/spanien/barcelona/forum/7013.aspx/spanien/barcelona/forum/7013.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2013-07-15 12:47
@Barcaholic:

Det stämmer, jag vill inte att han ska misslyckas eller önskar honom något ont. Han får göra de val han anser vara rätt precis hur mycket han vill. Jag kan inte kräva något alls. Dock så har jag rätten att vara besviken på honom och det är egentligen allt som mina raljeringar handlar om. :)
Barcelona Lion24
2013-07-15 12:46
Rambla~

Hur ska han lyckas i Barcelona när hans tränare ej tror på honom? Hur ska han lyckas när en underpresterande Cesc i två år går före honom? Vad ska han känna när han inte får spela när ligan åtminstone är matematiskt över? Varför kunde han inte få spela returen hemma mot Bayern för att bygga rutin och erfarenhet, det var ju trots allt en Champions League semifinal?

Sedan förstår jag mig inte på de som säger att Pep gjorde fel o.s.v. Thiago var ju hur nära som helst att skriva på United. Kontraktet fanns på bordet. När Pep får veta att Thiago har bestämt sig för att lämna klubben och klubben är villig att sälja? Vad gör Pep för fel? Jag fattar inte.

Sen kan jag säga så här att det finns flera spelare som spelar för att komma med i VM, det förstår väl alla. Det är ju ändå VM. Jag kan garantera att flera fotbollsspelare på denna planet har tankar redan nu på att spela och göra bra ifrån sig för att komma med till VM.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2013-07-15 12:44
Grabbar är det träning för samtliga spelare idag eller är det bara vissa?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-07-15 12:40
Om Zlatan vill lämna PSG för att Blanc är tränare istället för hans favorit Ancelotti så kommer Silva också vilja lämna. Silva och Ibra hade ju en deal med varandra att följa med tränaren till Paris. Vi ville inte bli av med Thiago, Napoli inte med Cavani, United och Rooney, Dortmund och Lewa och Götze och nästan alla andra möjliga stjärnor. Det är bara att köra på, PSG sa samma sak om tränaren och Ibra. Likt förbannad verkar alla dessa värvningar ändå bli av.
Barcelona Barcaholic
2013-07-15 12:40
Rambla~

Nu syftade jag inte på dig, för vad jag sett har inte du varit en utav dom här inne som önskad att Thiago misslyckas och kommit med grejer som att han är en snorvalp osv.

Men ska jag vara ärlig så tror jag även Messi hade valt att lyckas i landslaget före Barcelona, men det får inte mig att ändra min åsikt om Messi.
Bortsett från de katalanska spelarna så tror jag att alla andra spelare väljer succe med landslaget före klubblaget. Dessutom med Tito som tränare så var det inget som tydde på att Thiago skulle lyckas med Barcelona.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-07-15 12:38
Rambla/

Om tränarstaben och ledningen hade haft förtroende för Thiago tror jag inte att han hade lämnat, oavsett om Pep hade rykt i honom. Dessutom har jag hört journalister med goda relationer med styrelsen säga så där lite snabbt att de inte trodde på Thiago, även om såna uttalanden naturligtvis inte kan räknas som 100 % sanning, men det faktumet att sånt snack ens cirkulerade kändes inte bra.

Jag anser personligen att Thiago inte har begått något brott i att lämna och önskar honom all lycka i världen. Hade absolut inte stämplat honom som en judas. Hade dock så klart önskat att han hade stannat kvar i Barça men allt hänger på om Tito hade tänkt satsa på honom eller ej. Vad Pep tänker om Thiago är inte okänt
Barcelona Rambla~
2013-07-15 12:36
@Barcaholic:

Jag förklarade tidigare varför jag "surar" på Thiago. :)

Han väljer att lyckas i landslaget som viktigare än att lyckas i Barcelona.

Simple
Barcelona Barcaholic
2013-07-15 12:33
Rambla~

Nu vet jag inte vad orsaken var till att han valde Spanien, men trots han gjorde det så är kärleken till hemlandet obeskrivligt. Tror inte heller Del Bosque byter ut många spelare, men kan se att chansen ökar en liten bit för Thiago.

Sen förstår jag inte hur folk här kan ''sura'' på Thiago för att han valde att gå vidare i sin karriär. Jag ser det som att man är på ett jobb, och man har det väldigt bra med chefen. Men chefen lämnar posten och går till annat företag samtidigt som det inte går riktigt bra med den nya chefen. Han kan inte lova en ''fast anställning'' så som förra chefen gjorde. Så istället byter man för att återförenas med den gamla chefen.

Jag önskar Thiago all lycka, är glad att det åtminstone blev Bayern som han lämna för. Blir helt klart lite av mitt ''andra lag'' nu med tanke på Pep, Thiago och Shaqiri. Och till skillnad från andra här, så hoppas jag med hela mitt hjärta att Laporta, Pep och Thiago återvänder till Barcelona 2016, det hade varit Epic!

Barcelona barca!54
2013-07-15 12:32
Det tycker jag rättfärdigar att nr 10, det är trots allt en stor skillnad mellan madrid och everton.
Barcelona barca!54
2013-07-15 12:31
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Areteta var deras bästa spelare och dem andra två kom från Madrid
Real Madrid Vamosbarcaa
2013-07-15 12:31
PSG har gått ut med att Silva stannar på deras hemsida , nu får vi väl visa lite respekt iallafall och låta han vara , han har ett kontrakt som han ska följa , inte så kul om någon klubb skulle vilja värva Messi eller iniesta hela tiden även om vi inte vill sälja.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-15 12:28
@barca!54:

Det roliga är att de tre senaste spelarna som hade nummer 10 i Everton är Gravesen, Arteta och Drenthe...
Barcelona Rambla~
2013-07-15 12:23
@Barcaholic:

För att det går i Brasilien? Ändå är det Spanien och dess landslag som gäller för Thiago i hjärtat. Det valet har han ju gjort av en orsak. Jag tror inte att han kommer med i landslaget. Del Bosque är ganska så konservativ av sig. Han byter inte ut många spelare.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-07-15 12:23
Jag tror inte att Ancelotti kommer och vinner ligan på en gång. Nu när de har slösat så mycket pengar på illa, Caravajal, Casmeiro, Isco och blivit av med Suarez, Bale och Cavani samtidigt som vi värvat in Neymar och antagligen ytterligare 2 bra spelare till så ska inte ligan vara i fara. Caravajal, Ramos, Varane, Marcelo skrämmer nog inte Neymar, Messi, Alexis och Iniesta i el clasico.

Men lägg pengarna och energin på Thiago Silva för guds skull! Annars övertyga Pellegrini att släppa Kompany eller kör på Hummels alternativ Luiz. Det är de 4 backarna som kan göra mitt liv så mycket enklare närmaste tiden...
Barcelona Rambla~
2013-07-15 12:21
@petersays:

En helt annan spelartyp än Thiago. Det är som att jämföra Pedro med Messi. Roberto är en hårt jobbande mittfältare från det ena straffområdet till det andra med bättre teknik än medeltalet av mittfältare med samma sorts egenskaper. Personligen blir jag glad om han blir en stabil sk squad player som tex Keita var.
Barcelona barca!54
2013-07-15 12:21
Rambla~

Det måste ha en betydelse, jag personligen tror att det är ett sätt att visa företroende. Dessutom är klillen född 94. Det är inte många 94:or i världen som har nr 10, framför allt i ett så bra lag som Everton.
Barcelona Barcaholic
2013-07-15 12:20
Rambla~

''Ja men nu var det ju bråttom, han vill ha speltiden nu direkt. Han vill vara en viktig kugge i laget för han stora mål är att komma med till Vm i Brasilien. ''

Jag tror Thiago är så desperat för att komma med till VM för att den spelas i hans hemland. Det är den enda chansen han lär få i sin karriär, tror han är villig att göra i princip allting för det.
Jag tror hans chanser att komma med VM truppen ökar nu när han stuckit till Bayern. Visst litar Del Bosque på Barca spelare och per automatik tar ut massa spelare från våran trupp, men tro inte att Del Bosque inte litar minst lika mycket på Pep. Det är från honom Del Bosque fått sitt spel ifrån i princip, och får Thiago den speltiden som han troligtvis blivit lovad utav Pep så tror jag han har åtminstone en liten chans att komma med.
Barcelona petersays
2013-07-15 12:18
Sergi Roberto i all ära - men han är HELT oprövad på högsta nivå. att tro att han kan gå rakt in i a-laget och fylla Thiagos plats är nog lite väl optimistiskt.
Barcelona Rambla~
2013-07-15 12:17
@barca!54:

Nr 10 har ingen speciell status i PL. Möjligtvis i Italien, Brasilien och Argentina. Knappast i Everton. Håller han inte måttet får han sitta på bänken eller läktaren oavsett vilket nummer han har på ryggen.
Barcelona Rambla~
2013-07-15 12:16
el Flaco Vem påstår att han inte ingår i klubbens framtidsplaner? De som tycker att han gör rätt i att flytta, de som försvarar Pep i alla väder? Jag pekar inte ut dig nu, utan ställer bara frågan för visst är det bara rykten? Varför drog Thiago? Han ville ha mer speltid sägs det. Okej, men det skulle han komma att få succesivt ä'ven i Barcelona bara han haft lite tålamod, heller hur? Ja men nu var det ju bråttom, han vill ha speltiden nu direkt. Han vill vara en viktig kugge i laget för han stora mål är att komma med till Vm i Brasilien. Alltså är det viktigare för honom att i första hand lyckas i landslaget än att lyckas i Barcelona? Hm, personligen skiter jag i landslaget. Barcelona kommer alltid i första hand. Jag skulle tro att de flesta cules resonerar på samma sätt, speciellt alla de nere i Katalonien. Om nu landslaget är viktigare för Thiago än vad klubben som fostrat honom är, så.. Good riddance!
Barcelona barca!54
2013-07-15 12:15
Ni som är oroliga att Deulofeu inte får spel tid kan glömma det, då han har fått tilldelat nummer 10, vilket säger en hel del om status
2013-07-15 12:12
Rambla/

Jag har ganska lätt för att se konspirationer runt omkring mig, men inte i detta fallet om jag ska vara ärlig. Tror snarare på att Pep ser sin chans att köpa en spelare som han gillar till ett bra pris dessutom. Kan inte se att Pep skulle vara villig att fucka upp Thiagos karriär bara för att vinna en kukmätning med Rosell. Och om det nu är så att Thiago inte har något förtroende vare sig hos ledningen eller tränarstaben så kan man inte säga att pep saboterar för Barça genom att värva en spelare som kanske inte ens ingår i klubbens framtidsplaner.

Håller med om att konkurrensen i Bayern är brutalt på mittfältet, men från Thiagos perspektiv så föredrar han nog att vara i en klubb där konkurrensen är mördande men där han samtidigt har tränarens förtroende än i i Barça där han förmodligen känner att han inte har det stödet.
Barcelona Pep - El Míster
2013-07-15 12:09
På vilket sätt skulle Rosell använt Titos sjukdom emot Pep? I vilket syfte och gällande vad?
Och vad handlar det om att läman Pep ifred i NY? Vadå lämna ifred? Han har inget med Barca att göra efter han slutade.

Så jävla trött på denna soppan. Jag vill bara fokusera på fotbollen men det går ju fan inte med en så invecklad och utvecklingsstörd ledning just nu.

Jag har inte alls någon bra magkänsla för kommande säsong. Finns ju fan inget fokus på fotbollen längre.

Förövrigt tror jag på Tito som tränare. Eller jag vill åtminstonde inte döma ut honom än. Han hade cancer och kämpade mot det. Ändå vann vi ligan överlägset. MEN, visst fan stör man sig när man inte hör ett ord från honom under hela denna cirkusen. Kanske är det hans sätt att fokusera på det viktiga, fotbollen. Det vi alla vill.
Barcelona påfågeln
2013-07-15 12:08
Känns ändå skönt att truppen håller på falla på plats i tid denna säsong, även om det säkert blir en panikvärvning av mittback/defensiv mitt. Man har ju bantat truppen på ett antal namn på lån ut eller försäljning eller free transfer. Tar man bort långtidsskadade Afellay och Cuenca som är svåra att göra sig av med så finns i dagsläget 23 spelare i a-truppen, varav tre målvakter. 13 av dessa har börjat försäsongen idag och de 10 spelarna som spelade Confederations Cup kommer om två veckor.

Som mittbacksalternativ finns Pique, Puyol, Mascherano, Bartra, Adriano och Busquets. Alves, Adriano, Montoya och Alba som ytterbackar. Xavi, Iniesta, Busquets, Song, Cesc, dos Santos och Roberto finns på mittfältet och i anfallet finns Pedro, Messi, Neymar, Alexis, Tello, Cesc, Cuenca och Afellay att tillgå. Ska en mittback in så måste Bartra ut på lån, han måste få vara fjärdeval i varje fall. Jag tycker inte Montoya ska lånas ut, låt hellre Alves vila mer. Dos Santos kan få stanna, i år finns ingen i b-laget som kan han tar speltid ifrån och jag vill gärna se han lyckas. Tillsammans kan kanske Roberto och Jonathan fylla Thiagos skor.

Målvakterna med Valdes, Pinto och Oier finns det väl inte så mycket att säga om. Risken finns att alla tre vill lämna efter säsongen, men jag hoppas en av dem stannar kvar (förläng på livstid med Pinto?)
2013-07-15 12:05
el Flaco

Tack för rättelsen, utgick från tablån och visste att det var Josep Cuni som skulle göra intervjun - och hans program börjar just 18.50. Såg nu att det programmet sänds med jämna mellanrum under kvällarna.
Barcelona Rambla~
2013-07-15 12:03
el Flaco Peps projekt i Bayern står inte och faller med Thiago eller inte. Tvärtom, det lär snarare skapa mer problem. Du tror väl knappast han blir en nyckelspelare där? Hur kommer det sig att Bayern knappt visat ett intresse för Thiago tidigare? Inte för en månad sen, inte för två veckor sen men nu helt plötsligt när historien om Neymar kom ut och vad Pep påstods ha sagt om Titos förmåga att spela ihop Messi och Neymar. Pep lackar ur och vips ska han ha Thiago eller ingen annan. Kom igen nu, erkänn att konspirations-djävulen inom dig vaknar till liv, iaf lite? :P
Barcelona Diar Shekha
2013-07-15 12:01
Hetfield Jag tycker att summan är för lite. En som Illaramendi gick för €38 miljoner euro, vad är det som han har gjort som är så speciellt egentligen? Okej han har haft en bra säsong med Real Sociedad men inte mer. Men vi är samtidigt Barcelona, vi är usla på att köpa/sälja.
2013-07-15 12:00
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Enligt MD är det 21:45 som intervjun kommer äga rum.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-15 11:58
Barcelonito/ Luis Enrique 21 Jag håller med dig i det mesta mycket bra sagt! Thiago bör inte få komma tillbaka hit, så enkelt är det! Man ska stå för sina handlingar annars sänder det bara fel signaler till ungdomarna/barnen. Jag tror dock inte att Isco tar en VM-plats redan nästa år. Martinez,Cazorla,Mata,Navas är bänk spelare. Man kan ju tycka att en som Thiago borde va före Isco i listan för landslaget med tanke på U21 men ärligt talat jag tror inte någon av kommer med till Brasilien. Det är bara Thiago i slutändan som förlorar på det.
2013-07-15 11:57
18.50 (EDIT: 21.45) ikväll börjar programmet där Rosell kommer prata kring de anklagelser som Pep kom med förra veckan. Enligt uppgifter kommer han att dementera att han skulle ha använt Titos sjukdom emot Guardiola, samt att han aldrig haft för avsikt att inte lämna honom ifred i New York. Intervjun sänds på katalanska, men @barcastuff på twitter kommer garanterat tweeta det bästa och mesta live.
Annons: