/spanien/barcelona/forum/7050.aspx/spanien/barcelona/forum/7050.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-27 21:46
Köp in Mangala från FC Porto på mittbacksposten. Född 1991 och har gjort en fantastisk säsong.
Barcelona Vampíro
2013-05-27 21:43
Gillar tanken med att värva in en mindre namnkunnig spelare som blommar ut men problemet är att Tito är så himla feg. Han har flera gånger visat att namnet på tröjan betyder mer för honom än vad man faktiskt presterar på planen vilket är sorgligt.

Jag hade gärna sett en spelare som Iñigo Martínez eller Marcos anlända. Är dock övertygad om att Tito tillslut hade spelat Mascherano och Adriano i viktigare matcher, Piqué är ju solklar i elvan oavsett hur han spelar.

I just det avseendet så är Tito hästlängder bakom Pep. Guardiola tvekade inte en sekund på att bänka storstjärnor som Henry, Ibra, Fábregas osv när de inte levererade. Det är något som Tito tyvärr inte vågar göra i dagsläget. Tråkigt då han måste kunna sätta sin prägel på laget, ibland känns han fortfarande som en assisterande tränare istället för den som bestämmer.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-27 21:31
Jaha, där ser man, har missat det totalt. Vilken var källan?
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-05-27 21:26
Mojito;

Kom ju fram häromdan att Barca är villiga att betala han samma lön men att de ansåg att transfersumman var för hög. (Vet inte hur mycket Villa tjänar men om han lämnar så öppnar det upp lite)
2013-05-27 21:23
Övergångssumman är en sak, men det är lönen som är det största hindret när det gäller Thiago Silva.
€8.5 miljoner/år för en mittback skojar man inte bort i första taget...

Gillar mer tanken på en "okänd" mittback än plan B som det ryktades om igår - Adriano...

Hur som helst, jag tror att Rosell o CO vill sänka lönekostnaderna en del. Att minska truppen hjälper en del, men det hjälper ju inte om man plockar in spelare som sitter på tunga löneposter.
OBS! Detta är min högst personliga reflektion och ingen absolut sanning.
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-05-27 21:22
Smogen

Hahahahah, kan lova att det blir så.. vi går tyvärr för mycket mångsidighet, gå på en ren CB denna sommar Rosell..
Barcelona Smogen
2013-05-27 21:19
Mitt tips är att man värvar in Arsenals mittfältare Diaby för centerbacksrollen. Det måste ju vara en mittfältare och vi måste ju göra en värvning från Arsenal. Diaby passar in i ekvationen!
Postat via SvenskaFans-appen
2013-05-27 21:16
Silva värderas väll till 35-40 mille. Ta bort några enstaka miljoner när han väl visat intresse för Barca och vips; ett acceptabelt pris. Tror inte Tito har gett upp om hoppet än. Neymar + Alves triggar upp Silva och han är klar :D
2013-05-27 21:12
Rac1 är väl en hyfsat trovärdig radiostation baserad i Barcelona.
Sänder på katalanska också har jag för mig.
Barcelona Barca Barca
2013-05-27 21:09
Intressant att det snackas om Cesc som tydligen verkar vara på väg mot Man Utd (Länktips), självklart ska man ta det med nypa salt men ändå. Tror att Cesc kan komma att röra på sig denna sommaren eftersom han inte har varit den klubben trodde att han skulle bli. Vilket öppnar för en av dom största talangerna vi har från la masia nämligen ingen mindre än Thiago.
Barcelona fc__Barça
2013-05-27 21:07
Grejen är den att nu är det jättepositivt att köpa en billig okänd mittback men sen är Tito världens mest inkompetenta person och borde få sparken om inte backen blir bäst i världen..... Nää! köp en mer välkänd mittback det är för stor chansning nu när det är så viktigt.
2013-05-27 21:05
Barcelona have ruled out signing PSG centre back Thiago Silva (28) because of the price. They want to sign a less known centre back. [rac1]

Hur trovärdiga är rac1? (vet inte ens vad det är för nått :P)
Vill fortfarande tro på att Silva till slut anländer. Orkar inte med någon Chygrynski eller liknande pajas; behövs en världsback och där har man den bästa.
Barcelona Hetfield
2013-05-27 21:04
Jag är glad att de insåg så tidigt att de inte kan värva Thiago Silva så att man slipper se ännu en sommar slösas bort på en meningslös jakt. Äntligen.

Med få undantag (som t.ex: Pique) så har Barcelonas jakt på mittbackar varit totalt meningslösa de senaste åren.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-27 21:01
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Man kunde tagit Vertonghen ifjol för mindre än 10m euro. Så jäkla irriterande, en perfekt försvarare för oss!
Jag röstar nog för Marquinhos. Om Tito insisterar på man inte ha en Hummels-typ är den unge brassen optimal. Hypersnabb, resolut i närkamperna och med god brassetekning. Att han bara är 19 år är helt sinnesjukt
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-05-27 21:00
Behövs en mittback som är redo för den stora scenen direkt, går ej med massa plan B.. Puyol håller inte en hel säsong och med Abidal på väg bort så förstår ni hur det kommer att bli.. vi såg att bartra inte är redo
Barcelona Vampíro
2013-05-27 21:00
Javi Garcia från City kommer värvas in runt den 28:e augusti. Kom ihåg vart ni läste det.
Barcelona NoGo™
2013-05-27 20:58
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Det hade varit kul om de kunde hitta en "Marquez" typ, han var i stort sett okänd men blommade ut till en av de bästa mittbackarna.
Barcelona BB-Barceloneta
2013-05-27 20:54
Mojito - Culé (un estilo de vida) Ja vore ju kul om Barca kunde hitta ett riktigt fynd á la Varane. En darkhorse till att komplettera truppen i centralinjen till nästa säsong är annars Edgar Ié, har varit riktigt bra den senaste tiden i B-laget.
Barcelona Hugo - Culé hasta la muerte
2013-05-27 20:53
Är det någon som har koll på hur u17 matchen mot Atletico slutade? :)
Barcelona fc__Barça
2013-05-27 20:53
Vad skulle Marquinhos prislapp kunna ligga på?
2013-05-27 20:50
Barcelona have ruled out signing PSG centre back Thiago Silva (28) because of the price. They want to sign a less known centre back. [rac1]

Okej, ska vi gissa att det blir en defensiv mittfältare till slut i stället?

Nej, men det hade varit kul med Inigo i la Real eller någon ny fransk up and coming star.
Barcelona Lion24
2013-05-27 20:46
Det är väldigt tråkigt att Valdes lämnar men nu när han ändå ska lämna så har jag inga problem med att Valdes lämnar för Monaco. Det är hans förlust. Samtidigt så ger det mer pengar till Barca p.g.a Monacos girighet/ekonomi.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-05-27 20:45
Hur mycket tror ni Monaco kommer betala för Valdes om han skall dit nu? Själv hoppas jag på 15 miljoner om inte mer, men det kommer väl vara typ 8-9 miljoner tack vara hur duktiga vi är på sälja billigt.
2013-05-27 20:25
Monaco tänker lite på defensiven också...

Nu snackas det om inga mindre än Carvalho och Coentrao.
Nytt "galacticos"? :P
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-05-27 20:24
Neymar has signed for Barcelona. Former Barcelona player Edmilson attended the meeting. Barcelona negotiator Sanllehi returns. [catr lance]

Välkommen till klubben Neymar återigen! :)
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-27 20:23
Gonzalez_barca Monaco är ju en klubb som kan betala för sig och lite till. Se bara på porto-köpen. Är det någonstans man kan hoppas på en ok övergångssumma så är det nog där. Och om affären redan är i hamn, kan man ju spekulera i att Barca blev nöjda fort
Barcelona Hetfield
2013-05-27 20:22
Seriöst, vad är det för fel på Falcao? Han skulle kunna platsa i nästan vilket lag som helst och vinna titlar, men går till ett lag i FRANSKA ligan. Snacka om bortkastad karriär. Kanske inte i samma grad som Valdes, han har ju vunnit alla titlar som går att vinna, men Valdes kunde ju ha gått till ett topplag.
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-05-27 20:14
Victor Valdes, and Atletico forward Falcao, have today travelled to Monaco to hold talks on a transfer. Medical tests planned tomorrow [afp]

Jaha, this is it tydligen. Hoppas på en hyfsad transfersumma åtminstone.

Btw intressant att allt vad transferfönster helt har försvunnit de senaste säsongerna. Spelare skriver på för andra lag innan säsongerna är färdigspelade till höger och vänster. Götze klar för Bayern mitt i det mest händelserika perioden på säsongen, Monaco värvar två spelare veckan innan deras liga tar slut. Sen så ryktas det om spelarflytt varje vecka under säsongen...
Lite halvjobbigt tycker jag, man ska spela fotboll under säsongen, inte byta lag. Därför har man 1 Juli - 31 Augusti på sig. Okej rykten förstår jag men när spelare berättar om att de inte trivs och att de vill byta klubb, eller gör det ändå bakom ryggen på klubben då är det fan brist på respekt mot sin klubb, fansen, lagkamraterna och hela sporten.. Som sagt, det tycker jag.
Barcelona Barca o Mort!
2013-05-27 20:11
Jordi Alba Ramos

Haha joo jag förstod, angående Abidals kontrakt kan det inte vara den sportsliga delen. Det han visat på plan de få minuter han fått har han imponerat. Men det kan vara något med hälsan som läkarna vet som inte vi vet helt enkelt.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-05-27 20:08
Barca o Mort Jag formulera mig lite fel där (men jag tror att du förstår vad jag menar) men det har ju snackats väldigt mycket att man ska inte förnya Abidals kontrakt, varför ska man inte göra det? I mina ögon och många andras är Abidal en legend, det han har klarat av skulle verkligen inte kunna tro. Rosell är ingen favorit bland många, det är verkligen starkt att han har fixat klubbens ekonomi men i andra del måste man kan kunna vara duktig på det andra vilket rosell inte är. Varför ska man ta Cryuffs hederstitel? Varför ska man inte förnya Abidals kontrakt? Varför vill han bygga en ny arena istället för renovera Camp Nou. Det är så mycket mer som jag inte gillar med honom, det är obeskrivligt. Till och med namnet Rosell tål ja inte :P
Annons: