/spanien/barcelona/forum/6993.aspx/spanien/barcelona/forum/6993.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-06-10 19:05
Diar Shekha;

Pengarna Barca la på Neymar påverkar inte årets transferfönster det har det pratats om ett tag nu. Silva håller minst 5 år på ALLRA högsta nivån; sen säkert nått år till snäppet under.
Barcelona Diar Shekha
2013-06-10 18:50
@barcastuff: Apart from video analysts Torrent and Planchart (both to Bayern) and physio Emili Ricart, all staff members will get contract renewal. [ser] Kan det verkligen vara så att dessa tre har avgått själva med tanke på hela staben får förlängt?.. Det är bra att ledningen kan göra lite vettiga saker för en gångskull. Att Gerard Delefeou(stavning?) fick med förlängt var också jäkligt viktigt. Nu borde de se till och sälja de som inte platsar och sen hämta in en mittback(ar).
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-06-10 18:47
Asså helt seriöst, Hur dålig ledning har inte vi?

Nu kommer vi kanske gå all in på T.Silva eller så väntar vi tills sista sekund med och köpa in en mittback.

Medan vi väntar eller går all in på T.Silva så kommer flera intressanta namn som Mangala, Marquinhos och Hummels och osv bestämma sig, Antingen flytta eller stanna.

Booom! Så står vi i skiten, I slutet av Augusti! Då kommer Ledningen fundera hmm, Vem ska vi nu värva? Jeremy Mathieu blir säkert bra! Bra,Billigt och kan spela på flera positioner!!

En vänsterback som har fått agera mittback under några månader, Som om inte vår backlinje är osäkert nog så tar man in ett osäkert kort som ska vara vårt första val!

Skjuuut mig! Bort med Zub, Ta in någon skicklig sportchef och Zub kan bli Camp Nous städare eller något!

Så trött på det här, Det krävs en förändring!

Barcelona zigazaga
2013-06-10 18:45
Jag märker att en del fotbollspelare brukar byta frisyrer innan en ny säsong börjar. Messi gjorde en liten blyg ändring, inget märkvärdigt. Zlatan gjorde nån galen frilla som bara han kan. Cristiano Ronaldo...jag stoppar där, ni får avgöra själva, men jag säger bara: Kan man se mer GAY ut än såhär?!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-10 18:41
Undra hur seriösa Napoli är i sitt försök att köpa Mascherano? Jag älskar killen men för 20m tycker jag vi borde sälja. Vi använder honom fel och för de pengarna kan vi nästan ro i hann Mangala/Inigo Martinez, som är bättre lämpade för mittbackspositionen och spelare för framtiden. Masken är 29 år. Ska man sälja kanske det vore ett bra tillfälle nu Vad tycker ni?
Barcelona Diar Shekha
2013-06-10 18:27
Jag älskar Thiago Silva och skulle gärna vilja honom till Barca men ska man vara realistisk så känns ju den värvningen tyvär lite långsökt. Neymar kostade mycket och Thiago Silva kommer med kosta mycket, har klubben verkligen råd och spendera ungefär en miljard på två spelare på en sommar? Sen är ju Silva en kortsiktig lösning och det är bättre om man hellre lägger 20-30 miljoner euro på en som Mangala.
2013-06-10 17:37
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Silva är en gentleman och dessutom kapten för PSG. Så han kommer aldrig gå ut och säga att han vill lämna, och hans agent går inte att lita på. Förra året var det samma visa; SKRIVER t.om på nytt kontrakt för att sedan lämna någon dag senare. Som sagt, om Barca budar något runt 40 eller kanske någon deal som inkluderar Pedro HOPPAS jag att de accepterar.
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-10 17:36
Thiago Silva's agent Paulo Tonietto confirms to TuttoMercato that his client would be willing to lower his salary if Barcelona signs him.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-06-10 17:30
Ledsen att göra er besvikna, men Ancelotti är inte källan i artikeln, utan hans agent.

Och översättningsmässigt, såsom jag förstår det, säger agenten att det Thiago Silva kan tänka sig att gå ner i lön för att spela för Barcelona, men att han inte kommer lämna Frankrike, oavsett om Ancelotti stannar eller inte.

hela artikeln i länktips.

Taher: Du kanske kan översätta?
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-06-10 17:24
Blir så jävla förbannad att de engelska klubbarna inte kan utveckla egna talanger så de bestämmer sig för att sno våra största talanger, våra talanger är även inte de lojalaste som finns de är riktiga svin som byter barca mot Arsenal, Liverpool etc.
Barcelona SupremeMan
2013-06-10 17:24
OMG, han är ju helt sjuk ! ifall han drar till Real Madrid så krävs det någon riktigt grym back för oss så att vi kan stoppa både Ronaldo och Bale !
2013-06-10 17:14
Thiago #Silva has accepted to lower his salary by 30% to play for #FCBarcelona 'if' #PSG agrees with them. [Globo Esporte]

VAD HAR JAG SAGT GRABBAR?! =D
Neymar + Alves håller på hela tiden och nu kommer detta; Han är klar efter Confed.Cup! =D
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-10 16:53
Thiago #Silva has accepted to lower his salary by 30% to play for #FCBarcelona 'if' #PSG agrees with them. [Globo Esporte] Ancelotti: "If it is true that T.Silva would be willing to lower the salary to play in Barcelona? Yes, that possibility exists."
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-10 16:52
FELPOST
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-06-10 16:39
Barcelona are monitoring the situation of Dortmund forward Robert Lewandowski (24) after his current club vetoed his move to Bayern. [sport] Hoppas kan man ju alltid iallafall!
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-10 15:12
Mangala är vänsterfotad, ja. Zouma kommer bli en storback. Men inte i Barca. Alldeles för dålig teknik, men mod, pondus och storlek finns det gott om!
Barcelona Hetfield
2013-06-10 15:09
Tello: Han gör oftast bra matcher och bra inhopp. Han är lite förutsägbar och faller oftast bort mot lag som kan stå emot hans löpningar, men gör oftast mål och tar vara på chanserna han får. Betyg: 3:a. Adriano: Kanske världens mest underskattade spelare. Mångsidig och gör sällan dåliga matcher. Han har dessutom ökat på målgörandet, och har fått spela på ovana positioner utan att klanta bort sig eller klaga. Betyg: 3:a Thiago: Jag är kanske lite sträng, men det är för att han är en av mina favoriter. Skyhöga förväntningar på honom, och har väl inte visat så mycket. Dominerar i vissa matcher till att helt falla ut ur andra. Han behöver lära sig att visa tålamod, inte bara utanför planen, men även när han spelar. Kanske dra ner på finterna och försöka värdera chanserna mer. Enorm potential, förhoppningsvis så gör han en bättre säsong till den nya säsongen. Betyg: 2:a
Barcelona Hetfield
2013-06-10 15:08
När säsongen är över så ska jag försöka med en betygssättning av spelarnas säsong utifrån vad jag tycker, sorry för det långa inlägget: Målvakter Valdes: Blandat och gett väldigt mycket. Stabil rakt igenom, men har ibland gått ifrån toppnivå till lite ljummen. Han var helt underbar under hösten, för att sen dippa under våren (även om resten av laget också gjorde det). Det måste påpekas att han inte har haft världens bästa försvar att jobba med, och hela hans snack om att lämna kan ha påverkat. Däremot så har han stått för några magnifika räddningar och viktiga matcher. Betyg: 3 Pinto: Ja, vad ska man säga. Förutom hans vårdslösa passning till Thiago där det blev ett mål så har han varit stabil. Det finns inte så mycket att säga, gör en bra säsong men inget som kommer att skrivas upp i böcker. Betyg: 2 Försvar: Pique: Jag vet att många har stört sig på honom, men enligt mig så har han haft så stort ansvar på axlarna. Blandat och gett väldigt mycket, har i vissa matcher tappat helt och i andra matcher så är han nästan omöjlig att komma förbi. Återigen så måste man ta i beaktning att han har fått jobba med olika försvarare hela tiden och att ha Alba och Alves på varsin kant är väldigt svårt. Stabil säsong till hans ansvar och att han har fått byta partner rätt så ofta, till nästa säsong så behöver han en regelbunden partner. Betyg: 3 Alba: Han kom till Barcelona som en av världens mest spännande vänsterbackar och han leverarde mer eller mindre direkt. Han har en snabbhet som få kan matcha, och en löpvilja som är underbar att titta på. Förutom några missar här och där så har han varit jämn hela säsongen. En av lagets bästa spelare den här säsongen. Betyg : 4 Alves: Besviken. Han springer mycket och har gjort stabila matcher, men det är inte samma Alves. Hans irriterande oförmåga att behöva minst 10 inläggschanser innan han gör något vettigt räcker inte. Det är inte samma offensiva Alves, men å andra sidan så har han fått täcka upp en hel del defensivt så kan inte heller kritisera honom för mycket. Stabil säsong, inte mer. Betyg: 3 Puyol: Inte så mycket speltid den här säsongen. Mest varit skadad, men varje gång han har spelat så har han varit klockren och lyft hela försvaret med hans hjärta och vilja. Jag kan inte ge honom något annat än ett bra betyg. Betyg: 4 Mascherano: Det är svårt att betygsätta Mascherano. Han är ingen mittback och det ska man göra klart, men trots det så är han oftast stabil. Den här säsongen har varit väldigt ojämnt, men hans vilja att alltid vara där och kämpa ännu mer är något som fler kan ta efter. Betyg: Svag 3:a. Bartra: Inte så imponerande säsong, men det är förståeligt. Han får hoppa in mot Bayern utan att ens få spela så mycket innan det, och de få matcherna han har spelat så ser han mest nervös ut och ojämn. Förhoppningsvis så blir han bättre med mer speltid. Betyg: Svag 2:a Mittfält Xavi: Det går inte att komma undan att hans ständiga småskador och intensiva matchande har tagit ut sin rätt på Xavi, men han är fortfarande nyckelspelarna i mittfältet med hans lugn och fotbollshjärna. Han har varken briljerat eller varit dålig, utan en typisk Xavi säsong där han gör sitt jobb och är där för laget. Betyg: 3 Iniesta: Magnifik höst, för att sedan dippa mot våren. Barcelonas viktigaste spelare efter Messi, en spelare som skapar ytor åt andra och ständigt oroar motståndaren med hans fötter och teknik. En av hans bästa säsonger trots hans dipp de senaste veckorna. Jag ville att han skulle visa lite mer under toppmatcherna, men när laget faller ihop så kan inte heller Iniesta göra så mycket. Betyg: 4 (lutar mot stark). Cesc: Vad ska man säga? Ena stunden så är han en av världens bästa mittfältare, den andra så går han bara runt och ser ledsen ut. Spelmässigt så har han gått ifrån att dominera till att springa runt och se förvirrad ut. Trots hans spelmässiga brister så kan man inte annat än att imponeras av hans poängsnitt som mittfältare, trots att han har blivit bänkad och har haft en stor svacka ligger han fortfarande på toppskiktet när det gäller mittfältare. Betyg: svag 3:a Song: Song är lite som ljummen mjölk. Det är inte särskilt gott, men inte heller så illa. Visar brister och total förvirring i spelförståelse mot bra motstånd, även om han har visat upp lite bättre spel. Det går inte att komma undan ifrån att de gångerna som Song har spelat bra så har det oftast varit mot lite sämre motstånd, men så fort han sätts mot bra lag så visar han sina brister. Klumpig, dålig positionsspel och hans passningsspel är väldigt bristfälligt. Ingen bra säsong från Song, köptes som en ny Toure, blev istället en ny Motta. Betyg: 2:a Busquets: När han spelade så var han utan tvekan en av världens bästa mittfältare. Jämn, stabil, klok och framförallt så höjde han resten av laget. Tyvärr så har slutet av säsongen varit en hel del skador och man har inte sett samma Busquets. Jag vill däremot ge honom ett högt betyg utifrån hans enorma säsong, utan Busquets hade nog inte Barcelona vunnit ligan eller gått så långt i CL. När han inte spelar så märks det av att mittfältet inte klarar av att hålla i bollen. Man uppskattar inte Busquets förrän någon annan spelar på den positionen och man ser skillnaden. Betyg: 4:a Anfall: Messi: Vad ska man säga? Han ÄR Barcelona. Utan Messi så hade man inte vunnit ligan, eller gått särskilt långt i CL. Höjer resten av laget genom att bara spela. Betyg: 5:a Villa: Nej Villa, det räcker inte. En målskytt som inte gör mål är som en skidåkare som är rädd för kyla. Missar klara målchanser och hans arbetsradie har blivit väldigt lite. Det är inte samma Villa som sprang för allt och högg på minsta lilla chans, det är istället en gnällig Villa som springer när det räknas för honom och som behöver ett par frilägen innan han gör mål. Dags för Villa att gå vidare, kanske kan han få en nytändning i ett annat lag. Betyg: Svag 2:a Sanchez: En av de mest svåra att sätta betyg på. Han visar ibland enorm skicklighet i spelet och i löpningarna, men man kan inte glömma bort hur totalt värdelös han är på att göra mål. Ingen förväntar sig att Sanchez ska ösa in mål, men när man inte sätter frilägen efter frilägen så blir det till slut väldigt frustrerande för laget. Visar enorm högstanivå, men visar även på filmningar och en lägstanivå som är skrämmande. Faller bort lite väl ofta i toppmatcherna för att få ett bra betyg, men visade bra spel mot slutet. Förhoppningsvis så höjer han sig ännu mer. Betyg: Stark 2:a Pedro: Det gör ont att skriva om honom, men det här har inte varit Pedros säsong. Han gör sitt jobb med att slita och springa, men allt annat så faller det bara ihop. Det kan sägas att han har fått ta mer defensivt ansvar och hamnar inte i samma målchanser längre, men det går inte att bortse från att Pedro inte har presterat som han ska. Det finns mycket att utveckla hos Pedro, får han igång det han hade så är han en av världens mest nyttiga anfallare. Betyg: 2:a.
Barcelona Hetfield
2013-06-10 15:06
Jag förstår inte varför folk drar upp Marquinhos hela tiden. Klubben har sagt att han ska stanna, och han har själv sagt det i twitter.

Det verkar som att klubben gör samma misstag igen. De snöar in sig på en mittback, när det inte går så panikköper de en medioker mittback.
Barcelona Rambla~
2013-06-10 15:05
Vi behöver ju faktiskt en vänsterfotad mittback. Där går Marquinhos bort. Mangala är han vänsterfotad? Han lär ändå gå till Chelsea, de har ju dessvärre ingen botten på sin kassakista som det verkar. Hummels är väl högerfotad?

Förresten, Thiago Silva är också högerfotad, så det är kanske inget prio att den mittback vi värvar ska vara vänsterfotad?
Barcelona Deulofeu
2013-06-10 14:58
Att ersätta Mascherano är iknte helt lätt en mycket bra truppspelare som dessutom är landsman till Messi.

Jag ser ju hellre att vi säljer Song är Mascherano.Men visst får vi upp budet till 250 miljoner då får vi nog sälja honom.

OM man bortser från vad Tito vill så skulle vi nog få en rätt skön ersättare för de 200 miljonerna plus de pengarna vi har kvar i kassan.

I slutänden handlar det väl om att ha den bästa truppen och startelvan inte bara idag utan även i morgon då måste man ibland göra jobbiga saker.

Det finns flera vägar att gå.

Kolla u-21 Bartra är hur bra som helst och likaså kollegan Inigo som gjort två riktigt bra säsonger i la liga.Han är vänsterfotad och helt komplett i mitt tycke en riktig hårding.

Lyckas vi köpa honom kan han vara den ordinarie vänstermittbacken och Bartra kan få en del speltid ihop med honom om Pique fortsätter att svaja eller behöver vilas.De båda funkar perfekt ihop i u-21 kolla nästa match får ni se.

Hummels jag tänker inte ge mig han gjorde inte karriärens bästa match i cl finalen men kolla matcherna mot Madrid där var han ganska vass. Han spelar också till vänster och passningsfoten och hans huvudspel skulle välkommnas något enormt.

Jag kan inte påstå att jag sett några matcher med Mangala och har ingen åsikt vad gäller honom men det man kan läsa sig till verkar han vara ett monster och det är något vi saknar där bak.Fysisk stark och otroligt följdsam vänsterfotad och ett bra huvudspel.

Marquinhos är redan otroligt bra och han kommer bli ännu bättre Inte dålig på något och suveränt på mycket en Raul fast mittback.Kan dessutom ge välbehövlig vila åt Alves vid behov.

Zouma Saint Etienne här har vi ett monster till som jag dessvärre inte riktigt vet hur han skulle klara sig hos oss men att det är en storback på gång är inget att tveka om.

Som jag ser det finns det många fina alternativ och jag tycker snart vi glömmer Silva en gång för alla visst han är nog världens bästa back idag men i morgon och övermorgon då? Jag då snackar vi Hummels,Varane,Marquinhos,Ramos,osv
Barcelona påfågeln
2013-06-10 14:48
Ja, Thiago Silva är väl ända alternativet där man känner en stor förbättring. Eller det är klart, t.ex. Ramos, men han är inget alternativ. Mascherano är inkörd i Barca nu och de brister han eventuellt har i t.ex. positionsspel lär knappast bli större utan snarare försvinna helt eller delvis.
Barcelona Hetfield
2013-06-10 14:44
När Xavi kom upp så fick han ta över Pep Guardiola, kanske den bästa mittfältaren i Barcelonas historia vid den tiden. När Iniesta kom upp så fick han hoppa in hela tiden, han fick kämpa om en plats där Deco och Xavi bildades världens bästa mittfält. Det är ren skitsnack att Thiago på något sätt ska ha det tuffare, han har fått gott om speltid. Det som kan stoppa Thiago är Thiago, med tålamod så kan han bli en av världens bästa mittfältare.
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-06-10 14:44
Dante och Alves spelar lite musik ihop, verkar vara nära varandra i landslaget. Trevligt att se
Barcelona Gabriel
2013-06-10 14:41
Om det stämmer att Napoli är villiga att lägga 20M€ för Mascherano så hoppas jag att vi säljer han. Jag vill helst ha kvar honom då jag värdesätter hans vilja och kämparanda, hans moral och proffesionalitet - men för 20M€ till i kassan kan vi mycket väl få in pengar tillräckligt för att köpa in Thiago Silva.

Men känner jag Tito rätt så vill han inte göra sig av med Mascherano.
Barcelona Rambla~
2013-06-10 14:34
@påfågeln:

Du har rätt. Ska det ske, ska det vara en markant kvaliteförbättring på den nya mittbacken för att motivera en försäljning och värvning av ny mittback. Då är man ändå inne på Thiago Silva-nivå eller hur?
Barcelona Rambla~
2013-06-10 14:32
@Explict:

Kolla dagens första inlägg från mig. Där näms bla Pleguezuelo.
Barcelona påfågeln
2013-06-10 14:30
Rambla: Det är ändå inte helt lätt att hitta en mittback som är bättre än Mascherano. Att han har sån enorm vilja, är ganska snabb och väldigt brytningssäker gör honom till en bra mittback i Barca, oavsett all kritik han fått på detta forum. Det är trots allt inte så många mål som släpps in på fasta situationer, jag tror Real släppte in fler sådana denna säsong, bara det säger ju en del om att längden inte är så himla viktig...
Barcelona Explict
2013-06-10 14:29
Verkar som vi tappat en back till Arsenal nu. Pleguezuelo Selva. Någon som har koll på han? Vi får inga pengar eftersom han inte får skriva kontrakt ännu i Spanien.
Barcelona Rambla~
2013-06-10 14:19
20m för Mascherano? Det är faktiskt lockande även om han har varit en väldigt viktig spelare för oss. Det är endast intressant om hela beloppet läggs på en mittback av klass. Det defensiva mittfältet har vi ändå täckning. Dessutom så spelar han ju så gott som aldrig pivote längre.
Annons: