/spanien/barcelona/forum/7018.aspx/spanien/barcelona/forum/7018.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2013-05-30 14:13
DM1982 "Förvirrande? Använd då legendar om personer, så framgår det klart att det är en människa du menar. Använder du ordet legend, kan det vara tvetydigt. (Men inte fel.)"
Barcelona DM1982
2013-05-30 14:13
Jonas - tots units fem força Nej, det är två olika saker men blandas ofta ihop.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona koeman92
2013-05-30 14:12
Rosell, Zubi, Tito och Bartomeu... Ni är alla döda för mig!!

Móltas gracies per tot Abidal!! Sempre estarás en el nostre cor! 333
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-05-30 14:11
DM1982 Legend heter det visst, om vi nu ska haka upp oss på varandras grammatik.
2013-05-30 14:10
Vampiro Nej, jag är ingen expert. Men man måste ifrågasätta ditt kunnande, när du är säker på att en 33-åring som fått de senaste säsongerna förstörda av cancer och mest spelat vänsterback kommer bidra mycket mer än Pique. Trots några svagare matcher är han en av Europas bästa på sin position, i form.
Barcelona DM1982
2013-05-30 14:10
Hetfield *Legendar
Barcelona Hetfield
2013-05-30 14:06
Förresten så är det tröttsamt att ordet "legend" missbrukas så rejält. Det krävs väl lite snyfthistorier och ett par säsonger för att bli kallad för legend. I mina ögon så är legender som Totti, Zanetti, Scholes, Raul, Puyol, Xavi osv. Det är fanbärare, folk som har stått vid sin klubb sen de fick sitt genombrott. Man kan väl tycka om sina spelare, men kan man bara vara försiktig med att använda "legend" i varje mening när det gäller spelare. Heywood Så du vill att man ska behålla Abidal och försämra Bartras chanser ännu mer? Du vet väl att om Abidal stannar så fylls den rollen i laget också.
Barcelona Vampíro
2013-05-30 14:05
@Jonas - tots units fem força:

Okej expert.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-05-30 14:04
Jonas. Vem pratar om kommande säsonger? Vi pratar om nästa säsong. Du förstår väl själv att vi inte kommer att köpa en färdig mittback som kan leda vår backlinje? Vi kommer att köpa någon ung som behöver anpassa sig till spelet/Marc Bartra som kan vara redo om 2-3 år på allvar.

Hetfield.

Tito Vilanova toppar Barcelona mot Valladolid. Han låter Marc Bartra spela mot Bayern Munchen, men sätter honom på läktaren i ligan. Finns ingen logik i det. Abidal hade kunnat fungera som en utmärkt backup/start spelare i ligan och därför låtit spelare få vila. Eller vi ska fortsätta ge PIqué ett år till utan någon som helst konkurrens?
2013-05-30 14:00
Vampíro Om du säger att Abidal skulle bidra mycket mer än Piqué de kommande säsongerna kan du verkligen inte mycket om fotboll.
Barcelona Hetfield
2013-05-30 14:00
Heywood

Kom igen. Klubben ska inte slänga ut honom och förbjuda honom att ens komma i närheten av klubben, han lär ju få en roll inom laget.

Folk låter den emotionella sidan få överväga den rationella sidan. Det finns ingen logik eller reson i att behålla Abidal som fotbollsspelare om Tito inte anser att han är en resurs för klubben. Vad än Abidal säger så kommer han inte att komma tillbaks i gammal form. Han må komma tillbaks, men då är det enstaka matcher, han kommer aldrig komma till den nivån att han kan spela match efter match. Återigen, Barcelonas försvar har gott om spelare om man köper en mittback, då fylls Abidals position.
2013-05-30 13:58
Trist slut för en fantastisk spelare, även om folk överdriver lite nedan. Eftersom inte ledningen kunde ge honom det finaste avskedet får vi se till att göra det i helgen hemma mot Málaga. Somliga här inne vill se två mittbackar komma in och att Bartra bör ges chansen. Då måste någon bort tyvärr och nu är det som det är. Trist.
2013-05-30 13:57
Givetvis har Abidal en uppförsbacke att bestiga när det kommer till att bli en startspelare i Barcelona och han kanske till och med aldrig når en startplats ifall han skulle att få vara kvar. Men precis som med Gabriel Milito när han fanns kvar i klubben trots att han var en väldigt begränsad och skadedrabbad mittback så stärkte det lagets moral.

I Abidals fall så tror jag verkligen att han hade kunnat ge oss ett år till. Den passionen som han spelar med finns inte hos Piqué som verkar kunna göra vad han vill och ändå vara med i startelvan.
Barcelona Vampíro
2013-05-30 13:56
Känslor och nostalgi aside så handlar det om att Abidal faktiskt kan bidra rent sportsligt. Låt honom träna med laget och bevisa det istället för att slänga ut honom via bakdörren, något som tyvärr blivit alltför vanligt i Barça de senaste åren.

Även om han inte skulle komma upp i sin gamla nivå så hade han bidragit mycket mer än Adriano, Bartra och ja fanboys även Piqué. Nej det här är en mörk dag för Fútbol Club Barcelona.
Barcelona DM1982
2013-05-30 13:54
@AndreMario:

Jag kan inte hålla med om att han har överglänst Mascherano. Pique har inte spelat bra men ledningen tror på honom.

Det centrala är att jag tror att Abidals kropp inte klarar av den här nivån, enstaka matcher här och där kan funka och då gör han det bra.
2013-05-30 13:51
Hetfield.

Det är inga snyfthistorier. Det handlar om en spelare som kämpade sig tillbaka och besegrade cancer två gånger för att kunna få spela fotboll igen. För mig så är det ett märkligt beslut att säga: "Vi vill inte förlänga med dig. Hej då". När han själv säger att han kan spela igen.

Men en försäsong och få visa sig på riktigt i en hel säsong hade han tagit platsen från Piqué. Tvivlar inte en sekund på det. Så kom inte och prata om det sportsliga för att de matcherna jag har sett honom har inte cancern påverkat hans fotbollsspel.
AndreMario
2013-05-30 13:48
red

Tack :D

DM1982

Han överglänste Pique och Mascherano, så vad har du att säga om de två då?
2013-05-30 13:46
Och han sammanfattar det bäst själv:

Abidal: "At the moment, I haven't done a pre-season, I need to do a normal pre-season, then see if I can recover my best level."
Barcelona DM1982
2013-05-30 13:46
Tror att många känner med hjärtat istället för att tänka med hjärnan. Jag är säker på att Abidal inte klarar av att spela på den här nivån längre och det är även så klubben tänker. Det är bara att önska Abidal all lycka och välkommen tillbaka när han är klar med spelandet.

Barcelona Hetfield
2013-05-30 13:44
Heywood

Not to be rude, men det där är bara snyfthistorier. Abidal må vara en stor spelare och person, men man kan inte ha kvar honom som spelare utifrån känslor.

Abidal är som sagt 33 år och behöver ha minst en säsong på sig att komma i form. Om Barcelona ska värva en mittback så har man fyra mittbackar i laget, därefter har man gott om ytterbackar i att Adriano och Montoya kan agera backup. Vad ska Abidal göra? Sitta på bänken hela säsongen bara för att man ska tycka synd om honom? Det är varken du eller någon annan som avgör det, det är tränaren. Om Tito inte anser att han behövs, ska man betala hans stora lön utifrån sympati? Man kan inte heller använda hans enstaka match den här säsongen som ett argument, det är i samma nivå som att visa upp youtube klipp på spelare. Det är en sak om Abidal skulle slängas ut från klubben, men man kommer att ge honom en roll i laget. Jag tycker att han ska vara nöjd. Sen angående hela sjukdomen så är det MÅNGA som drabbas av det, men de har inte i närheten av Abidals resurs eller pengar, men ingen tycker synd om de eller ens bryr sig. Abidal kommer att överleva och få ett bekvämt kontorsjobb med hög lön, det är vad som är viktigt.
Barcelona Vampíro
2013-05-30 13:43
@Heywood Jablome - Andrés

Word.
Barcelona Barcaholic
2013-05-30 13:41
Får tårar av att se Abidal såhär i presskonferensen. Hur kan man bara tänka på det sportsliga i det här fallet förstår jag verkligen inte. Rosell, Tito och Zubi alla tre nämnde om att det viktigaste är först att Abidal blir frisk och sen kommer titlar i andra hand, men trots det är det just dessa 3 personer som vill få bort honom trots att han mer än allt annat önskar vara kvar. Jag äcklas utav dessa 3 människor, oavsett hur vi lyckas sportsligt med dessa personer i våran ledning önskar jag de försvinner så snabbt som möjligt. Undrar om Valdes beslut har någonting med Abidal att göra, man såg hur Valdes torkade bort tårar när Abidal pratade. Är rädd att ledningen kommer jaga bort fler spelare från klubben.
2013-05-30 13:40
Hetfield.

Hans match mot Levante har varit bättre än Piqués hela säsong. Jag har ingen förståelse för beslutet whatsoever. Här har vi en person som dag och natt vägrade att låta cancer besegra honom, som bad om att bli satt i koma för att han inte klarade av smärtan, tog inspiration från barn i liknande situationer och rädslan för att aldrig att få se sina döttrar igen. Samma person som vägrade att avsluta sin fotbollskarriär som nu också känner sig stark nog för att fortsätta. Det MINSTA man kan göra är att låta honom få en försäsong och en hel säsong på sig att visa.

Han är ingen primadonna som kräver startplats eller specialbehandling. Han ville nog bara bevisa för sig själv att han kunde återvända och återgälda Barca det stöd han har fått. Och nu får han lämna.

Abidal säger: "Jag känner att jag mår bra och jag vill spela. Jag kommer att fortsätta och vi får se vad läkarna säger. Just nu vill jag fortsätta [att spela fotboll]'.

Zubi säger: 'Beslutet togs efter en lång process, men jag vill inte gå in på detaljer' och tjatar om andra oväsentliga saker.

Och när klubbpresidenten får frågan om varför de inte förlängde kontraktet med honom (hans agent försökte få kontakt med klubben under hela våren) så säger han: 'Det är bättre om Zubi svarar åp det här...'

Nej, jag har ingen respekt för den ledningen och vad de gör just nu.
Barcelona FCBlaugrana
2013-05-30 13:38
Jose Mourinho wants to sign Eliaquim Mangala for Chelsea, Porto asking €35m [L'Equipe]

Han vill jag ha till Barca!!!
AndreMario
2013-05-30 13:37
100% att det är Tito som ligger bakom detta. Försvinn från vår klubb din jävla sopa
Barcelona Vampíro
2013-05-30 13:35
Förra året var det Pep och i år är det Abidal, Sandros pinsamma ledning fortsätter att kasta bort hjältarna från vårt lag. Man skäms över att ha de som representer för Barça. Nästa år kommer ännu en legend att lämna var så säkra.
Barcelona Nesto
2013-05-30 13:34
Kommer fan aldrig förlåta Tito eller ledningen för det här.
Skiter i om de köpte in neymar eller vem som helst.

Skulle Pep varit kvar skulle han sagt "lämnar abidal så
Lämnar jag " till ledningen.
Okej om abidal var urusel och var helt off. Men nu var han ju säkrare än både pique och mascherano tillsammans i sin comeback.

Laporta. Jag saknar dig.
AndreMario
2013-05-30 13:34
Detta kostade dig en spärr, grattis!

/red
Barcelona Hetfield
2013-05-30 13:32
Abidal är 33 år och behöver minst en säsong på sig att komma i form. Jag vet att det inte är kul att säga det, men jag måste hålla med Tito och styrelsen. Barcelonas lönebudget är skyhög. Alla spelare som kommer till Barcelona får mer eller mindre stora summor i lön. Om man lägger till att Barcelona ska förstärka rejält under sommaren så kommer lönebudgeten att öka igen, då kan man inte ha Abidal som tjänar rätt så mycket som bänkspelare utifrån känslor. Oroa er inte, han kommer att få en roll i laget, det viktigaste är att behålla Abidal inom klubben, även om det inte är på själva planen, men som en representant för klubben.
2013-05-30 13:26
Jag äcklas lite av hur Sandro Rosell, Zubi och Tito Vilanova sitter där och applåderar och deltar på presskonferensen.

Punto Pelota skrev redan i januari-februari om att Abidal är irriterad på klubben. Mars-april gick hans agent ut och sade att de vill veta vad klubben ansåg om Abidals fortsättning. Och någonstans där hade Abidal fått beslutet om att han inte ska fortsätta.

Ja, man ska tänka sportsligt. Men när Abidal säger själv att han gärna ville fortsätta, men att klubben hade andra idéer så tyder det på att de inte ville ha kvar honom.

Tråkigt.
Annons: