/spanien/barcelona/forum/6987.aspx/spanien/barcelona/forum/6987.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Massimo
2013-06-06 12:14
Luuung grabbar, gud vad folk tar varje rykte på största allvar har vissa aldrig varit med om silly season tidigare? En dag kan det så att Rooney förlänger med Man U sen nästa dag kan det stå att han är klar för City. Tidningarna vill ha läsare punkt slut. Gällade Mathieu så tror jag klubben vill värva honom som backup med tanke på att Abidal försvinner. Alltså så blir han inte den enda backen som ska värvas så det är klart att dom håller på kollar efter dom bästa alternativen. Kan man få han som det sägs för ca 50-90 miljoner så är det värt för en bra backup back. Får vi in två backar denna sommar vilket jag tror så kommer man aldrig behöva oroa sig för att en mittfältare ska få spela mittback en CL final.
Barcelona Barca King -
2013-06-06 12:07
Iniestas assister måste vara de sjukaste i världen. Den genomskäraren som han älskar slå mellan mittbackarna är nästan bara han som kan slå den. Matchen mot malaga då Pedro tog emot den. 5-0 matchen när han assistera Xavi och i länktipset i 45e sekunden till Alexis.
Barcelona Rambla~
2013-06-06 12:06
Underbara nyheter om Eusebio om de nu stämmer. Äntligen tar man ett förnuftigt beslut. Jag hoppas på Sabadells Carreras, har läst mycket gott om honom. Mathieu har endast spelat mittback den senaste månaden, inte en hel säsong. Jag tror inte på det här. Snarare är det så att Ramis och Mathieus folk har erbjudit spelarna till Barça eftersom de missar CL-spel nästa säsong.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2013-06-06 11:57
Många som kritiserar vår ledning men jag tycker vi ska vara rätt så nöjda då vi värvat Neymar. Vi ska inte glömma att det var klubbar som erbjöd betydligt mycket mer deg än vad vi gjorde men ändå lyckades vi värva Neymi. Det om något säger en hel del vilken kraft vi är i fotbollsvärlden.

Sen angående MB så tycker jag Tito hade rätt angående Hummels han är verkligen inte en ledare i backlinjen. Vi ska värva en MB som har dom här ledaregenskaperna och det tycker jag inte Hummels har. Med både Pique och Hummels så ser jag två huvudlösa kycklingar som inte alls hade klarat av att styra backlinjen. Det är därför Tito är så besatt av T.Silva då det är en Puyol fast 5-6 år yngre.
Barcelona Diar Shekha
2013-06-06 11:48
@barcastuff: Eusebio is likely to leave as B coach. Juvenil A coach Vinyals could be promoted. Sabadell coach Lluis Carreras is another option. [rac1] SNÄLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLA
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-06-06 11:45
Publikum Ett resultat av den ökade arbetslösheten och höga biljettpriser.
Barcelona LeoMessi
2013-06-06 11:42
Publikum Biljetterna är ju så jävla dyra i Spanien med tanke på deras ekonomi. Tyskland har en stark ekonomi samtidigt som priserna där är löjligt låga i jämförelse med Spaniens.
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-06-06 11:40
Mathiue.... Herregud denna ledning alltså, det är som att dom har 0 kunskaper inom fotboll och bara tänker $$$$.. Mathiue's naturliga position är vänsterback/ytter och dom vill ha honom till mittbacksplatsen, när ska vi köpa en renodlad central försvarare utav världsklass.. För detta håller ej i CL nästa år vi kommer få se samma uttåg igen.
Publikum
2013-06-06 11:35
Barca var ju publiklaget nummer ett förut, vad händer har folk inte råd längre ?
Barcelona Andresito
2013-06-06 11:34
Yes! Mathieu, CL är vår nästa säsong! Ung, har CL-erfarenhet, och det bästa av allt, hans naturliga position är INTE mittback - perfekt för oss!
Barcelona Barcelonistas
2013-06-06 11:33
Jag har skrivit över 10K inlägg här men nu står det att jag endast postat 0? Haha denna sida är komisk..

Såg precis 5-0 matchen mot Madrid och det är fan den sjukaste matchen som spelats i fotbollens historia. Har aldrig funnits ett lag som varit så bra som Peps Barca.
2013-06-06 11:28
Barcadinho Inget fel på Mathieu, den klubb som köper honom för de kaffepengarna som uppges kan skatta sig lyckliga. Men, vi behöver en general i backlinjen, som kan hålla riktigt länge. Mathieu är 29 år och har gjort en halv bra säsong som MB. Det känns inte som rätt om vi har ambitionen att vinna trippeln. Visst, han kan spela både mittback och vänsterback men till vänster har vi Alba, Adriano, Montoya och Grimaldo. Centralt har vi Pique, Puyol, Masken, Bartra. Visst, han skulle tillföra längd och styrka men det finns många andra potentiella nyförvärv som skulle kunna göra det. Som dessutom är yngre och kan bli den där riktiga generalen. Så nej tack om det är som den enda backvärvningen, möjligtvis som Abidals ersättare.
2013-06-06 11:23
Barcelona LeoMessi
2013-06-06 11:23
Om vi skulle köra mathieu som vänsterback i vissa matcher så skulle vi få tbx lite utav den där balansen som fans när abidal spelade. Fast om ni frågar mig så föredrar jag en mittback av klass istället.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-06 11:18
Håller med Barcadinho, vänta och se. Slappna av lite.
Ni som totalsågar Mathieu har antagligen inte sett honom. Och beroende på av vilken anledning man köper honom, kan värvningen bli allt från ett superkap till ett budgetval. Men en bättre allround truppspelare till försvaret är något svårt att få för ett rimligt pris.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-06-06 11:10
Som jag sa tidigare så är Barcas ledning skit och hur kan man ens vilja värva Mathieu. Han är 29 år och han är ju en vänsterback men Valencia har använt honom som mittback i år. Barcas ledning verkar fatta NOLL och han är inte ens mittback för fan. Värva en mittback istället. Om detta stämmer att Barca kommer att värva han Mathieu då blir jag väldigt besviken på vår ledning.
Barcelona Barcadinho.
2013-06-06 11:08
Gabriel - "...eller någon annan."

Vem ?
Barcelona Barcadinho.
2013-06-06 11:04
Vad är fel med Mathieu ? väldigt lång, stark, snabb får att vara så lång, kan spela båda centralt o vänster och tom som vänsterytter (han har bra inlägg).
Han har nästan alla egenskaper som Abidal har, dock med mindre kvalité.
För ca 5 milj - kanon bra.

Det kan komma en till mittback i fortsättningen.
Ingen har sagt att Mathieu är det sista pusslet i backlinjen, men det är klart att han är en förstärkning.
Barcelona Smogen
2013-06-06 10:43
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal

Ok, tack, då hoppas vi att han värvas som en backup till backlinjen. Men det gör mig lite förbannad att man inte lika gärna lät Abidal stanna kvar.
Någon som tror man gjort så här mot Abidal om man varit Katalan? Knappast.
Barcelona Abirey
2013-06-06 10:42
Vi ville ha Thiago Silva. Istället blir det Mathieu...
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-06 10:33
@Smogen:

Jo, han har varit vänsterback typ hela karriären, men i år har han fått spela centralt och gjort det jäkligt bra. Funkar alltså på två positioner i backlinjen på ett kompetent sätt. Med sin längs och snabbhet skulle han kunna bidraga med en del.
Så om tanken är att han ska ge bredd i backlinjen - och man fortfarande tänker gå för en riktigt jäkla bra mittback - är jag väldigt positivt till det här.

Priset sägs ligga på ca 5m euro. Ett riktigt kap för en så pass bra spelare som han ändå är! MEN om han blir vår enda defensiva förstärkning, ser jag det istället som en budgetlösning pga man betalade överpris för Neymar....

Barcelona NoGo™
2013-06-06 10:32
The transfer of Valencia defender Jeremy Mathieu (29) is getting closer. He has the right profile and is available for low price. [md] Det börjar närma sig! Haha.... Barcelona player Xavi will get married on Saturday 13 July. All teammates are invited at his wedding with journalist Nuria Cunillera [sport] Kul för Xavi! :)
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-06 10:24
Jag läser på Sport att Barca vill värva Ter Stegen nu i sommar, och direkt låna ut honom till hans nuvarande klubb. På det sättet säkra upp hans namnteckning och ge honom en hel säsong till i Bundesliga med viktig speltid. Och att man ska köra på Valdes denna säsongen också.
Länktips: www.sport.es
Barcelona Smogen
2013-06-06 10:06
Jag har rätt dålig koll på Mathieu, men är inte han vänsterback? Spelar han ens någonsin som mittback?
Barcelona Gabriel
2013-06-06 09:47
Jonas Vem dömer? Jag sa OM det stämmer. Läs om, läs rätt.
Barcelona Gio Style
2013-06-06 09:41
Det var någon som totalsågade DM.. inlägg tidigare angående silly season. Hans inlägg borde, trots att den är självklar, klistras högst upp på detta forum Gisses vad det gnälls på alla rykten, bättre att vänta tills något känns mer "på riktigt", som i fallet med Neymar, innan man totalsågar styrelsen och årets silly season. Såga dem gärna för allt dåligt de gjort men inte för sånt som media målar upp
2013-06-06 09:38
Gabriel Ingenting är klart, det kan bara vara falska rykten så vänta tills den 31 augusti, då kan du döma.
Barcelona AntonAronzon
2013-06-06 08:54
@Gabriel:

Dessa orden är de mest sanna jag har läst på bra länge!
Barcelona Gabriel
2013-06-06 07:55
Så vi är alltså nära på att köpa Mathieu enligt Elmundo. Helt ärligt, detta kan bara inte stämma. Ok, att ledningen består av ett gäng jubel idioter har stått klart sen tidigare men inte kan de va så här dumma. Försvarsärvningen är den viktigaste i år och således den förstärkning man bör spendera mest pengar på. Jag ser det här ryktet som 10 ggr värre än Reina ryktet, det är ett skämt men samtidigt blir man orolig just för att det handlar om Barça och detta hade varit klubben i ett nötskal. Om man kastar ut Abidal och en ikon och klubb legend som alla fans och spelare beundrar och ser upp till och köper Mathieu så är gränsen inte bara nådd, den är passerad. Det här får bara inte bli. Vi måste ha en riktig mittback. Hummels, Silva, Iñigo eller någon annan. Helt ärligt, Tito kan bara inte vara så här dum i huvet. Jag får magont av det här ryktet.
Barcelona Andresito
2013-06-06 01:40
Sägs ju att Mourinho vill ha Mangala i Chelsea men att Porto begär för mycket, minst €30M vill de ha för honom
Annons: