/spanien/barcelona/forum/6995.aspx/spanien/barcelona/forum/6995.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-06-03 23:46
Abirey (Barcelona) ...och David Luiz! :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Abirey
2013-06-03 23:34
Kan verkligen se framför mig Neymar,Alves och Adriano dansa ai se eu te pego med CL bucklan i maj :)
Barcelona Stoichkov~
2013-06-03 23:23
"Barcelona now have all the sporting and economic rights of the player.” Det där räknade jag inte med i alla fall. Är all reklamintäcker inräknade? Det skulle jag vilja att tro att det är. I så fall är det värt 57 miljoner och lite till.
Barcelona Baronen
2013-06-03 23:23
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Jag förväntar mig en spelare som tillför betydligt mycket mer i det kreativa anfallsspelet än de vi förfogar över gör nu. Samtidigt som jag har en väldigt stark tro på att han kommer vara mer produktiv.

En 26-årig Messi när säsongen drar igång är en mer erfaren och mognare spelare än vad han varit. Förhoppningen är att han inte tarvar lika mycket kontroll över dirigentpinnen, som han tidigare gjort. Något jag själv dock hyser stor tvivel till. Men, jag vill ju gärna, att Neymar inte ska bli Messis gorilla, och få kunna spela ut sitt fulla register. För vår klubbs skull, för lagets skull.

Det Neymar sade inför hela Camp Nou och världen på presentationen angående Messi, får vi hoppas var något jävla slags spel för gallerian.
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-06-03 23:22
Något man måste berömma Neymar för är väl att han inte blivit galen av all uppmärksamhet och jobb i Brasilien. Jag mena att vara så ung som han var när han blev känd och ändå hålla fötterna på jorden och inte balla ur, det är mental styrka.

Alla reklamer,konserter, och besök han har gjort under åren måste vara psykiskt påfrestande. Även om transfer summan är jävligt tveksam så får vi väl hoppas på att han lever upp till förväntningarna.

Barcelona DM1982
2013-06-03 23:21
@Stoichkov~:

Köper man in en spelare för 57 miljoner så ska killen in och prestera på än gång, inga "ge han en säsong för att komma in i laget". Tyvärr men prislappen förpliktigar och Neymar måste, enligt mig, kliva in i startelvan och prestera redan första säsongen. Annars ser jag det som ett misslyckande.
Barcelona Arsenal
2013-06-03 23:16
Rosell är en så jävla smart räv, han vet vad han gör. Vare sig ifall Neymar skulle misslyckas sportsligt eller inte, kommer han dra in sådana jävla summor till klubben på olika sätt som tröjor och sådant.

Räven Rosell, den listige...
Barcelona DM1982
2013-06-03 23:11
@Baronen:

Även om jag citerade dig så var inte hela min text riktat till dig.

Jag är inte mot ett sådant superförvärv, kul att Neymar vill spela för Barcelona och det kommer säkert bli bra. Problemet är både priset, det är alldeles för högt för honom enligt mig. Rosell har spelat superekonomen som ska fixa till allt med klubben, sedan gör han ett sådan här köp. Inte trovärdigt.

Sedan är det så att han har mycket att bevisa, många här verkar tro att vi köper in en färdig superstjärna. Det är inte fallet, Neymar har spelat i en högst medioker liga enligt mig. Jag kan på rak arm säga att spanska ligan, engelska ligan, tyska ligan, italienska ligan och säkert också franska ligan är bättre. Kan vara så att holländska ligan också är bättre. Så att briljera i brasilianska ligan är faktiskt inte en stark värdemätare, jag hade hellre sett honom briljera i holländska ligan en säsong. I landslaget har han spelet ok, inte mer.

Barcelona gjorde faktiskt 114 mål den här säsongen och Messi gjorde "bara" 46 av dem, så laget gör mål. Sedan är ju mer eller mindre hela spelet upplagt för Messi, vore konstigt om han inte gjorde många mål då. När han inte har varit med så gör Barcelona mål ändå, kolla senast mot Malaga. Tyvärr så vågar inte många spelare ta för sig när Messi är på planen, alla spelar för att Messi ska göra mål (ser det nästan ut som).

Så nej, lagets problem är inte att anfallet utan försvaret.
Barcelona Stoichkov~
2013-06-03 23:10
@FCB_Messi:
Kaka kostade 65 miljoner euro och tjänar åtta miljoner euro per säsong. Hur många titlar vann han för sin klubb? Det har funnits floppar i La liga. Men Neymar blir inte en av dem.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-06-03 23:09
Baronen

Förvänta dig inte att Neymar kommer göra så mycket mer mål än vad Villa, Alexis och de andra lyckats med.

Pep skapade ett monster när han medvetet byggde laget kring Messi och samtidigt tog bort ett stort ego och målskytt i Eto´o.
För att få in Neymar i en ekvation där brassen gör 25-30 mål måste du ta bort en del av Messi ur densamma.

Det finns, och kommer inte finnas, utrymme för två egon i Barcelona så länge Messi finns kvar. Neymar kommer att spela andrafiol, vilket han själv också indikerat, och det betyder också att han inte kommer ges en tillräckligt fri roll för att prestera i nivå med vad jag tror att du förväntar dig (målmässigt).

Nej, för €57 miljoner hade man kunnat göra mycket annat... sänka den där skulden, köpa en mittback, eller vad fan som helst.

Med det sagt, man tackar inte nej till Neymar som fotbollsälskare. Den attityden han har till livet och spelet gör att man minns tillbaka till Ronnies joga bonito. Men som Barcelonaälskare bör man tänka ett snäpp till och läsa lite mellan raderna.

Rosell 2011: Titlar i alla ära, våra värderingar är det som betyder något, de är och kommer vara med oss oavsett om vi vinner eller inte.

Rosell 2013: Hejdå Abidal. Välkommen Neymar. Mycket dollartecken, lite hjärta (värderingar).
Barcelona FCB_Messi
2013-06-03 23:07
Jag skiter i vad han kostade. Vi får se hur många titlar vi har efter säsongen . Sen kan vi snacka om priset var värt det .
Barcelona Stoichkov~
2013-06-03 23:00
57 miljoner för den 21 -årige Neymar låter helt okej för mig. Han kan bli till och med bättre än Ronaldinho. Potentialen finns där. Tänker på att Barca även köpte Villa för 40 miljoner. Tror att han var 28-29 år då. Tycker inte att han helt infriat förväntningarna även om han vann Champions League och två ligatitlar med laget. Han har givetvis bidragit men man kan kräva mycket mer av en som har kostat 40 miljoner. Jag vet att han blev allvarlig skadad dock. Vill bara tillägga att de som förväntar sig att Neymar ska bidra med det han har potential till redan i första säsongen blir nog besvikna. Man får nog vänta tills han har spelat en säsong innan han sig känna sig hemma och kan spela avslappnad i laget.
Barcelona ElRaval
2013-06-03 22:59
Jag förstår inte problemet?

Vad spelar det för roll vad han kostar?
Ett pris är ofta baserat på mer än sportsliga bedrifter.

Vi vet ännu inte hur Neymar kommer spela eller om han kommer att leverera tillräckligt. Men vi vet att han är ett stort namn och pengamässigt är jag inte alls orolig över att vi ska gå plus. Folk förstår nog inte hur stor Neymar är, speciellt i Brasilien.
Jeffson
2013-06-03 22:58
DM1982

Självklart är det mycket pengar och en summa som man ska ha väldigt mycket respekt för. Vilket jag är medveten om att det inte lät som att jag hade när jag skrev "det var inte mina pengar". Självklart kan han choka och floppa och allt möjligt. Men jag tror ganska hårt på raka motsatsen, hade jag varit tveksam så hade jag också tyckt att det var för dyrt.

Och visst behöver vi en mittback mer än Neymar. Men eftersom vi inte betalade allt på en gång och dessutom har några försäljningar på gång så tror jag inte att denna värvningen kommer gå ut över det ändå.

Men låt oss alla hoppas att vi sitter om 3 år och han precis har skrivit nytt kontrakt och tycker att "Visst fan var det värt de pengarna!" =)
Barcelona Baronen
2013-06-03 22:57
DM1982

Jag har aldrig sagt att, "man inte får kritisera". Det struntar väl jag blankt i. Jag framförde endast min åsikt och tankar. Det är väldigt tråkigt att så många visar sig vara emot ett sådant superförvärv, en spelare alla klubbar i hela världen ville ha, och nu inte kan få.

Ja, jag skulle säga att vi är i ett enormt behov av en anfallare. Målproduktionen hos samtliga förutom Messi, är förbluffande jävla usel. Och Messi kommer inte flytta någonstans, det är upp till de andra att leverera, klara de inte det, behövs förstärkning.

En målvakt, och en stabil mittback; alldeles självklart. Det förväntar jag mig. Men för att hänga på de just nu dominerande tyska lagen, måste vi förstärka framåt. Anfall är bästa försvar sägs det, vilken klubb om inte Barca förtjänar att anamma den klyschan?
Barcelona B-Guden
2013-06-03 22:55
@RonaldinhoGaucho!:

Att man inte4 betalar 57 miljoner euro för en talang som har 1 år kvar på kontraktet hade varit mycket bättre och pissa på hela dom som ägde Neymar och tagit han gratis nästa år, när dom va så jävla giriga
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-06-03 22:52
Någon som kan skicka Neymars presentation för Barca? Tacksam för svar.
Barcelona Baronen
2013-06-03 22:50
God is a five letter word - Messi

Jag förstår. Men vi har inte sett att det inte kommer hända heller. Även om det nu känns väldigt långt borta.

Jag står bakom Neymar och och de 560 miljonerna (eller vad fan det nu är) till 110 procent. Sett till vad han hittills presterat sin ringa ålder till trots, och det jättelika varumärket som kommer därtill, så har jag ingen anledning till att kritisera ledningen.
Barcelona DM1982
2013-06-03 22:46
@Baronen:

För några dagar sedan så var styrelsen, tränaren och mer eller mindre allt som har med Barcelona att göra helt vidriga som inte förlängde med Abidal. Några dagar senare får man inte kritisera samma personer som precis har köpt ett oprövat kort för 57 miljoner som är gratis om en säsong.

Och är verkligen Barcelona i sådant desperat behov av en anfallare? Vad sägs om en målvakt och en mittback för dessa pengar? Det blir två riktigt bra spelare.

Det här är en prestigevärvning, en crack, och inte det laget absolut behöver.

Med det sagt så hoppas jag verkligen att Neymar spelar bra i laget och sprider spelglädje.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-06-03 22:42
Baronen;

Jag hade blivit gladare om Silva stod där och blev presenterad.
Bara att tänka sig att defensiva bekymmer är ciao! Sen så håller jag med att potentialen till magisk fotboll finns där och om allt klickar så är det Game-over för andra lag. (Gällande Neymar)
Barcelona Baronen
2013-06-03 22:32
Dystopin som råder här inne hos vissa är skrämmande, och smärtande. Hur klarar man av att vara så negativ mot en värvning av en spelare, som inte ens spelat en enda match? Inte ens gjort en träning, och som just presenterats.

Förtjänar inte klubben, styrelsen lite bättre än så? Spänningen och nyfikenheten som namnet Neymar väcker, bara den är fullständigt ovärderlig.
Barcelona grande jw
2013-06-03 22:24
Barcadinho och Liatzo

WORD!

Ni tog orden ur munnen på mig. Jag älskar Ronaldinho-vibbarna och samba-glädjen man får ut av Neymar. Killen är precis som Leo och Ronaldinho. Han vill bara ha roligt och spela fotboll. Allt annat kommer i andra hand. Detta är så fantastiskt sällsynt i dagens fotboll där spelare hellre förstör karriärerna i någon sketen klubb i Ryssland eller gör vad som helst för pengarna. Neymar är ÄKTA och det är någonting som kommer göra gott för våran trupp.
Barcelona BB-Barceloneta
2013-06-03 22:24
Visst känns 57M€ mycket men jag tycker verkligen att man i beräkningen ska ta med Bartomeus uttalande om att de inte vill avslöja de exakta detaljerna kring vilka som betalar vad. Är ju ganska solklart att Barca själva inte pungar ut hela den här övergångssumman. Lägg därtill att de nämner att det jobbats på den här övergången i 2 år samtidigt som Rosell är känd för att vara skicklig kring att hantera ekonomin så tror jag nog att vi kan vara lugna kring just den ekonomiska biten. Sen finns det självklart flertalet andra aspekter som spelar in i diskussionen men att vi nu bränt en överdrivet stor del av vår budget till i sommar tror jag inte alls.
Barcelona DM1982
2013-06-03 22:23
@Jeffson:

"Och det bästa av allt, det var inte mina pengar."

Tyvärr tänkte nog Rosell på samma sätt, det är inte hans pengar.

Som sagt, hur man än vrider och vänder på det så är det mycket pengar för en spelare som inte har spelat i Europa innan. Det naturliga steget för spelare från Brasilien har länge varit att spela i ett mittenlag (typ som Ronaldinho med PSG och Ronaldo och PSV), där de får tid att acklimatisera men även visa att de klarar av större utmaningar.

Nu kommer Neymar direkt till ett av världens bästa lag där många av världens bästa spelare finns och han ska ta en startplats direkt (för inte köpte vi en bänkvärmare för 57 miljoner?). Det kan faktiskt gå hur som helst, det finns inga garantier i den här sporten. Det finns faktiskt worst case scenario och det är att han chokar helt. Vad händer då?

Jag har inte imponerats av Neymar, han har mycket att bevisa och man ska vara försiktig att använda hans namn i samma mening som Ronaldinhos.
Jeffson
2013-06-03 22:14
Shit sicka reaktioner från folk här.

Tänk er det här scenariot:
Neymar kommer ut från sitt kontor och förklarar att kommer att spela för Real Madrid de kommande 5 säsongerna. Det var ett enkelt beslut eftersom det stod mellan Real och Chelsea. Barcelona ville inte gå över 35m€ och Santos sa nej. Och så visade det sej att just Neymar var skillnaden mellan Barca och Real de 5 kommande åren.

Nej, då känns det fanimej bättre att se honom bli presenterad på Camp Nou istället. Och det bästa av allt, det var inte mina pengar. Men det är jag som får se honom i mitt lag!
Barcelona Barcadinho.
2013-06-03 22:11
Nej, jag ska fortsätta spridda lite billig propaganda innan jag ska diska.
Har ni inte längtat eller drömt om att nångongång får uppleva igen någon som liknar Ronaldinho? En jäkla teknisk spelare med en inre glädje som smittar en hel värld.
Tänk om man kunde uppleva något likadant igen, inte exakt men så nära det går.
Jag antar att alla ni vill uppleva det en gång till.

Så vilken annan spelare än Neymar finns det i dagens fotboll med det här lilla lilla chansen att ge oss en likadan show som el Guacho? Jag kan inte komma på någon annan. Bara tanken att det kan hända gör mig besatt.
Samba fotboll grabbar - skit samma poäng.
Barcelona Baronen
2013-06-03 22:04
Priset är högt, men för mig helt befogat. Vi får världens mest spännande spelare och allt vad det innebär. Ett enormt jävla paket, så oerhört mycket mer än bara en fantastisk fotbollsspelare. Det är fotbollen i dag, så enkelt är det.

Jag vågar nästan säga, hur fan det än går för Neymar, så kommer jag aldrig ha varit emot den här affären. Oavsett priset.
Barcelona Liatzo
2013-06-03 21:49
Jag vill först och främst välkomna Neymar till världens vackraste fotbollsklubb!

Jag såg presentationen och det första som slog mig var att Neymar utstrålade en ren och pur glädje när han stod på Camp Nous fina matta. Jag kände omedelbart att denna kille är verkligen här av fotbollsmässiga skäl. Med andra ord en diametral motsats till AS Monacos värvning av Falcao - där eurosedlarna vägde tyngst.

Jag kan hålla med om att prislappen på 57 miljoner euro var lite i överkant, men samtidigt har vi värvat ett världens största fotbollsnamn och jag är övertygad om att han kommer att ha en omedelbar påverkan på vårt spel och detta i positiv bemärkelse. Jag tror på succé! So cheer up och välkomna denna fantastiska spelare till klubben. Allt hatande kan ni spara till åsnorna Kaljic, Ibric och andra butthurt Mourinhoistas.

VISCA BARÇA!
Barcelona Barca King -
2013-06-03 21:31
Rosell är snubben som raggat upp ens morsa och överraskar en vid frukostbordet med att säga: "läget".

Det är många som hatar Rosell, LOL!
Barcelona Barcadinho.
2013-06-03 21:30
Ni som inte bara kan vara glada sådär rakt -
Tänk om Neymar skulle hamna hos marängerna istället, föreställ er !
Hur skulle det kännas? Vad?
Är det inte tillräckligt bra anledning för er att vända på besvikelsen?

Tur att de 70 000 på plats kunde slappna av o glädjas. Annars skulle jag verkligen inte förstå på hur folk tänker o känner. Tänk om de bussvisslade och viftade med vita näsdukar istället :P

Men visst - alla har rätt att tycka vad de vill. Visst, jag menar det.
Annons: