/spanien/barcelona/forum/699.aspx/spanien/barcelona/forum/699.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Vlom
2016-05-20 23:01
Under dagen släppte TV-spelet FIFA ut säsongens elva för La Liga och jag såg att Cristiano Ronaldo fick 99 i rating (det högsta man kan få i spelet) vad gällande dribblingar.

Vad som förbryllar mig är att portugisen snittar 1.4 dribblingar per 90 minuter. Och bland spelarna som har gjort minst 10 matcher i La Liga, så hamnar Cristiano på en "hedersam" 74:de plats bland La Ligas bästa dribblers.

Hur kommer det sig?
Barcelona the cameroonians
2016-05-20 21:56
@neymar JR:

Enligt MD´s Miguel Rico innehåller de två första åren (som egentligen är de två sista i nuvarande avtal) en förbättring av de cirka €33 miljoner/år - däremot inte lika mycket som de övriga 8 åren där det ryktats om cirka €80-90 miljoner per år plus variabler beroende på titlar.

Däremot kan de extra miljonerna bli välkommet kapital i kassan om det nu inte blir något tröjsponsor-avtal nästa säsong.
Barcelona neymar JR
2016-05-20 21:35
Barcelona could in the coming hours announce the renewal of their sponsor deal with Nike until 2026. Current deal is until 2018. [md] Då borde väl det börja gälla redan i år? :) vamos äntligen något gott iaf.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Reymar
2016-05-20 21:11
Barcaholic

Säsongen 2014/2015 som Luis Enrique tog över så hände detta.

7 st in: Bravo, Ter stegen, Douglas, Vermaelen, Mathieu, Rakitic, Suarez.

9 st ut: Fabregas, Pinto, Puyol, Valdez, Alexis, Tello, Song, Jonatan dos Santos, Cuenca.

16 transfers i en och samma säsong är inget nytt hos Barca och även om vissa av spelarna är ute på lån så kommer dom inte tillbaks.

Som Barcaholic nämner så ledde Säsongen 2008/2009 till en trippel men även säsongem 2014/2015. Jag ser ett samband här, massutrensning = trippel. Jag säger vi testar igen så vi kan bevittna ännu en trippel!
Barcelona Liunil Masse
2016-05-20 20:53
Det är enkelt, bidrar du med jack shit på planen så ska du lämna Barca. Spelare som Adriano, Douglas, Vermaelen, Sandro och Arda ska bara säljas o in med spelare som uträttar något. Vi är fan nog den enda toppklubben som sitter på spelare som bara bidrar med att dra ner lönebudgeten. Nog nu!
Barcelona Barcaholic
2016-05-20 20:35
@ Xaviesta:

Säsongen 2008/2009 som Pep Guardiola tog över så hände det.

7 st in: Keita, Pique, Pinto, Caceres, Alves, Hleb och Busquets som flyttades upp.

9 st ut: Ronaldinho, Deco, Thuram, Zambrotta, Edmilson, Dos Santos, Ezquerro, Crosas och Oleguer.

Henrique köpes och lånades ut i samma fönster så valde att inte räkna med honom i varken in eller ut listan. Det gav bra resultat med alla titlar det året, jag säger vi testar igen! :)
Vlom
2016-05-20 20:23
Från FCBS

Spanska regeringen i Madrid beslutade som vi skrev för några dagar sedan, att förbjuda självständighetsflaggorna under CdR-finalen på Vicente Calderón på söndag. Detta gick emot de mänskliga rättigheterna och var ett angrepp på yttrandefriheten.

Idag eftermiddag, behandlade en spansk domare förbudet mot de katalanska Estelada-flaggorna under Copa del Rey-finalen, som överklagades och protesterades av människorättsorganisationer i Spanien och FC Barcelona. Domaren beslutade att avbryta/upphäva förbudet, efter att ha kommit fram till att det ej fanns något rättslig eller annan grund för att förbjuda flaggan.

"Det har inte vid något tillfälle bevisats att den katalanska Estelada-flaggan orsakat eller krävt våld eller rasism", sa domaren.
Barcelona Vampíro
2016-05-20 20:12
Octopus Adam West.
Vlom
2016-05-20 19:24
The Octopus of Badia

Och vem hade Bale petat någon utav MSN-trion tror du? :)
Barcelona The Octopus of Badia
2016-05-20 18:58
Vampíro

Beror ju på vilken Batman-version vi köper in; är det Affleck eller Bale? Bale går nog rakt in i vår elva medan Affleck lär vara något för gammal och seg för att direkt förbättra vårt lag.
Barcelona ElRaval
2016-05-20 18:45
[QUOTE=Vampíro]Ut: Marlboro Arda Vermaelen Douglas Vidal Munir Sandro Bravo In: Marquinhos Thiago Batistuta Bellerin Pogba Batman Mahrez [/QUOTE] för vilka pengar då? bara marq, thiago, pogba och mahrez kostar två miljarder. ska vi finansiera derss köp och höga löner med försäljning av douglas och sandro?
Barcelona Vampíro
2016-05-20 18:04
Ut: Marlboro Arda Vermaelen Douglas Vidal Munir Sandro Bravo In: Marquinhos Thiago Batistuta Bellerin Pogba Batman Mahrez
Barcelona enkos
2016-05-20 17:32
Barca får trots allt använda sina katalanska flaggor i finalen har domstolen slagit fast. En örfil till motståndarna.
Vlom
2016-05-20 17:04
Tydligen så ska Cerro Grande vara huvuddomare i Copa del Rey finalen på söndag.

Med tanke på att han är bosatt i Madrid och var den som delade ut ett rött kort till Mascherano som svorde till sig själv, så har jag ingen vidare bra känsla inför den matchen...
Barcelona Cessi - 3
2016-05-20 17:03
Blandar vi oss in i leken så tror jag att Banega väljer oss. Vi har Messi och Masche vilka också är Argentinare. Jag tror inte att han vågar tänka sig göra några dumheter. Spelarna är vanliga människor och växer och lär sig av omgivningen. Han skulle passa in i laget utmärkt tror jag. Alla har gjort misstag. Nu har han blivit 28 år gammal vilket är perfekt ålder för en CM. Det är värt att satsa för han är gratis. Börjar han hålla på så säljer vi och får några miljoner i alla fall.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-20 16:57
Fast du är inget problembarn om du är en nyckelspelare i Emerys lag. Kan jag knappast tänka mig.
Barcelona Xaviesta
2016-05-20 16:56
Tiki-Taka När sålde en storklubb i Europa 9 spelare ur A-laget och värvade 7 nya under ett och samma fönster senast? Har det någonsin hänt tidigare? Och om vi nu ponerar att det är möjligt att genomföra, är Barca kapabla till det? 16 transfers i ett och samma fönster är ju bara helt orealistiskt. Jag har inget emot att läsa silly season-uppdateringar och förslag på utformning av nästa säsongs trupp men vi kan väl åtminstone hålla det på en realistisk nivå grabbar, annars blir det bara lite löjligt.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-05-20 16:43
@Cessi - 3:

Det finns olika 'problembarn' dock. Suarez problem är att han kan göra dumma grejer när det inte går vägen för hans lag men annars är hans attityd felfri och han tar fotbollen vääääääldigt seriöst. Samma kan man inte säga om Banega och Ben Arfa som det har ryktats om.
Barcelona Andresito
2016-05-20 16:39
@Cessi - 3:

Banega är så gott som klar för Inter. Det finns citat om Ever från både Mancini och Zanetti. Inget är dock officiellt än men de flesta tidningar är överens om att Banega kommer gå till Inter gratis.
Barcelona Andresito
2016-05-20 16:36
@Nesto:

Mustafis utköpsklausul ligger på €50M men Valencia lär acceptera ett lägre bud med tanke på ligaplaceringen.

Nu är mittfältet ingen prioritet, men på tal om Valencia så imponeras jag gång på gång av André Gomes som fyller 23 i juli. Storväxt spelare med bra driv som både kan försvara och anfalla.

Det du säger angående Rodriguez stämmer och jag tror det ska mycket till om en egen produkt ska petas. Alba gjorde dock en av sina sämre säsonger 15/16 och behöver verkligen någon som jagar honom bakifrån. Adriano och Mathieu är för långt bak och Rodriguez är kanske till och med framför Alba i nuläget. Det bästa hade varit om Grimaldo fått en ärlig chans, men det tåget har ju gått.

Till alternativen då: Wendell har redan nämnts här inne, Ancelotti väljer kanske att sälja Bernat. Amavi på 22 år som är alldeles för bra för Championship med Aston Villa gjorde det bra när han väl spelade, han åkte dessvärre på en korsbandsskada i november.
Troligaste alternativet, om det ens blir någon värvning, är väl Wendell.
Barcelona Cessi - 3
2016-05-20 16:35
Varför nämner ingen Banega? Han är ju gratis! Vi är i behov av pengar. Bli av med Arda som är äldre än Banega. Säg inte att han är ett problembarn. Vad var Suarez innan han kom till oss? Banega behärskar passningsspelet, han har en fin fot, kan lugna ner spelet osv osv. På CM är han klaser bättre än turken. Inte på kanten.
Vlom
2016-05-20 16:29
After an appeal was launched, court overrules Spanish government and says Catalan independence flags should be allowed at Copa final.
Barcelona Andresito
2016-05-20 16:15
Tiki-Taka

Truppen kommer att bestå av 3 målvakter. Ortolá lär flyttas upp om Masip säljs.

Mittbackar behöver kontinuitet. De fyra mittbackarna du har skrivit upp bör vara startspelare i ett CL-lag. En av de kommer nu alltså att sitta på läktaren när det är match, det hade aldrig funkat med kvalitén de besitter.

Anfallet är alldeles för brett. Det optimala sett till en hel säsong är om MSN roterar med en spelare, det vill säga minst 2 av MSN spelar varje match. Då räcker det med endast en duktig avlastare som främst kan spela på Suárez och Neymars positioner. Behöver två av MSN vila så har Rafinha bevisat att han kan spela på någon av ytterpositionerna. Denis hade säkert också levererat om han fått chansen där ute.
Barcelona Tiki-Taka
2016-05-20 15:48
Min silly season ser ut på detta vis:

9 spelare skall säljas enligt mig, dessa är:

Masip
Douglas
Vermaelen
Bartra
Mathieu
Adriano
Arda Turan
Sandro
Munir

7 spelare In till A-laget:

Wendell
Mustafi
Marquinhos
Samper (flyttas upp från A-laget)
D.Suares
Ben arfa (gratis)
Gamiero¨

Detta ger oss en 22 manna trupp till säsongen 16/17, som består av:

Ter Stegen
Bravo

Alves Pique Mascherano Alba
Vidal Marquinhos Mustafi Wendell

Samper
Busquets

Iniesta Rakitic
D.Suares S Roberto

Messi Suarez Neymar
Ben Arfa Gameiro Rafinha

En komplett 22 manna trupp enligt mig. Vad tycker ni?
Barcelona neymar JR
2016-05-20 15:31
När det gäller skador så går det inte gradera sig helt och hållet men samtidigt behålla harmoni i truppen. Tyvärr så är skador en del av spelet och den risken får man ta. Den risken tar jag alla dagar i veckan på la masia spelare utan att tveka.
Barcelona neymar JR
2016-05-20 15:26
Nesto Dem växer när dom kastas in i hetluften, vi kan inte skola in dom långsamt och vänta tills dom blir 25+ varje gång. Både denis & rafinha är spelare som verkligen tar för sig. Bägge besitter fantastisk teknik och passningsspel. Och personligen hade jag inte haft något emot om dom startar i en kvartsfinal även om rakitic/iniesta är tillgängliga. Vi kommer ändå inte ha pengar till en klasspelare på mittfältet samtidigt som jag vill att dessa ska få en ärlig chans.
Barcelona Nesto
2016-05-20 15:20
neymar JR

Det där mittfältet är way för tunt alltså.
Tänk dig att vi har Iniesta/Rakitic (eller båda) skadad 1-3 månader, då står vi där med två unga och relativt oerfarna spelare som första val. I en CL kvart.
Ska Arda säljas, som han gärna får bli, så ska en till kassmittfältare in. I min dröm Verratti men efter underskriften som binder honom till 2020 så för vi väl punga ut 1 miljard minst.
Gundogan är annars ett bra "budget" alternativ. Ung,bra, fin med bollen och kan kontrollera matchtempo bättre än både Raktic och Arda. Bäst av allt?
Hans kontrakt går ut nästa år.

Köper vi inte honom så kommer säkerligen Pep lägga beslag på tysken. Säkert för ett pris på 15 m då också.

Barcelona Nesto
2016-05-20 15:03
Andresito

Fint tänk, vet du om Mustafi har någon uttalad utköpsklasul? 20-25m är ett ganska bra pris i dagens marknad faktiskt.
Trodde Mustafi för övrigt var närmare 30 år men efter en sökning visade det sig ju att han endast är 24 iår. Yngre än Bartra med andra ord.

Varför inte låna Bartra till Valencia som en del av avtalet?

Men är inte Ricardo Rodriquez, som ju är en av Bundesligas bästa LBs, för bra för att värma bänk? Tanken är ju konkurens till Alba men att ha två spelare som är startmaterial är väl aldrig optimalt.
Barcelona neymar JR
2016-05-20 15:00
Andresito Jag har lite önsketänkande för egen del; Bli av med vermaelen/Douglas/adriano/bartra (lån) samt så vill jag ha bort Alves. Masken skall ses som mittback och inget mer, värva en till mittback (bailly min favorit) och lyfta upp samper som buskens ersättare. Försvarare; Alba/matheiu Pique/masken/bailly/matheiu Roberto/Vidal Arda skall säljas Mittfält; Busken/samper Rakitic/rafinha Iniesta/denis Anfallet; Messi/neymar/suarez/munir + en antingen lovande talang eller en 30+.
Barcelona Andresito
2016-05-20 14:33
Plocka in Mustafi för €25M. Fasa in honom i lugnt tempo på Mascheranos position med Mathieu som fjärdemittback. Låna ut Bartra. Hög tid för Aleña att debutera för A-laget.

Nästa år tar Mustafi plats bredvid Piqué med Bartra som tredjemittback. Mascherano lämnar gratis som bla. Márquez, Keita, Villa och Henry gjorde. Mathieu går i pension. Någon som Tarín får chans att slå sig in i truppen. Värva annars en yngre mittback som ska ta över efter Piqué om Bartra inte utvecklas. Ge Aleña chansen att bli nästa Busquets/Xavi/Iniesta, det vill säga en La Masía-fanbärare på mittfältet.

Fortsättning denna säsong:
Lägg resterande 25 miljoner på en vänsterback, förslagsvis Ricardo Rodriguez som slåss med Alba om vänsterbacksplatsen.

Försäljningarna och de tomma löneposterna används till att förnya kontrakt samt till att få in en anfallare. 15 miljoner är lagom. Tänk om Bojan värvas in och blir den spelare han förutspåddes att bli under sin tid i La Masia lagom till Suárez nedgång i kvalitet.

Önsketänkande.
Annons: