/spanien/barcelona/forum/704.aspx/spanien/barcelona/forum/704.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca - Puyol
2016-07-13 07:26
Vi behöver köpa en anfallare och en viss Bellerin :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4life98
2016-07-13 01:18
Alltså 16 miljoner euro är ju småpengar idag. Om en spelare som Sterling går för 70 miljoner euro så är 16 för en helt okej vänsterback, helt okej. Sen är ju frågan, vilken av alla alternativ som har nämnts skulle vilja sitta på bänken? Digne har ändå erfarenhet av CL och spel i toppligorna. Helt okej värvning helt enkelt. Man behöver inte klaga på allting.
Barcelona Ribohn Fan
2016-07-13 01:05
Kan man köpa en teknisk begränsad mittback för 240 miljoner och är 3-4 val som mittback/vänsterback och klart sämre än Bartra, då kanske det valet ses som annorlunda!
Barcelona S.Eto'o
2016-07-13 00:57
Betala 16 miljoner euro för en tekniks begränsad tredjeval i psg är inte en bra värvning. Säger mycket när självaste psg fansen är glada för att få in en sådan pris för honom.
Barcelona El Pistolero #9
2016-07-13 00:25
[QUOTE=ElRaval]Absolut men det var väl hans attityd utanför planen som förstörde hans säsong om jag minns rätt. Lucho är en man av principer [/QUOTE] Läste att anledningen var att han o Alba spela skjuta bollen i basketkorgen efter träningen där Vidal då lyckades skada sig. Lucho ska därefter ha blivit rasande på Vidal. Visst att Lucho blir sur över något sådant, men en till chans bör ges. Inte så att han gick ut på fest, söp ner sig o råkade ut för en olycka. Jag tror inte Vidal är en oproffisionell typ. Det är en spelare som inte fått något gratis inom fotbollen. Han spelade i Almerias B-lag för några år sen, fick chansen i A-laget under försäsongen o gjorde det bra. Han värvades sedan till Sevilla där han inte var en startspelare till en början men kämpade till sig en startplats där med. Det är en fighter.
Barcelona ElRaval
2016-07-13 00:03
[QUOTE=El Pistolero #9]Bara jag som tycker Vidal bör ges en till chans? Han gjorde några bra insatser, några dåliga men han visa ändå att nivån finns där, något Arda inte gjorde. Man får tänka på att ett halvår utan fotbollsmatcher kan förstöra en hel del. [/QUOTE] Absolut men det var väl hans attityd utanför planen som förstörde hans säsong om jag minns rätt. Lucho är en man av principer
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-12 23:59
Vilken VB hade ni önskat er och varför?
Barcelona FCB_Messi
2016-07-12 23:44
Känns som att startelvan redan är satt inför säsongen . Det blir i stort sett samma elva som förra . Förutom högerbacken . Alla värvningar vi gör kommer förstärka bänken och bredden i truppen . Så förvänta er inga supervärvningar där spelare ska rakt in i startelvan . Undantag högerback .
Barcelona SOMISEREM1899
2016-07-12 23:08
@koeman92:

Nej, det är han inte. Inget är officiellt förrän klubbarna bekräftar det. Att affären kommer att ske är dock uppenbart.
Barcelona Junta Dimision
2016-07-12 23:02
Guerreiro har ju redan blivit köpt av Dortmund? Bekräftades under EM-slutspelet.
Barcelona koeman92
2016-07-12 22:56
Lucas Digne är officiellt klar
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-12 22:53
Fanns ju annars vänsterbacken Wendell eller Azipilcueta
Barcelona la barca
2016-07-12 22:26
Jag tycker att det skulle vara en skandal om ronaldo skulle vinna balon d or. Tur ska aldrig vara en anledning till att man blir världens bästa, finns massa idioter som säger att han har tagit Portugal till em guld trots att han missa finalen och var inte ens deras bäste spelare eller turneringens bästa. Messi suarez och bale har varit bättre än honom.
Barcelona Barca Barca
2016-07-12 22:18
El Pistolero #9

"Hahaha... Vilken spelare har vi förlorat senaste 5 åren som vi på riktigt velat ha? Vi är världens mest attraktiva klubb just nu."

Vet inte när du börja följa barca, men har du totalt missat Thiago Silva/Marquinhos historian ?

"Vi tog Suarez framför ögonen på RM, Vi tog Rakitic framför ögonen på RM, vi tog Neymar framför ögonen på RM. Finns många fler exempel, är Barca på riktigt intresserade av en spelare så finns det ingen annan klubb som har en chans. It's a fact."

Att "vi tog" dessa spelare har inget med hur skickliga vi är på att förhandla till oss dom, det var som du/ni andra nämner vår attraktionskraft som gav oss en storfördel.
Barcelona Barca4life98
2016-07-12 22:18
El pistolero Håller med dig, tror att Vidal kan bli bra hos oss till slut.
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-12 22:11
Med närmare reflektering så är det inte så konstigt att Barca inte köper Raphael eller Hector....de vill ju spela och inte sitta på bänken.....i Barca får dem inte spela. Logiskt med Digne
2016-07-12 22:10
Bara jag som tycker Vidal bör ges en till chans? Han gjorde några bra insatser, några dåliga men han visa ändå att nivån finns där, något Arda inte gjorde. Man får tänka på att ett halvår utan fotbollsmatcher kan förstöra en hel del.
Barcelona Visca el Barca 17
2016-07-12 22:01
Jag vill inte att klubben ska köpa spelare för 50€ Miljoner. Det ser jag som ett misslyckande av klubban varje gång det sker. Suarez köpet älskade jag däremot men han var billig. Jag tycker många är så oroliga för vi inte har pengar att köpa spelare med? Jag förstår inte detta Barca har en kultur som är priceless. Vi kan sätta dessa nya spelare i den miljön och de kmr växa för de har världens bästa spelare runt sig. Ni som vill ha pengar ni kan ju bara sälja alla kulturbärare i klubben till Kina. Sen bara köpa Marquinhos, Veratti och fler talanger utan klubbhjärta...Vi har flest titlar chilla!!
2016-07-12 21:58
[QUOTE=Barca Barca]Bara jag så får vibbar av att klubben är ute efter spelare som ingen annan storklubb i europa vill ha ? Umtiti var bra i dom matcherna han spelade, men det kändes som att bara barca var ute efter honom och ingen annan storklubb. Man ger sig på Digne och även där verkar det som att ingen annan vill ha honom. Rafael Guerreiro gjorde ett bra EM i mitt tycke, och säkert blev det för mycket för barca när Dortmund klev in i spelet. Att Dortmund lyckades spela ut oss från en värvning av Rafael Guerreiro dignitet skrämmer mig. Så med dagens styrelse kan ni inte förvänta er en Marquinhos som mittback eller en De Sciglio, utan det är bara spelare som liksom ingen annan vill ha. Lätta att förhandla med, klubben som spelaren spelar i kan ej ställa krav och hota med att andra klubbar e ute efter spelaren och trissa upp priset. Jag tror att fc barcelona som klubb blir totalt "förhandlings förlamade" när det är andra som är och nosar på samma spelare. Tyvärr, bara o vänja sig. Jag sågar inte Umtiti, men jag tror inte han hade hamnat hos oss om Man u/City/PSG/Real madrid hade varit på jakt efter honom. Där hade vi tur. [/QUOTE] Hahaha... Vilken spelare har vi förlorat senaste 5 åren som vi på riktigt velat ha? Vi är världens mest attraktiva klubb just nu. Vi tog Suarez framför ögonen på RM, Vi tog Rakitic framför ögonen på RM, vi tog Neymar framför ögonen på RM. Finns många fler exempel, är Barca på riktigt intresserade av en spelare så finns det ingen annan klubb som har en chans. It's a fact. Anledningen till varför Umtiti inte har fångat mångas ögon innan EM är för att ligue 1 lag som Lyon, Marseille o Lille får för lite uppmärksamhet, mycket pga PSGs överlägsenhet. Ett exempel; Payet gjorde en supersäsong i Marseille innan han gick till West Ham, men varför var det bara West Han som snappa upp honom? Kolla vilken spelare det är, men ingen visste hur jävla bra han var i Marseille. Det kom som en chock när folk såg denne Payet i West Ham. Exakt samma sak med Umtiti, gör sin andra landskamp i en EM-semi mot världsmästarna Tyskland o fullständigt lyser. Efter det sa alla villet otroligt köp Barca gjort, men saken är att Umtiti visa samma klass i Lyon med det såg ingen. Digne har gjort en grym säsong i Roma. PSG väljer hellre att satsa på Kurzawa som back-up till Maxwell. Digne kanske är mycket bättre än Kurzawa, kan va PSG som gör bort sig, vi får se.
Barcelona Blaugrana91
2016-07-12 21:57
Barca Barca Självklart är det så, är därför vi värvade både Neymar och Suarez framför näsan på hela Europa...... Kan tänka mig att många klubbar var intresserade av Umtiti och än mer efter EM, men då var det försent. Däremot behöver vi som jag tidigare nämnt öka intäkterna än mer så vi kan matcha PL klubbarna vad gäller priser. Barcas attraktionskraft är det inget fel på, om en spelare hör att Barcelona är intresserade så är vi förstavalet för i princip alla spelare, problemet är ju oftast att den säljande klubben vill ha så mycket som möjligt, vilket bara är logiskt.
Barcelona Skurhink
2016-07-12 21:56
Barca Barca! Jag fårstår inte riktigt din poäng om jag ska vara ärlig? Värvningarna av Umititi och Digne är ju inte tänkta som startspelare iaf inte i år! Digne är ju enbart för att sätta press och hålla Alba på tårna! Alba är enligt mig världsklass! Vad är det vi ska vänja oss vid? I näringskedjan vad gäller transfers så är vi tveklöst i topp!
Barcelona Barca Barca
2016-07-12 21:42
Bara jag så får vibbar av att klubben är ute efter spelare som ingen annan storklubb i europa vill ha ?

Umtiti var bra i dom matcherna han spelade, men det kändes som att bara barca var ute efter honom och ingen annan storklubb.

Man ger sig på Digne och även där verkar det som att ingen annan vill ha honom.

Rafael Guerreiro gjorde ett bra EM i mitt tycke, och säkert blev det för mycket för barca när Dortmund klev in i spelet. Att Dortmund lyckades spela ut oss från en värvning av Rafael Guerreiro dignitet skrämmer mig.

Så med dagens styrelse kan ni inte förvänta er en Marquinhos som mittback eller en De Sciglio, utan det är bara spelare som liksom ingen annan vill ha. Lätta att förhandla med, klubben som spelaren spelar i kan ej ställa krav och hota med att andra klubbar e ute efter spelaren och trissa upp priset. Jag tror att fc barcelona som klubb blir totalt "förhandlings förlamade" när det är andra som är och nosar på samma spelare. Tyvärr, bara o vänja sig.

Jag sågar inte Umtiti, men jag tror inte han hade hamnat hos oss om Man u/City/PSG/Real madrid hade varit på jakt efter honom. Där hade vi tur.
Barcelona the cameroonians
2016-07-12 21:30
El pistolero

Så kan man också se på saken.
Att Alba får konkurrens kan naturligtvis vara minst lika bra som att Umtiti får mer speltid.

Du måste dock inte ha en exakt karbon-kopia av en spelare, för frågan är varför Lucho då velat behålla Adriano. Går nästan aldrig på överlapp, passar bara bakåt osv.

Av det jag sett av Umtiti så verkan han läsa spelet bra och kan säkert fylla på offensivt och bidra med sitt fina passningsspel. La ju fler nyckelpassningar än Arda i EM t. ex...
Barcelona Rambla~
2016-07-12 21:19
@El Pistolero #9:
Det är ett förnuftigt resonemang från din sida. Fast om vi ser tillbaka på några av de ytterbackar/mittbackar vi haft de senaste åren, Abidal, Mathieu, Vermaelen (har säkert glömt någon), så är det ju väldigt vanligt att den här klubben ofta vill ha två spelare i en. De vill ha en mittback till vänster som även ska kunna nyttjas som vänsterback. Då menar jag de som oftast är andraval som mittbackar. Även om Abidal nog sågs som förstaval både som mittback och vänsterback många gånger.
Barcelona Rambla~
2016-07-12 21:15
@koeman92:

Kan jag också tycka, därför blir jag så förvånad över denna värvning om det nu stämmer.

När Grimaldo lämnade (var det under vinterfönstret?) berodde det väl mycket på att Lucho inte visade något som helst intresse för honom? Det sades vi hade redan Adriano och Mathieu som backup för Alba. Nu 6 månader senare värvar man in en, kan jag tycka, liknande spelartyp som Grimaldo i denna Digne. Liten, teknisk, snabb ytterback (Grimaldo kanske inte var supersnabb men hade bra lungor). Varför kunde man ha ett lite längre tänk i planeringen är det första som slår mig?
2016-07-12 21:14
[QUOTE=the cameroonians]Det kan man tycka, särskilt som de som kommer konkurrera om platsen efter Alves har spelat högerback i sådär 10-12 matcher vardera. Inte optimalt. Men Alba behöver konkurrens, hade dock hellre sett att Umtiti fått den speltiden, för risken är att han kommer nöta mycket bänk med tanke på att Mascherano är förstavalet och Mathieu är något av Luchos favorit. Annars är jag såklart lite inne på det Andresito skrev om Grimaldo, men det skeppet har seglat och kommer aldrig mer tillbaka. Men det är bara att välkomna Digne och hoppas att han övertygar! [/QUOTE] Du kan inte spela en mittback som ytterback i Barca, de är på tok för dåliga offensivt. Det har vi fått erfara med Mathieu redan. Risken hade varit att Umtiti spelar för dåligt som ytterback, Alba får ingen konkurrens och Umtiti får kasst självförtroende samt Culés som kommer hata sönder honom för evigt.
Barcelona the cameroonians
2016-07-12 21:02
@koeman92:
Det kan man tycka, särskilt som de som kommer konkurrera om platsen efter Alves har spelat högerback i sådär 10-12 matcher vardera. Inte optimalt. Jag tror sportchef och ledning blev lite förvånade över att Alves valde att lämna redan nu, det finns nog ingen riktig plan för en ny högerback. Men Alba behöver konkurrens, hade dock hellre sett att Umtiti fått den speltiden, för risken är att han kommer nöta mycket bänk med tanke på att Mascherano är förstavalet och Mathieu är något av Luchos favorit. Annars är jag såklart lite inne på det Andresito skrev om Grimaldo, men det skeppet har seglat och kommer aldrig mer tillbaka. Men det är bara att välkomna Digne och hoppas att han övertygar!
2016-07-12 20:59
[QUOTE=Blaugrana91]Hade hellre sett att vi värvade en högerback i form av Hector Bellerin. [/QUOTE] Han kommer nästa säsong, rätt övertygad att vi kommer gå all in då.
2016-07-12 20:59
Jahapp, Lucas Digne för €16M. Till en början när jag läste bomben så blev jag lite förbannad, mycket pga för att han var rätt kass mot oss i CL förra säsongen. Men efter att ha läst många positiva kommentarer från Roma-fans på twitter så har jag ändrat mig, detta kan bli bra. Många beskrev honom som han har ett steg kvar till världsklass. Han är 22 år, snabb, teknisk, bra offensivt (tillskillnad från Marlboro). En bra back-up värvning. Nu fattas bara en mittfältare och en anfallare.
Barcelona Blaugrana91
2016-07-12 20:55
Hade hellre sett att vi värvade en högerback i form av Hector Bellerin.
Annons: