/spanien/barcelona/forum/7063.aspx/spanien/barcelona/forum/7063.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-06-11 11:03
Ta hem Yaya och låt honom spela mittback! :)
Barcelona petersays
2013-06-11 10:48
"Samper född 95 en av anledningarna till att klubben inte gråter ifall Thiago säljs..."

Fast Samper spelar väl som DM?
Barcelona Rambla~
2013-06-11 10:31
@Gabriel:

Innan dess hade inte Madrid vunnit över Barca på 15 möten.
Barcelona Gabriel
2013-06-11 10:27
Florentino Perez: " Det är inte konstigt att Xavi och Iniesta blir arga för under de senaste 5 mötena har de inte vunnit över oss". Haha, kaxigt värre av Mr. Perez. Tack för den extra motivationen säger jag bara, det kan stå honom dyrt. Madridistas i ett nötskal, kaxiga till graven trots att de genomgått ett blankt år av 0 titlar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Myrran
2013-06-11 10:23
Rambla

Tror att Ondoa blev inte uppflyttad då Barca B har värvat in spaniens u20 (eller ex sen han blev petad i Villarreal för att inte skrev på en förlängning pga. Barcas intresse) Ortola (eller liknande namn). Bättre han får speltid i Juvelin A än sitta på bänken bakom Ortola.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-11 10:18
Denis Irwin (ex-Man United): "Cesc is at the top position of United's transfer list. They're going to move heaven and earth to get him" [sw]
Barcelona Rambla~
2013-06-11 09:59
@Deulofeu:

Hm, är det inte lite märkligt att inte målvakten Ondoa blev uppflyttad till Barca B? Visserligen är han bara 95:a men det är ju även Samper och Sandro.
Barcelona Rambla~
2013-06-11 09:56
Smogen

Ryktet om Cesc är bara skrattretande. Klubben säger att han inte är till salu så länge han själv inte vill lämna. Cesc själv är mest förbannad för att ryktet har uppstått och säger klart och tydligt att han inte har några som helst planer på att lämna.

Värre är det nog med Thiago. Alla vet att han har en far som har väldigt bestämda åsikter och eventuellt kan ställa till det.
Barcelona Smogen
2013-06-11 09:27
Eftersom klubben tyvärr inte verkar vara särskilt intresserade av att satsa på egna backtalanger känns ju ryktet om Inigo Martinez som väldigt intressant. En framtida världsback kanske? Känns ju vettigare än att lägga enorma summor på en något för gammal T.Silva. Annars känns ju det ihärdiga ryktet om Cesc till United rätt märkligt. Lämnar han någonsin Barca lär det ju knappast bli till en av Arsenals rivaler. Och Thiago, skärp dig nu, att fundera på att lämna pga. för lite speltid när man ändå spelar så mycket som du gör på världens bästa mittfält är bara löjligt.
Barcelona Deulofeu
2013-06-11 09:21
Nästa år ska Eusebio bygga nytt lag han kommer ha till sitt förfogande vår framtid i sina händer

Grimaldo född 95 max ett år till i B-laget sedan är det dags för primeran
Bagnack född 95 elegant en stor talang enligt mig
Samper född 95 en av anledningarna till att klubben inte gråter ifall Thiago säljs...
Sandro Ramirez bästa avslutaren på länge född 95 lite lik Pedro dubbelfotad striker kommer gå långt kan även spela på kanterna.
Dongou den svarta pantern helt ordinarie nästa säsong då smäller det...får nog lukta på a-laget nästa år.

Av dessa tror jag att minst 4 kommer tillhöra vårt a-lag så enligt mig är det bara att bygga laget kring dessa och försöka hålla sig kvar då har han skött sitt jobb lycka till Eusebio.

Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-06-11 09:18
petersays (Barcelona) ;'(
Barcelona Deulofeu
2013-06-11 09:16
Vi har vunnit ligan 4 av de 5 senaste senaste åren Mou!

Konstigt att han kan var lycklig med tanke på att han hamnar 15 poäng efter oss och är titellös...
Barcelona Rambla~
2013-06-11 09:12
Jag kan inte låta bli att skratta åt Mourinho. Han skryter (som vanligt) om att det är han som har stoppat Barcas dominas i spansk fotboll. Detta efter att Barca vunnit ligan med 15p, den största differensen mellan en ligavinnare och tvåan. Han skryter också om att han är historisk med sina 100p förra säsongen med Real Madrid. Visst, all heder till det, enastående säsong osv. Vad händer säsongen efter då? Jo, laget han säger sig ha stoppat gör om bedriften och slutar också på 100p. Samtidigt blir Mou historisk genom att bli den sämsta tvåan i ligan någonsin med 15p upp till vinnaren av ligan. Gratts Mou, där blev du historisk. Konstigt att du int nämner det vid dina presskonferenser. :P
Barcelona petersays
2013-06-11 08:49
@Shanghai - Karbala 680:

"Asså...världens bästa prank. Nu är jag liksom på ett forum och folk ba snackar värvningar eftersom det är silly. Men eftersom jag är så cool och rolig så..ska jag vara IRONISK. Asså fatta vad alla kommer tycka det är kul att jag dissar dom som snackar värvningar, ha ha! Kommer SÅ vara kung på forumet i morgon när alla läst det. 30 likes minst! Nu går jag och lägger mig och inväntar alla likes som finns där i morgon bitti!"
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-06-11 02:57
När vi är väl igång så vill jag också att vi ska köpa dessa - Lewandowski, Gündogan, Rooney, Tevez, Thiago Silva, David Luiz, Vertonghen och Hummels. Men först måste vi göra oss av med Xavi, Iniesta, Busquets, Alves och Messi.
Barcelona Pep #4
2013-06-11 01:42
Mycket bra av ledningen att satsa lite mer på utlåningar när det gäller talangfulla spelare i B-laget som på sikt kan ta en plats i A-truppen och kanske slå sig in i startelvan någon gång. Deulofeu, Rafinha och Roberto kan alla tre bli riktigt bra om de får speltid och den tiden finns inte i A-laget.

Hoppas även att Bartra lånas ut. Han kommer inte få den ärliga chansen i A-laget och ruttna precis som Muniesa,Fontas gjort.
Fais
2013-06-11 00:07
La liga es blaugrana!

Engelska klubbarna gör sin grej för att spanska fotbollsförbundet är ett gäng senila gubbar som inte har någon vett i bakom pannbenet. Varför gör de inte som Engelska klubbar så att La-Liga kan känna pengar på sina unga spelare.

De lever kvar i 1800-talet. Är det någon du ska vara arg på så är det Spanska fotbollsförbundet. Ta det här med att man måste spela 2 matcher i Cupa-del reyl. Det sliter ju på spelarna. ...

Barcelona Barca älskare124
2013-06-10 23:33
Hörde att Zlatan hade rakat sig på sidan kan någon länka? Bild
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-06-10 23:30
Drömscenariot är att Inter visar intresse för Song igen - de ville betala 17 miljoner. Man säljer honom, köper Silva för 40-45 och så har man shoppat färdigt för i sommar. D.vs inte ens slösat budgeten; nästa sommar Ter Stegen.
2013-06-10 23:20
Lewandowski kan vi nog dessvärre glömma. Tyvärr, kanske ska tilläggas. Tror det hade kunnat bli en kanonvärvning, en annan spelartyp som faktiskt hade passar in och gett oss en dimension till
Barcelona FCB_Messi
2013-06-10 23:10
In- thiago silva , lewandowski, tevez Ut- cesc , song, Pedro Där är min dröm iallafall .
Barcelona Arsenal
2013-06-10 22:51
Tänk er :

Valdes
Alves- Silva-Pique- Alba
Ini-Busq-Cesc/Xavi
Messi-Lewandovski-Neymar

Mamma miaaaaa

Tycker att det är dags o börja få in Cesc in i Xavi rollen, han börjar komma till åren nu. Men tänk er Silva där bak och Messi där fram med framförallt Lewan, en spelartyp som dagens Barca behöver.

Ryser !
2013-06-10 22:50
Real verkar utnyttja köpoptionen man skaffade sig på Casimero. Jag önskar Barca var lite mer förståndiga och gjorde detsamma emellanåt. Det känns tyvärr helt onödigt att ens skriva en sådan klausul när man totalt ignorerar Luis Albertos jättesuccé i Barca B.
2013-06-10 22:33
Barcadinho Håller med angående Fabregas och egentligen vill jag kanske ha kvar mascherano också. Men ska man fortsätta med att spela honom enbart som mittback vet i tusan. Då låter jag nog hellre en renodlad mittbacksjättetalang som typ Mangala stå för den bredden.
Barcelona Barcadinho.
2013-06-10 22:18
På tal om Masch till Napoli och Cesc till united från de senaste rykten - vi bör komma ihåg att truppen behöver bredd. Det går knappt och bli av med dem utan att ersätta med någon annan och då ser jag inte vitsen varken ekonomiskt eller sportsligt. Kommer kosta ungefär samma att ersätta dem.
Och sportsligt - Masch har varit i klubben flera år och har inskolat in sig mer o mer till en mittback. Han har sina brister som back men det har nästan alla spelare. Han tål också bänken, det har han visat.
Cesc - gör inhopp och plockar poäng. Jag vet att en del av er inte tycker att poäng spelar någon roll. Ju, det gr det, särskilt i ett lag som Barca som har jäkla många fin lirare med väldigt få som kan göra sista jobbet (dvs göra mål).
Han får absolut fortsätta få sina chanser - jag har inte gett upp med honom.

Alltså - varken Masch eller Cesc är överflödiga, långt ifrån det. De är väldigt nyttiga.
Den enda som är överflödig och inte värt o ha kvar är Villa - klubben bör jobba hårt med det för att försöka få typ 15 milj och hitta en bra lösning för honom. Jag var så säker på att han skulle lämna till Tottenham, men någonting gick snett.
Song - kanske, men bara om klubben värvar en ny mittback och använder Masch som backup till Busqi.
vifa
2013-06-10 22:10
Någon som har varit i Barcelona? Är Det en bra stad, vad bör man se mm, SKRIV!!!
Barcelona Barcelonistas
2013-06-10 21:46
Värvar vi T.Silva så vet jag fan inte vad jag gör herregud va bra det hade blivit då. Vi får in världens bästa MB som utan problem hade kunnat styra backlinjen och fått Pique på rätt bana igen.
2013-06-10 21:34
Barcelona have sounded out Real Madrid on centre back Raphael Varane (20), but the French defender doesn't want to leave. [tv3 via md] Tycker det är rätt att nosa lite, precis som de gör på Thiago, men i inget av fallen kommer en transfer att bli verklighet. Bättre att satsa på Mangala!
Barcelona petersays
2013-06-10 19:07
"Enligt Goal kan det räcka med ett bud mellan 70 och 87 miljoner kronor för att värva Tevez – som har ett år kvar på kontraktet – rakt av." Nog för att Tevez vill ha hög lön, men om summan ligger nära sanningen och Tello går på lån eller Villa försvinner så säger jag bara - köp KÖP KÖÖÖÖÖP! Ett anfall där vi kan varva mellan Neymar, Messi, Tevez, Pedro och Sanchez smakar ju gott. Märk väl att Tevez fyllde 29 i år. Alltså långt från en åldring - faktiskt lika gammal som Villa var när vi värvade honom.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-06-10 19:05
Diar Shekha;

Pengarna Barca la på Neymar påverkar inte årets transferfönster det har det pratats om ett tag nu. Silva håller minst 5 år på ALLRA högsta nivån; sen säkert nått år till snäppet under.
Annons: