/spanien/barcelona/forum/7036.aspx/spanien/barcelona/forum/7036.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2013-07-10 15:12
Resten av pengarna har gått till Neymar Sr och han bolag. Redan 2012 fick han ju €10m.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2013-07-10 15:08
el Flaco - Me, Myself and I

Kan det vara så att man ljög om uppgifterna medvetet för att inte dela med sig om hur mycket pengar klubben har att spendera på andra spelare? För först ryktades ju det i att klubben hade 50M€ plus inkomster på sålda spelare att köpa för i sommar. Om det nu är så att klubben köpte Neymar för 17M€ plus ytterligare 2 så är det en sjukt bra affär.
Barcelona Pep - El Míster
2013-07-10 15:07
Hade suttit rätt gött om det visade sig att vi bara betalade en summa runt 20M. Då hade det nog vridit sig rejält i magarna på alla andra klubbdirektörer.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-07-10 15:05
Jag blir inte heller klok av det, men tydligen ska någon från radio Globo ha delat med sig av sina uppgifter till Punto Pelota där man avslöjade Santos dokument. Så man har alltså fått tag på ett fysiskt bevis i form av dokumenten där siffrorna förekommer.

Har ännu inte kollat på programmet från igårnatt när man offentliggjorde uppgifterna, men jag minns att en journalist från Radio Globo sa i förrgår att Barça hade i själva fallet betalt betydligt mindre än de 57 miljonerna som man förkunnade.
2013-07-10 15:00
Jag får inte ihop det? 57M var väl den totala summan för Neymi?
Barcelona Stoichkov~
2013-07-10 14:58
@el Flaco - Me, Myself and I:

Kan ju inte stämma då man snackade om 57 miljoner euro, totalt. Trodde att alla var eniga om det!
Barcelona grande jw
2013-07-10 14:55
Frågan är om Deulofeu kommer få någon speltid i Everton. Det måste nästan finnas någon överenskommelse med den klubb han lånas ut till, att han verkligen ska få speltid så att utveckling och kontinuitet står i fokus.

Detta året kan vara vitalt för hela hans fotbollskarriär. Ruttna bort på en bänk så blir han bara en till i ledet av misslyckade talanger.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-07-10 14:55
Tydligen ska en massa detaljer och information kring dealen med Neymar ha läckt ut till Radio Globo i Brasilien, vilket är märkligt med tanke på att Bartomeu sa under presskonferensen när Neymar presenterades att uppgifterna var konfidentiell och inte kunde offentliggöras. Men nu ska alltså Santos ha läckt ut uppgifterna.

Enligt den brasilianska klubben har Barça betalat 17,1 miljoner euro totalt för 100 % av spelare, där betalningen inkluderar summorna som betalades ut till de andra två investeringsgrupperna DIS och Teisa. Barcelona ska även ha lagt ut 171 000 euro i administrativa och juridiska utgifter.

Dessutom måste Barcelona betala ytterligare 2 miljoner om Neymar hamnar bland de tre bästa spelarna i världen (jag utgår från att det syftar på Balon D’or omröstningen).

Dealen inkluderade även de två vänskapsmatcherna som redan var känt. Den första kommer spelas nu i augusti i Gamper och den andra kommer äga rum i Brasilien i antingen juli eller september i år eller någon gång nästa år, allt beroende på om det brasilianska fotbollsförbundet tillåter det. Skulle förbundet inte ge grönt ljus till att matchen spelas måste Barça betala 4,5 miljoner.
Barcelona Stoichkov~
2013-07-10 14:52
Båda Carlo Ancelotti och Leonardo lämnar PSG. Tror absolut att det drar ner Thiagos motivation att spela i PSG. Det är de två herrena som har värvat honom. Skulle tro att det påverkar också Zlatans vilja att vara kvar i PSG. Nu har vi plöstligt större chans att värva Thiago Silva.
Barcelona Hank Moody
2013-07-10 14:49
Men tror ni Delo vågar vara kaxig och respektlös mot legendarer som Messi, Iniesta och Xavi? Han hade lärt sig ödmjukhet om han fick stanna med
Barcelona Hank Moody
2013-07-10 14:46
Men visst hade det varit sjukt spännande att följa honom i England, kommer nog inte missa många Everton-matcher isf
Barcelona Rambla~
2013-07-10 14:46
@Hank Moody:

De flesta av oss tycker att Deulofeu är lite valpig, kaxig, visar dålig respekt ibland för både med och motspelare. Filmar säkert en del också. Var någonstans om inte i "tuffa" England kan sådana divalater förhoppningsvis putsas bort? Det kommer inte att funka för honom att filma, vi vet alla vad vad de tycker om det i brittisk press. Martinez är en klok herre, förhoppningsvis kan han göra så att Deulofeu mognar till ordentligt. För låt oss vara ärliga, det behöver han verkligen.

Dessutom, hur coolt hade det inte varit att se ett derby mot Liverpool där det springer omkring i Everton en liten spanjor på ena kanten, dribblar och har sig, med namnet Gerard på ryggen? :D
Barcelona Hank Moody
2013-07-10 14:45
Han har redan alla verktygen för att lyckas i England, han har farten, tekniken, avsluten och fysiken. Det han behöver utveckla är beslutsförmågan, speluppfattningen och passningsspelet. Han behöver även bättra på sin attityd, men allt de där tycker jag att han kan lära sig i Spanien
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-07-10 14:31
Hank Moody, jag tycker det är en perfekt liga för honom att utvecklas i, speciellt om han garanteras speltid. En tempofylld liga där han för möta lag som Chelsea,United,Liverpool,Arsenal så blir det nyttig erfarenhet för honom. Han är fortfarande ung.
Barcelona Hank Moody
2013-07-10 14:29
Ser inte hur Delo ska kunna utvecklas till en bättre fotbollsspelare i England, känns lite fail att skicka honom till Everton. Hur många spelare "utvecklade" i England har lyckats i Spanien? Kommer bara på Ronaldo, för spelmässigt har ju inte Fabregas övertygat nämnvärt. Hade mycket hellre behållit honom i Barcelona där jag tror han hade kunnat gå förbi Tello och kanske även Pedro i rangordningen
Barcelona LeoMessi
2013-07-10 14:28
Diar Shekha (Barcelona) Jag tror inte Pep skulle säga så om Tito med tanke på hur bra vänner dom är. Men hade det varit sant så är det väldigt respektlöst, speciellt med tanke på att Tito är nära vän med honom.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-10 14:22
OM det nu verkligen stämmer att Guardiola ska ha sagt följande till Neymars Pappa; Tito Vilanova kan inte få ut det bästa av Neymar och Messi" innan Neymar blev klar så är det dubbelmoral. 90 procent av Guardiolas värvningar gick åt helvete. Zlatan,Chygrynsky,Sanchez,Fabregas,Hleb. Och det är heller inga billiga spelare... Så han är den sista som ska prata när det gäller värvningar för att värvningar var hans största svaghet som Coach. Återigen, OM. Det här är rykten från när Neymar fortfarande spelade för Santos dock. Och för en vecka sen sa han att Neymar och Messi kommer funka bra tillsammans på en presskonferens..
Barcelona Corazon
2013-07-10 14:21
Grabbar ett snabbt tips ska köpa fem biljetter nu till atletico matchen skulle ni föredra sector 1 centralt eller sektor 2 central vilket är rossel höjd..
dessa är lateral dvs andra sidan rakt emot rossel..

tacksam för svar!!!
Barcelona Rambla~
2013-07-10 14:06
Deulofeu på väg till Everton på lån i 1 år. Någon som tror det kan ha och göra med att Everton numera har en katalansk tränare? Det hade varit roligare att se honom i Tottenham, det är lite mera rock 'n roll över dom, fast där hade han kanske inte fått så mycket speltid trots allt. Det blir säkert bra med Everton också. Martinez är en bra tränare och kommer att ta bra hand om vår pärla. :)
Barcelona Rambla~
2013-07-10 14:00
Gabriel

Ett svårt val. Jag håller också med dig om det du skrev, att vi har andra problem förutom mittback att fixa till. Ja tex Xavi på mittfältet. En målvakt till nästa säsong. Hm, ja kanske tom en tränare till nästa säsong.

Annars har ju Hetfield rätt, några pengar på den stora investeringen som T Silva innebär lär vi aldrig få tillbaka. Han är i fel ålder och tid i sin fotbollskarriär. Ena stunden kan jag strunta i pengarna och tänka kortsiktlig och verkligen vilja värva T Silva, kosta vad det kosta vill. För ännu en sådan säsong med kaos i försvaret klarar jag inte av. I nästa stund vill jag hellre tänka lite långsiktligt och värva en yngre mittback för en lägre summa och som kan vara kvar i klubben minst 5-10 år. Fast då är jag inte lika säker på att det räcker för att stabilisera upp försvarsspelet. Då känner jag för spelare som Hummels eller Marquinhos. Aldrig i livet jag vill ha Daniel Agger.

Fast å andra sidan. En ung lovande mittback lär ju knappast Barcelona utveckla till en mycket bättre mittback då det inte finns någon trygghet i vår defensiv. Det kanske bara går att slänga in säkra och färdigutbildade kort i vår backlinje? Ja, då får man vara beredd att det kommer kosta skjortan och knappast ge några pengar tillbaka den dag han lämnar.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-10 13:55
Sluta nu va. Zubi sitter säkert (...)
Barcelona Gabriel
2013-07-10 13:53
Hehe, tänk er om vi tar en dubbel från PSG.

Värvar Thiago Silva och Leonardo.

*Önsketänkande*
Barcelona Rambla~
2013-07-10 13:52
Haha, vadå Leonardo? Även ni och jag hade kunnat göra de värvningarna han har gjort i PSG. Det är ju bara att välja vilken spelare man känner för och buda. Pengar är ju knappast några problem i den klubben. De kan gå minus hur mycket de vill och behöver trots det aldrig låna några pengar eller ha liggande skulder. De har ju en familj från Qatar som sugardaddy som fyller igen alla hål. :P
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-07-10 13:49
Oj, det skulle verkligen sitta fint om vi kunde bli av med Zubi, för att sedan ersätta honom med den intelligente brassen Leonardo. Tyvärr tror jag inte på att det kommer hända, men hoppas kan man alltid göra. Vill inte se Zubi i Barcelona.
2013-07-10 13:48
Jag skulle nog våga påstå att det faktum att Leonardo nu avgår kommer vara helt avgörande i Silva-sagan. Han kommer spela i vår tröja nästa säsong. Jag känner det på mig. Säg mig, vad har han att hämta i PSG sina sista år på toppen? Vill han inte vara med om Neymars framfart i Barca? Det är en ny växande brasiliansk kultur i Barca på gång med BRA brasilianare i laget, inga tjockisar som festar hela tiden.
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-10 13:45
Inte för att vara sån men bör inte red skriva en artikel angående Villas övergång? Har gått en stund..
Barcelona Gabriel
2013-07-10 13:41
Är det bara jag som tror att Leonardos beslut om att säga upp sin post som sportchef i PSG har något att göra med Thiago Silva till oss? Nu spekulerar jag bara, men kan det möjligtvis vara så att Thiago Silva berättat till Leonardo att han tänker gå till Barcelona? Sen kan man självklart ifrågasätta det och påstå att Leonardo inte tar sina yrkesmässiga beslut beroende på vad en enstaka spelare väljer att göra. Men faktum är att Leonardo var den enda anledningen till varför Thiago Silva faktiskt gick till PSG. Med honom ur bilden ökar våra möjligheter att värva honom.
Barcelona FCB_Messi
2013-07-10 13:39
Grande Barca Glöm inte real . Dom har raphael varane haha. Läste ett inlägg därifrån nyss där en åsna till människa skriver : vem fan bryr sig om silva , vi har ju raphael "bossen" varane !!
SoN_Un
2013-07-10 13:39
jag menar o tar man in T silva. tillsammans med marquinos så är framtiden säkrad hehe
SoN_Un
2013-07-10 13:38
mascherano är en underbar mittfältare. o en hyfsad mittback. skulle faktiskt inte banga på att sälja honom för 20 o sen ta in marquinos för 25. vad säger ni??
Annons: