/spanien/barcelona/forum/6991.aspx/spanien/barcelona/forum/6991.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2013-06-04 21:28
Kanske varit uppe på tapeten tidigare, men fysioterapeuten Emili Ricart kommer inte få sitt kontrakt förlängt. Han har varit enormt viktig för flertalet spelare vid skadefrånvaro, och inte minst för Abidal.

Jag lyckades gräva fram en artikel som Armin Samandi skrev här på sajten i samband med att Abidal återvände till träning efter sin levertransplantation. Där beskrivs det väldigt bra hur viktig Ricart är.
vifa
2013-06-04 21:28
Sergi Roberto har lite för höga tankar Om sig själv... I don’t see myself anywhere but Barça. I’ve been working since my childhood to be in the first team and next year I will start there..” When asked if a loan could be an option he reassured: “As I said, I don’t see myself anywhere but here.”
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hugo - Benvingut Neymar Jr
2013-06-04 21:27
Shanghai

Haha spelar han som mittback eller defensiv mittfältare? Om han är mittback så är han förmodligen den mest tekniska och kyliga backen jag sett på länge haha.
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-06-04 21:24
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal (Barcelona) Nej snubben har spelar i Madrid ett stort stort minus.
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-06-04 20:58
Vad tycks om Ronaldinhos lagkamrat i Atlético Mineiro och Brasilianska landslagsmittbacken Réver? Han ser oerhört bra ut!
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-06-04 20:26
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

För B-laget i så fall.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-04 20:12
Riki kommer lämna Deportivo den 30 juni och finns efter det tillgänglig på free transfer. Kanske vore nåt, om klubben nu är ute efter en forward till? En ny Henke typ
Barcelona Baronen
2013-06-04 19:14
Båda har de febrila hjärnskador.
Barcelona Vampíro
2013-06-04 18:57
Vad är det för fel på Ribery och Suárez? Bland världens absolut bästa på sina positioner så vitt jag vet.
Jeffson
2013-06-04 18:33
När man tänker på hur det har sett ut här på forumet under säsongen angående Villa, Pedro och Alexis (till viss del Fabregas som falsk nia) så blir det genast väldigt konstigt att Neymar plötsligt kallas för prestigevärvning.

Det talas istället om att man borde har köpt tex Reus och Aguero. Då får man tänka lite på följande: Hur sugna är Dortmund på att släppa Reus när man redan har tappat Götze? Jag får en känsla av att summan det hade landat på inte hade tillfredsställt många av oss. Och Aguero, han hade hamnat i samma prisklass som Neymar. Då får man fråga sej, vem är bäst av Aguero och Neymar? Vem har störst potential? Vem "drar in" mest pengar till klubben?

Förutom dessa två exempel så har jag svårt att hitta andra spelare som skulle vara lika bra eller bättre sett till klass och pris. För vi vill väl inte har spelare som Nani, Giovinco, Ribery eller Suarez i klubben?
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-04 18:28
Inte så att styrelsen föddes igår, de vet minst lika mycket som alla supportrar att Barca behöver få in en mittback av klass. Så de pengarna som har lagts på Neymar finns ju inom budget. De kommer att förstärka laget med en mittback, vi kan lugna ner oss lite. Som någon skrev längre ner. Det är 4:e juni, 4:e juni! Och vi har redan ett nyförvärv klart. Vi ska vara glada. Det är typ 88 dagar eller någonting sånt kvar till 31:a augusti då fönstret stänger. Tålamod mina vänner, tålamod är en av byggstenarna i FC Barcelona. Säsongen 13/14 kommer bli en rolig säsong för oss!
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-06-04 18:05
Cobain

Tack så mycket :)
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-06-04 17:59
Suprememan Lukman spelar för Örebro SK, jag bor i Örebro och jag hoppas du skojar med mig! Lukman är riktigt talangfull men han är inte i närheten av talangerna Barca redan har, dessutom har man hört ett och annat om hans dåliga attityd, därför har han bl.a. annat inte fått vara med i svenska landslaget på senare tid. Nu ska jag inte spy galla över honom, jag gillar den killen och har imponerats av honom flertal gånger men nu ska vi inte överdriva och placera honom i Barca!
Barcelona Cobain
2013-06-04 17:55
Alvés - Por Qué?

På länken uttalar sig Bartomeu och säger:

In any event, Neymar’s price tag won’t influence Barça’s transfer budget for the 2013/14 season seeing that “we have a good cushion,” explained Bartomeu.

=)
Barcelona Diar Shekha
2013-06-04 17:37
Barca o Mort! Vi får se. God is a five letter word - Messi Tyvär det finns ju inga alternativ kvar på grund av våran usla ledning. Förra året kunde vi ha köpt Hummels innan han förlängde eller vi kunde ha köpt Verthongen för kaffepengar men klubben köpte Song istället.. Nu får vi ta smulorna istället.
Barcelona Barca o Mort!
2013-06-04 17:35
Suprememan Bojan är väl såld med buy-back clause? :O Tror du Deulofeu hade fått speltid i La Real? De har ju rätt bra yttrar med Griezzmann o co. Lukman Murad i alla ära men det är säkert lite lättare att skina i Eskilstuna City än på Camp Nou haha.
Barcelona SupremeMan
2013-06-04 17:32
Det är bra att Barca köpte Neymar nu för ifall de inte hade köpt honom tidigt så hade han fått välja mellan att gå till Real Madrid,P$G eller Moneyco som skulle betala mycket mer än vad Barca gjorde nu.

och sen om mittbacken så finns det inte så mycket att säga, Barcelona kommer inte att köpa Thiago Silva, han är för gammal för att Barca ska köpa honom och Barca skulle få bjuda för mycket för att få honom. Vad jag tycker är att Barca ska köpa Hummels eller Marquinhos de är både unga och och bra och Barca skulle inte behöva bjuda så extremt mycket för de.

och nu om Thiago lämnar så borde Barca köpa Gundogan eller Lukman Murad (kolla på länktipset om ni inte vet vem Lukman Murad är, han spelar på vänstra kanten) men jag tror inte att Thiago lämnar, jag tror att Barca lånar ut honom och Bojan till Real Sociedad.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-06-04 17:21
Diar Skehka;

Barca tyckte att Hummels var för seg - Rami då? Gruvarbetarn är grym defensivt speciellt huvudspelare men rör sig som Mertesacker.
Barcelona Barca o Mort!
2013-06-04 17:19
Diar Shekha Hrm, tror att Aguero är ganska untouchable, men Reus är däremot inte lika svår att få tag. Själv var jag emot en värvning av Neymar innan sommaren men sedan tänkte jag på vad han kan trolla fram då Messi har 4 man på sig och vi har ett till hot dit uppe :P Aja bara vänta och se, jag själv tror han blir succé men det kan ju hända vad som helst. Om någon annan klubb hade snappat upp honom hade flera säker sagt saker som "Inte mer än 40m för kanske framtidens bästa spelare?" "Vi betalade mera för Zlatan som var värdelös" osv :P 57m är sjukt mycket pengar, men kanske inte för Neymar 2013. Marknaden har ändrats lite senaste åren..
Barcelona Diar Shekha
2013-06-04 17:16
Barca o Mort Jag hade säkert blivit besviken om han valt Madrid men å andra sidan så skulle vi ha andra alternativ som tex Reus eller Aguero. Hade vi fått någon av dessa två så hade ingen tänkt på Neymar då. Ro$sell är bara desperat, finns tyvär inga andra förklaringar.
Barcelona Barca o Mort!
2013-06-04 17:12
Diar Shekha

Men samtidigt om klubben hade erbjudit 40m max och Neymar sedan hade gått till Real Madrid för säg 80m hade alla klagat på hur snål klubben var och att Rosell ska avgå. Även om han hade ett år kvar bara på kontraktet hade han gått för en dyr peng i sommar.
Barcelona Diar Shekha
2013-06-04 16:57
Blir ett långt inlägg om Neymar och en mittback.

Jag är glad över att vi får en talang som Neymar och han behövs verkligen. Vi har ju sett den här säsongen när Messi inte har lirat eller när han inte har gjort mål i en match.. Med all respekt till David Villa, men han är inte som förr längre och Pedro/Sanchez började prestera när ligan var avgjort. Neymar har redan spelat mycket på vänsterkanten både i Santos och i Brasilien så det kommer inte bli "tjafs" om det. Killen är verkligen ödmjuk och han vet redan att Messi är nr 1, igår berömde han Messi minst 5 gånger tex. Jag längtar till nästa säsong för att se båda tillsammans och jag hoppas att Messi hjälper honom på samma sätt som Ronaldinho hjälpte Messi för några år sedan.

Nu till själva priset. Jag är verkligen förbannad på ledningen angående priset, hur kan man betala 57 miljoner euro för en spelare som har ett år kvar på kontraktet? Att Lucas Moura kostade 40 miljoner euro är ingen ursäkt för att han hade flera år kvar på kontraktet. Sen att han ägdes av fyra olika parter är inte heller en ursäkt, när en spelare har ett år kvar på kontraktet så är det köparen som ska sitta i framsättet och inte säljaren. 57 miljoner euro, 10 är redan betald och resterande 47 ska betalas på avbetalningar under tre år. Visst nu tänker många att nu när vi betalar första avbetalningen så kommer vi tjäna in sjukt mycket pengar tills nästa avbetalning vilket blir som en liten "tröst" då, men det är fortfarande ett ÖVERPRIS. Neymar får säkert säkert några miljoner i bonus för att han valde Barca, farsan likaså! Ska det verkligen vara så illa att man ger bonus till en spelare för att han ska komma till oss? Det här är Barcelona för fan, klubben ska inte behöva betala några bonusar för att en spelare ska skriva på för klubben. Det är spelarna som ska vara tacksamma och det är de som ska bli lockade!! Hade priset landat på 30-40 miljoner euro hade jag inte skrivit detta, för då hade det var lite rimligt iallafall. Vi hade utan tvekan fått Aguero för 57 miljoner euro, han är 10 gånger bättre än Neymar och alla vet redan vad han och Messi gör i landslaget. Monaco köpte Falcao för 60 miljoner euro. Det är endå FALCAO och vi betalar 57 för en 21 åring, nice logik.Jag trodde att Rosell var en bra ekonom, men jag hade totalt fel för att en ekonom betalar inte så mycket, och det är inte första gången vi skämmer ut oss under honom; Song,Fabregas,Alexis och nu Neymar..

David Luiz och Thiago Silva stannar så det är bara glömma båda. Tänk inte på Kompany för att han är lagkapten i City och en av deras viktigaste spelare. Vad finns det kvar då? Ja, det är bara Hummels. Antingen kan man bara köpa Hummels eller två "mindre" bra backar. Jag gillar Adil Rami ryktet och jag hade gärna velat se honom i Barca, han är iallafall inte DM.. Rami är en av ligans bästa mittbackar, har två år kvar på sitt kontrakt, Valencia missade Champions League och han kan mycket väl vilja lämna för att han vill säkert ha kvar sin plats i landslaget. Det är många i Valencia-forumet som inte har honom i sina "planer" inför nästa säsong.. En ung mittback som Marquinhos eller Ingo Martinez hade suttit bra tillsammans med Adil Rami.
Barcelona Deulofeu
2013-06-04 16:49
Barca o Mort! Jag ber verkligen om ursäkt jag har stavat hans namn fel i alla år det sitter tyvärr fel ska försöka bättre mig...
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-06-04 16:49
L.A.M Nr 10

Silva spelar så bra under Confed.Cup så Tito tappar hakan. Samtidigt försöker Neymar och Alves få honom att visa ännu mer intresse.

- MVH, en kille som vägrar ge upp :D
Barcelona MessiyoyO 10
2013-06-04 16:39
Varför är det så jävla mycket tjat om pengarna som spenderats på Neymar? Köpet går inte tillbaka, finns inget öppet köp. Det är bara att acceptera. Som om det är era egna fickpengar. Klubben hade inte spenderat de pengarna om de inte funnits tillgängliga.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-06-04 16:33
Jag vet att det är tidigt på transferfönstret men jag tvivlar på att det blir någon riktig crack som mittbacksvärvning. David Luíz är en bra spelare men vet inte om han är rätt man att leda vår backlinje. Marquinhos är för ung, bra för framtiden men vi behöver en världsback nu. Thiago silva eller Hummels är ju drömmen men tyvärr så känns det väldigt långsökt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-06-04 16:29
Okej, 57 miljoner alltså. Det ändrar inte min åsikt om spelaren Neymar men det får mig att fundera mer och mer om den här värvningen var rätt. Skit i allt det ekonomiska för en stund. Killen är 21 och köpt för 57 miljoner euro. Fatta vilken press det blir. Han måste prestera från början, från den allra förta matchen. Försvararna kommer ha koll på honom, han måste börja säsongen med den där tunga ryggsäcken med 57 miljoner.

Trots det är jag övertygad om att Neymar kommer visa sig vara en viktig spelare. Det är bara det att det kommer krävas betydligt mer nu för att anses vara ett lyckat köp.
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-04 16:17
Neymar sa att det var dags att lämna Brasilien att han vill ha europeiskt motstånd innan VM 2014. Han ville nog inte offra ett års individuell utveckling bara för att Barca inte ville betala för honom. När i stort sett alla klubbar i Europa ville betala summan som krävdes. Så jag tycker styrelsen gjorde det enda rätta!

Barcelona Barca o Mort!
2013-06-04 16:01
Deulofeu

Inte för att vara petig men han heter väl ändå Puyol? ;)
Barcelona Vampíro
2013-06-04 15:56
David Luiz är en nyckelspelare för Chelsea, han kommer inte lämna speciellt nu när trollet Mourinho finns där. Vi får rikta in oss på andra spelare även om alternativen börjar bli få, de backarna som på pappret passar in i Barça är inte många och verkar nästintill omöjliga att värva.

Jag hade gärna sett att man värvar in en ung talangfull mittback som Marcos eller Iñigo Martínez plus en billigare spelare runt 28-29 år. Let's face it det kommer troligtvis inte bli någon frälsare som kliver in och löser allting i försvaret, lika bra att bredda med kvalité så vi slipper paniklösningar i viktiga matcher.
Annons: