/spanien/barcelona/forum/7037.aspx/spanien/barcelona/forum/7037.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2013-05-27 22:08
@Rambla~:

Tyvärr min vän, är det någon som kan sälja vidare en spelare trots att klubben ekonomisk förlorar mycket på det så är det Barca. Zlatan, vad hände med honom, känns som klubben lånade ut spelaren till milan, till att tillsslut ge honom gratis och sen helt plötsligt säljer milan honom vidare, känns som Barca inte fick ett skit för Zlatan. Chygrynskiy, köper honom för 25€ miljoner och säsongen efter åker han tillbaka till samma klubb för hälften av inköpssumman.
Nej jag tror inte på allt skittidningen i England skriver, just drf skrev jag att jag tar det med nypa salt. Men jag skulle inte gråta floder ifall det stämmer. Cesc är verkligen värdelös nu för tiden. Han må vara en poängspelare men en av dom största orsakerna till att spelet inte är lika rapp som den har varit tidigare säsongen. Cesc satt en hel match på bänken denna säsongen...Barcelona vs Milan på Camp nou....resultat: 4-0 Barca.
Barcelona Rambla~
2013-05-27 22:06
@BB-Barceloneta:
Det har rapporterats tidigare i både Sport och EMD innan det började skrivas och ryktas om Thiago även i utländska tidningar. Jag har ingen lust att leta upp artiklarna nu. Jag tror nog att de hade sett till att Thiago spelade den här m matchen till varje pris om det visade sig att det hängde på 1 match.
Barcelona BB-Barceloneta
2013-05-27 22:03
Av det jag har hört så är det exakt så som jag beskrev det som det ligger till. Var har du hört något annat?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2013-05-27 22:00
@BB-Barceloneta:

Det där stämmer inte alls. Även om han spelat den matchen så hade Thiago inte kommit upp i 60% speltid. Det fattas flera matcher för det.

Dock är det jävlgit irriterande att Fifa och Uefa ska tvinga iväg våra spelare på landskamper innan vår säsong ens är färdigspelad. Alves tivingas ju iväg till Brasilien, han åker väl i morgon. Vad är det för jävla sätt? Tänk om vi hade slagits om ligatiteln ända in till sista omgången och då tvingas skicka iväg viktiga spelare.

Smutsiga Fifa och Uefa.
Barcelona Rambla~
2013-05-27 21:57
Barca Barca

Cesc verkar vara på väg till United? Vem har sagt det? Tror du på allt vad skittidningen i England skriver? Dessutom så står det inte någonstans att han verkar vara på väg någonstans.

När Barca värvade Cesc från Arsenal, skrevs det in i kontraktet att Arsenal får 50% av försäljningsumman om Barca säljer honom till någon annan klubb än Arsenal. Tror du att Barca skulle lämna över, låt oss säga €12,5m till Arsenal, om de lyckas sälja honom till United för €25m? Jag skulle inte tro det, inte ens Barca är så korkade.
Barcelona Canaletes
2013-05-27 21:57
Marca med sina photoshop bilder asså haha.

Någon kunnig som kan ta bort texten?
Barcelona BB-Barceloneta
2013-05-27 21:55
Att Thiago inte kan medverka i den sista ligamatchen på grund av landslagssamling gör alltså enligt de flesta medier att hans utköpsklausul nu sänks från avskrämmande 90M€ till betydligt mer inbjudande 18M€, detta alltså för att han inte kommit upp i sina 60% som det stod inskrivet i hans kontrakt. Det känns så extremt onödigt och något som tränarstaben och Tito borde tänkt på, nu gick ju Roura ut och sa att de inte gick efter klausuler i kontrakten när dem tog ut laget utan på rent fotbollsmässiga kriterier. Och visst, det är väl bra i 99% av fallen men det här tycker jag verkligen dem borde ha tänkt på, vilket dem i och för sig verkar ha gjort men dessvärre struntar i. Det handlar alltså om att han hade behövt spela en ynka match till för att komma upp i tillräckligt antal procent, jag tycker det är amatörmässigt att inte ordna det.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-05-27 21:54
Vampiro;

Just det att namnet betyder något öppnar upp ytterligare för Silva. Jag tror stenhårt på han. Tito såg hur han plockade allt och alla när Barca mötte PSG. Ge inte upp Tito!
Barcelona Barca Barca
2013-05-27 21:47
@Vampíro:

Det har mycket med att Tito inte har tillräckligt med stake, tänk om han spelar "mindre namnkunniga" spelare och börjar förlora, då börjare kritiken att hagla mot honom. En av dom största orsakerna till att jag inte tror Tito kan lyckas så bra med Barca. Han föredrar Thiago Silva för att han kan i slutändan säga att jag ställde det bästa laget på plan vad mer ska jag göra, det han själv inte vet är att han automatisk sätter enorm press på sig själv som tränare när han föredrar namnkunniga spelare i startelvan.
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-27 21:46
Köp in Mangala från FC Porto på mittbacksposten. Född 1991 och har gjort en fantastisk säsong.
Barcelona Vampíro
2013-05-27 21:43
Gillar tanken med att värva in en mindre namnkunnig spelare som blommar ut men problemet är att Tito är så himla feg. Han har flera gånger visat att namnet på tröjan betyder mer för honom än vad man faktiskt presterar på planen vilket är sorgligt.

Jag hade gärna sett en spelare som Iñigo Martínez eller Marcos anlända. Är dock övertygad om att Tito tillslut hade spelat Mascherano och Adriano i viktigare matcher, Piqué är ju solklar i elvan oavsett hur han spelar.

I just det avseendet så är Tito hästlängder bakom Pep. Guardiola tvekade inte en sekund på att bänka storstjärnor som Henry, Ibra, Fábregas osv när de inte levererade. Det är något som Tito tyvärr inte vågar göra i dagsläget. Tråkigt då han måste kunna sätta sin prägel på laget, ibland känns han fortfarande som en assisterande tränare istället för den som bestämmer.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-27 21:31
Jaha, där ser man, har missat det totalt. Vilken var källan?
2013-05-27 21:26
Mojito;

Kom ju fram häromdan att Barca är villiga att betala han samma lön men att de ansåg att transfersumman var för hög. (Vet inte hur mycket Villa tjänar men om han lämnar så öppnar det upp lite)
2013-05-27 21:23
Övergångssumman är en sak, men det är lönen som är det största hindret när det gäller Thiago Silva.
€8.5 miljoner/år för en mittback skojar man inte bort i första taget...

Gillar mer tanken på en "okänd" mittback än plan B som det ryktades om igår - Adriano...

Hur som helst, jag tror att Rosell o CO vill sänka lönekostnaderna en del. Att minska truppen hjälper en del, men det hjälper ju inte om man plockar in spelare som sitter på tunga löneposter.
OBS! Detta är min högst personliga reflektion och ingen absolut sanning.
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-05-27 21:22
Smogen

Hahahahah, kan lova att det blir så.. vi går tyvärr för mycket mångsidighet, gå på en ren CB denna sommar Rosell..
Barcelona Smogen
2013-05-27 21:19
Mitt tips är att man värvar in Arsenals mittfältare Diaby för centerbacksrollen. Det måste ju vara en mittfältare och vi måste ju göra en värvning från Arsenal. Diaby passar in i ekvationen!
2013-05-27 21:16
Silva värderas väll till 35-40 mille. Ta bort några enstaka miljoner när han väl visat intresse för Barca och vips; ett acceptabelt pris. Tror inte Tito har gett upp om hoppet än. Neymar + Alves triggar upp Silva och han är klar :D
2013-05-27 21:12
Rac1 är väl en hyfsat trovärdig radiostation baserad i Barcelona.
Sänder på katalanska också har jag för mig.
Barcelona Barca Barca
2013-05-27 21:09
Intressant att det snackas om Cesc som tydligen verkar vara på väg mot Man Utd (Länktips), självklart ska man ta det med nypa salt men ändå. Tror att Cesc kan komma att röra på sig denna sommaren eftersom han inte har varit den klubben trodde att han skulle bli. Vilket öppnar för en av dom största talangerna vi har från la masia nämligen ingen mindre än Thiago.
Barcelona fc__Barça
2013-05-27 21:07
Grejen är den att nu är det jättepositivt att köpa en billig okänd mittback men sen är Tito världens mest inkompetenta person och borde få sparken om inte backen blir bäst i världen..... Nää! köp en mer välkänd mittback det är för stor chansning nu när det är så viktigt.
2013-05-27 21:05
Barcelona have ruled out signing PSG centre back Thiago Silva (28) because of the price. They want to sign a less known centre back. [rac1]

Hur trovärdiga är rac1? (vet inte ens vad det är för nått :P)
Vill fortfarande tro på att Silva till slut anländer. Orkar inte med någon Chygrynski eller liknande pajas; behövs en världsback och där har man den bästa.
Barcelona Hetfield
2013-05-27 21:04
Jag är glad att de insåg så tidigt att de inte kan värva Thiago Silva så att man slipper se ännu en sommar slösas bort på en meningslös jakt. Äntligen.

Med få undantag (som t.ex: Pique) så har Barcelonas jakt på mittbackar varit totalt meningslösa de senaste åren.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-27 21:01
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Man kunde tagit Vertonghen ifjol för mindre än 10m euro. Så jäkla irriterande, en perfekt försvarare för oss!
Jag röstar nog för Marquinhos. Om Tito insisterar på man inte ha en Hummels-typ är den unge brassen optimal. Hypersnabb, resolut i närkamperna och med god brassetekning. Att han bara är 19 år är helt sinnesjukt
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-05-27 21:00
Behövs en mittback som är redo för den stora scenen direkt, går ej med massa plan B.. Puyol håller inte en hel säsong och med Abidal på väg bort så förstår ni hur det kommer att bli.. vi såg att bartra inte är redo
Barcelona Vampíro
2013-05-27 21:00
Javi Garcia från City kommer värvas in runt den 28:e augusti. Kom ihåg vart ni läste det.
Barcelona NoGo™
2013-05-27 20:58
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Det hade varit kul om de kunde hitta en "Marquez" typ, han var i stort sett okänd men blommade ut till en av de bästa mittbackarna.
Barcelona BB-Barceloneta
2013-05-27 20:54
Mojito - Culé (un estilo de vida) Ja vore ju kul om Barca kunde hitta ett riktigt fynd á la Varane. En darkhorse till att komplettera truppen i centralinjen till nästa säsong är annars Edgar Ié, har varit riktigt bra den senaste tiden i B-laget.
Barcelona Hugo - Culé hasta la muerte
2013-05-27 20:53
Är det någon som har koll på hur u17 matchen mot Atletico slutade? :)
Barcelona fc__Barça
2013-05-27 20:53
Vad skulle Marquinhos prislapp kunna ligga på?
2013-05-27 20:50
Barcelona have ruled out signing PSG centre back Thiago Silva (28) because of the price. They want to sign a less known centre back. [rac1]

Okej, ska vi gissa att det blir en defensiv mittfältare till slut i stället?

Nej, men det hade varit kul med Inigo i la Real eller någon ny fransk up and coming star.
Annons: