/spanien/barcelona/forum/7062.aspx/spanien/barcelona/forum/7062.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2013-05-26 17:41
Det är kul att läsa så här i efterhand när allt är klart hur det egentligen låg till i fredags natt. Alla väntade att värvningen skulle bli officiell då bomben släpptes att Neymar var tvungen att gå hem och fundera över de två buden Santos godkänt.

Haha, han behövde inte alls fundera, han hade bestämt sig långt tidigare. Det var bara ett spel för galleriet. Allt för att grisen Perez desperat förskte stoppa övergången att han tom tog till olagliga metoder och började förhandla med investerarna DIS som inte har tillstånd att förhandla om själva övergången.

Därför fick vi vänta någon dags extra till för att några detaljer behövde fixas till. Neymar satt inte hemma och funderade på vilken klubb han skulle välja, det valet hade han gjor för flera månader sen.
Barcelona Rambla~
2013-05-26 17:35
Jag börjar bli riktigt irriterad på Aftonbladet. Nej, Neymar är inte Barcas näst dyraste värvning någonsing. Priset sägs inte alls ligga på omkring 464 miljoner kr som de skriver. Källa: Marca Ta för fan reda på fakta innan ni skriver er jävla smörja. Det går inte att lita på spansk media om den här värvningen när det gäller summan. Kolla upp brasiliansk media istället, där så gott som alla är eniga om att priset ligger på 25-28m euro. Vilket verkligen inte är några 464 miljoner kr utan snare 215-240 miljoner kr. Kan inte någon maila den där Patrik Larsson och berätta vad som gäller? Vilka tomtar!
Barcelona Diar Shekha
2013-05-26 17:35
Vi får in Brasiliens största stjärna när säsongen inte ens är över, snacka om styrka. Och Neymar var ägd av tre olika parter, vilket är väldigt ovanligt för oss. All in på en mittback nu, helst innan juli. Skicka gärna Sanllehi istället för Zubi..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4eva
2013-05-26 17:31
Inte nog med att årets tröjor är riktigt lockande så anländer Neymar. Tröjförsäljningen lär explodera i år.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-05-26 17:23
Spelar Thiago idag kan det bli hans 100:e match för Barca!
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-05-26 17:20
Ge han vilket nummer som helst förutom 9! Jag är inte vidskeplig men aa....

Sen ser det bara mycket sexigare ut med "Neymar 11" eller "Neymar 7"
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-05-26 17:20
Ge han vilket nummer som helst förutom 9! Jag är inte vidskeplig men aa....

Sen ser det bara mycket sexigare ut med "Neymar 11" eller "Neymar 7"
Barcelona Pep #4
2013-05-26 17:19
Vem minns inte när Messi var lärljungen i laget samtidigt som Ronaldinho spelade. Tyvärr Neymar men din tur som stjärnan i laget kommer när Messi börjat gå ner sig. Det kan ta år dit men under tiden kommer du va nummer 2. Om ens de? Vi har Iniesta också fast han är väl inte den som bryr sig om de.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-05-26 17:14
Jag tycker att vissa gör för stor grej av situationen kring Neymars nummer. Han, Dani, Thiago och Adriano kommer säkert vara "the gang" och om han blir tajt med Thiago tror jag verkligen inte det blir några problem att han "får" numret då han har sponsorer etc gällande numret och Thiago inte har någon speciell anknytning till just 11an.
Barcelona fc__Barça
2013-05-26 16:57
Har inte haft något internet på ett par timmar så har kanske missat lite info men har det släppts någon officiel transfersumma?
Barcelona Benda
2013-05-26 16:57
@basaric - "el guaje":

Ge Neymar nummer 20!
Barcelona Hugo - Culé hasta la muerte
2013-05-26 16:56
Off topic!

BT Telecom har blivit Premier Leagues nya sponsor under nästa säsong, 2013-2014. De har dessutom lyckats att få Bale att skriva på ett kontrakt där man har kommit överrens om att han ska bli ansiktet utåt för Premier League under hela nästa säsong.

Jag tror att det kommer att bli svårt för lag som Real Madrid att vara med i kampen om en eventuell värvning av honom nu efter detta kontrakt. Varför skulle han gå med på att göra reklam för Premier League om han hade planer på att spela i en annan liga? Kan tänka mig att han möjligtvis kan gå till en annan klubb i PL, men inte utanför England.
Barcelona zigazaga
2013-05-26 16:46
Dani Alves lär vara en spelare som kommer höja sig själv nu när Neymar har anlänt. Tror alla höjer sig, den största frågan som alla ställer sig är ju dock: Hur kommer samarbetet med Messi vara? Vilken roll kommer Neymar ha? Vilken position kommer att han spela på? Hur kommer Messi spela?
Barcelona DM1982
2013-05-26 16:41
barcastuff ?@barcastuff

Barcelona 2012-13 can still become the first team since Valencia 1943-44 to score in all Liga games in a season [via @eldrickIsb @barcastat]

Finns alltid anledningar att kämpa vidare och vinna matcher även fast man har vunnit ligan.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-05-26 16:21
Helt sjukt hur tiden går fort. Jag kommer ihåg hur jag skröt till mina kompisar "Ronaldinho är bara 24 år och han är såhär bra", nu är han 33 år gammal. "Messi är världens största talang, tänk er han gjorde hattrick i el Classico som 19 årig" om några veckor så fyller han 26 år. Hoppas han alltid kommer att ha samma spelhumör som förra året. Om några år så kommer jag säkert sitta framför datorn och tänka "Shit Neymar kom till oss när han va 21, det var länge sen"
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-05-26 16:14
Neymar spelar sin sista match ikväll i Santos på hemmaplan mot lokalkonkurrenten Flamengo. Ett hett derby!

Se nu till att inte missa matchen, den drar igång 21:00. En show av Neymar att vänta.
Barcelona Blaugrana91
2013-05-26 16:12
Realfansen i kloaken är verkligen komiska, jag minns förra året när Neymar ryktades vara väldigt nära Real då satt dem och kollade på matcher med Brasilien och snackade som han redan var klar för dem. Då var allt han gjorde imponerande och han var en framtida superstjärna av allra högsta klass.

Nu ett år senare när han är officiellt klar för Barcelona så är han överskattad och en flopp.

Haha avundsjukan bara lyser och det är underbart!

Dem kan få fortsätta hoppas på Bale, han däremot kommer inte passa in i Spanien...
Dock kommer Tottenham inte sälja+att han ska ha förlängt också. Perez tappar den värvningen också? :D

Aguero har förlängt med City, samt Isco och Cavani sägs vara på väg till City.

Haha jobbigt för stackarna.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-05-26 16:02
Federico Marchetti har börjat ryktas hit istället för Reina - FAN VAD BRA! Han har tillsammans med Handanovic varit Serie A's bästa målvakt. Det var speciellt en match som Lazio lirade mot Juve; och man la lite pengar på en Juve-vinst, vad händer den matchen? Han spelar som om han var stålmannen - räddar ALLT och matchen slutar oavgjort. NeuerLlorisTer StegenDe GeaCourtoisMarchetti. Hoppas nån av de och inte Reina som är sämre än Pinto.
Barcelona Barca King -
2013-05-26 15:54
Det är Thiagos öde att ta Xavis nummer 6. Jag hoppas att han har tålamodet. Grabbar vissa av er har gett Thiago mkt skit om att han inte har utvecklats bla bla osv. Han har Cesc, xavi, iniesta framför sig och den förstnämnda bara för sitt namn. Om Thiago hade fått spela dag in och dag ut hade han varit tvungen till ansvaret och växt med den. Precis som Götze,Reus och göndugan. Dortmund har ingen precis att byta in och om Thiago hade spelat där hade hab varit värd 30 miljoner euro max. Jag kan förstå honom han blir 23 och vill utvecklas, xavi kommer spela som pirlo tills han är 38 fan. en utlåning till Dortmund hade inte skadat eller malaga :D Rouras skitsnack att vi väljer spelare efter form får spelare pp bänken bara att koka. det är som att Tito har för sig vilka som ska spela och bryr sig inte om formen alls. Det är väl okey men fan vad sämst han är på att skola in spelarna och få in de i laget. Bartra kunde ha matchas mot mindre bra lag istället maxar han killen mot Bayern hahaha. Götze valde Bayern enbart för att spela under Pep, tito lockar inte men Barca gör.
Barcelona Canaletes
2013-05-26 15:54
@Abirey:

OH YEAH! *Länktips*
Barcelona Riiio!!
2013-05-26 15:45
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Tror också det väger in mycket. Fan J2S kommer ju även han vilja stanna nu haha

Hoppas på en till argentinare nästa år. Så vi håller Messi glad =)

Tror dom flesta spelarna är såna proffs så dom skiter i vem som är i klubben, kolla bara på Afellay, kom utan att det ens fanns någon i klubben han kände sen innan eller nån holländare/marockan och hade det nice (förutom speltiden). Men för vissa spelar det nog roll att det finns andra i laget man trivs med. Neymar kommer ju älska att vistas med Alves, Adriano och Thiago främst då...
Barcelona grande jw
2013-05-26 15:42
Jag tycker det är så komiskt hur alla (Puertan) dömer ut Neymar redan nu för att bli en floppvärvning. Helt plötsligt så är alla Neymar-experter och kan hela hans register och personlighet utantill. Han kommer inte passa in, han kommer inte kunna dribbla i la liga, assistera Messi eller bla bla bla. Jag är säker på att ungefär 80-90% som kritiserar honom endast har sett honom i OS och sedan förmodligen några Youtube-klipp. Sedan pratar folk om honom som om han vore en färdig talang. Han fyllde nyss 21 år och är inte ens i närheten av sin peak. Som 17 till 21 åring gjorde han 136 mål och 65 assist på 224 matcher. Finns det ens någon som är i närheten av den statistiken? Han kommer lära sig mycket, förbättra hela sitt register, mogna som person. Messi och Dani Alves kommer ta honom under sina vingar. The sky is the limit förfan :-))))
Barcelona Pep #4
2013-05-26 15:35
Diar Shekha Marquinhos är en väldigt intressant spelare men det vi behöver nu är en mittback som ska ta en startplats direkt. EDIT: Trodde du skrev att du ville se han i Barca. Ber om ursäkt men blir väl en titt på honom. Han kanske överraskar mig med tanke på att jag inte riktigt fått en verklig bild utav honom utan bara bildat en uppfattning via media.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-26 15:32
Vill ni se Marquinhos(stavning?) så kan ni se honom ikväll 18:00 på fyra sport. Roma möter Lazio i cupfinalen.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-05-26 15:28
Neymars ankomst måste ju någonstans locka Thiago att stanna i Barca. Inte för att jag tror han vill lämna eller att en försäljning ens är aktuellt men han kan ha riktigt roligt med Neymar, Alves, Adriano, Song och Alexis i laget. Om han ens har lite tankar på lämna så borde han tänka på hur trygg han egentligen är i den staden och inte tar det för givet om han åker till England. Men han kommer nog stanna och inte ha några problem med att ge nr 11 till Neymar.
Barcelona -SAMI-
2013-05-26 15:22
basaric - "el guaje"
Såååå fint skrivet!!
Barcelona basaric - "el guaje"
2013-05-26 15:12
Det är klart att dom är bittra i puertan. Världens största talang valde Barcelona före deras lag, trots att dom erbjöd mycket mer pengar.

Inom en månad så har Neymar betalat tillbaka transfersumman med tröjförsäljningen.
Barcelona Rambla~
2013-05-26 15:12
Ni gör en höna av en fjäder. Vad är det som säger att Thiago frivilligt inte ger 11:an till Neymar? Thiago är knappat knuten till nr 11 via sponsorer så som Neymar är. Thiago kanske inte har några problem alls med det. Jag påstår inte att det är så men det kan ingen av oss här veta. Han har kanske inga problem med nr 20 istället eller något annat nummer som blir ledigt. Kom ihåg att fet är många som ryktas lämna i sommar.
Barcelona Blaugrana91
2013-05-26 15:09
Blev trots allt så som många trodde. Barca gick ut med värvningen av Neymar bara timmar efter CL-finalen för att på så sätt flytta fokus från Bayerns vinst. ;)

Och nu idag dominerar det median världen över, främst i Spanien. Även på AB så toppar nyheten om att Neymar är klar för Barca före allt som har med CL-finalen att göra.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-26 15:01
När jag såg CL-finalen igår så tänkte jag på Ter Stegen. Herregud, vad är det med tyska målvakter? De är ju som kinesiska muren.. Tänk när Ter Stegen utvecklas och blir en färdig målvakt för just nu är så är han en oslipad diamant.
Annons: