/spanien/barcelona/forum/6983.aspx/spanien/barcelona/forum/6983.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2013-06-11 13:54
Valdes kommer att starta ikväll det ryktas även att Del Bosque tycker Casillas är lite ringrostig inte så konstigt va?

Suttit i frysskåpet halva säsongen.Gå in och rösta på Valdes på marcas sida ; )
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-06-11 13:50
Ja det kunde han lika gärna bli. Sen vad en dum fotbollsspelare gör är en sak, vad en president gör är en annan. Tror inte kvinnoförtryck går under Barcas slogan "mes que un club". Angående Ribery så förstår jag inte ens hur det kan vara relevant i det här fallet. Nu är det så att Laporta inte har köpt prostituerade men om man ändå ska dra en parallell så måste man också tänka på att Ribery som köper en 17-årig prostituerad, inte borde gråta efter en ölduschad av en lagkamrat. Ren jävla hyckleri och idioti. Hur som helst, el Flaco är korrekt. Folk borde inte slänga ur sig vad som helst.
Barcelona Hetfield
2013-06-11 13:47
Jag har ingen aning om han har köpt horor, men att han har umgåtts frekvent med en porrstjärna är ju klart. Hon gjorde dessutom någon sorts reklamfilm för Laporta.

Om han verkligen tar presidentvalet på allvar så får han skärpa sig och sluta låtsas vara en rockstjärna som dricker champagne på yachtbåtar.
Barcelona zick9
2013-06-11 13:45
Men vad fan spelar det för roll om Laporta har köpt horor? Ribery köpte sex av en mindreårig hora, ska han sparkas för det?
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-06-11 13:26
Folk slänger fortfarande ur sig att Laporta har köpt horor. Är detta något ni vet med 100 %-ig säkerhet och något som ni kan länka till, eller är det bara inne att säga det?
2013-06-11 13:22
Diar Laporta har alltså klubbkänsla och vet vad Barcelona står för... och han får gärna köpa horor... Nu vet jag inte om köpa horor ingår i "mes que un club" och hoppas inte att Laporta delar din syn på vad klubben står för.
Barcelona Rambla~
2013-06-11 13:16
Han har sett parta på nattklubbar där en och annan utvikningstjej har synts. Det är knappast samma sak som att köpa prostituerade.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-06-11 12:54
Det lär bli en häftig presidentval, men även, tyvärr, den smutsigaste. Med det sagt tror jag det hade varit bra att om Laporta ställer upp som kandidat för att han är utan tvekan den enda i dagsläget som kan utmana Rosell. Och även rosellistas måste hålla med om att det inte är bra om makthavaren känner sig för bekväm och ohotad i sin position. Laportas närvarande i valet 2016 kan så sätt tvinga ut det bästa i var och en och därmed kan det gynna klubben.

Rent spontant känns det som att Rosells popularitet just nu har dalat rejält. Minns en omröstning Sport gjorde dagen Rosell annonserade att han tänkte ställa upp i valet 2016 och en majoritet var negativt inställda till det. Freixas uttalanden om Pep och klubbens oförlåtliga behandling av Abidal har inte heller gjort saken bättre. Samtidigt ska man ha i åtanke att det är tre år kvar till valet och mycket kan hända till dess. Både för Rosell och Laporta.

Diar Shekha/

När har Laporta köpt horor?
Barcelona Diar Shekha
2013-06-11 12:40
Jag tar Laporta före Ro$ell alla dagar i veckan åter igen ALLA dagar i veckan. Han får gärna köpa horor, röka cigarrer och dricka champange.. Han hade iallafall klubbkänsla, han visste vad Barcelona stod för och respekterade alla till skillnad från Sandro Harper Ro$ell. Jag ser hellre Laporta köpa horor på klubbarna än ser Ro$ells pinsamma beteende när det kommer till våra legender.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-06-11 12:30
Wow. Joan Laporta meddelar på sin presskonferens att han är redo att påbörja sin kampanj för nästa Barcelonapresident.

Han säger: "I said I was prepared to run for election, and now I can say that every day I'm more excited about it. I'm ready"

Och han fortsätter sin presskonferens med att ge kängor åt dagens styrelse och menar att de har försökt att minimera Guardiolas betydelse för klubben, att situationen med Abidal var skamligt och att de ljuger.

Vad tycker ni om Laportas återkomst? Rent spontant känner jag att Laporta vs Rosell kan bli den häftigaste presidentkampanjen i klubbens historia.

Hollywoodliknande förutsättningar. Tio år tidigare var de båda två vänner med en dröm att förändra Barcelona och lyckades. I dag två svurna fiender som ska gå head to head mot varandra.
Barcelona Rambla~
2013-06-11 12:24
@tarrak - Oh-Oh-Oleguer:
Det bästa av allt är att han har set till att höja bankgarantin för de som önskar ställa upp som kandidater till presidentposten att ingen utmanare anser sig ha råd att ställa upp i ett presidentval. Haha, snacka om att mygla för att hålla sig kvar vid makten till varje pris.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-06-11 12:13
Vi får alla ha förståelse för att Pérez sitter och pyser av stolthet efter någon enstaka el Clasico-seger. Madrid har trots att de plöjt ner miljarder och åter miljarder, endast kammathem en futtig liga och CdR-titel under hans senaste sju säsonger vid makten. Jag tror att jag pratar för de flesta cules, när jag välkomnar en ny period med Pérez som president.
Barcelona Rambla~
2013-06-11 11:59
Lombaaaaaan, ge bort illa kvickt, fan betala Elche om de tar honom. Vårt B-lag ser oroväckande tunt ut till nästa säsong. Åtminstone i dagsläget, det lär väl tillkomma några spelare till gissar jag. Jag tror tyvärr Eusebio får problem att hålla kvar laget i Segundan. Det lär väl han skita i för går det så dåligt i början lär han ha fått sparken redan under säsongen.
Barcelona Deulofeu
2013-06-11 11:44
Katalano har för mig det stämmer men han har gjort två säsonger i b-laget och inte gjort en människa glad...
Barcelona Katalano
2013-06-11 11:35
Deulofeu

Har inte Kiko inskrivet i sitt kontrakt att han ska flyttas upp till a-laget efter 1 år? Har för mig att det skrevs om detta när han hämtades in.
Barcelona Deulofeu
2013-06-11 11:29
Anfallsbesättningen nästa år i B-laget.

Araujo---------------Dongou------------------Kiko??
Roman--------------Rodri?? -----------------Sandro Ramirez
------------------------Tillbaka efter lån??

Flyttar Kiko kanske Traore flyttas upp? Kommer inte Rodri tillbaka har vi definitivt plats för Traore ändå.
Barcelona Deulofeu
2013-06-11 11:25
Newly promoted Liga team Elche are interested in Barcelona B centre back David Lomban (26). [laverdad marca]

Vet inte om det varit på tapeten ännu men snälla låt det vara sant står verkligen inte ut att se honom i vårt lag mer.Hans kontrakt går ut om ett år skicka honom gratis tack!

33 matcher tre mål på straff är hans facit och ungefär 30 insläppta som var hans fel...
Barcelona Deulofeu
2013-06-11 11:22
El Kaiser de Michoacán

Helt riktigt han är ju högerytter och Deulofeu flyttar så varför inte flytta upp guldkornet? Han är ju nästan större talang än Deulofeu spelar i u-19 gör han ju för Spanien.

Jag tycker ändå det är lustigt att vi köper en ny målvakt som visserligen är duktig och ung säkert en stormålvakt på gång men när vi själva sitter på en så stor talang fattar jag inte agerandet där.

Skillnad om man köper en ny högerback tex som vi inte har någon i B-laget eftersom Bellerin gick till Arsenal...Där han förmodligen kommer få en del chanser i år om Sagna säljs har han ju bara Jenkinson framför sig.
Barcelona Deulofeu
2013-06-11 11:17
Petersays dm eller samma position som Xavi så han kan spela på båda.

Tar nog Songs plats om ett år eller två.

Iniesta-------------Xavi
Thiago-------------Fabreas
S.Roberto---------Rafinha

----------Busquets----------
----------Song/Mascherano-
----------Samper---------------

Mittfältare behöver vi inte värva i alla fall om vi sköter om dem vi har.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-06-11 11:14
Rambla/

Håller med om Ondoa. Men tycker själv att det är ännu mer märkligt att inte Adama Traore är en av de som flyttas upp. Visserligen är han fortfarande ung (född 1996) men med den snabbheten (kallas ju för la Masias Usain Bolt) och styrka kryddat med grym teknik så tror jag att det hade varit oehört nyttigt att matchas mot seniorspelare istället för Juvenil-spelare. Känns ibland som han går lite väl enkla mål där, sådana mål som inte går att göra på seniornivå.

Nåja, han kanske börjar med Juvenil A och får känns på lite spel med Barça B under nästa säsong.
2013-06-11 11:03
Ta hem Yaya och låt honom spela mittback! :)
Barcelona petersays
2013-06-11 10:48
"Samper född 95 en av anledningarna till att klubben inte gråter ifall Thiago säljs..."

Fast Samper spelar väl som DM?
Barcelona Rambla~
2013-06-11 10:31
@Gabriel:

Innan dess hade inte Madrid vunnit över Barca på 15 möten.
Barcelona Gabriel
2013-06-11 10:27
Florentino Perez: " Det är inte konstigt att Xavi och Iniesta blir arga för under de senaste 5 mötena har de inte vunnit över oss". Haha, kaxigt värre av Mr. Perez. Tack för den extra motivationen säger jag bara, det kan stå honom dyrt. Madridistas i ett nötskal, kaxiga till graven trots att de genomgått ett blankt år av 0 titlar.
Barcelona Myrran
2013-06-11 10:23
Rambla

Tror att Ondoa blev inte uppflyttad då Barca B har värvat in spaniens u20 (eller ex sen han blev petad i Villarreal för att inte skrev på en förlängning pga. Barcas intresse) Ortola (eller liknande namn). Bättre han får speltid i Juvelin A än sitta på bänken bakom Ortola.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-11 10:18
Denis Irwin (ex-Man United): "Cesc is at the top position of United's transfer list. They're going to move heaven and earth to get him" [sw]
Barcelona Rambla~
2013-06-11 09:59
@Deulofeu:

Hm, är det inte lite märkligt att inte målvakten Ondoa blev uppflyttad till Barca B? Visserligen är han bara 95:a men det är ju även Samper och Sandro.
Barcelona Rambla~
2013-06-11 09:56
Smogen

Ryktet om Cesc är bara skrattretande. Klubben säger att han inte är till salu så länge han själv inte vill lämna. Cesc själv är mest förbannad för att ryktet har uppstått och säger klart och tydligt att han inte har några som helst planer på att lämna.

Värre är det nog med Thiago. Alla vet att han har en far som har väldigt bestämda åsikter och eventuellt kan ställa till det.
Barcelona Smogen
2013-06-11 09:27
Eftersom klubben tyvärr inte verkar vara särskilt intresserade av att satsa på egna backtalanger känns ju ryktet om Inigo Martinez som väldigt intressant. En framtida världsback kanske? Känns ju vettigare än att lägga enorma summor på en något för gammal T.Silva. Annars känns ju det ihärdiga ryktet om Cesc till United rätt märkligt. Lämnar han någonsin Barca lär det ju knappast bli till en av Arsenals rivaler. Och Thiago, skärp dig nu, att fundera på att lämna pga. för lite speltid när man ändå spelar så mycket som du gör på världens bästa mittfält är bara löjligt.
Barcelona Deulofeu
2013-06-11 09:21
Nästa år ska Eusebio bygga nytt lag han kommer ha till sitt förfogande vår framtid i sina händer

Grimaldo född 95 max ett år till i B-laget sedan är det dags för primeran
Bagnack född 95 elegant en stor talang enligt mig
Samper född 95 en av anledningarna till att klubben inte gråter ifall Thiago säljs...
Sandro Ramirez bästa avslutaren på länge född 95 lite lik Pedro dubbelfotad striker kommer gå långt kan även spela på kanterna.
Dongou den svarta pantern helt ordinarie nästa säsong då smäller det...får nog lukta på a-laget nästa år.

Av dessa tror jag att minst 4 kommer tillhöra vårt a-lag så enligt mig är det bara att bygga laget kring dessa och försöka hålla sig kvar då har han skött sitt jobb lycka till Eusebio.

Annons: