/spanien/barcelona/forum/7043.aspx/spanien/barcelona/forum/7043.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King -
2013-05-28 23:04
vi borde spela med två defensiva mittfältare som spanska landslaget borta tunga lag i Champions och testa det i ligan också.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2013-05-28 23:02
@Lionel Messi n10

Om han är lika bra som på Fifa så är det bara att slå till haha :P
Barcelona Lionel Messi n10
2013-05-28 23:00
Dede en spelare jag tycker vi ska satsa på!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-28 22:28
Man United scout Martin Ferguson has watched Thiago three times this season. His scouting reports were very positive. [ser]

Jag börjar bli riktigt orolig. Tror intresset är seriöst och att Thiago är lockad. Oerhört korkad klausul!!
Barcelona The Reporter
2013-05-28 21:59
Kommer bli extra kul och följa Neymar i ConfeCup när det börjar, precis som när Villa skrev på för oss innan VM :)
Barcelona Don Andrés Iniésta
2013-05-28 21:55
Deulofeu verkar även bli utlånad till Dortmund vilket jag kan tycka låter bra. Ett bra lag som satsar på unga , är med i CL och där han garanterat kommer få speltid med tanke på att dom håller på att bli upp köpta..

Läste även någonstans att Gundogan ifrån Dortmund skulle ha fått visat lite intresse ifrån Barcas sida... Kan vara något att ha på mitten faktiskt. får se hur det blir med mittfältet till slut...

Kommer byta namn.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-28 21:55
Slipsen

Det brukar vara smått kaosartat i trafiken runt Camp Nou i samband med match. Jag har aldrig kört bil i Barcelona själv, men mitt tips är att parkera nere vid hamnen och ta metron (grön linje) från Drassanes upp till les Corts - så slipper du allt krångel. Finns bra väganslutningar till/från Barcelona via hamnen ( vägen heter B-10 Ronda Litoral), och även gott om parkering.

Annars får du göra tvärtom och komma in tidigt och hitta en parkering nära arenan och sen göra stan innan match. Räkna dock med att det kan ta tid att ta sig ut från stan sen.
Barcelona barasfsdg
2013-05-28 21:52
Konstigt att vissa tycker pedro ska gå före Alexis. Med pedro får vi noll kreativitet bara att kolla på sanchez senaste matcher hur bra han producerar.
Barcelona Don Andrés Iniésta
2013-05-28 21:51
Tjenare, vad händer angående värvningar och försäljningar?

In: Neymar... :D ,.Ter Stegen / Reina? Thiago Silva / David Luiz / Marquinhos ?

Hoppas personligen på Ter Stegen, men det ryktas mycket kring Reina, möjligtvis pga att Liverpool är intresserade av Barca spelare så som t.ex Cuenca och Tello om jag inte minns helt fel.

På back sidan ser jag såklart helst Thiago Silva men annars Marquinhos som är ung, billig och spås vara Thiagos "efterträdare" i det brasilianska landslaget, med andra ord väldigt bra och har dessutom presterat väl i Serie A, Lite av en gambling men jag hade gärna sett honom i Barca. Hummels verkar inte Tito vara intresserad utav. David Luiz, nej tack.

Ut::
Valdes - Monaco?
Villa - Tottenham?
Abidal? - Kanske Monaco där med? Fri transfer
Afellay - ?
Bojan - ?
Cuenca - ?
Tello - ?
Bartra - ?
Montoya - ?
Dos Santos - ?

Det har ryktas vilt kring försäljningar och det kommer nog att säljas en hel del spelare i sommar, detta bidrar ju såklart till kassan, så något stort köp till är inte helt omöjligt ändå.
Det har ju ryktats en del kring Thiago och Cesc också, ncncnc... Hoppas verkligen att Thiago stannar för han är för bra och det är ju upp till han själv i princip. Barca verkar dock helst sälja honom till Milan om han väljer att lämna, kanske för att kunna köpa tillbaka honom billigare än om han t.ex skulle gå till City eller PSG...
Cesc Fabregas då... Ingen personlig favorit direkt men en jävligt bra spelare, trots allt en utav de bästa mittfältarna som finns. Det har ryktats om Arsenal, Man U osv osv... Kommer han lämna? Återförenas med Arsenal, eller varför inte Van Persie i Man U?
Barcelona Diar Shekha
2013-05-28 21:50
Lugna ner er Cules.. Tidningarna vill sälja. Relax. SILLY Season"
2013-05-28 21:46
Lederhosen

Du påminner om en annan tysk som också hade storhetsvansinne...

Barcelona Slipsen
2013-05-28 21:43
Hej alla.
Kommer att besöka CampNou för första gången nu på Lördag.
Har hyrt boende en bit utanför Barcelona och har lite problem att hitta hemresa med tåg/buss.

Hur svårt/lätt är det att parkera bil i Barcelona och/eller vid CampNou?
Några tips, hur man löser detta?
/Slipsen
Barcelona påfågeln
2013-05-28 21:42
Pedro gör inte alls bort sig, och gör en enorm nytta för laget, Alexis kan göra samma jobb, men inte riktigt lika bra, därför startar Pedro. Tello kan inte ta samma jobb för laget och är därför längre från startelvan, ska dessutom Neymar in så måste Pedro nästan starta för att det ska funka bra, om inte Neymar ska ta ett större jobb än jag förväntar mig. Dock ska vi inte räkna med att Neymar ska vara ordinarie, jag tycker inte han visat tillräckligt för det än, men det kan gå fort om han får ut sin potential.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-28 21:40
Cristian Tello, who at first wanted to stay, has some doubts after Neymar's transfer. Many teams are willing to pay his 10M buyout fee. [md]

Över min döda jävla kropp alltså! Om Tello och Thiago lämnar så kan Tito och ledningen dra åt h*vete. Deras framtid är i Barca och det är klubbens förbannade plikt att ta vara på de som tas vara på bör!
Barcelona fc__Barça
2013-05-28 21:37
Vampíro (Barcelona) Ja man får ju hoppas att Alexis sjuka form håller sig så han har chans att peta mr untouchable.
Barcelona Thiagooo
2013-05-28 21:36
Jag förstår inte hur ni kan ta alexis före pedro...
När Pedro har en dålig match, är han ändå bättre än Alexis. Både Guardiola och Tito gör rätt i att ta pedro före Alexis.
SoN_Un
2013-05-28 21:36
fan vad jag hoppas att vi värvar dede asså. men tyvärr så kommer milan elr nåt att köpa honom för 16 mille. o barca lägger bud nästa sommar 40 mille. helt otroligt, sämsta scouterna ja det har vi!
Barcelona Vampíro
2013-05-28 21:29
Pedro är untouchable i Titos ögon, han kommer aldrig petas det har vi inte minst sett den här säsongen. Han verkar rankas som Messi och Andrés i Titos bok.

Pedro är en av mina absoluta favoriter men han har ju inte levererat regelbundet i Barça på nästan två säsonger. Inför nästa säsong så tycker jag att Tello och även Alexis bör prioriteras framför Pedrito om inte något ändras.
Barcelona fc__Barça
2013-05-28 21:21
En trio med Neymar-Messi-Alexis skulle vara magiskt till nästa säsong med Tello som förste inhoppare, sedan Pedro. Delofeu på lån. Däremot så med Tito så ska man nog vara glad om ens Alexis går före Pedro...
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-05-28 21:15
Lederhosen

Lever på gamla meriter? Du får det att låta som att vi vann vår senaste titel 2004 a'la Arsenal.. De senaste 5 säsongerna har vi 2 cup titlar, 4 ligatitlar och 2 CL på bagaget, säg mig något lag som kan skryta med det? Ja Bayern krossade oss totalt det har många av oss erkänt, men bara förra året vann vi över laget som i år kom trea i Bundesliga med 10-2 sammanlagt. Sluta överdriv för gudsskull.
Barcelona NoGo™
2013-05-28 21:12
@Gonzalez_Barca

Tello måste stanna! Oerhört tråkigt om han väljer att lämna!
Barcelona Explict
2013-05-28 21:11
@Lederhosen:
Ja, för vi har ju haft en fantastisk form senaste tiden. Vi hade mest troligtvis åkt ut med 7-0 även om motståndet varit Gefle... Det var bara en tidsfråga innan vi skulle åka på en stjärnsmäll. Grattis till CL segern förresten som ni "köpte" till er. Att Dante inte fick rött kort är nog det sämsta domslut jag sett på minst 3 år.
Barcelona barca_joe
2013-05-28 21:09
Alltså, Tello måste vara kvar. En Anfallsuppsättning med Messi, Neymar, Sanchez, Tello och Ny/Pedro vore det ultimata, där Tello är förstereserv, vilket kommer leda till massor med speltid.

Lämnar Thiago gråter jag oavbrutet året ut. Fyfan vad dåligt jag kommer må då. Han var magisk mot Espanyol och är enligt mig en starter till nästa år.

Vertonghen för 20£ + Villa så är jag nöd för denna silly, och Ter Stegen då.
Lederhosen
2013-05-28 21:07
Är det inte dags att vakna upp ?
Barcelona blev förnedrade med 7-0 i två matcher. i Bayern pratar man numera om agent 007 med rätt att släppa in mål....

Det finns inga tyska spelare som lockas av er längre, möjligen Tysk/turkiska fast de har ju Real tagit - ni kan leva på gamla meriter och ert namn men varför skulle någon av de tyska landslagsspelarna ens överväga riskera sin plats inför kommande vm- kanske efter det men ta och väx upp lite och se verkligheten som den är Neymar må gå på glorian och namnet Barcelona idag är lika innehållsrikt som MCdonken ett obeskrivligt rykte men smakar disktrasa.
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-05-28 21:04
Cristian Tello, who at first wanted to stay, has some doubts after Neymar's transfer. Many teams are willing to pay his 10M buyout fee. [md]

Men vafan ska alla våra talanger lämna?!
Barcelona NoGo™
2013-05-28 20:17
Adriano har äntligen kritat på ett nytt kontrakt!
Barcelona Vampíro
2013-05-28 19:47
@barcastuff: The buyout clause of Barcelona midfielder Thiago will be 18M until 31 July. From August on, it will again be 90M. [rac1]

Då går man hoppas han gör ett dåligt U-21 EM. :P
2013-05-28 19:10
Jag tycker personligen att utvecklingen stannat upp när det gäller våra ungdomar. Spelare som Sergi Roberto och Sergi Gomez har inte tagit nästa steg i utvecklingen under Eusebio.

Real Madrids Castilla är ju hack i häl på Barcelona B i tabellen, för två år sedan skiljde det en mil mellan laget. Visst har B-laget tappat spelare som Nolito, Soriano, Bartra och Montoya - men de som knackar på dörren är inte av samma kaliber.

Är rädd för att spelare som Grimaldo, Samper och Traore kan stanna i utvecklingen om det inte kommer in mer kompetent och nytt blod på tränarsidan.

Sen kan det ju vara så också att man inte ska förvänta sig att alla årgångar blir som 91- & 92:orna, men allt står inte helt rätt till, det är jag övertygad om.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-05-28 19:09
Tottenham coach Villas-Boas is talking with David Villa (31) on a transfer. Barcelona are willing to let the forward go for 15,5M. [mirror]

Hur pålitlig är denna källan?
Om klubben beslutar att sälja Villa för 15 miljoner så måste jag säga att det är rätt så hyfsat pris.
Barcelona älskabarcelona
2013-05-28 18:58
Tänk ifall Suarez skulle hamna i Madrid . Vilket psyko team dom skulle ha då !!!
Annons: