/spanien/barcelona/forum/7058.aspx/spanien/barcelona/forum/7058.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
La liga es blaugrana!
2013-05-25 13:21
Tycker Neymar's spelstil är underbar på alla möjliga vis dock så tycker jag att Barca's hjälptränare borde fokusera på att träna upp hans styrka på försäsongen innan han ställs mot europas bästa backar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mido
2013-05-25 13:16
@BrazilStats

S.Rosell has returned to Spain from London to finalize Neymar's deal after he told him his decision to join Barça. [mundo deportivo]
Barcelona Mido
2013-05-25 12:59
@BrazilStats

All media in Brazil 'strongly' agree that there's no doubt Neymar will choose Barça, it will be before the game against Flamengo.
Barcelona zick9
2013-05-25 12:59
Bästa klippet på Neymar. Titta och njut för ni vill ha honom :)
Barcelona Mido
2013-05-25 12:58
Lance , äntligen tillsammans??
Barcelona Tompa76
2013-05-25 12:52
Jag är inte alls säker på att Neymar blir den megasuccé alla förväntar sig, oavsett vilken klubb han väljer.

Angående marängerna så har ju de varit med i spekulationerna ända sedan Barca slog Santos med 4-0, typ. I slutändan tror jag ändå det blir Barca som köper honom. Och då får man hoppas att mina farhagor är ogrundade.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-05-25 12:50
@MQUC:

Håller med dig om att min tanke inte är den mest realistiska, men som sagt det är bara en tanke.
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-25 12:43
Rambla Läste någonstans att matchen skulle gå på en större arena i Sao Paulo! Men kan vara felaktiga uppgifter.
Barcelona Blaugrana91
2013-05-25 12:29
Barcelona are confident they will be able to sign Neymar, although they understand live broadcasting of events makes people impatient. [ser]

Bra att dem förstår det, för det är just vad vi är OTÅLIGA...:P
Barcelona Barca King -
2013-05-25 12:15
Neymar offentliggör sitt beslut efter champions League finalen. Santos sista match blir hans avskedsmatch och han skriver på för Brommapojkarna.
Barcelona Illusionista
2013-05-25 12:11
Hoppas innerligen på att Neymar hamnar i Real ist för Barcelona. Jag lovar er att han inte är den spelaren många här inne och ute i världen tror. Skulle hellre se en Suarez eller Lewandowski eller varför inte Reus i Barcelona. Suarez/Reus Messi Alexis/Pedro/Delu. Jag tror dock att han hamnar hos oss till slut men finns bättre alternativ i mina ögon.
Barcelona Rambla~
2013-05-25 12:06
>The Reporter< (Barcelona) 2013-05-25 11:48 Malaquias är Keirrisons och Henriques agent. Han har hjälpt Raul Sanllehi nere i Brasilien under förhandlingarna.
Barcelona Rambla~
2013-05-25 12:03
FCBlaugrana Santos lilla arena Vila Beimiro tar väl typ max 20,000 åskådare? Hur kan de ha sålt 60,000 biljetter?
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-25 11:58
Barca älskare 124

Läs senaste nyheten här så vet du hur läget ser ut :P Ingen här inne har knappast snackat med honom personligen.
Barcelona Barca älskare124
2013-05-25 11:57
Kommer neymar att komma?? Allting bara ändras hela tiden, är de rykten att han är köar eller vadå
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-25 11:51
RedemptionMn

Såklart han kanske tvekar lite om Real bjuder DUBBELLÖN. Det betyder inte att han kommer brinna för klubben för det. Visst en culé kanske inte hade tvekat men helt ärligt förstår jag honom, det är inga småsummor vi snackar om. Jag tror han sista slutligen väljer oss, men det är ett rätt stort beslut för honom att ta, lägg till att han är ung också och hela hans karriär kommer typ avgöras vilken klubb han väljer nu.
Barcelona Blaugrana91
Här trodde man att det skulle vara helt klart när man vaknar, men så visar det sig att det hela ska bli ännu mer utdraget... Visst var ju typ sen kväll i Brasilien när det stod klart Santos accepterat och man får väl förstå att Neymar vill se över det hela i lugn och ro, det hade han nog även velat om det bara hade varit Barcas bud som låg på bordet. Det är ju trots allt ganska viktigt med kontrakt, mycket som ska läsas igenom. Vi snackar ju inte FIFA eller FM nu. :P Jag är relativt säker på att han väljer Barcelona, har varit en dröm för honom att spela med Messi, Xavi, Iniesta mfl. och nu får han chansen att göra det. Han kommer dessutom tjäna mer i Barca iom att klubben inte gör som Real och tar en viss % av spelarens reklamintäkter. Att Barca som klubb dessutom är både bättre och större baserat på dem senaste åren bör ju inte heller gör valet svårare. :) Men som sagt blir lite smått nervöst när man ska dra ut på det. För övrigt är det kul att se hur Realfansen i puertan helt plötsligt tycker Neymar är bra nu, vi får se vad dem tycker när han sen blir helt klar för Barca, då är han överskattad och kommer bli en flopp gissar jag.
Barcelona Peshmerge
Jag fattar inte varför Neymar ska gå hem sitta och fundera över bud från både Barca och Madrid. Vart fan kom Madrid in i bilden? Vill Neymar till Barca och Santos ska ha accepterat deras bud så är det bara upp till Neymar att säga JA! äntligen är allt klart! Det var svårt att komma överens med Santos, men nu helt plötsligt så väntar man på Neymars svar. Varför då? Ska Santos skriva på för Barca eller Neymar? Det hela är väldigt komplicerat. Väldigt konstigt! Ska Neymar komma ska han komma med stolthet och inte ska Barca behöva vänta på om han ska välja mellan Barca eller Madrid, som det sägs i nuläget. Jag vet inte om det bara är för att driva med tiden men det känns inte rätt och göra så. Bland annat efter ett uttalande från självaste Neymar igår, "Det kan ta 5 min eller 3 dagar" jag ska sitta med familjen och bestämma. Vad är det han ska bestämma? vilket hus han ska köpa och vart han ska bo eller? Han ska bara vara glad och säga jag är klar för Barca med stolthet. inte gå och bestämma nått och döda tiden. Ingenting är klart ännu och det kommer ta några dagar/veckor till. Så som det ser ut och hur svårfångade dem här Brassarna leker. Mes Que Un Club. Vamos Barca!
Barcelona >The Reporter<
2013-05-25 11:48
Malaquias, vet inte vilken roll denne person har. Tror han är en sorts agent, men han har med affären o göra iaf. Han la upp två bilder på instagram för 2 timmar sedan ihop med Neymar bland annat, där det stod att de skulle ta beslutet nu
Barcelona H.C Xavier
2013-05-25 11:48
Från Guillem Balagues twitter

- so, as @revistadelaliga explained in exclusive more than a year ago, Neymar will be a Barcelona player. Cost, 25m euros and two friendlies

-So much fun! Santos says they have accepted two offers. Real Madrid being the other one (more money to club). But FCB has deal with player

-Neymar case: Santos admits offer from Madrid (more money to club) and FCB and that player has to decide. FCB has a deal with him already

-It's important for Neymar to leave well the club, making it look is a struggle to leave/decide.

Barcelona Zamboza
2013-05-25 11:46
barcastuff?@barcastuff 6h
Neymar (during phone call to Barcelona president): "President Rosell, here I come!" [sport]

Vet inte sanningshalten i det, men skulle kännas mycket märkligt om han helt plötsligt skulle välja real. Tom R Carlos och Ronaldo har ju sagt att dem tror att han går till barca. Det känns som en rökridå, det som pågår just nu. I slutändan blir han nog klar för oss.
Barcelona MQUC
2013-05-25 11:34
: Capitan Puyol - El Corazón

Jag förstår vad du menar med världens största talang och bästa klubb, det stämmer, men tror du på riktigt att en övergång skulle sätta världens näst största match i skuggan? ok att vi inte spelar final i år kompis men du behöver inte överdriva :)
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-25 11:30
Man får inte glömma att om klubbarna inte vill göra det officiellt än så är det absolut lättaste att säga att det finns ett annat bud med i spelet. Om de hade sagt tex: inga kommentarer, eller tex ni får vänta vi vill inte berätta. Eller något i den stilen anses det som mindre proffsigt. Så de valde en enkel utväg.
2013-05-25 11:29
@MQUC:
Media skulle inte rikta sina blickar lika mycket till vinnarna nu när världens största talang har signat för världens bästa klubb. Vinnarna av CL brukar vara det största inom fotbolls (och annan) media, men när de precis gjort Neymars övergång officiell då blir det två stora nyheter på samma gång. Då kan övergången sno lite uppmärksamhet från vinnarna och lite andra intäkter som kommer med all denna uppmärksamhet.
Barcelona Barca King -
2013-05-25 11:28
I alla intervjuer har Neymar bara pratat om Barca och hur bra Messi och kompani är, haha. Om han drar till Madrid nu blir det ett jävla liv haha.
Barcelona MQUC
2013-05-25 11:21
Capitan Puyol - El Corazón

Hur menar du nu? att Brassarna vill mjölka ut så mycket pengar det går förstår väll de flesta, speciellt när det är 32942 olika delägare som ska ha sin del, men varför skulle detta påverka cl-vinnarna något märkbart?
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-25 11:19
Jag tror(och hoppas) att Neymar är klar för Barca. Men jag tror att båda klubbarna eller i alla fall en av klubbarna vill att de ska avvakta med att göra det officiellt. Santos förmodligen för att de har ligapremiär och har sålt ut arenan på över 60 000 biljetter. Jag vet egentligen inte varför Barca skulle vilja vänta, men det kanske finns någon anledning. De kanske låter han spela matchen för Santos och sen flyger honom till Spanien för den medicinska undersökningen och som alla tidigare nyförvärv skriver på kontraktet i Barcelona. Det kom ju ut uppgifter tidigt under förhandlingarna att klubbarna ville göra det officiellt första veckan i juni innan Confederations cup. Samtidigt som det är många faktorer som pekar på Barca. Som många har skrivit på forumet, hade han velat gå till Madrid hade han fått göra det för längesedan i och med att de betalar vad som helst. Men han har velat vänta på Barca hela tiden. Och igår när Santos äntligen accepterade budet så såg han riktigt lycklig ut på bilderna från arenan. Han sa även att det var hans lyckligaste dag i livet. Har läst massa små anledningar till varför han skulle vilja till Barca istället. För att han är bra polare med Alves, han tyckte det lät fantastiskt om vi skulle värva Brasiliens lagkapten (Thiago Silva), hans idol är Leo, till och med lite konstigare anledningar att han vill bo vid havet i och med att han har barn. Så det blir nog officiellt om en vecka skulle jag tro. Senast. Bienvenido Neymar säger jag redan nu. Visca Barca!
Barcelona Abbe.
2013-05-25 11:10
Edit: Mitt inlägg strulade till sig.
2013-05-25 11:09
Fattar ni inte att de drar ut på detta för att sno uppmärksamheten ifrån CL-vinnarna så att de får mer pengar? Det är väl ganska tydligt vad de håller på med.
Barcelona koeman92
2013-05-25 11:08
Någon som kan portugisiska och kan översätta det de säger på sport.es? De har lagt ut en exklusiv video där man intervjuade Neymar och hans pappa efter mötet
Annons: