/spanien/barcelona/forum/7032.aspx/spanien/barcelona/forum/7032.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2013-05-29 13:47
Vi ska värva spelare som vi själva inte har i canteran ibland blir det undantag när möjligheter ges som tex med Neymar trots att vi har mycket på gång underifrån läs Tello och Deulofeu.

Att värva en central mittfältare kan jag inte fatta vi har S.Rpberto, Rafinha och snart Samper som alla är och kommer vara riktigt bra i framtiden. Rafinha skulle knappast göra bort sig om han skulle vara kvar i a-laget redan nästa år.

Jag anser att Song får en eller två säsonger till sedan ska Samper vara redo att konkurrea både med Busquets och de på centrala mittfältet.

Samma sak med Grimaldo snart ska han vara med och konkurrera och då kan Adriano fasas ut.

Mittbackar har vi just nu ingen på gång så där måste vi värva gärna en splartyp vi själva inte har typ Hummels för mig men den verkar inte gå.

Jag är helt övertygad om att den som skulle passa bäst bredvid Pique är Marqunihos. Han har snabbheten och tuffheten och en bra fot han kommer vara där och täcka upp efter Pique och Alves när de drar iväg eller missar markering. Han är ju dessutom en bit över 180 och inte rädd för att trycka till i närkamperna.

Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-05-29 13:16
Diar Shekha, BB-Barceloneta

Ok, stort tack för svar. Förhoppningsvis kan man vara på plats då.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-29 13:14
Tarrak På måndag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BB-Barceloneta
2013-05-29 13:14
tarrak - Oh-Oh-Oleguer Det pratas om dan efter Brasilien-England, alltså den 3 juni. Har inte hört nåt officiellt än men alla indikationer tyder på det.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-05-29 13:06
Har hängt med dåligt på senaste, så jag undrar om det bestämts något datum för Neymars presentation?
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-05-29 12:48
Vad jag har väldigt svårt att greppa är Tito Vilanovas syn på laget. Hans presskonferenser ger inga indikationer på någonting. Sport och EMD menade vid årsskiftet att Vilanova räknar med ungdomarna, medan någon tidning menade på att tränarstaben INTE litar på ungdomarna (dålig attityd hade några av 91orna visat). Bartra erbjuds fyraårskontrakt när han får sitta på läktaren mot Espanyol.

Jag skulle vilja höra honom uttala sig hur han ser på laget eller åtminstone få indikationer på hans syn.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-29 12:39
@Heywood Jablome - Andrés:

Att Rosell lär sitta i mitten som han gjorde vid Peps avsked och säkert babbla om Neymar för att sno åt sig all uppmärksamhet.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-05-29 12:30
Och då är det presskonferens i morgon klockan 13:00.

Abidal, Rosell och Zubi. Antagligen kommer då beslutet om att Abidal inte fortsätter i Barcelona att tas.

Synpunkter? Funderingar?
2013-05-29 12:13
@addeh:

Co-sign.
Atlético addeh
2013-05-29 12:08
Det som jag stör mig mest på med hela Thiago-situationen är att media skriver att han vill få mer speltid för att ha chans att nå VM nästa år. Kolla på Borja Valero i Fiorentina, han har varit en av ligans bästa mittfältare, om inte den främsta till och med. Han får inte ens chansen i Confederations Cup.

Jag tillhör förvisso den skaran som tror stenhårt på Thiago och att han kommer blomma ut till något extraordinärt, men bara för att han skulle byta klubb, speciellt om han lämnar Spanien, betyder inte det med automatik ökade chanser till landslagsspel. Del Bosque har visat att han har väldigt svårt för att släppa in nya spelare i truppen.

Stannar Thiago i Barcelona och fåt en skadefri säsong kommer han få väldigt mycket speltid. Gör då både han och Barcelona en bra säsong finns absolut möjligheten att nå VM-truppen.

Fast det klart, Tito måste slopa Fàbregas i Xavis roll och enbart spela Thiago där. Något annat är tjänstefel.
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-05-29 11:58
Tycker det börjar bli lite för mycket med alla transfer rykten hit och ditt. Jag vill fortfarande att vi behåller våra fostrade spelare och bara ta in spelare på positioner där vi verkligen behöver någon ny.

Som på mittbacks positionen och en ytter ( Neymar ). Värvningar av Reus,gundogan och klose känns bara överflödigt.
Barcelona DM1982
2013-05-29 11:53
Instagram-bilder med Thiago och de Gea där Thiago pratar om lyckligare tider känns inte helt klockrena just nu. Överlag känns det som om Thiago sätter press på ledningen om mer tid och så ska det inte funka. Xavi och Iniesta gick igenom en enormt jobbig tid men stannade kvar och kämpade om en plats.
2013-05-29 11:49
Hetfield/

Även om jag hade velat höra en annan typ av kommentar så är det där långt ifrån ett hot i mina ögon. Det kan även tolkas som att han är fullt fokuserad i U21 EM och inte vill yttra sig om något annat.
Barcelona Hetfield
2013-05-29 11:45
el Flaco Thiago: "Exit rumours? After the U21 European championships, we will see how things stand." Är inte det här ett "hot" för dig? Varför inte bara säga "nej, jag trivs i Barcelona och ska kämpa om en startplats." Han vet exakt vad sådana uttalanden leder till, det ger bara fler rykten och mer press på styrelsen och tränaren. Istället för att komma med sånt, kämpa om dina spelminuter. Katalano Thiago har väl en fördel gentemot de andra talangerna i att han har spelat i la masia, men det utesluter inte att de andra kan platsa. Gundogan har dominerat i CL och presterat i Dortmund, Reus är i samma situation, Isco har burit mycket av Malaga och presterat i CL, Verratti anses vara den största talangen i Italien.
2013-05-29 11:31
Samtidigt vet vi inte vilka intryck Thiago har fått inom omklädningsrummet och av tränarstaben, om han känner att han inte har Titos förtroende, osv. Samtidigt ska man komma ihåg att man har inte hört ett enda negativ kommentar från Thiagos mun. Han har inte klagat ut öppet till medierna och begärt speltid. Tycker han visar upp en mognad trots sin unga ålder.

Med det sagt så hoppas jag han tar lärdom från Xavi och Iniesta när de själva var unga och ungefär i samma sits. De bet ihop, visade god attityd på träningarna och lyckades slå sig i startelvan så småningom. Får hoppas att Thiago har tålamod och väntar på sin chans vilket lär komma. Och vem vet, Tito kanske visst då har förtroende för ynglingen.
Barcelona Katalano
2013-05-29 11:31
Hetfield

"Kan någon på allvar säga att ifall Thiago säljs och ersätts av Isco, Reus, Gundogan, Verratti (eller liknande talanger) att det skulle göra någon skada för Barcelona?"

Om Barcelona ska behålla nuvarande spelidé med bollinnehav så är det göra jättestor skillnad mellan Thiago och övriga spelare du nämner. Han är uppfostrad i klubben och har det i ryggraden till skillnad från de andra som behöver tid för att anpassa sig och även då kanske det inte går som önskat.

Å andra sidan så skulle Barca må bra av att ha ett rakare spel ibland, men då ser jag ändå inte någon anledning till att Thiago inte skulle vara rätt för den uppgiften.

Jag hoppas givetvis att thiago stannar men jag är inne på samma väg som du. Han vet att Xavi är gammal och mer och mer speltid kommer ges så att han kan fasas in i laget en bit i taget tills den dagen han tar över helt. Duger inte detta så kan han få gå.
Barcelona DM1982
2013-05-29 11:24
Vill inte Thiago vara kvar så är det bara för honom att dra. Barcelona är inget lag som man gnäller sig till en startplats. Har han hjärta för laget så stannar han kvar, annars är det bara att tacka gör den här tiden. Får lite dos Santos vibbar av det här och då menar jag storebrorsan.
Barcelona Hetfield
2013-05-29 11:17
Barcelona har FYRA offensiva mittfältare i laget (Cesc, Xavi, Iniesta och Thiago). Om Thiago inte ens kan konkurrera med tre andra mittfältare så hör han inte i Barcelona.

Kan någon på allvar säga att ifall Thiago säljs och ersätts av Isco, Reus, Gundogan, Verratti (eller liknande talanger) att det skulle göra någon skada för Barcelona? Jag hoppas att Thiago har mer vett än att försvinna. Jag hoppas att han likt Xavi har tålamod och ser på det långsiktiga istället.
Barcelona Dinho the artist
2013-05-29 11:13
Lämnar Thiago kommer jag inte hysa något som helst agg mot honom, bara ledningen. Hoppas dock att ledningen kan övertala Thiago med garanterad speltid osv.
I Tyskland är tongångarna att Deulofeu nästan är klar för Dortmund. Det snackas antingen om ett lån på två år eller en bytesaffär med Hummels. Detta enligt sportbild.
Jag ser gärna att vi försöker få igenom en värvning av Marquinhos nu. Hummels och Silva är för mig för svåra för vår halvinkompetenta ledning.
2013-05-29 10:54
Enligt RAC1 så kommer Thiagos klausul återigen vara 90 miljoner från och med den 1 augusti.

Fast det skulle förvåna mig mycket om ingen annan klubb hinner lägga in ett bud på 18 miljoner innan dess. Då är det upp till Thiago vad han vill göra. Skulle bli oerhört besviken och bitter om en av våra mest lovande talanger lämnar denna sommar.
Barcelona ElTriplete
2013-05-29 10:50
Fabregas kommer inte säljas, men man kan inte låta undra över vad som egentligen hänt med grabben. Såg ett 11 minuters klipp på fantastiska saker han gjort i Arsenal. Otroligt fina passningar, bra skott och till och med bra teknik. Han har inte ens visat hälften av det i Barca-tröjan trots alla sina mål och assist. Vi måste få igång Cesc nästa säsong.
Barcelona Deulofeu
2013-05-29 10:19
Vi kommer knappast att sälja Fabregas då han är en av de spelare som startat flest matcher.

samt säljer vi honom blir vi av med halva summan till Arsenal så det är knappast lönt för oss.Thiago däremot är dessvärre en annan historia lite speltid stor potential låg utköpsklausul god vän med De Gea och han skulle ta en startplats i Man U...
Barcelona Deulofeu
2013-05-29 10:10
Något är just nu riktigt illa och jag anser det vara två personers fel.

Tito samt Eusebio.

Om man ser på de unga spelarna i a-laget så känns läget sådär.

Thiago Kan mycket väl försvinna om han inte får en betydligt mer framträdande roll nästa år. Vad talar för det att han är skadefri och presterar bör även starta fler matcher när Xavi vilas.Vill till Brasilien nästa år och är mycket god vän med De Gea det finns dessutom en "ledig" plats hos United lite orlig är man verkligen.180 miljoner det skulle nog de flesta klubbarna betala.

Tello har fått bra med speltid så köper man in Neymar som spelar där Tello vill spela han kommer knappast komma upp i lika många minuter nästa år för att konkurrera ut Neymar är bara att glömma.Tello är inte på långa vägar lika bra på andra kanten dessvärre.100 miljoner i pris gör att halva premierleague vill åt honom.

Bartra har fått ett kontraktsförslag och sätter sig efter em.Tippar att han kommer göra en kanonturnering för att sedan åter bli bortglömd.Kanske ett lån här vore det bästa.Stor chans att han stannar i Barca trots utebliven speltid av Tito.

Muniesa får ej förnyat kontrakt och lär flytta till Sociedad och göra succe om han håller man kan alltid hoppas.Perfekt klubb för han.

Montoya har fått skapligt med speltid i år och även lirat en del till vänster där han skött det ok.Tycker Alves gjort en b ra säsong och jag förstår att det blivit mindre speltid på slutet för Montoya.Det ryktas om Inter för att ersätta Zanetti ett år men jag hoppas han blir kvar han är en perfekt truppspelare som sällan är skadad.

När det gäller b spelare som flyttas upp är det väl främst

Deulofeu,Rafinha samt S.Roberto som ska tas om hand.

Alla är redo för att spela i en klubb straxt under toppskiktet.kulle Neymar flytta till Dortmund blir det tufft för honom men jag tror det skulle passa han.Några titlar blir det knappast men bra med speltid om de inte köper för mycket spelare med Götze pengarna.

S.Roberto skulle också må bra av bundesliga eller kanske la liga i ett mellanlag gärna med europaspel för att öka chanserna till speltid.Sociedad eller Betis lockar mig inget rykte dock.

Rafinha vet jag inte heller vart han tar vägen men ungefär samma klubbar som Roberto borde vara aktuella.

Jonathan är bra men inte Barca bra hoppas han säljs behövs ingen klausul här det kommer spelare nerifrån som är bättre.Betis vore perfekt inget lån tack.

Otroligt lovande spelare hela bunten men de måste spela nu nästa säsong är make or break för dem.

De två största felen som jag anser Tito göra är att han inte alltid utnyttjar de tre bytena och han gör det för sent.Han placerar dessutom fel spelare på fel position och låter de unga få chansen när det verkligen inte finns någon annan lösning.

Eusebio då ja vart ska man börja? B-laget handlar om att förädla talanger och inte resultat de ska hänga kvar det är det enda som spelar någon roll.

Varför envisas att spela med spelare man vet inte kommer vara kvar?

Lobato som visserligen gör det bra kommer inte stanna.LOmban får spela när han är frisk istället för tex Edgar Le som på slutet visat att han är riktigt följdsam och bra.att han dessutom tar straffarna gör mig galen Rafinha eller Deulofeu ska byggas upp inför framtiden och ska vara vana vid sådana pressade situationer.Lomban liksom jag fattar inte...

Sista månaden är det ju också tjänstefel att inte låta en del juvenil a spelare känna på B-laget trots att de har en del viktiga cupmatcher själva.

Det vore ju perfekt om tex Samper får 5-6 matcher i benen i B-laget innan sommaren när han förmodligen tar klivet upp.

Positioner som han förhoppningsvis får som dm har ju verkligen inte varit bra i B-laget i år men ändå har han inte fått en minut trots storspel i bla nextgen.

Tycker även Dongou ska få en ärlig chans med att starta 5-6 matcher och inte få korta inhopp även fast det blivit bättre.Han är ju riktigt bra med Eusebio har nästan lyckats sänka honom totalt.

Vad är det för högerbackar i laget kan man också undra funktionella spelare men de kommer aldrig sätta sin fot på Camp Nou då anser jag att man ska kolla nedåt för att lyfta upp någon.

Så har vi Valdes situationen vi har en ersättare i juvenil a laget på sikt om vi vill och vågar.

Om han får stå matcherna som är kvar får vi se vad han kan göra mot tuffare motstång.

Oier och Masip kommer heller aldrig bli något hos oss men Ondoa kan bli det om han får chansen det är ju perfekt läge nu.

Värvar vi Reina och låter han stå ett år eller kanske två är det bara att de byter roller sedan Ondoa är framtiden.Jag vill ändå ha Ter Stegen men jag är inte ledningen dessvärre...

Det är vad jag tycker om man anser sommare blir jobbig då är det inget mot vad som kommer hända i B-laget vilka spelare stannar? Det viktigaste är att Eusebio inte gör det.

Barcelona Messidinho_10
2013-05-29 10:08
Cesc kommer vi definitivt inte att sälja det kan jag garantera dig. Killen har precis kommit hem och köpt hus o allting. Han kommer ta över Xavis plats.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-05-29 10:04
Att tappa Thiago hade varit förödande ja, men Cesc håller jag inte med dig om.
Barcelona Messidinho_10
2013-05-29 10:03
Vi får inte tappa varken Thiago lr Cesc det hade varit förödande för klubben, dem är ju vår framtid.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-05-29 09:58
Man United have opened talks with Barcelona on Cesc and Thiago. They could offer 29M for Cesc. Players considering their future. [espn]

Hoppas Cesc drar och Thiago stannar.. Hade varit optimalt både sportsligt och ekonomiskt
Barcelona Gio Style
2013-05-29 09:43
Jag har som en vana att aldrig någonsin ta något som aftonblaskan skriver om i fotbollsväg seriöst.

Det är en tidning/sajt som enbart vill locka fler klick.
Skrivs så himla mycket skit i den tidningen.

Erik Niva är dock kung =)
Barcelona malique
2013-05-29 09:39
jag tror inte mycket succe om Neymar, godkänt men inte mer, vi ska få se!!!
Aldrig att han blir en Ronaldinho, omöjlilgt, då R10 kom till en Barca som inte hade vunnit ngt på länge och som inte ens spelade champions league,,,, han höjde hela laget och märket Barca till skyarna, Neymar kommer till ligamästarna och en lag som behöver förstärkas lite.... men klarar han trycket från alla hål och kanter och klarar han vara nummer 2-3 i laget samtidigt som han kommer till europa för att bli bäst i världen. Good luck!!!
Barcelona petersays
2013-05-29 09:03
" Enligt aftonblaskan som refferar till Marca så blir Falcaos övergångssumma 385 miljoner kr. Det kan väl inte stämma? då går ju Atletico knappt plus från när dem köpte honom. "

Alla andra tidningar rapporterar om utköpsklausulen på €60M så blaskan är väl ute och cyklar.
Annons: