/spanien/barcelona/forum/7020.aspx/spanien/barcelona/forum/7020.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-05-30 22:48
Nice Hetfield! Fruktansvärt tråkigt med alla förolämpningar här inne. Det är betydligt lättare att göra det mot Tito verkar det som än om Pep hade tagit precis samma beslut! Inget lätt beslut för någon, lider verkligen med Abi. Sättet han avslutade konferensen fick mig att gråta mitt i C-uppsatsskrivandet och lämnade skolan. Han är en hjälte och har mycket välförtjänt lyft en CL-pokal för oss. Allt han har gått genom med klubben under sina 6 år och allt han har gjort för Barcelona måste självklart gjort beslutet mycket svårare för alla delaktiga. Barca har aldrig varit bra på att behålla sina legendarer. Många har lämnat, Pep, Rivaldo, Ronaldinho är bland de senaste legenderna som lämnat. Abidal kommer tillbaka, ännu en efterlängtad comeback!
Barcelona Sentuary
2013-05-30 22:45
Puyol kommer också hålla en presskonferens imorgon klockan 17:00. Med denna ledningen vet man aldrig vad som kan hända så håll i er hårt och bli inte förvånade om något idiotiskt händer.

Ska någon skriva igen i forumet att det är rätt beslut av klubben? För gammal? För hög lön? Att man inte hejar på enskilda spelare utan på Barcelona? Carles Puyol är Barcelona
Barcelona Barca älskare124
2013-05-30 22:44
Vet någon vad puyols presskonferens handlar om imorgon?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona fiskfot
2013-05-30 22:41
@fais min spontana känsla är att man inte köper in två mittbackar utan man chansar med satsa på Pique ett år till. Han har ju ett bra spel i sig det har vi ju sett men har bara inte fått ut det på senaste tiden. Ser gärna en värvning utav kompany känns som ett perfekt komplement till Pique, även om drömmen är hummels men känns som han hamnar längre och längre bort för var dag som går
Fais
2013-05-30 22:36
fiskfot
Om vi får Marquinhos och en bra mittback till så kan vi känna oss lite säkrare.

Han är riktig bra, har samma spelstil som Thiago Silva..
Fais
2013-05-30 22:31
abidal press conference english,

Orkade inte kolla på hela..För mycket känslor.
Barcelona fiskfot
2013-05-30 22:23
För övrigt går det ju ihärdiga rykten om marquinhos. Jag har aldrig sett han spela men han ska tydligen vara riktigt snabb, och snabbhet är väl det som brustit mest på mittbackspositionen de senaste åren. Men är det någon här som sett honom lira någon gång och kan uttala sig i huruvida det vore en bra värvning eller ej.
Barcelona Hetfield
2013-05-30 22:22
Löjligt låg nivå här inne. Folk som spyr galla Tito och pratar om honom som att han har mördat någon genom att svära åt honom. Tito gick igenom minst lika mycket som Abidal, men folk ville slänga ut honom med huvudet före efter matchen mot Bayern. Då fanns det verkligen ingen förståelse, men när det gäller Abidal så pratar folk som att jorden håller på att gå under. Ja, jag kan verka kall, men som läkarstudent utomlands så har jag sett folk dö hela tiden utan någon som helst möjlighet till att få rätt behandling pga. deras ekonomiska brister, så ni får ursäkta mig om jag inte har världens största gråtfest för en multimiljonär som har haft tillgång till världens bästa läkare och som fortfarande kommer att leva ett behagligt liv medan folk ruttnar iväg och dör utan att någon bryr sig. Så äcklig dubbelmoral från de flesta. Tito är en BETYDLIGT större legend än vad Abidal någonsin har varit, och jag säger det inte som en förolämpning, utan ren fakta. Tito har varit i klubben i över 20 år på ett eller annat sätt som spelare, ungdomstränare, assisterande tränare och nu huvudtränare. Jag kan garantera er att Pep inte hade varit där han är utan att ha Tito som assisterande tränare, och folk har mage att svära åt honom. Jag vet att jag skulle hålla mig ifrån det här forumet ett tag pga. all testosteron som flödade här tidigare, men någon måtta får det vara. Det som irriterar mig mest är att folk inte ens läser det man skriver, utan direkt är det påhopp och dryga kommenterar om saker som jag varken har sagt eller ens antytt. Jag vet att folk kommer att ta det här ut ur sammanhanget och skriva skit (som det hände av flera tidigare, även de som jag faktiskt respekterar). Visst är det f*cked up ur vissa aspekt och visst har styrelsen gjort ruttna saker, men någon gräns får det vara över hur långt man får gå. Det går inte ens att kritisera eller analysera något emotionellt utan att man får skit eller svordomar över sig. Fan, inte är det så att Abidal slängs ut ur klubben. Han lämnar klubben med all kärlek man kan få, klubben stod bakom honom under hans sjukdom och har behandlat honom med all respekt han kan få, man har även öppnat dörren för honom när han känner för att återvända, och sen sitter folk och snackar som att Rosell har gjort rasisttecken åt Abidal och slängt ut honom utan återvändo. Det är ju betydligt mer förnedrande att hålla kvar Abidal som en bänkspelare som aldrig får hoppa in och bara sitter på bänken och drar in pengar. Tror ni att Abidal skulle trivas med det? Till alla er som säger att Tito ska ha förståelse och låta Abidal få spela, så fråga er en sak. Kan det vara så att Tito vet hur mycket det tar ut av en, därför så vet han att Abidal inte kommer att vara tillgång och hellre ser honom vila och leva ett bekvämt liv utan press och stress. Såja, ni kan återvända till att snacka skit och skriva vad ni vill om mig. Jag ville bara få ut det här av laget. Stå bakom ert lag istället, ett lag faller inte med en eller annan spelare. Om man tänker överge laget eller "strejka" pga. att en 33 åring som har varit borta i nästan två säsonger får lämna med en hög lön, då hejar ni inte på laget. Jag har förlorat många av mina idoler i Barcelona, men inte har jag sprungit iväg och snackat så mycket skit och svurit åt tränaren, särskilt en tränare som har spenderat större delen av sitt liv i Barcelona. Rikta er ilska mot kostymnissarna, men inte mot Tito. Såja, nu kan ni fortsätta att snacka skit och säga hur "kall" jag är eller att jag är en idiot, eller vad ni än vill säga. Jag ville bara få ut det ur mig. Jag hejar alltid på Barcelona, inte enskilda spelare. Spelare kommer och går, men klubben är alltid kvar. Och sist men inte minst. Tack Abidal för allt du har gjort. Jag glömmer inte bort hur du försökte nicka bort bollen när du låg ner på marken, det är bilden av dig jag vill ha. Inte den spelaren som bara sitter på bänken.
Barcelona fiskfot
2013-05-30 22:13
Även jag anser att man gör fel i att släppa Abi. Även om han inte spelar så mycket tror jag han hade kunnat dela med sig av många nyttiga erfarenheter till t.ex. Alba
Barcelona Stoichkov~
2013-05-30 21:55
@Hetfield:
Mycket bra inlägg. Vad mer kan man tillägga?
vifa
2013-05-30 21:54
Så jävla respektlöst utav klubben att behandla Abidal så här.. Samma med Muniesa
Barcelona fc__Barça
2013-05-30 21:41
Börjar fanimej gråta när man läser alla spelares tack till Abi i de sociala medierna :'(
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-30 21:35
Rambla Nej, det är hopplöst. Tyvärr Vad är grejen? Man lånar en talang med en fördelaktig köpoption, spelaren gör succé, men man utnyttjar inte optionen?
Barcelona Rambla~
2013-05-30 21:32
@barcastuff: Barcelona's buy option on B player Luis Alberto (20), on loan from Sevilla, does not expire at the end of May, but on 15 June. [eldes abcds] Kanske finns det ett litet hopp trots allt? Hm, vem försöker jag lura. När inte ens våra egna canteranos värderas speciellt högt längre lär knappast en inlånad spelare göra det.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-30 21:27
Jag hoppas inte det är Tito som ligger bakom beslutet att inte låta Abidal fortsätta, för då man fan låta bli att ge honom en andra chans också
2013-05-30 21:27
Ride_The_Big_One(6)

Absolut har det skett ett misstag, man borde hålla hårt i Abidal. Skönt att man kan kritisera utan att kalla tränaren för orm och vilja spotta på honom och allt annat skit man läser. Det är en f**ked up hård dag för alla fans och man kan mycket förståeligt tycka att Tito ska iväg av olika anledningar, inte minst pga hans hälsa som han åsidosätter och ger sig själv och sin familj en jävla massa stress. Klubben ska ha all kritik för hur man har hanterat situationen från början.

Tror inte att man skulle vinna på att göra sig av med Mascherano för att ge plats åt Abi. Man kunde ha lånat ut Bartra eller sålt Song kanske. Men Mascherano är en annan omtyckt och exemplarisk karaktär.

Hur som helst, tack för inlägget!
Barcelona Smogen
2013-05-30 21:24
Saken är att Abidal är borta i över ett år, kämpar för sitt liv mot cancer och för att komma tillbaka till fotbollen. Vad händer? Jo, han lyckas! Med en galen målmedvetenhet lyckas han ta sig tillbaka för att spela för Barcelona. Han får börja spela igen och något otroligt händer, det märks fan inte att han varit borta en enda dag. Han är kanske till och med bästa backen på planen. Det känns nästan som ett mirakel och efter klubbens tidigare stöd och uttalanden är det nu bara en formalitet att förlänga Abidals kontrakt. Då har vi dessutom troligtvis löst klubbens största problem till nästa säsong, det usla försvarsspelet där vi dessutom har för få riktigt bra backar i laget. Men vad händer? Jo, man skiter i kontraktet, klubben (läs Tito) sparkar ut killen och säger ungefär "bra kämpat Abi, men nej tack." Det är så jävla uselt vedervärdigt mot en av klubbens finaste och bästa personer så jag vet fan inte vad jag ska göra. Tito borde fan skämmas för set här idiotiska beslutet. Tappar man nu Thiago, köper in Reina och satsar på Adriano som mittback torde den här ledningen och tränaren göra några av de mest korkade besluten som Barcelona gjort under 2000-talet. Sitter på iphone så sorry om det blir lite fel men blir så jävla förbannad!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-05-30 21:08
Spelare som har så mycket hjärta för klubben som Puyol och Abi har växer inte på träd, att vi sakta men säkert börjar tappa spelare av den kalibern gör ont. Vi har inte många spelare som dem två, dem är unika i sitt sätt att ge extra energi med deras ledarskap och sammahållning. Vare sig beslutet var rätt eller inte gör det ont just nu, en av mina favorit spelare lämnar klubben och jag har blandade känslor över det hela att jag får ont i magen. Jag vill dock veta varför man inte väljer att förnya hans kontrakt med 1 år, jag menar sen han kom tillbaka var han rätt solid. Hade man inte kunnat casha in på masken och ha kvar Abi och ha rullians med Puyol? Jag må vara aningen enögd med tanke att han är en av mina favoriter, men jag anser att man gör ett misstag här.
2013-05-30 20:58
Det är väl ingen som har sagt att han mår dåligt? Sa Rosell och Zubi att Tito tycker Abirey är sjuk? Abidal borde absolut få en chans och bara vara med i truppen och spela när han får. Men hans ambition att spela tillräckligt mycket för att ev. göra comeback i landslaget är bara inte tillräckligt logiskt till nästa säsongs Barca med ytterligare en mittback i truppen. Men återigen: Tito har inte bedömt någons hälsa! Och argumentet att han själv är sjuk, varför... är bara löjligt. Han är tränare, inte spelare, och hans tumör är inte en levertransplantation som hållit honom borta i nästan 2 säsonger och hans hälsa är bra har ledningen sagt. Klubben gjorde rätt när de behöll Tito, det är starkt att riskera både ligan och CL i januari för att hjälpa sin cancersjuke tränare. Och som sagt så är det lätt att sitta här och bedöma allt utifrån, det är svårare att vara den personen som tar de svåra besluten och får massa skit. Men jag hoppas att man inte är en opportunist som bara vill ge Tito skit efter årets CL-misslyckande och att man gör på sig för att Heynckes o Bale o co. ryktas till Madrid.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-05-30 20:45
Jag tror att hatet existerar då Abidal själv säger att han mår bra, läkarna säger att han mår bra och att han själv sade i dag att om läkarna hade sagt annorlunda hade han övervägt situationen på ett annat sätt. När han sade att: "Jag hade gärna fortsatt, men att klubben såg det annorlunda" så skar det i mitt hjärta.

Abidal är en speciell spelare och om inte han förtjänar en ärlig chans att få komma tillbaka då har vi misslyckats. Varför säger klubben i december att det endast krävs en match och sedan skulle de förlänga hans kontrakt?
Barcelona koeman92
2013-05-30 20:38
Fan vad illa jag mår just nu, det här är inte det vackra FC Barcelona jag känner igen. Det här är inte samma klubb som för 7 år sedan gjorde mig dödskär i den och fick mig att älska både hela klubben och vad den står för. Det är Bara att erkänna, för tillfället är denna klubb ett stort skämt! Vi är värre än Real när de lät Raul och Guti gå ut genom bakdörren. Efter att detta hänt kan jag erkänna att vi inte är det minsta bättre än Real Madrid vad gäller moral och sympati, enda skillnaden är att våra pengar inte kommer från Spaniens skatteverk. Mår så illa nu att jag inte vet vad jag ska ta mig till, först Pep och nu Abi. Skulle inte förvåna mig om Messi, Puyol, Iniesta, Xavi eller Thiago också blev sålda. Tror jag går och slår hål i väggen, skiter i om jag får en fraktur på båda händerna. Mig kanske ni inte lär se här på ett tag, men jag kommer att fortsätta att läsa era inlägg. Tito, du är död för mig din åsna! Vill tillbringa denna låt till dig och helaledningen
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-05-30 20:32
Diar

''Tito
Här har vi största ormen. Han bedömer alltså Abidals hälsa när han själv är sjuk, jag vet inte om jag ska gråta eller skratta. Han är så jävla feg att det inte är sant. Jag är så jävla trött på Tito och jag vill ha bort honom till varje pris. Han har förstört våra ungdomar, han har förstört vårt lag och han är anledningen till att Abidal lämnar.''

Co-sign. Bort med Tito.
Barcelona Dinho the artist
2013-05-30 20:29
Diar
Håller inte med dig alls ang. Tito. Om du själv tycker han är pinsam och feg mot abidal är du likadan mot honom. Du tror inte Tito, om någon, vet vad abidal känner?
Så lätt att häva ur sig saker bakom en dator ibland. Tito sköter en av världens största klubbar med cancer och han tillbringar hälften av sin tid med att fara tvärs över jorden för behandling. Inte världens lättaste, tror knappast han behöver allt skitsnack hela tiden.

Hur mycket hade inte folk flippat om detta hat riktades mot abi?
2013-05-30 20:25
Jag vet inte varför man behöver förolämpa en annan som har kämpat mot cancer för att skydda den andra. Jag förstår inte heller respektlösheten mot Tito när det gäller hans bedömning av Abidals situation. Abidal sa att han vill spela fotboll, han vill t o m ta sig till Frankrikes landslag igen kanske sa han. Det får han inte i Barcelona, det finns alldeles för många spelare och Tito utgår ifrån det. Det skulle skapa lika mycket kritik i form av bristande speltid för Bartra och Abidal själv, samma personer skulle kritisera honom för det. Jag vill såklart också att Abidal ska stanna, men önskar honom lycka till istället och välkomnar honom tillbaka senare istället för att spotta på Tito.

Det Diar skriver stämmer inte ens, Tito har inte bedömt Abidals hälsa. Det låter bara korkat. Tito har bedömt hur fan han ska få allt att gå ihop med truppen och allas speltid. Ganska enkelt att bedöma Tito utifrån, ingen tänker på hur svårt beslut det här är egentligen för en som faktiskt har stått mycket nära Abi på sistone. Så falska påhopp och förolämpningar, ja det hoppas jag verkligen ger en fet jävla spärr!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-05-30 20:17
Rambla.

Jag har för mig att det har med att Spanien som vann VM fick en direktplats och med tanke på att de vann EM så fick tvåan följa med. Hade lika gärna kunnat skicka Spaniens b-lag dit. ;-)

Diar. Håller med dig. Väldigt märkligt beteende om det är så att TIto Vilanova tog beslutet om att Abidals hälsa skulle vara anledningen. Cruyff sade 2010 eller 2011 att Sandro föredrar portugisisk/brasiliansk fotboll. Vi får se hur långt han och hans ledning kan ta det.

Vi kommer tappa stora delar av tränarstaben. Muniesa beklagar sig över att ingen kontaktar honom, Bartra sitter på läktaren mestadels av matchernao och blir samtidigt erbjuden ett fyraårskontrakt. Frågorna kommer nog att hagla på fredagens presskonferens. Vi får se om Puyol och Vilanova kan ge oss de svar vi behöver.
Barcelona Rambla~
2013-05-30 20:15
Förhoppningsvis? Får han inte uttrycka sina åsikter?

Det är tydligen mycket upprörda känslor på forumet idag.
2013-05-30 20:09
Eller så får du en fet spärr förhoppningsvis Diar.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-05-30 20:09
Diar Skekha

Det var nog fan det bästa jag har läst här inne på väldigt lång tid! Sjukt mycket cred till dig som skriver ett sådant bra inlägg och jag kan inget annat än att hålla med dig.
Barcelona NoGo™
2013-05-30 20:07
@Rambla~

Ja det verkar vara så.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-30 20:05
Jag kommer skriva ett långt inlägg, antingen kan ni ta och läsa det eller så är det bara att bläddra ner.

Jag skäms, skäms , skäms och återigen skäms. ERIC ABIDAL har besegrat cancer två gånger och nu när han kan spela så ska vi skeppa iväg honom. Det här är en spelare som hela klubben älskar och en spelare som varenda spelare ser upp till. Om man inte kan förstå Abidals situation då är man inte mänsklig enligt mig. Jag har sett många sjuka kommentarer här idag, man blir nästan rädd. Det här med att Abidal komme tjäna onödiga pengar i ett år var bland det sjukaste jag har sett, jag skäms! Har Abidal sagt att han vill ha mer pengar? Går klubben i konkurs om vi ger samma lön till Abidal i ett år till? VAD HAR HÄNT MED ROSELLS ALLA SMUTSIGA AFFÄRER? Ett skämt. Vi har haft en nolla som DosSantos på läktaren hela året, men inte en jävel har sagt ett ljud här inne. Killen har gråtit sig kvar i ett år men har fått stanna för att han är gullig och ödmjuk och är från La Masia. När det gäller Abidal så verkar det ha kommit nya regler. Har inte Santos fått "pengar" i onödan? Har inte han varit i vägen för unga spelare som ÄR BÄTTRE ÄN HONOM? " Mer än en klubb" Det där är största mytet. Våran piss ledning och våran piss tränare har skämt ut klubben. Det roliga är att Tito har bestämt Abidals öde och menar att hans hälsa klarar av ej det när han själv har cancer. Vem fan är du egentligen? borde du inte ta hand om din hälsa egentligen? Pajas

Tito
Här har vi största ormen. Han bedömer alltså Abidals hälsa när han själv är sjuk, jag vet inte om jag ska gråta eller skratta. Han är så jävla feg att det inte är sant. Jag är så jävla trött på Tito och jag vill ha bort honom till varje pris. Han har förstört våra ungdomar, han har förstört vårt lag och han är anledningen till att Abidal lämnar. Han är så jävla feg att han toppar laget mot Valladolid när ligan är avgjort bara för att ta sina jävla hundra poäng. Ta de där poängen och stoppa upp de i baken på dig. Jag kommer spotta på skärmen varje gång jag ser Tito nästa år. Han är körd för mig ovasett tio titlar eller 0. Jag byter inte bort ABIDAL mot tre CL pokaler.

Rosell och Ledningen
Jag fattar fortfarande inte hur folk kunde rösta på honom, de måste ha varit höga.. Mannen som saknar allt som har med klubbkänsla att göra och tänker endast på sina jävla sedlar.. Vi har tappat Abidal och Guardiola på grund av honom, så vem kommer näst? Puyol? Messi? Xavi? Rosell är ett skämt, han låter Tito stanna men skeppar iväg Abidal när de har exakt samma problem, men nej vi ska vara annorlunda här. Hela ledningen är ett skämt och jag skäms över de. Abidal kommer att skriva på för ett nytt lag, det säger allt om våran "vackra" och "gulliga" klubb. "Mer än en klubb." DET HÄR HADE ALDRIG HÄNT UNDER LAPORTA. ALDRIG!!!!!!

Det här är mitt sista inlägg på svenskafans. Jag kommer skriva här igen när Tito får sparken eller när vi får en ny president, jag står inte ut mer.. De måste BORT!. Jag kommer fortfarande att läsa era inlägg cules men det finns ingen mening med livet efter Abidals situation. Vi har nått gränsen nu! Är det något så är det bara att PMa eller finns på twitter (Diar Shekha)

Adios Cules
Annons: