/spanien/barcelona/forum/7038.aspx/spanien/barcelona/forum/7038.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-27 12:59
The players have a day off today. They return to training tomorrow, ahead of the Catalan Cup final against Espanyol on Wednesday

Verkar som att det blir en del A-lagsspelare trots allt.
Barcelona Mäktiga Messi
2013-05-27 12:55
Hallå vet någon här inne om man det finns någon som helst möjlighet att köpa dom nya snygga matchtröja fast utan att det står Qatar på dom ? tacksam för svar
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2013-05-27 12:41
Elraval det är många som är oroliga nu vår viktigaste sommar i mannaminne står runt hörnet.

B-laget kommer byggas om helt knappt en spelare kommer vara kvar vi har massor av guldkorn i juvenil a vad händer och vilka försvinner hatar att leva i ovisshet.

Jag skulle iallafall uppskatta om du orkade skriva en gång till...
Barcelona Hugo - Culé hasta la muerte
2013-05-27 12:39
Pele må nog vara den mest fotbolls inkompetenta allstar spelaren. Han påstår att, han var, och även att neymar är en mer komplett och bättre spelare än Messi. Sedan tillägger han även att inte ens Maradona inte kommer upp till Neymars nivå... Finner inga ord....
Barcelona ElRaval
2013-05-27 12:38
Skrev en låååång text om talangutvecklings-situationen just nu, men suddade allt. Orkar inte tänka på det.

Vi har blivit kända för att ha världens kanske bästa talangutveckling och att vi sedan vidareutvecklar dom inom klubben. Men nu känns det som att ett poängrekord i ligan är viktigare för Tito och grabbarna än långsiktiga lösningar och faktumet att såna som Thiago och Montoya kan lämna klubben.
Barcelona Deulofeu
2013-05-27 12:33
Tack för infon Flaco!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-27 12:12
Deulofeu/

Intäkter för tröjförsäljning och liknande går till klubben, men spelarnas privata sponsorpengar från reklam går endast till de.

Läste dock att Barca skulle försöka sig på att få en procentandel av Neymars rättigheter, då han tjänar runt 17 miljoner om året från sponsorer. Men det är bara rykten, precis som allt när det handlar om Neymar. Det verkar finnas ett oändligt antal versioner om hur mycket vi kommer behöva betala för brassen.
Barcelona Deulofeu
2013-05-27 12:06
Flaco det hade jag ingen aning om!

Det står att det är en bomb!

Hur funkar det då med tröjförsäljning och reklam?
2013-05-27 12:02
Deulofeu/

I Barcelona äger alla spelare 100 % av sina rättigheter. Till skillnad från Real Madrid där det är 50/50.
Barcelona Deulofeu
2013-05-27 11:58
Någon som vet om det möjligtvis kan stämma att Neymar får alla rättigheter själv?

Det kan det väl omöjligt göra det vore sjukt snett mot truppen i övrigt.

Stämmer det blir jag galen någon som kan gräva fram info? Jag trodde det var 50-50 iallafall.
2013-05-27 11:44
@Hetfield:

Lol! Vintage Hetfield! :)
Barcelona Hetfield
2013-05-27 11:39
Haha, kan ni tänka er om man skickade Zubi för att försöka förhandla om Neymar? Det hade varit kul. Sportdirektören: Vi vill ha 25 miljoner för Neymar. Zubi: Ni får 40 miljoner. Sportsdirektören: Men jag sa 25 miljoner...? Zubi: Du är en tuff förhandlare...ni får 70 miljoner. Sportdirektören: Ehm...ok. Kör på. Zubi lämnar kontoret och tänker: Zubi...you have done it again. Nu är det dags för lite golf.
Barcelona Massimo
2013-05-27 11:37
Angående Bartra så tycker jag att han ska säljas, tycker som vissa att det inte finns så mycket talang i grabben och har har inte direkt gjort nåt så att man ska tänka " wow det där är våran nästa superstjärna i backlinjen ". Det finns liksom backar som är yngre än honom och dominerar i sina respektive klubbar. Så visst som backup funkar han men tyvärr så ser jag inte honom som nån framtida back general så sälj eller låna ut.
Barcelona koeman92
2013-05-27 10:59
Efter gårdagens kap där man lyckades värva Neymar med så kort varsel för att vara en så komplicerad affär och dessutom innan transferfönstret ens har öppnat ville jag bara säga det här: Gör Raül Sanllehí till sportchef!
Barcelona Katalano
2013-05-27 10:55
Ang. Thiagos klausul. Stämmer det att det endast saknas en match? I så fall måste man väl ta i beräkning hans skador och även att han inte har möjlighet att delta på sista matchen pga landslagsspel. I så fall är det inte klubbens fel att han inte kommer upp i minsta antal matcher och klausulen borde därför inte aktiveras.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-05-27 10:48
Thiago ska på landskamp så han missar sista matchen och hans klausul höjs inte.
Barcelona dinobarca
2013-05-27 10:46
Deulofeu

Neymar ska presenteras den 4:e juni så det hinner bli innan Confederations Cup om allt går som det ska
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-27 10:44
El flaco Du är inte ensam av att känna oro och frustration
Barcelona dinobarca
2013-05-27 10:44
el Flaco - Me, Myself and I

Tello fick speltid igår och Thiago spelade hela matchen. Har för mig att om han spelar nästa match med höjs hans klausul till 90miljoner. Ang Montoya kan ja tycka han borde fått hoppa in,

däremot Bartra, visst killen e duktig men jag själv ser honom inte som den självklare arvtagaren i vår backlinje. Han har inte visat några imponerande egenskaper när han spelat. Jag tror han kan spela upp sig till att bli en helt okej back men inte mer

Muniesa har jag inte koll på men ser ingen plats för honom i laget. Lika bra att sälja honom och tjäna in en liten slant. Håller dock med om att en hel del skumma beslut och trupputtagningar skett under Tito
2013-05-27 10:32
Blir orolig över att läsa att Tello och Montoya bänkades igår och att Bartra blev uppskickad till läktaren. Känns inte som att tränarstaben har mycket förtroende för ynglingarna. Vet inte om det har hänt något under träningarna, att trion har visat dålig inställning eller om Tito helt enkelt inte tror på de, men det är hur som helst oroväckande. Minns att bara för ett eller två år sen var man riktigt hypad över alla dessa talanger som dök upp och just nu är det snarare en antiklimax. Det blir inte bättre när man får läsa uttalanden från Marc Muniesa där han sa att ingen från klubben har hört av sig till honom och meddelat vad man har för planer för honom, trots att hans kontrakt går ut denna sommar. Då får man också lägga till ryktena om att Thiago kan lämna för England med tanke på hans löjligt låga utköpsklausul. Inte direkt sånt man vill läsa om. Och då får vi inte heller glömma att Valdés lämnar, att Abidal med största sannolikhet inte lär få förnyat kontrakt och att en väldigt omtyckt och sympatisk spelare som Villa lär lämna via bakdörren. Nej, vibbarna man får med Barcelona blir bara sämre och sämre.
Pep vs alter Club
2013-05-27 10:14
Grattis till en otrolig värvning.
De kommande åren ser ut att bli
ett rent två lagsrace mellan Peps nya och fd förening.
Ser redan fram mot FCB-FCB i Portugal.
Real kan känna sig likvärdiga med Dortmund två till tre år
klara tvåor men långt ifrån....
Barcelona Deulofeu
2013-05-27 09:44
Confederations cup för många av våra spelare och andra turneringar. Alves Neymar Cesc Villa Pedro Iniesta Busquets Xavi Alba Pique Valdes u-21 för Tello Thiago Montoya Bartra Muniesa u-20 vm Deulofeu
Barcelona Rambla~
2013-05-27 09:32
Deulofeu Frågan är om Tello, Thiago, Bartra, Montoya och Muniesa ens hinner spela Copa Catalunya. De ska samlas inför U21-Em som spelas i juni. @barcastuff Montoya, Bartra, Muniesa, Thiago and Tello are called up for the Euro U21 in Israel in June. They will miss the last league game.
Barcelona Deulofeu
2013-05-27 09:25
Jag hoppas verkligen att Neymar presenteras innan Confederations Cup i Barcelona om det är möjligt.

Jag vill han ska vara en Barcaspelare med tröja och allt när turneringen börjar.

Tänk er vad tröjor vi lär sälja nu lär ju alla brassar heja på oss också samt att det föder att vi säkrar de bästa spelarna för framtiden.Lyckas Neymar vill andra brassar hit såklart.

Barcelona Deulofeu
2013-05-27 09:07
Vad tror ni om Copa Catalunya på onsdag då?

Det är ju B-laget som tagit oss dit så jag hoppas att det är de som får chansen men varför inte krydda laget lite med våra läktarspelare...

Tello-------Rafinha----------Deulofeu

-----S.Roberto---------Thiago---------

----------------Song----------------------

Planas---Abidal------Bartra-----Montoya

------------------Pinto-----------------------

Denna elvan skulle jag gärna se är Abidal skadad ser jag gärna Muniesa.Dongou vill man ju se också kanske någon från Juvenil a tex Traoure för att primera ett bra år?
Barcelona Deulofeu
2013-05-27 08:38
Så otroligt skönt och bra agerat för en gångs skull av vår ledning.

Ligan är inte ens klar och vi värvar den tyngsta unga talangen/superstjärna/guldgossen det går framför ögonen på alla inte minst Real!

Hoppas de fortsätter agera bra när det gäller värvningarna så att det inte drar ut på tiden.

Jag menar ska tex Ter Stegen flytta kan han väl lika gärna göra det i morgon? Då hinner han ju bo in sig och lära sig lite kultur och språk innan supercupen drar igång mot Atletico.

Intressant att se om de lyckas sälja spelare som ändå inte gjort mycket nytta och hur mycket pengar vi får ut av det något som vi historiskt är sämst på.

Jag skulle gärna se att vi lånar ut en handfull spelare minst ett år till något lag i la liga tex Bartra,Montoya(Alves är tillbaka och kommer nog vara ännu bättre nästa år med Neymar) Kanske tom Tello för han borde vara ordinarie nästa år för att ta det sista klivet.

Deulofeu vill man verkligen få se lira lite så jag hoppas han blir nya Tello fast med mer variation i sitt spel.
Barcelona fc__Barça
2013-05-27 08:30
@barcastuff: Bayern won't try to sign Thiago using low buyout clause. Guardiola would only consider signing Barcelona players if club wants to sell. [md]
Barcelona Barca King -
2013-05-27 02:29
Alexis mål va kungligt. Hoppas att hab fortsätter på samma Spår och klubben behåller honom. Han kan lätt komma upp till 20 mål och 10 assist per säsong. konkurrensen blir tuff i Barca. Tello, Alexis, pedro, neymar och deulo damn!!!
SoN_Un
2013-05-27 02:22
thiago får bara inte lämna...så är tito 100% blind och totalt okunnig o desamma för hela stabben...

om han lämnar
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-05-27 01:59
Helt seriöst, om vi tappar Thiago kommer det bli ett lika stort misstag som t.ex Cesc, han kommer utvecklas till en supermittfältare och vi kommer vilja ha tillbaka honom igen.. Säljs han så kan styrelsen dra åt helvette.
Annons: