänka efter både en och två gånger innan man öppnar brödintaget och hasplar ur sig grodor av jätteformat. Det är annars risk för att man ses som en flopp då. :P
Barcelona Floquet de Neu
2013-05-26 10:59
En eloge till ledningen för att dem fick han för 25m €. Väldigt billigt om man jämför med hur mycket det snackades om i början utav hela soppan. Då trodde jag att han skulle komma för minst 50m €. Skönt för nu har vi gott om pengar att spendera på en bra målvakt och mittback.
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-26 10:53
Hahaha Puertan är rolig att läsa. Neymar är en flopp, helt värdelös kan inte prestera mot bra lag. De länkar liksom VM-Finalen mot Barca. Då var Neymar 19 år, och mötte världens absolut bästa lag. Knappt någon 19 åring har någonsin fått chansen att spela en match för Real.
Barcelona Rambla~
2013-05-26 10:48
Fattar inte var folk får €50m ifrån? Santos och de andra ägarna får €25m för Neymar att dela på sinsemellan. Att Neymar med far ev fått 10m 2011 är ju inte pengar som syns i någon transfer mellan klubbarna. Då kan man ju likväl räkna in lönekostnader för 5 säsonger, 5*7m=35m. Då blir siffran genast minst 60m. Får Santos de pengarna kanske? Nej knappast va. Övergångssumman mellan klubbarna är 25 + intäkterna från två vänskapsmatcher och ingenting annat.
Yesmar
2013-05-26 10:32
50 miljoner Euro.
Med värvningenav Neymar kommer Barcelona att
återupprätta sin slagkraft, en tränare som slagits för sitt liv
konstigt att fler inte begriper hur påverkade laget varit ?
Fotboll är inte på liv och död men när ens tränare faktiskt slåss för att klara sig vidare-ja då påverkas såklart hans lag mycket negativt.

Med världens största talang bara 21 år och med den överlägset bästa spelaren i laget kommer tyngden att fördelas mer i laget, det kommer att bli ett episkt titelrace under flera år mellan filosofens nya och gamla förening. Och i La liga kommer Real Madrid i åratal få stå i skuggan.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-26 10:31
Sägs att Neymar ska presenteras 4e juni. Han lär ju få ett skitnummer då eftersom att det inte finns några bra nummer just nu, låt Villa lämna åtminstone..
Barcelona Nesto
2013-05-26 10:28
Deulofeu

Kam verkligen inte se thiago släppa sitt nummer.
Han borde fått fyran från första början istället för att cesc .. Neymar får ta de som finns lediga vafan. Ska en liten pojke komma och ta
Någon annans nummer som
Varit i klubben länge? Okej om det var maradona. Nu snackar vi neymar som inte visat upp sig i Europa än.
Barcelona I.Cuenca
2013-05-26 10:28
Slog precis upp ögonen, tog mobilen för att se om det kommit någon ny info. Är så jävla glad Underbart, vilken grym värvning:-) Här visar vi våra muskler
Annons: