/spanien/barcelona/forum/7059.aspx/spanien/barcelona/forum/7059.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona elbraco - CP5
2013-05-25 19:25
Lion24 haha okej cool guy, där satte du verkligen hammaren på spiken. Om vi bara kunde skeppa iväg alla spelare - puyol först, tätt följd av Messi - till Milan så vore jag supernöjd. sluta vara sån jävla pajas, jag har skrivit flera gånger att jag inte vill att Thiago ska lämna men om du väljer att inte läsa det så är det inte mycket jag kan göra. Vill du tro att jag vill göra mig av med Thiago så bryr jag mig faktiskt inte längre.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona petersays
2013-05-25 19:24
"Hur kan en sån här spelare floppa ? Det sista han skulle göra är att floppa, sannolikheten är större att han går från Barcelona till Real än att han floppar."

Om han kunde lägga av med dom där Ronaldo-liknande sprattelgubbsfintarna så..
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-25 19:18
Rambla Med tanke på att man pungade ut 70m för moutinho och James Rodríguez, så ja, 20m känns rimligt :P För övrigt ryktas det om att Neymar har bestämt sig och ska göra det hela officiellt snart
Barcelona Rambla~
2013-05-25 19:11
Fy fan, vi ska ma minst 20m för Valdes. :P

Jag fattar inte att han väljer franska ligan, vilket nerköp alltså. Vill han ha en utmaning borde han ju gå till PL eller Bundesliga, ja tom till Seriea A. Det var väl ignen som ville ha honom i PL. :P
Barcelona Messidinho_10
2013-05-25 19:09
Enligt barcastuff, så har Valdes åkt till Monaco för att förhandla om hans personliga kontrakt. Jag hoppas dem erbjuder honom fett mkt cash och köper honom för en historisk rekord summa :)
Barcelona Vampíro
2013-05-25 19:04
@Rambla~:

Milans bud: lån på tre år plus Robinho, Flamini och sedan betalar de €7,25M beroende på vilka titlar de vinner.
Barcelona Blaugrana91
2013-05-25 19:04
Rambla~

Haha säg inte så!

Milan kommer med ett låneerbjudande och en korg med apelsiner som kompensation till Barca.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-05-25 19:02
Klart Neymars agent vill att han väljer Real då det skiljer ett par miljoner i sign-on bonus. Skönt att inte Neymar är lika pengakåt iaf :)
Barcelona Rambla~
2013-05-25 18:59
Det blir inget announcement idag. I sista stund kommer det uppdagas att ett TREDJE bud har kommit in, från Milan. Neymar och Sr kommer att säga att de ska fundera i lugn och ro med familjen. :P
Barcelona Rambla~
2013-05-25 18:57
Neymar's agent says Neymar has made a decision and that he prepares to make an announcement today, possibly at press conference. [via lance]

Santos forward Neymar has asked not to announce his transfer until after Santos-Flamengo tomorrow, out of respect for his club's fans [catr]

Lite motstridiga uppgifter va? Förs står det att Neymar kommer att tillkännage sitt beslut på en presskonferens idag. I nästa tweet har han bett om att inte säga något förrän efter matchen Santos-Flamengo i morgon av respekt för fansen.

Eh jaha, då måste han väl säga typ. Jag har bestämt mig men det får ni veta först i morgon, eller något liknande. :P
Barcelona Blaugrana91
2013-05-25 18:53
JUST IN - Neymar will announce that he has chosen Barça later on 'today'. [SPORT]

Känns som att det bara är jag som är aktiv. ;)
Barcelona Blaugrana91
2013-05-25 18:49
W.Ribeiro (Neymar agent): "Personally? I prefer Real but Neymar has other preference, he already made his decision, will reveal it in hours"

Nu vågar även jag påstå att det är i princip klart!

Låt oss nu vänta på att det blir officiellt, om någon timma! Lagom till CL-finalen precis som jag trodde.
Barcelona Blaugrana91
2013-05-25 18:45
Before he makes his decision, Neymar was told by close people: "Madrid is hell for Brazilians, Barça is their heaven. Look at past" [ESPN]

Haha!
Barcelona Rambla~
2013-05-25 18:44
Den där agenten Ribeiro är en riktig jävla orm. Jag minns honom när han var Robinhos agent när denne var på väg till Madrid. Snackade alltid skit om Barca och höjde Madrid till skyarna. Han är Perez lilla lakej nere i Brasilien. Jag hade för mig att Neymar hade gjort sig av med honom och att fadern sköter om allting.

Kanske Ribeiro inte har lika mycket att säga till om som tidigare? För har han rådgivit honom så har han försökt få Neymar att välja Real Madrid, det kan ni vara säkra på.
Barcelona Blaugrana91
2013-05-25 18:34
Neymar verkar ha valt:

Neymar's agent says Neymar has made a decision and that he prepares to make an announcement today, possibly at press conference. [via lance]

Ribeiro (agent): "Neymar has decided, he's happy. When he and Santos talk, you'll understand everything. He made the best decision." [lance]

Ribeiro (agent): "If I'd have a son, I'd want him to play for Madrid. But Neymar is my client, and I have to do what's best for him" [lance]

Det där bör väl bekräfta att han valt rätt. ;)
Barcelona Rambla~
2013-05-25 18:31
Marca verkar ju vara säkra på sin sak i alla fall:

Total agreement between Neymar and Barca!
Barcelona fc__Barça
2013-05-25 18:30
Rambla~

Håller med dig helt, alla rykten har ju i princip avtagit sedan Thiago dementerade ryktena för någon dag sedan, förstår inte varför det blev så uppblåst nu.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-25 18:29
https://o.twimg.com/2/proxy.jpg?t=HBgpaHR0cHM6Ly90d2l0cGljLmNvbS9zaG93L2xhcmdlL2N0NTVkby5qcGcUsAQUrAIAFgASAA&s=DV9ec-UMtvnDTuuFttsmS26gQS9pVlhihyE8ZO5ELCw&m=2 Neymar filmade sin troligtvis sista träning med Santos tidigare idag. Han verkar för övrigt lagt på sig lite muskler senaste året. Det behövdes!
Barcelona Rambla~
2013-05-25 18:18
@Barca King -:

Det har han ju gjort!
Barcelona Rambla~
2013-05-25 18:18
Det har snackats om Thiago under flera veckor nu och hans eventuella låga klausul. Då har det knappt diskuterats om detta här i forumet. Då har det ändå ryktats om storklubbar som United, City och Chelsea. Varför hettar det till nu bara för att Milan har nämnts i italienska tidningar? Skulle Milan vara något speciellt som Thiago inte skulle kunna motstå? Phfft, knappast.

Det är vi själva som bidrar att det ryktas så mycket om Thiago eftersom vi själva jiddrar och ältar om det här på forumet. Det skrivs inte så mycket om honom på internet.
SoN_Un
2013-05-25 18:17
Så fort nån i barca hyller en spelare som barca är intresserade av
Så säger dom på puertan att barca utnyttjar media o bla bla bla ni kan
Resten. Men när deras gud zizou suger av bale i media i snart 2 år så
Hyllas han för d hårda arbetet han lägger på silly. Säger till er puertan måste
Bytas till hycklerian haha

Visca barca
Barcelona Barca King -
2013-05-25 18:17
Att Thiago inte går ut och säger något är oroväckande.
Barcelona Rambla~
2013-05-25 18:15
Jag tycker även att Xavi själv borde inse att han inte kan spela alla matcher. Tror ni att han gör det? På mig känns det nästan som att han nästan kräver att spela så fort han är frisk. Jag vet inte men jag får den känslan. Hans, Messis, Iniestas och Puyis ord väger nog rätt tungt i omklädningsrummet gissar jag. Xavi är knappast en person som frivilligt säter sig på bänken för att en canterano ska få mer speltid.

Här är det enligt mig upp till tränaren att ha så pass mycket cojones och fingertoppskänsla att ta rätt beslut så att en stortalang som Thiago inte ruttnar bort och väljer att dra från klubben.
Barcelona Rambla~
2013-05-25 18:11
@filosofen21:

Jo, han sa att han inte hade några planer på att flytta.
Barcelona Lion24
2013-05-25 18:10
elbraco - CP5

Du har inga problem ifall en av världens absolut bästa talanger lämnar för din ''hobbyklubb''. Man ska inte vilja eller inte ha några problem med att en sån stor talang försvinner. Tack gode Gud att du inte sitter i styrelsen, du skulle ge halva laget till din ''hobbyklubb'' bara spelarna börjar fundera över sin roll i laget, dumfan .

Thiago är i en situation där han funderar på sin roll i laget, vilket jag förstår men det är inte så att man låter han gå bara för att han funderar över sin situation. Klubben ska göra allt i sin makt för att övertyga honom om att stanna, och det är inte svårt speciellt när Xavi börjar bli till åldern.
Barcelona Rambla~
2013-05-25 18:05
Har någoin inom klubben bekräfat att Thiagos klausul sjunker till €18m om han inte spelat 60% av matcherna den här säsongen? Det gäller ju som sagt bara den här säsongen. Har någon bekräfat summan 18m? Nej just det.

Det här är något gissar jag EMD har hävt ur sig utan att veta säkert. De kan inte vara säkra på summan. De gissar bara.

Hur kan klubben vara så korkade att de låter klausulen sjunka så drastiskt från 90m till 18m? Jag köper inte det. Rosell är inte så dum. Nog för att det kan finnas en klausul som säger att Thiago ska spela minst 60% annars så junker hans klausul men knappast till några 18m. Det är siffror som media gissar sig till.

Det är sportdirektörs uppgift, Zubi, och även tränarens uppgift att känna till en sådan enomrt viktig dejtal i Thiagos kontrakt. Annars, varför lägger man ens till ett sådant tillägg i kontraktet om ingen i klubben ändå inte har koll på det?

Så både Tito och Zubi ska kölhalas om det visar sig att Thiago lämnar Barca i sommar för 18m. Det står jag fast vid. Tito har haft chansen hela säsongen att se till så Thiago får tillräckligt med speltid för att få ihop tillräcklligt med minuter. Jag skiter i om det så är CdR-matcher och mot bottenlag han får spela mest i, matcherna bör ha räckt till.
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-25 18:02
Det han skrev handlar om Nikes nya fotbollsskor. De heter Hyper venom.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-25 18:00
elbraco - CP5

Jag har aldrig påstått att du skrivit att du vill att Thiago ska gå till Rossoneri, däremot skrev jag att du sa att du inte bryr dig om han gör det, vilket är sant.

Jag orkar inte starta ett ordkrig, men jag respekterar att du gillar Milan och du får tycka vad du vill om Thiago. Dock kan du skriva det på ditt andra nickname på Milan-forumet för här vill de flesta att Thiago aldrig lämnar och Milan är inte direkt någon systerförening.

Barcelona Bästelona
2013-05-25 17:58
Hur kan en sån här spelare floppa ? Det sista han skulle göra är att floppa, sannolikheten är större att han går från Barcelona till Real än att han floppar.
Barcelona Frodo
2013-05-25 17:55
Det är lustigt att Roura hävdar att de väljer sina startelvor baserade på prestationer. Vi har sett hur kasst vissa spelar men ändå får spela oavsett vad. Det vore ett misslyckande av episka proportioner om man tappar Thiago. Det är fan grovt tjänstefel att man inte har koll på spelarens kontrakt, särskilt när spelaren ifråga är den som bör styra laget det kommande decenniet.
Annons: