/spanien/barcelona/forum/7031.aspx/spanien/barcelona/forum/7031.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona malique
2013-05-29 09:39
jag tror inte mycket succe om Neymar, godkänt men inte mer, vi ska få se!!!
Aldrig att han blir en Ronaldinho, omöjlilgt, då R10 kom till en Barca som inte hade vunnit ngt på länge och som inte ens spelade champions league,,,, han höjde hela laget och märket Barca till skyarna, Neymar kommer till ligamästarna och en lag som behöver förstärkas lite.... men klarar han trycket från alla hål och kanter och klarar han vara nummer 2-3 i laget samtidigt som han kommer till europa för att bli bäst i världen. Good luck!!!
Barcelona petersays
2013-05-29 09:03
" Enligt aftonblaskan som refferar till Marca så blir Falcaos övergångssumma 385 miljoner kr. Det kan väl inte stämma? då går ju Atletico knappt plus från när dem köpte honom. "

Alla andra tidningar rapporterar om utköpsklausulen på €60M så blaskan är väl ute och cyklar.
Barcelona petersays
2013-05-29 08:55
Tipsar också om den välskrivna artikeln angående de "unga" spelarnas kassa speltid under Tito, och undrar varför han inte har något förtroende för dem. Det vore också bra om ni som argumenterar med att "Thiago har spelat 35 matcher osv osv" kanske kunde märka ut hur många som varit inhopp. Ett inhopp i 75:e är inte samma sak som att spela en match. Thiago har gjort 20 matcher från start i alla turneringar, utöver det har han blivit inbytt 15 gånger och då spelat i snitt 18 minuter. 18 minuter är INTE en match. Han har också blivit utbytt 8 gånger när han spelat från start. Kanske är det mest rättvist att räkna minuter och dividera med 90 för att få fram antal matcher spelaren gjort? Thiago = 1956 minuter = 21.73 matcher Bartra = 949 minuter = 10.54 matcher Tello = 1683 minuter = 18.70 matcher Montoya = 1599 minuter = 17.77 matcher Jonathan dos Santos = 191 minuter = 2.12 matcher Mascherano = 3125 minuter = 34.72 matcher Pedro = 3265 minuter = 36.28 matcher Cesc = 3244 minuter = 36.04 matcher Pique = 3518 minuter = 39.09 matcher Alves = 3815 minuter = 42.39 matcher Xavi = 3556 minuter = 39.51 matcher Alexis = 2620 minuter = 29.11 matcher Ja..så kan man fortsätta. Statistiken är hämtad från officiella hemsidan.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-29 08:46
Om en forward till köps förstår jag nästan om tello flyr. Och det vill jag inte ska ske! Sen lägger Thiago ut bilder med De Gea på instagram. Han lär väl tjata hål i huvudet om United. Hoppas dessa spelare blir kvar! Men om det, Gud förbjude, inte blir så, är situationen en helt annan. Då borde verkligen en anfallare till ansluta och kanske även Gundogan. Eller så ges Sergi Roberto chansen .
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2013-05-29 08:37
Vampíro Robinho var riktigt lovande runt 18 års åldern och gjorde mycket gott för Santos jag minns att jag var rejält sugen på honom då.

Många felbeslut senare är han snart tillbaka där det började.Tror på honom i Brasilien kul att de kommer hem lite gamla profiler för brasilianska ligan.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-29 08:33
@barcastuff: Barcelona are looking for a centre forward. Osvaldo, Chicharito, Mario Gomez and Klose are among the players with the right profile. [sport] Intressant, skulle gärna se en ny "Henke" i Barca, en nia som kan komma in och förändra matchbilden. Klose och Hernandez är väldigt intressanta namn, Osvaldo känns dock lite bråkig och Gomez kanske lite för bra för att nöta bänk. Ter Stegen, Hummels, Marquinhos, Neymar och Hernandez/Klose = min drömsilly Realistiskt? Nja.
Barcelona Vampíro
2013-05-29 08:27
Neymar: "Messi is the best player in the world, it will be an honour to play with him. Youth idol? My example always was Robinho." [via sy]

Robinho? Det är ju det sista man hoppas han blir.
Barcelona fc__Barça
2013-05-29 07:50
Enligt aftonblaskan som refferar till Marca så blir Falcaos övergångssumma 385 miljoner kr. Det kan väl inte stämma? då går ju Atletico knappt plus från när dem köpte honom.
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-05-29 07:27
@barcastuff: Barcelona are looking for a centre forward. Osvaldo, Chicharito, Mario Gomez and Klose are among the players with the right profile. [sport]
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-05-29 07:27
Thiago har lagt ut en bild på han och De Gea och skrivit "We have always reasons to be happy... remembering the old times with De Gea" De Gea kommer antagligen försöka locka Thiago till United då de behöver en ersättare till Scholes.
Barcelona Gio Style
2013-05-29 06:33
Om ni pratar om brassebacken Dede så är det inget att hoppas på i år.
Han har bara för någon månad sen blivit värvad till Cruzeiro inför den här säsongen. Säsongen som förövrigt började för ca 5 dagar sedan.

Så honom kan ni sluta hoppas på, i varje fall för i år
Barcelona FCB_Messi
2013-05-29 05:38
Då har Dortmund värvat en mittback . Han heter sokratis papathoupoulos (nått sånt). Vi får väl hoppas att det betyder att hummels kommer till oss ?
SoN_Un
2013-05-29 02:53
är valdes i monaco för att slutföra övergången?:S
vifa
2013-05-29 02:17
Bättre än Bartra för den delen med
vifa
2013-05-29 02:17
Hur fan kan Marc Muniesa inte få förlängt kontrakt..? Många skador men en spelare som är 3 yngst genomtiderna att debutera i ligan för Barcelona
Barcelona Pep #4
2013-05-29 00:45
Är det bara jag som undrar hur vi ska satsa på Thiago när Cesc även finns samt att Xavi även håller några år till.

Jag hade alla dagar i veckan valt sälja Cesc men tror ni verkligen han vill lämna? hans dröm är att spela i denna klubben, han är lycklig och vet att han har förtroende från klubben.

Känns som att det är en ekvation som är omöjlig att lösa. Det ända sättet jag får ihop de till är att satsa på Messi som höger ytter och skola om Cesc till en falsk 9:a som han spelade i EM senast.
Barcelona Barca Barca
2013-05-29 00:25
@The Reporter:

Fyfan va glad jag var när Hleb skrev på för oss. Han var en av mina största favoriter när han var som bäst i Arsenal. Favorit spelaren under säsongen 07/08.
SoN_Un
2013-05-29 00:25
Explict

hahaha
Barcelona Explict
2013-05-29 00:22
@SoN_Un:
Skulle gråta om det Reus kom till oss. En av mina favoritspelare i Europa nuförtiden, riktigt jävla bra. Börjar bli ont om nummer 11 tröjor dock. För att vara realistisk, nej han kommer inte komma till oss. :(
SoN_Un
2013-05-29 00:20
tror ni d ligger nåt i d här?
Barcelona The Reporter
2013-05-28 23:43
Shit, man undrar vad som hände med spelare som Hleb, hur kunde det gå neråt så mycket efter Barca? Han var en riktigt bra spelare med potential till att bli topp 5 i världen, påminde om Iniesta i sitt driv, och jag tycker faktiskt att han hade ett bättre driv än vad Iniesta har idag
Fais
2013-05-28 23:37
Här har vi en intressant artikel om spelbristen för våra talanger.

Läste här om dan att om vi når 100 poäng så får spelarna dela på 8.4 miljoner euro. Är de pengarna värda utvecklingen för våra talanger? Eller kanske handlar det om att Tito vill lämna någon statistik bakom sig??

Man kan bara spekulera vad som pågår i Tito's skalle. Håller med att han ska få ett år till men leder det till att vi tappar Thiago så ska han banne mig försvinna också. Hur resonerar han? Sälj Thiago, köp en annan mittfältare??

Fick jag välja banta ner från startelvan så skulle jag sälja Cesc, och Pique framför Thiago alla dagar i veckan.

Barcelona Barca King -
2013-05-28 23:25
För många brassar kan bli en för mkt. Hämta in en lydig tysk som oliver khan men i mittback.
Jeffson
2013-05-28 23:15
Hahahaha alltid lika kul när det halkar in en o annan tysk mellan varven som går in i inställningar och skaffar sej en barcatröja bara för att kunna tala om ett och annat för oss. SOM DOM HAR VÄNTAT!

Men jag kan ändå tycka att tajmingen för detta är perfekt just nu. För snart är vi högst upp igen och då är det för sent att säga nåt. Då får dom återigen söka sej till aftonbladet och skriva något i stil med Uefalona/Bajselona/Fuskelona osv.
Barcelona Barca King -
2013-05-28 23:04
vi borde spela med två defensiva mittfältare som spanska landslaget borta tunga lag i Champions och testa det i ligan också.
Barcelona NoGo™
2013-05-28 23:02
@Lionel Messi n10

Om han är lika bra som på Fifa så är det bara att slå till haha :P
Barcelona Lionel Messi n10
2013-05-28 23:00
Dede en spelare jag tycker vi ska satsa på!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-28 22:28
Man United scout Martin Ferguson has watched Thiago three times this season. His scouting reports were very positive. [ser]

Jag börjar bli riktigt orolig. Tror intresset är seriöst och att Thiago är lockad. Oerhört korkad klausul!!
Barcelona The Reporter
2013-05-28 21:59
Kommer bli extra kul och följa Neymar i ConfeCup när det börjar, precis som när Villa skrev på för oss innan VM :)
Barcelona Don Andrés Iniésta
2013-05-28 21:55
Deulofeu verkar även bli utlånad till Dortmund vilket jag kan tycka låter bra. Ett bra lag som satsar på unga , är med i CL och där han garanterat kommer få speltid med tanke på att dom håller på att bli upp köpta..

Läste även någonstans att Gundogan ifrån Dortmund skulle ha fått visat lite intresse ifrån Barcas sida... Kan vara något att ha på mitten faktiskt. får se hur det blir med mittfältet till slut...

Kommer byta namn.
Annons: