/spanien/barcelona/forum/7004.aspx/spanien/barcelona/forum/7004.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
SoN_Un
2013-06-03 20:26
Barca King -

tack! verkligen. är så trött på alla haters här inne.
Barcelona Barca King -
2013-06-03 20:24
Fan vad många Rosell hatare det finns :S, Laporta gjorde en Zlatan plus Eto deal värd 67 miljoner euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pep som Coach hade inget att göra med att Laporta va en bra president! Laporta hade verkligen spräckt vår ekonomi och det är fakta för att han tog 150 miljoner euro lån för att betala för truppens löner, hur kan ni glömma sådant? Han köpte Chygrinski på en jävla flygplan för 25 alltså snälla vakna.

Rosell gjorde helt rätt, qatar gav oss 150 miljoner euro plus att NEYMAR är en spelare som klubben kommer tjäna ordentliga stålar på. Perez sa att med Cristiano och Kakas värvningar steg vår ekonomi med 30 procent. Kan ni ta och lugna er?

Vi fick Neymar för 57 när Madrid, Chelsea och med flera andra var villiga att betala 120 miljoner, Alexis för 30 när City och andra ville betala betydligt mer och Cesc för 35 när andra klubbar hade betalat mycket mer.

Dessutom med all konkurrens av olje sheiker och oligarker blir inte toppspelare billigare heller. Vad fan tror ni på :S Det ryktas om att Madrid ska köpa BALE för 70 miljoner euro om inte mer.

Barcelona Abbe.
2013-06-03 20:24
Neymar själv svarade åtminstone nej på frågan om han var värd 50 miljoner €. :-) Nu förklarar Bartomeu mer om affären. Edit: Han tillade, återigen, att hela affären kostade 57 miljoner €, som delas ut till fyra parter.
Barcelona Rambla~
2013-06-03 20:23
@el Flaco - Me, Myself and I:

Alla tröjor som säljs tjänar ju Barca enorma pengar på. Alla nya sponsorer som Rosell knyter till klubben tack vare Neymar inbringar mycket pengar. Alla vänskapsmatcher som småländer inom fotbollen (tex Sverige senast i Gbg) lär ju betala en hel del för dessa uppvisningsmatcher.

Är det kul eller omptimalt rent sportsligt? Nej verkligen inte, men rent ekonomiskt tror jag inte vi behöver vara oroliga. Sen att vi inte gillar det är en annan femma. Det är bara bita i det sura äpplet.
Barcelona Rambla~
2013-06-03 20:20
Det kanske är så som Abbe var inne på tidigare. Nike kanske har sponsrat en del av transfersumman. Det är inget någon här kan veta eller inte.
Barcelona Bàckis
2013-06-03 20:19
57 miljoner är mycket pengar, verkligen. Men samtidigt lär ju Real Madrid pressat upp priset med sina bud. Kanske ställde Santos och Neymars närmsta ett ultimatum, betala summan annars väljer vi Madrid. Hade så blivit fallet hade det blivit ett jävla gnäll från alla endå, priset vi betalat är ju det han just nu var värd.

Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-06-03 20:18
Rambla/

Men när man ljuger om något så pass allvarligt som fallet med Abidal kan man aldrig lita på dessa individer någonsin igen, oavsett vad det handlar om.

Och Neymar äger 100 % av sina rättigheter så klubben kommer inte få ett öre så länge hans namn och ansikte inte är kopplad till klubbmärket. Så jag vet inte hur pass mycket pengar vi har att hämta därifrån.

Fast i och för sig kommer Nike vara involverade och vi kanske får lite cash från dem. Eller jag vet inte.
Barcelona Hugo - Benvingut Neymar Jr
2013-06-03 20:17
Lite off-topic:

En sak jag kom och tänka på nu är att Pep kommer att ställas mot Mourinho under Supercupen i matchen mellan Bayern och Chelsea, nu när Mou officielt är klar för Chelsea :)
Barcelona MabastB
2013-06-03 20:17
Herregud va roliga och underhållande kommentarer det finns inne på Puertan angående Neymar! Man fick sig ett gott skratt!
Barcelona DM1982
2013-06-03 20:16
Priset var alldeles för högt, hur man än vrider och vänder på det. 57 miljoner för en spelare som kan gå gratis efter en säsong? Pinsamt.

Visst är det så att det kan betala av sig i längden men det går inte att komma ifrån att det var för mycket pengar. Det finns inga garantier för att Nyemar är kvar två år, har det då betalat av sig?

Hur som helst, kul att han är i laget men årets fail med det priset. Jag trodde att Rosell var smartare än så.
Barcelona Rambla~
2013-06-03 20:16

Det där är en moralisk fråga. Har inget med ekonomin att göra. Vi kan tycka vad vi vill om Abidals sorti (ingen av oss gillar det) men fortfaranade har det inget med att göra hur kompetent klubbledningen är när det gäller ekonomin och huruvida värvningen av Neymar är försvarbar.
Barcelona Diar Shekha
2013-06-03 20:14
Så nu lär Ro$ell sälja Valdes för att få ytterligare pengar för att rädda sitt skinn. Vi är i behov av en mittback och de betalar 57 miljoner euro för en ANFALLARE. Helt fantastiskt. Bra jobbat. Vi skolar om Sergio Roberto till mittback och så kör vi med honom nästa år.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bàckis
Hur tror ni det slutar med Neymars val av nummer? Alla är väl överens om att El Guaje lämnar i sommar, frågan är då vem som tar över hans nr 7. Borde det inte bli Neymar? Känns lite lojt om Alexis skulle byta till sjuan, med tanke på alla fans som redan köpt hans tröja med nummer nio. Samtidigt är ju även Thiago på ryktenas källor på väg att lämna.

Återstår att se, spännande oavsett. Förhoppningsvis tar han över 10an när Leo flyttar hem till Argentina ;)
Barcelona NoGo™

Word!

+1
Barcelona Rambla~
Tänk liter utanför sfären nu om ni kan. Nästa år är det Vm. Var går detta Vm? Jo, enligt många i fotbollens hemland. Vem tror ni är det stora affischnamnet för detta Vm och vilken klubb spelar han i?

Fotbolls-Vm ett av världens största idrottsevenemang? Jag tror tom att det slår ut sommar-OS.
2013-06-03 20:12
@Explict:

Du menar att vi ska lita på samma ledning som högg Abidal i ryggen? Nej tack!
Barcelona Mido
2013-06-03 20:11
God is a five letter word - Messi (Barcelona) Du har en poäng,, men tror ni verkligen att barca har brist på pengar? Vi har sparat pengar i 3 år nu för att få till ekonomin att fungera, så jag tror att det är nu vi kommer å spendera pengar på riktiga namn,,, min åsikt bara men hoppas att jag har rätt
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-03 20:10
57 miljoner, det var fanimej det sjukaste! Nu blev jag anti. Finns mängder av bättre sätt att spendera de pengarna på
Barcelona NoGo™
2013-06-03 20:08
@Rambla~:
Det ser säkert bättre ut. Men det är just hans snack om ekonomin som man störs sig på. "Det finns faktiskt en hel del skickligt folk i ledningen när det gäller ekonomi" Ja har mina tvivel!
Barcelona Explict
2013-06-03 20:08
Jag gillar alla hobbyekonomer/experter här inne. Fortsätt förgylla min och andras dagar. Herregud, koppla av och lita på klubben.
2013-06-03 20:07
Rambla/

Summan är det enda jag bryr mig om. Kan inte förstå hur vi kan ha gått med på att betala så mycket pengar bara för att Rosell skulle få sin prestigevärvning. Får låt oss vara ärliga nu, Rosell gör detta för att massera sitt eget ego, ingen annan anledning.

Som sagt, är emot denna värvning av många anledningar. Och om det nu är så enkelt att tjäna in pengar så förklarar det inte hur Rosell får det låta som att vi är panka och att allt är Laportas fel, osv, osv.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-06-03 20:07
Mido.

4. Vi kommer å köpa mittbackar, men målvakten får vänta till vinterns marknad.

(Ja men vad kommer det bli för mittback? Man orkar inte med ännu en säsong när ytterbackar eller defensiva mittfältare får spela i stora matcher för en av världens bästa lag) Det duger inte.
Barcelona Rambla~
2013-06-03 20:06
@Gabriel:

Sportsligt? Absolut inte, håller fullständigt med. Ekonomiskt? Oj oj, speciellt nu när man värvat Neymar.
Barcelona Gabriel
2013-06-03 20:05
Rambla~

Fast det är inte direkt optimalt att åka iväg till Asien för en försäsong. En ordentlig försäsong är att föredra.
Barcelona Mido
2013-06-03 20:04
57m är rätt mkt för en spelare som har inte bevisat nåt i europa plus hade 1 år kvar,,, men! 1. Många klubbar var beredda att betala. 2. Hans önskan hjälpte oss att få honom. 3. Vi kommer å sälja spelare, där kommer vi få in pengar. 4. Vi kommer å köpa mittbackar, men målvakten får vänta till vinterns marknad
Barcelona Rambla~
@NoGo™:

Varför är det ett skämt? Vet vi hur det ekonomiska ser ut i dagsläget? Du tror inte att de har räknat på detta mer än en gång innan de bestämde sig för denna investering. Det finns faktiskt en hel del skickligt folk i ledningen när det gäller ekonomi.
Barcelona Smogen
Real hade varit smarta och gjort som med C.Ronaldo, tagit hälften av hans sponsorpengar. Det gör inte Barca med Neymar. Hade man fått Neymar att gå med på det så hade han betalat tillbaka pengarna på någon säsong. Han räknas ju ändå som hela idrottens mest värdefulla profil före folk som Messi, Tiger Wood och Bolt. Nu gäller det bara att Neymar Jr levererar på planen också!
Barcelona Hetfield
2013-06-03 20:03
Man måste lägga till att Neymar inte är "bara" en fotbollsspelare, han är även ett varumärke. Man köper Neymar för allt vad han innebär.

Neymar kommer att dra in stora pengar till klubben genom tröjförsäljningar och sponsorer. Visst är priset nästan bisarrt, men Lucas köptes för 40 miljoner och han var inte i närheten av Neymars status, även om det är en väldigt stor talang. Han lär ju betala tillbaks en stor summa rätt så snabbt.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-06-03 20:02
Man förväntar sig alltid så mycket av Barca inför varje transferfönster. Och varje år sker samma sak.

Man förväntar sig en Silva, Hummels, Kompany eller något liknande och man kommer få Van Buyten eller någon annan 33+ årig mittback.
Barcelona Rambla~
2013-06-03 20:02
el Flaco

Summan är det minsta som oroar mig. Det räcker att man gör en turne nu i Asien under försäsongen så är den nästan intjänad fram till jul.
Annons: