/spanien/barcelona/forum/6988.aspx/spanien/barcelona/forum/6988.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-06-05 14:26
Nej tack: Rami, Garay, Mathieu, Rami eller Rakytysky (stavning?) Ja tack: Marquinhos, Luiz, Hummels, Martinez, Silva, Mangala eller Miranda
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-06-05 14:22
CARLES PUYOL - 1899

Min farbrors kompis kusins kompis som bor i Barcelona sa att Neymar kommer att bära nummer 22. Han vill tydligen hylla Abidal med att bära hans gamla nummer.

Det är en säker källa grabbar! :)
Barcelona Lion24
2013-06-05 14:20
Rivaldo_gudarnas gud

Vad har Piqué 2009 med dagens Piqué att göra? Ska man gå efter vad en spelare har gjort för klubben tidigare? Helt seriöst, skiter inte du nästan på dig när det är 1on1 mot Piqué?
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-05 14:20
@Rambla~:

Jag har sett honom spela flera gånger. Han är riktigt, riktigt bra tycker jag.
Mycket fin teknik. Lång, bra spänst. Elegant mittback. Bara 22 år gammal (född 1991 år från Frankrike) Det finns inga bra youtube klipp på honom men länkar ett fint mål han gjorde. Han är snabb också för att vara mittback. Så skulle passa perfekt som komplement till Pique.
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-05 14:14
Barcelona are among the European top clubs to have sounded out Porto on centre back Eliaquim Mangala (22). Transfer fee at least 20M [sport] YEEEEEESS!!! Jag hoppas verkligen på detta!
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-06-05 14:12
Någon som har koll på vilken tröjnummer Neymar kommer att ha i Barca? Tacksam för svar
Barcelona Rambla~
2013-06-05 14:05
Ny mittback på tapeten. Denna gång Mangala från Porto. Har inte sett honom spela alls. Är han något bra?

Hm, för två säsonger sen gav Porto €6,5m för honom. Nu vill de ha över 20m för honom men med tanke på hur Pinto da Costa är att förhandla med skulle jag tippa att det blir minst uppåt 25m. Varför kan klubben aldrig hitta sådana här spelare innan klubbar som Porto och Benfica värvar och sen säljer dom?
Barcelona Thiagooo
2013-06-05 13:46
Känns som att de är ute efter rami för att han är så billig. Har pengarna tagit slut efter Neymar värvningen ?
2013-06-05 13:06
Rivaldo_gudarnas gud

Så som det har sett ut de senaste två säsongerna så har argentinaren varit bättre än katalanen. Jag har inget emot Piqué för alla minns vad han uträttade med under Peps glansdagar. Han var verkligen den riktiga ledaren, men idag är han ett skämt.

Skratta på du! :)
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-06-05 12:54
Shanghai - Karbala 680//

Skulle masch vara bättre som mittback än Pique?. Skratta nyss så hårt så jag pissa på mig lite. Seriöst?

Helt fantastiskt hur vissa här inne har mage att dömma ut pique som varit given från start och en viktig kugge både hos oss och i landslaget flera år nu. Kolla på killens merit lista och va han gjort för oss dom senaste åren och knip igen era otacksamma trutar! Han va den enda anledningen att vi inte förlora mot bayern med 8 ist för 3-0 hemma och har gjort en bra säsong med tanke på förutsättningarna.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-06-05 12:52
Tror nog de flesta är medvetna om att det är silly season, men tack ändå.
Barcelona DM1982
2013-06-05 12:47
Jag vill bara upplysa alla om att det är silly-season nu och ni kommer höra massa saker om olika spelare som ryktas hit och till andra lag. Mitt råd är att ta det lugnt och sitta still i båten.
2013-06-05 12:41
Skulle aldrig vilja släppa Mascherano. När han är i form så är det bara Puyol som är bättre. Killen har varit strålande sen hans ankomst från Liverpool. Det som jag är mest imponerad av är hans inställning och vilja varje gång han spelar som mittback. Trots att argentinaren spelar på fel position så klagar han aldrig, och det tycker jag är en fin egenskap.
Barcelona Barca King -
2013-06-05 12:37
Värva Sakho, snacka om att sätta skräck i anfallare när han kommer mot dig :P
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-05 12:36
@Mojito - Culé (un estilo de vida):
Jag förstår absolut ditt resonemang. Men det var två grejer i inlägget som jag tyckte var lite "löjliga". Därför jag kommenterade det. Dessa två var "Där har vi vår budgetvärvning efter att ha spenderat 57M på Neymar." De har sagt att värvningen av Neymar inte skullle påverka resterande spelarköp, att värvningen var inräknad i klubbens budget. Så jag tror inte och hoppas inte att klubben snålar när de ska köpa in en mittback. Och varför skriva "RIDÅ"? Låter så negativt. Och det är dessutom om ett rykte. Tyckte det var onödigt bara. Men delar din analys och håller med i den! Jag tycker bara klubben får lite för mycket skit här i forumet pga alla rykten. Inte deras fel om liksom Taco Anders ryktas till Barca. Då ska ju liksom inte klubbledningen avgå osv. Hoppas du och ni andra förstår hur jag menar.
Barcelona Vampíro
2013-06-05 12:31
Frågan är om den nya mittbacken ens kommer vara bättre än Abidal. Det verkar ju inte bli någon Silva, Hummels eller någon i den nivån utan man kommer säkerligen få nöja sig med en dålig genomtänkt plan B, igen. Mathieu? Det är ju värre än Song.
Barcelona Rambla~
2013-06-05 12:29
Benitez i Napoli vill ha Mascherano, tror jag läste att €18m nämndes som summa.

Jag har ingenting emot el Jefecito som spelare eller person men är ändå beredd att offra honom om det hade innburit att Barca värvade minst 2 stabila mittbackar i sommar.
Barcelona Rambla~
2013-06-05 12:22
Jag tror precis som Mojito. Det kommer sluta med att vi värvar en i Valencia petad Rami (han är ju åtminstone 1.90) men säkert slöare än Piqué. Ja, eller kanske en från vänsterback omskolad Mathieu. Nu står mitt hopp till Iñigo Martínez. Fast det kommer att bli svårt nu när la Real har kvalificierat sig för CL-kval. En värvning lär heller inte bli innan de spelat det kvalet. Diar Shekha Nu är det ju EMD som skriver detta så vi ska nog inte vara allt för bittra innan det är bekräftat. Fast om det stämmer så förstår jag verkligen inte hur Tito resonerar när det kommer till försvarspelare och då speciellt mittbackar.
Barcelona Diar Shekha
2013-06-05 12:22
Rambla Att han ens har Mascherano som mittback i sina planer säger rätt mycket om honom. Att han ens kan jämföra en stortalang med en kille som inte ens är mittback.. Trevligt
Barcelona Rambla~
2013-06-05 12:18
Tydligen så är Marquinhos allt för lik Mascherano så därför är inte Tito intresserad. Dessutom så är han inte tillräckligt lång med sina 1.85.

Okej, jag antar att jätten Adriano gör sig bättre som mittback. Han är ju åtminstone snabb. :P

Tito ska nog inte söka jobb som scout efter sin tränarkarriär.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-06-05 12:16
FCBlaugrana

Jag har förhoppning om att forumgästerna förstår att det handlar om vad en tidning skriver, med tanke på min första mening - inte något jag hittat på själv eller tar för givet kommer hända.

OM vi inte kan diskutera såväl negativa rykten såväl som positiva, vad är då meningen med att ha ett forum? Eller du vill köra en Kaljic och förbjuda negativa inlägg som inte passar din egen uppfattning.

Jag relaterar till en artikel/rykte med en konstruktiv analys av densamma, vilket i mina ögon borde vara helt okej. Och det kommer jag fortsätta med, oavsett din åsikt (som jag vanligtvis delat i andra inlägg).
2013-06-05 12:13
petersays (Barcelona) Jaha, ursäkta om jag var lite aggressiv, bara missuppfattade det du skrev. Helt ärligt så har jag ingen aning. Jag kollade på Brasilens trupp till Confederetions Cup och såg att han var med. Sedan blev jag nyfiken och sökte på Youtube för att se hans kvalitéer.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-06-05 11:44
Barca King/

Tror inte att det handlar om hurvidare Hummels hade konkurrerat ut Piqué eller ej utan att man inte vill att två så lika mitbbackar ska spela ihop då de inte kompletterar varandra. Är ganska säker på att klubben letar efter en partner till Piqué och inte en ersättare.

Piqué har fått väldigt mycket skit här inne, ilbland med rätta och ibland helt oförtjänt. Men med tanke på hur svårt och annorlunda det verkar vara att spela mittback i Barça så ska man nog vara försiktig innan man bara hasplar ur sig "sälj sopan!".

Det är inte säkert att Hummels eller någon annan hade gjort det bättre. Gräset är inte alltid grönare på andra sidan.

Dessutom när laget slarvar i presspelet och vi har fått in en superoffensiv vänsterback (Jordi Alba) istället för en stabil defensiv (Abidal) så blir backlinjens jobb brutalt mycket tuffare.
Barcelona Barca King -
2013-06-05 10:59
Den mittbacken som syns bäst bortom horisonten för Barca är Hummels men tyvärr sägs det han är för långsam och för lik Pique. Enligt mig är han bättre än pique på precis allt och hade konkurrerat ut honom utan problem.

PÅ grund av det är Barca efter mer svåråtkomliga mittbackar som storlagen kommer knappt släppa till ett billig pris. Vad som är förbryllande är att varför de inte satsar på en ung lovande bjässe som det finns gott om ifall Hummels inte duger.

Barcelona 1899
2013-06-05 10:52
FCBlaugrana WORD!
Barcelona Diar Shekha
2013-06-05 10:36
Det sägs att Mathieu har förlängt sitt kontrakt med tre år. Lika bra det, hoppas att det stämmer. Sport har en stor rubrik med Rami idag.
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-05 10:29
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Exakt. Det KAN sluta med Mathieu, det KAN även sluta med Thiago Silva. Det är rena spekulationer. Varenda spelare i princip ryktas till Barca nu i silly season. Så snälla kan vi inte lugna oss lite med att döma klubben hela tiden. Börjar bli trött på att det nästan bara skrivs negativt på forumet.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-06-05 10:18
Mundo Deportivo skriver idag att Barcelona förnyat intresset för Mathieu i Valencia.

Där har vi vår budgetvärvning efter att spenderat €57 mille på Neymar...

Tydligen söker klubben efter någon snabb och speedig mittback, känns sådär med tanke på att egenskaper som positionering och följsamhet bör vara prioriterade - det spelar ingen roll hur snabb du än är om du ändå ligger fel i förhållande till med- och motspelare (som en vänsterback som inte är en natrurlig mittförsvarare tenderar att göra...)

Prio ett var en bra mittback - det kan sluta med Mathieu. RIDÅ.
Barcelona petersays
2013-06-05 09:45
"Finns det någon förklaring varför han är uttagen i Brasiliens landslag? Alla spelare kan inte vara lyckade, kolla på självaste Barzagli som var i Wolfsburg och han lyckades aldrig, men sedan flytta han till Juventus och idag är han världens bästa mittback. "

Alltså det var en fråga från min sida. Tänkte om han hamnade på kant med tränaren eller var skadad eller något.
Barcelona Smogen
2013-06-05 09:29
Ja, som LeoMessi skriver, Courtois är bara utlånad av Chelsea. Inte en chans att man får honom, lär väl snart bli Chelseas 1a målvakt i många år.
Om inte Mouronho värvar in Casillas förstås. Skulle det vara den mest otippade fotbollsövergången genom alla tider? :)
Annons: