/spanien/barcelona/forum/7033.aspx/spanien/barcelona/forum/7033.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
SoN_Un
2013-05-30 17:37
jag blev tårögd idag faktiskt...men ärligt låt oss hylla legenden abidal istället för att snacka skit om ledningen seriöst bara brist på respekt mot abi. bara för att vi inte befinner oss på plats så ska det inte betyda att man ej kan hylla nä istället ska folk snacka skit om sandro. vad har sandro med det här o göra? det är tito som tar dom besluten vem som ska va kvar o vilka som drar. vadå om thiago lämnar ska folk då snacka skit om sandro?....helt ärligt sluta hata sandro. han tar klubben dit den förtjänar att vara. han fixar presskoferrans så hela världen får vara med o delta. när en efter en legend slutar. når vi ej haft tidigare. nej istället ska ni klandra. sandro är en culé precis som oss. plus att han ville behålla abi inom klubben. men han vill spela o drf respektrerar dom hans önskan. det här är ingen välgörenhet. det handlar om miljoner som abi tjänar, o en plats som en annan världsback elr talang kan få. fotboll är en sport o slutändan är det resultat som räknas. HYLLA LEGENDEN ABI!!! kmr aldrig glömma hans nick mot sevilla när han låg ner! hans målgest mot real! o CL bucklan förstås! visca barca!!!
Barcelona LeoMessi
2013-05-30 17:31
Kommer att sakna abidal. Han är en riktig förebild och ingen annan skulle klara av att gå igenom så mycket som han har gjort och ändå orka spela fotboll på toppnivå.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Abirey
2013-05-30 17:28
Tack för allt Abidal
Barcelona Hugo - Culé hasta la muerte
2013-05-30 17:24
Jag har lite blandade känslor kring ämnet och få kommer kanske hålla med mig.

Abidal platsar inte i laget samtidigt som han vill ha mer speltid. Att man däremot sköter det väldigt fult är en annan sak. Är det dock värt att man ska betala hans lön för att sitta uppe på läktaren?

Vi alla har sympatier för Abidal, han är en riktig krigare med stort hjärta och en förebild. Men det håller inte riktigt för att spela i dagens Barcelona, speciellt när vi inte har sett ut som iår. Hade det varit en annan spelare med hans fotbollsegenskaper så hade de flesta varit eniga om ett eventuellt flytt.

Men som sagt, man sköter det väldigt fult och orättvist mot honom. Som någon tidigare sa så hade det väl inte spelat någon roll om han hade stannat kvar, men samtidigt hade det inte varit schysst mot honom att ha kvar honom utan att ge honom speltid.

Tycker självklart synd om honom och illa om personerna bakom som sett till detta. Man hade kunnat komma överrens om något som passade både klubben och honom.

Visca Abi!
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-05-30 17:08
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal

Puyol ska ha en vanlig presskonferans inför träningen och Tito efter träningen, som vanligt så Puyols presskonferans är bara obligatoriska konferanser för truppen. Däremot Valdes är säkert angående hans beslut om att han ska sluta.
Barcelona Barcadinho.
2013-05-30 17:02
Rambla -

Abi håller inte tillräckligt hög klass, det tycker jag inte. Ska vi ha två st mittbackar på bänken som är långt ifrån sin topp (tillsammans med Puyi) ?
Det tycker jag inte att klubben behöver det om man tänker på det sportsliga.

Rent känslomässigt är det en annan sak, men jag är rätt kylig när det gäller sånt. De bästa får vara med, så är det inom idrotten för det mesta.
Abi får gärna jobba inom klubben men då som nån sort funktionär med en vanlig lön på 3000 euro och inte som förredetta på en bänk med 300 000 euro/månad.

Tanken är säkert så att klubben kommer värva en mittback. Det finns då ingen plats för båda Puyi och Abi. Tiden har kommit ikapp dessa två legender.
Barcelona -SAMI-
2013-05-30 16:56
Mitt blod kokar av ilska!!
Barcelona MabastB
2013-05-30 16:53
Jag kan nog tänka mig att jag inte var den enda som fällde tårar under presskonferensen. Hoppas verkligen han får spela tills han orkar och sedan få jobb hos oss i klubben, en sann krigare och förebild! Merci pour tout Abi!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-30 16:50
Valdes och Puyol ska också ha presskonferenser imorgon
Barcelona Hetfield
2013-05-30 16:42
Det här blir väl mitt sista inlägg på ett tag. Men jag antar att de flesta är väldigt emotionella och det gör att man blundar för mycket. Det finns alltid en balans i varje spelartrupp. En spelare tar ifrån en annan spelare. Om Abidal skulle få stanna kvar så skulle det inte bara kosta en stor lön för en som bara ska sitta på bänken väldigt ofta, det hade också tagit ifrån speltid från Bartra. Bartra får redan bara spela enstaka matcher, men om det är meningen att även Abidal ska komma före honom så försvinner även de enstaka matcherna. Sen så har vi Puyol. Hur glad kommer han att bli av att sitta på bänken? Om Barcelona köper en mittback så hamnar den mittbacken säkert före Puyol i rankningen, och Pique är redan före där. Lägg till att Mascherano måste få sin speltid. Det är som sagt min poäng, lägger man det känslomässiga åt sidan och tänker på lagets bästa så är det bra att Abidal får ta ett steg åt sidan. När gamla träd och växter faller så ger det mer solljus åt andra träd och växter att få frodas och växa. Kanske kan Bartra eller någon annan talang få ta de minuterna som ges av det här läget. Det här är inget farväl eller otacksamhet, det är bara ett sorts avslut för en tid. Jag har sett större legender gå från Barcelona, allt ifrån mina favoriter som Ronaldinho, Kluivert, Rivaldo, Deco (osv.) och det har nästan alltid rent långsiktigt lett till att andra spelare har kunnat växa och utvecklas. När Ronaldinho lämnade Barcelona så blev jag genuint ledsen, han var och är fortfarande min favoritspelare. Jag vet att det var "hans fel" att han fick försvinna, men hur mycket jag än hoppades att han skulle komma tillbaks till sin gamla form så insåg även jag att om laget ska ta steg framåt så måste Ronaldinho lämna och låta andra få andas lite. Hur svårt det än var, så gav det att Messi fick växa och laget var inte lika beroende av en spelare när Ronaldinho försvann. Poängen är att hur ont det än gör så måste man göra tuffa val, oavsett hur kallt det än må låta. Jag anser att styrelsen och tränaren gjorde det valet som var bäst för klubben, rent ekonomiskt och sportsligt. Hur mycket det än suger i dagsläget så kommer även många att inse att livet består av tuffa val, folk kommer inte alltid att gilla det, men om det tillslut leder till framgångar inom andra områden så måste man uppoffra andra saker. Kort sagt, tack för allt Abidal, men allt har sin tid och period. Hoppas att han kommer tillbaks till klubben en dag.
Barcelona Rambla~
2013-05-30 16:33
När Katalano förklarar och argumenterar för varför det är logiskt att Abidal får lämna känns det lite bättre och mer trovärdigt. Jag kan köpa de argumenten.

Jag gissar att man blir lite väl känslosam vid ett sånt här tillfälle och låter kanske känslorna styra över förnuftet.
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-05-30 16:31
Jag ber till gud att han kommer tillbaka och arbetar inom klubben.. Fantastisk människa

Forza ABI!
Barcelona ElTriplete
2013-05-30 16:25
Massimo Nä, du är inte den enda. Jag håller med dig. Känns som att om man är katalan får man fler chanser och särbehandlas. Kolla Oleguer och Valdes. Om Chygrynskiy var katalan hade vi aldrig sålt han efter en säsong.
Barcelona fiskfot
2013-05-30 16:23
hejdå Abi. Synd att din tid i barca skulle sluta så tvärt. hade väl unnat dig ett år till. minnet av när du lyfter Cl-bucklan på wembley är och förblir ett utav mina finaste fotbollsminnen.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-05-30 16:15
Sättet som de satt där på presskonferensen och på något sätt försökte delta och prata om hur dörren alltid är öppen gjorde mig illamående.

Som tur är har Valdés en tendens att kunna vara för ärlig i vissa situationer. Hoppas han pratar öppet och ärligt i morgon.
Barcelona Vampíro
2013-05-30 16:05
@Ranbla~

Rosell (president): "Coaches will make a decision on Abidal, we have to accept that. Even if it's not to play, he can continue at the club."

Så sa han för två veckor sen, så det är Tito som har bestämt detta. Han tycker väl att vi har tillräckligt med klasspelare i backlinjen. Mitt förtroende för Tito blir mindre för varje dag.
Barcelona Massimo
2013-05-30 16:03
Jag får för mig att Abidal hade fått stanna om han hade varit katalan, nån mer som känner så? Tycker det har varit för mycket särbehandling när det gäller katalaner/la masia, . Sentuary har rätt i att dom BÄSTA ska gå först men så har inte tränarna och ledningen arbetat. Jag börjar faktisk bli smått orolig för framtiden för om det fortsätter såhär kommer det bli klubbens fall. Jag menar Etoo, Yaya, Keita, Abidal ( dom jag kom på snabbt i huvudet finns säkert fler ) har presterat bra men har ändå fått lämna och jag vet att det hade vart annorlunda om dom var katalaner... bara vad jag tycker
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-05-30 16:02
Förstår ni inte? Abi vill inte vara en s.k "peppare" som ska hålla på och peppa alla spelare inför stormatcher när han själv får sitta på bänken och spela en enstaka matcher matcher i ligan/CdR. Jag är säker på att han kommer att få en roll inom Barca efter 2-3 år hos Monaco. Jag förstår att Tito inte har några planer för en 33-årig mittback som precis återhämtat sig från cancer, då han själv kämpar emot samma sjukdom och förstår vad för sits han har varit i. Det mest logiska beslutet togs eftersom att laget behöver en "renovering" och tyvärr måste Abi ge plats åt en ung back eller eventuellt en inköpt back. Jag önskar Abidal all lycka i sin nya klubb! Visca Abidal! Visca Barca!
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-05-30 15:56
Fy fan vad man är besviken på ledningen, hur fan låter man inte Abi stanna kvar i klubben? Så jävla respektlöst. Nu kommer man säkert köpa Reina och köpa en defensivmittfältare som kommer skolas till mittback, skulle hellre inte förvåna mig om man skolar om Neymar till mittfältare.

JÄVLA PISS LEDNING
Barcelona Rambla~
2013-05-30 15:56
Heywood Jablome - Andrés

Så sitter de där och smörar på presskonferensen. Speciellt Zubi och Rosell.

Zubizarreta: "I remember his first goal, him lifting the CL trophy, but most of all the moment he told me at the hospital: I'll be back."

Zubizarreta (sports director): "Abidal has been an example for us. We've laughed together, we've cried together.

Rosell: "Abidal has been at the club for six years. He won us all over. He's part of our history and has a place in our hearts.

Rosell: "This is not a goodbye, not a see you later, this an 'until whenever you want'. The doors of the clubs are open for you, Eric.

Jävla hycklare! Det är ju de själva som har makten och kan bestämma att Abidal stannar. Så varför försöker de få det att låta som om det är utanför deras kontroll?

Fan vad förbannad jag är.
Barcelona Lion24
2013-05-30 15:53
Sentuary

+
Barcelona Rambla~
2013-05-30 15:52
En halvfet och avdankad Reina nu på detta komer ju att göra min dag, verkligen. :P
2013-05-30 15:52
Rambla. Vad jag har förstått som är att det är ett beslut av Zubi och Tito. Men det är trots allt Vilanova som bestämmer över vilka spelare som ska ingå i nästa säsongs trupp så har svårt att se att han blev överkörd av Zubi eller av Rosell också.
Barcelona Rambla~
2013-05-30 15:50
Är det någon som vet vem det är som beslutat att inte förlänga Abis kontrakt? Zubi, eller är det Tito?

Jag är så irriterad att jag kokar. Hade det varit så jävla farligt att inkludera honom i truppen någon säsong till? Knappast att Abidal kräver att få spela varje match, Han borde ju själv vara medveten om att hans fysik kanske inte är som förut. Om vi har 22/23 eller 24 spelare med Abidal gör väl knappast någon större skillnad.

Vad är deras argument att inte förlänga hans kontrakt. Tycker de inte att han håller tillräckligt hög klass?

Jävla skit alltså.....
Barcelona ElTriplete
2013-05-30 15:47
Fyfan vad dåligt och äckligt skött av ledningen. Jag kan köpa det faktum att han inte håller OM man gett han en försäsong och en eventuellt sista säsong i laget. Börjar tröttna på den här jävla skitledningen. Inte förvånad att Pep ville lämna oss och att Thiago nu är på väg till United/Milan. Skiter i om Neymar kommer för att det hade Barca ändå fixat med tanke på att han bara ville till oss. Ett stort jävla finger till Tito, Zubi och Rosell. Om inte vi här ifrån Sverige kan visa hur missnöjda vi är så hoppas jag att katalanerna nere i Barca gör det. Riv stolarna i Camp Nou, gör vad som helst för att visa att det här inte är okej. Abidal lämnar oss, snart gör väl Thiago det och som grädde på mosen blir Adriano ordinarie mittback samtidigt som ingen mittback köps in. Oh juste, glömde nämna en 30-årig Reina som ersättare till Valdes. Idioter.
Barcelona Hetfield
2013-05-30 15:44
Förövrigt kul att "Andremario" fick en spärr för att han förolämpade styrelsen, men personliga påhopp ignoreras och verkar accepteras. Tummen upp.
Barcelona Massimo
2013-05-30 15:43
Ska inte Abidal fortsätta ha nån roll i klubben eller? Om dom inte ens erbjuder honom det då vet jag inte vad jag ska säga, det skulle göra otroligt ont om klubben bara kastar iväg honom. Får han ingen roll i klubben kan styrelsen avgå. Vill inte ha sånna människor i styrelsen.
Barcelona Sentuary
2013-05-30 15:38
La liga es blaugrana!

Ja, klubben klarar sig bäst utan personer som mig. De behöver fler fans som dig och Hetfield, och en styrelse med Rosell och en tränare som Tito. Hur satt du och resonerade efter 7-0 mot Bayern, kom igen Piqué, du spelade bra fastän du gjorde 68 misstag redan under första halvlek. Tyvärr, men de bästa spelarna ska spela, därav min frustration över att Abidal får lämna.
2013-05-30 15:31
En fråga är varför ledningen i december sade: "Det räcker en match för Abidal så kommer vi genast att förlänga hans kontrakt".

Idiotiskt hur det har skötts.
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-05-30 15:30
Sentuary (Barcelona) Extremt omogen är du, för det första så är du ett rent exempel på en medgångs supporter som bara håller på klubben när allt går som du vill att det ska gå, och för det andra snälla kalla aldrig dig själv en supporter när du sviker klubben för en spelare därför är det bäst att du inte kollar på barcas matcher mer då klubben klarar sig bäst utan personer som dig.
Annons: