/spanien/barcelona/forum/6984.aspx/spanien/barcelona/forum/6984.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2013-06-09 23:03
Neymar kan betydligt bättre...Alves stabil igen riktigt stabil senaste två matcherna och i bra form inför confederations.

När det gäller u-21 kommer Spanien ta minst brons Holland ser otroligt bra ut likaså Italien därefter tycker jag Spanien varit rätt bra.

Morata borde starta nästa match med tanke på att han räddat laget två matcher i rad.

När det gäller våra spelares insatser är jag minst sagt imponerad över Montoya hur bra som helst löper konstant och ligger väldigt högt i plan han ska definitivt spela minst var tredje match i vårt lag anser jag.

Bartra har också varit suverän hittils så teknisk och elegant och tuff i närkamperna han har verkligen allt hoppas han lånas ut till en bra klubb.Han ska vara tredje alternativ om han ska vara kvar och det förtroendet har knappast Tito visat.Grym hittils minst lika bra som Inigo M.

Thiago är riktigt bra har slarvat lite men är riktigt grym med sköna vrickningar och framspelningar ett riktigt fint skott idag i stolpen.Kapten med nr 10 ser bra ut.

Tello till höger är inte något jag förstår mig på.Han är ju knappt halva sig själv där.Han är snabb och kan skära in från andra kanten och avsluta a la Henry det är allt men det gör han bra.Till höger försöker han bara springa och passa bakåt.Inte mig emot att han har en sämre turnering och stannar hos oss...
Han var dock lite bättre ikväll men inte godkänd enligt mig.

Muniesa 0 minuter.

Måste också säga att Isco är fantastisk gillar verkligen honom ihop med Thiago något jag gärna skulle se i Barca men inte lär hända kanske i City suck...
Jeffson
2013-06-09 22:56
"Bernard har visat godare intentioner på två minuter än Neymar har gjort på närmare 90 min."

Only in puertan :)
Barcelona Deulofeu
2013-06-09 22:52
Neymar kommer skapa många sköna lägen till Alba han är bra på att hålla i bollen och släppa i rätt läge trots att han väger som en tjej...
Barcelona Diar Shekha
2013-06-09 22:51
@BrazilStats: UPDATED - Neymar Seleção stats: 33 goal involvement (20 goals 13 assist) in 34 cap. Obrigado! #FCB 34 landskamper för mesta mästarna som 21 ÅRING!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-09 22:50
Neymar 34 landskamper, 20 mål och 13 assist i och med dagens.

Stabilt landslagsfacit. (synd att han inte var på planen när Brasilien fick straff)
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-06-09 22:46
Det är så löjligt med byten mellan 85-90 minuten i vänskapsmatcher. Den spelaren som skall komma in tycker jag verkligen synd om. I 80 % av fallen rör han bollen mindre än 5 gånger. Man får ingen riktig chans att visa upp sig.
Barcelona B-Guden
2013-06-09 22:46
@vifa:

Haha han skulle få rött kort varje match när motståndarna kontrar så dålig som han är på att komma rätt in i närkamperna speciellt med tanke på spanska domarna...
Barcelona Rambla~
2013-06-09 22:44
Dominerat kan jag knappast hålla med om.
vifa
2013-06-09 22:43
Ni som säger att Luiz inte håller kan inte fotboll... Passar bättre än bra in i FCB
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-09 22:43
Ja det var en fin assist. Han har mycket i sig men förväntar mig mer snart. :) det kan komma!
Barcelona Barcelonistas
2013-06-09 22:41
Neymar har dominerat andra halvlek, ser verkligen fram emot nästa säsong.
Barcelona Rambla~
Osjälviskt där av Neymar, var bergsäker han skulle gå på eget avslut.
Jeffson
Assist av Neymar. Nu är han världens bästa igen ;)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-06-09 22:40
Härlig direktassist av Neymar!
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-09 22:40
FIN ASSIST AV NEYMAR!
Barcelona Gatumusikanten
2013-06-09 22:38
sjutton touch på Benzema totalt ikväll. Varav ett inanför straffområdet. Den mannen är en gåta!
Barcelona ElRaval
2013-06-09 22:33
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

vi ska inte dra allt för stora växlar av ett par träningsmatcher, dock. Det är lätt att döma spelare lite för snabbt.. Det här är ett väldigt icke-organiserat brasilien vi ser, offensivt sätt.
2013-06-09 22:32
Är det bara jag eller har inte Neymar stagnerat lite? Upplevde honom som bättre 2012, både i landslaget och Santos. Han stod för en del riktigt sjuka grejer då med jämna mellanrum. Nu vare ett tag sen sist. Hoppas miljöombytet gör honom gott
Barcelona Vampíro
2013-06-09 22:20
Varför spelar Neymar stillastående hela tiden? Han stannar upp, försöker dribbla och spelar sedan tillbaka. Väldigt tråkigt att titta på och sjukt ineffektivt.
Barcelona KristoferDelija
2013-06-09 22:19
Spaniens talanger lekte med Tysklands talanger.
Barcelona Rambla~
2013-06-09 22:14
Frankrike är väldigt mycket fysik under Deschamps. Ofta vårdlösa tacklingar och stämplingar när de bryter bollen som de kommer undan med. De är väldigt svåra att bryta ner då de ligger rätt i sina positioner. Framåt är de uddlösa skulle jag vilja påstå, rent ut sagt tråkiga. Det var andra tider förr under Zidane, Henry, Cantona och Ginola.
Barcelona FC Barcelona #10
2013-06-09 22:09
Mooooooooorata gör mål och man vinner 4000 kr :D
Barcelona Barcadinho.
2013-06-09 21:58
Börja känna mer o mer att det kommer bli fiasko för Brasiliens del. Hoppas inte att det händer, men de imponerar inte alls i flera matcher. Får se hur det ser ut i Conf-cupen.
Inte bra heller för deras del att de inte spelar kvalmatcher eftersom det är då det är riktiga matcher. Mycket mer intensitet och hårdare närkamper. De saknar detta och det är en viktig träningsmoment.

En liten sak - stör mig lite på den färgade bollen, andra matchen i rad (också mot England) och jag gissar på att det blir matchbollen under conf-cupen. Jag har svårt att se bollen (kanske bli bättre när man blir van).
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-09 21:52
Bariera Misstänker att han var lite ironisk..
Barcelona Barieta
2013-06-09 21:51
@Shanghai - Karbala 680:
Oscar har ju varit en av de bättre
Barcelona DM1982
2013-06-09 21:49
Mycket seg match (Brasilien-Frankrike) och jag kan inte se Brasilien som segrare i VM nästa år. Visst är det lång tid kvar men laget saknar allt vad spelidé heter och de spelar tråkig fotboll. Alla gör lite vad de vill och passningarna funkar inte.
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-09 21:48
Brasilien verkar sakna spelidé. Thiago Silva, Oscar och Neymar har varit de som haft inställning i första halvlek. David luiz också på sitt egna sätt. Men Oscar och Neymar rör sig bra tycker jag och Thiago Silva är majestätisk längst bak. Man ser att Neymar har bra positionsspel, han är ofta i farliga ytor och ligger bra på potentiella returer osv. Han har inte fått så mycket passningar bara. Innermittfältet, Hulk och Fred är väl inte de som vågar och har kunnandet att slå de lite mer riskfyllda genomskärarna och insticken precis.. Hoppas på bättre spel i andra halvlek! Någon som följer Spanien - Tyskland som kan ge en liten rapport? Såg bara första 30.
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-06-09 21:45
Benzema och Marcelo har varit bäst på plan så klart. :)
2013-06-09 21:43
Jeffson Okej :) Jo visserligen, men jag vill inte ha massa omskolade mittbackar på 175cm som backups. Åtminstone inte bara. Därför hade en spelare som Rami varit välkommen oavsett.
Barcelona Barcelonistas
2013-06-09 21:42
Vad ska Neymar göra i ett lag som inte har någon spelide? Brasilien är helt värdelösa påminner mig om Real stundtals..
Annons: