/spanien/barcelona/forum/6981.aspx/spanien/barcelona/forum/6981.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2013-06-11 19:09
Massimo Abidal hade knappt spelat fotboll i två säsonger, det går inte att jämföra med Puyols situation. Småskadad och allvarligt sjuk är olika saker. Dessutom så ska man inte sätta Puyol och Abidal i samma mening. Det Abidal har gjort och har gått igenom är stort, men det är ingenting i jämfört med Puyol. Han har varit i klubben i över 15 år, och han är kanske den största lagkaptenen och bästa mittbacken i Barcelonas historia. Puyols situation är ett stort undantag, jag är inte så sentimental och är inte förtjust i "snyfthistorier", men Puyol är en symbol och hjärtat i Barcelona. Puyol får gärna springa in i planen med en käpp när han är gammal
Barcelona Massimo
2013-06-11 18:58
Hetfield

Syftade på att det sägs att ledningen inte ville ta några risker pga Abidals fysik/hälsa ålder vilket jag inte tycker är rättvist. Medan Puyol som är äldre och går sönder lite då och då får förlängt kontrakt så blir Abidal utkastad när han precis har fått möjligheten att spela igen.
Barcelona Hetfield
2013-06-11 18:50
"Kan fortfarande inte släppa att dom kastar ut Abidal från klubben som ingenting medans Puyols kontrakt förlängs helatiden..."

Vad har Puyols kontrakt att göra med Abidal?
Barcelona Massimo
2013-06-11 18:44
Gabrel

Det är så mycket rykten och snack som har gått runt, men jag håller med dig om att Pep och Abidal hade förmodligen varit kvar än idag om det inte vore för våran nu varande ledning. Känslan jag fick när Pep lämnade var ju mer att han inte riktigt trivs med dom i ledningen än att han var trött på fotbollen. Tror man kommer få se en annorlunda Pep i Bayern om man syftar på arbetsmiljön.
Kan fortfarande inte släppa att dom kastar ut Abidal från klubben som ingenting medans Puyols kontrakt förlängs helatiden...
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-06-11 18:20
Freixa har gått ut och sagt att man kommer hålla en omröstning i 2014 om man ska bygga en ny arena eller renovera Camp Nou. Tanken är att medlemmarna ska få rösta någon gång under årets tre första månader för att sedan gå vidare med planeringarna. Freixa berättade även om de ändringarna i klubbens författning som styrelsen tänker föreslå och presentera i nästa medlemsförsamling. Några av dessa kommer vara att man måste ha varit socio i minst tio år för att kunna ställa upp som presidentkandidat och fem år för vicepresidenterna. Däremot kommer det inte vara som i Real Madrid där man måste garantera en viss procent av klubbens budget för att kunna ställa upp i valet, utan kommer först börja gälla när man har blivit vald. Just nu har jag svårt att föreställa mig dels hur vi kommer ha råd med att bygga en helt ny arena och dels hur det kommer se ut att inte se laget lira på Camp Nou. Jag hoppas personligen på en renovering av l'Estadi.
Barcelona Smogen
2013-06-11 17:42
Gabriel (Barcelona) Well spoken!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B-Guden
2013-06-11 17:36
Skillnaden mellan Rosell och Laporta är, Laporta vet att han inte är nån fotbollsgud, rosell tror han är det.
Laporta omringade sig med fotbollskunniga vilket gav bra resultat.
Rosell omringar sig med "kompisar" Sparkar Cruyff som om han vore smuts. (hederstiteln)
Låter blag tränaren va kvar, låter Zubi var sportchef osv.
Hur ser det ut med dagen kontrakt i ledarstaben ? Med Montya Batra osv ?
Villa och Valdes lämnar förmodligen gratis nästa år.

Nej laporta var inte bättre men han hade bättre folk med sig iaf.

Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-11 17:21
Golden Barca Vet inte om det stämmer men har också läst att Tito erbjöd sig att sluta men ledningen valde att fortsätta tro på honom. Vi får hoppas det beslutet visar sig klokt
Barcelona Gabriel
2013-06-11 17:17
SoN_Un * Sandro ville sparka Rijkaard och ersätta han med Scolari. Laporta lyssnade på Cruyff och gav Rijkaard fortsatt förtroende vilket skulle resultera i 2 raka liga guld och ett Champions League guld. Laportas beslut. * Sandro ville köpa Luis Fabiano, Laporta valde att istället köpa Samuel Eto'o. Utan Laporta hade vi gått miste till en av de (den bästa enligt mig) anfallarna i klubbens historia. Laportas beslut. *Laporta banade Boixos Nois från Camp Nou och fick stå ut med dödshot mot både han och hans familj, allt för att klubben inte ska förknippas med en kriminell grupp av människor. Laportas beslut. *Laporta fixade Unicef på tröjan, något man som culé var stolt över. Laportas beslut. Sandro fixar in Qatar Airways som tröjsponsor, ett land som har diktatur. Smidigt med tanke på vilken historia av förtryck som Katalonien fått gå igenom med Franco, ändå väljer man att sponsra ett land som strider emot mänskliga rättigheter och jämställdhet. Rosells beslut. *Laporta fixade in Pep till klubben när många ville ta in Mourinho. Rosell och hans mannar gör allt de kan för att undervärdera Peps prestationer med pinsamma uttalanden. Inte konstigt att han försvann, man kan inte jobba med vissa. *Rosell vill skrota Camp Nou och bygga nytt. Resten är enbart spekulationer men jag väljer ändå att tro på dem, att Pep aldrig hade försvunnit från klubben med Laporta dom presi, inte heller Abidal. Att klubben aldrig hade tagit in någon tröjsponsor mer Laporta, jag köper inte att vi varit så ekonomiskt utsatta som Rosell påstår. Det finns mer saker. Rosell lever och kommer alltid att leva på att han var en stor bidragande faktor till att Ronaldinho köptes. Bortsett från det, vad har han gjort? Inget förutom att ta beslut som går rakt emot Barcelonismo. Han tar beslut som går utanför slogan 'mes que un club'. Under Sandros styre är vi 'solo un club' och inget mer.
Barcelona Golden Barca
2013-06-11 17:15
Det kommer ut uppgifter i Spansk press just nu om Tito Vilanova. Enligt flera källor lämnade han in sin avskedsansökan 2 gånger i januari 2012. Någon som har mer på detta.?
Barcelona Deulofeu
2013-06-11 16:50
Finns det ingen spelare vi kan gå in och råna av United? Blir galen om de sonr Thiago!
Barcelona Deulofeu
2013-06-11 16:47
Min lösning till mittbacksfrågan är enkel sälj Song för 100 miljoner

Flytta upp Mascherano som backup.

Spela med Puyul----Pique

Som backup Inigo---------Bartra

På det sättet har vi två oerhört samspelta block och blir någon spelare skadad eller avstängd finns Mascherano.

Jag kommer inte sakna Song i alla fall.
Barcelona Deulofeu
2013-06-11 16:43
: bessio läs nedan...
Barcelona bessio
2013-06-11 16:36
Någon som har koll ang messis status ikväll? Spelar han eller spelar han inte??
SoN_Un
2013-06-11 16:20
Rivaldo_gudarnas gud

ba så att du vet så var sandro en stor det utav laportas styrelse och var med o gjort oss från ett skämt som du kallar det. till en av europas största. sandro avgick när d gick bra för oss inte under krisen, så han var med o byggde upp d nya barca o han var och är en stoooor del utav succen. sen vet jag inte om du blev barca fan år 2006. då är det helt annan 5a=).
Barcelona Dinho the artist
2013-06-11 16:19
Sen när blev en porrstjärna en prostituerad? Vet alla här något om porrskådisar som jag inte vet?
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-06-11 15:52
Bad boy Laporta och hans horor alla dagar i veckan före den fjolliga smilfinken Rosell. Laporta va presidenten som tog oss från att vara ett av europas största skämt till att vara störst vackrast och bäst genom tiderna. Det skall aldrig glömas eller förminskas!
Barcelona Rambla~
2013-06-11 15:14
Inget europaspel för Malaga, CAS har tagit beslut. Det lär väl bli samma sak för Rayo antar jag. Då får Sevilla ta sista EL-platsen.
Barcelona Deulofeu
2013-06-11 14:25
Jobbig turnering med Spanien u-21 där Thiago visar i match efter match att han är minst sagt redo.

Han kostar 180 miljoner och United tex är redo att köpa honom och det kan bli klart om bara några dagar.Tycker ändå det är lite konstigt han har hittils visat stort tålamod trots att han fått lite speltid.

Förra året spelade han massor och gjorde det bra i år har han varit skadad och gjort det lite sämre.

Han borde vara vår mittfältare nummer fyra utan snack och Fabregas vår mittfältare nummer fem.Som falsk nia är dock Fabregas nummer ett.

Både hoppas och tycker att vi ska starta utan Busquets i kanske 5-8 "lätta" hemmamatcher där Thiago eller Fabregas kan få spela i den djupa rollen för att få speltid vi måste ju på något sätt se till att de alla får spela tillräckligt mycket.

Xavi ska vila mer nästa år och gärna bytas ut runt 60 minuten i ganska många matcher även fast de inte är "avgjorda" de måste ju lyckas att få alla att känna att de bidrar och är viktiga även i stormatcher.

Thiago har haft två skador i år så det är klart han får spela mindre.

Jag önskar verklgen inget hellre än att de stannar båda två för säsongen är lång och de behövs.Thiago är vår framtid och hans spelartyp går inte att värva.

Men försvinner någon av dem hoppas jag personligen på Fabregas vilket jag inte tror men måste jag välja har jag hellre kvar Thiago.

Väljer Thiago att lämna för att bli playmaker i United kan man inte klandra honom men jag hoppas givetvis på att så inte blir fallet.

Om Thiago försvinner får vi 180 milojoner och kan då garanterat köpa en världback utan att bli så försvagade.Då Thiago inte tillhör vår startelva i dagsläget men det gör ont att tänka så...

Försvinner Thiago kommer Thiago...eller nåt jag vill hellre ha kvar Thiago och värva hans kompis Inigo det duger för mig.

SoN_Un
2013-06-11 14:24
tycker att laporta börjar bli löjlig. så fort något händer så är det sandros fel. pep = sandros fel, abidal = sandros fel haha o nu valdes= sandros fel. vinner inte leo skytteligan nästa år så är det oxå sandros fel haha. han tycker att sandro förstör mes wue un club. men vad gjorde laporta själv med sina strippor. o försöka ställa upp i nästa val genom reklam o hjälp utav en porrstjärna? löjlig är han. många kanske hatar sandro. men jag säger såhär jag har varit cule sen 97. o blaugrana har aldrig varit så starka o stabila som dom är idag...o barca har inte varit lika bra idag utan sandro.. minns ni hur mkt han hjälpte laporta från början? till att bli president. vems kontakter gjorde att vi värvade spelare enkelt från början? vem värvade ronnie? medans laporta ville ha becks...försöker komma undan med allt genom att leka mer cule än någon annan. isånna fall så borde han flyga med laget varje match när han var presi. inte leka fin o åka privat på klubbens bekostnad...så snälla tänk innan ni försvarar människor. är ni emot reklam på tröjor? förnya med 33 åring back när man redan har en 34 åring. o vill fräsha laget. någon presi som äntligen sa nej till peps magkänsla (ibra, chygry, hleb, villa, etoo,)...istället ska folk här leka katalaner. jag har hellre en presi som gör mitt kära barca mer slagkraftig än någonsin o även om man misslyckas så har man råd att satsa igen. än presi som lever dyrt på klubben. o som tar micken på morgonen o skriker visca barca bakom märket ska ett varmt hjärta slå för barca o man ska bete sig på o utanför plan. visca barca y visca katalonia. o sen mot natten hinka o sätta på strippor. glöm ej sandro är cule precis som oss. visca barca!
Barcelona Deulofeu
2013-06-11 14:15
Messis vara eller inte idag spekuleras det vilt om.

Satt uppe och kollade hans förra matche där han startade riktigt bra och visade lite dribblingar och sitt fulla rörelsemönster men sedan försvann han ur matchen totalt visst han hade en som markerade honom konstant men jag tror han kände något.

Han sade själv efter matchen att han saknade matchrytm och var lite försiktig.

Han kommer förmodligen spela en halvlek iväll inte minst för att Argentina ska få en del pengar ryktas det om hur sjukt det än låter det är ju dels vm kval och vi pratar om att inte bränna ut världens bästa...

Jag hoppas bara han spelar om han behövs vinner Argentina ikväll är väl biljetten till vm klar.Vore skönt för honom att gå på semester efter en sådan insats.
2013-06-11 14:13
Diar Shekha/

Fortfarande bör man tänka två gånger om innan man slänger ut sig att Laporta har köpt horor när det bara är bullshit.
Barcelona Diar Shekha
2013-06-11 14:09
El Flaco Det är självklart inte samma sak, men när det går så mycket rykten och när X antal miljoner saknas i klubbkassan så börjar man bli lite fundersam.
Barcelona FCB_Messi
2013-06-11 14:08
Någon som vet om Messi ska spela idag eller inte ?
Barcelona Diar Shekha
2013-06-11 14:06
Barcelonito Well. Laporta var inte perfekt (ingen är det) men han visste vad han gjorde till skillnad från Ro$ell. Han gjorde oss till historiens bästa lag (i mina ögon), med små medel tog han oss till toppen. Tack vare han och Cruyff fick vi Guardiola och X antal världsstjärnor från La Masia. Det vackraste av allt var endå när vi fick Unicef på tröjorna, man var så stolt över det! Det här är för mig "Mes Que Un Club". Ro$ell vet inte ett shit om det. Jag kanske uttryckte mig fel, han ska givetvis inte dejta porrstjärnor eller annat med klubbens pengar. Men som PRESIDENT är han verkligen The Special one. Hans privatliv är en annan femma, men privatlivet är iallafall inte lika pinsamt som Ro$ells affärer och hans brist på lojalitet gentemot våra legender.
2013-06-11 14:04
Så bara för att det finns bilder där han umgås med kvinnor i en nattklubb så drar folk slutsatsen att de är prostituerade?

Relationen med porrstjärnan kände jag till, men en porrskådis och prostituerad är inte direkt samma sak, även om den videon som porrstjäran gjorde var oerhört smaklöst.
Barcelona Deulofeu
2013-06-11 14:02
Vet inte om ni märkt det med när man är ute och handlar en del på krogen läs spritbord får man ibland eller rätt ofta med en del "saker" man varken bett om eller betalat för... De kanske glömt sina plånböcker hemma då får man väl ställa upp eller?

Barcelona Diar Shekha
2013-06-11 13:58
El Flaco Det har varit ett jävla tjat om det tidigare när han tex spenderade klubbens pengar på sitt privata liv. Det finns bilder på Google när han är med heta tjejer, med cigarrer osv. Sen om det är officiellt har jag ingen aning om, jag tycker om Laporta oavsett i vilket fall:P
Barcelona Deulofeu
2013-06-11 13:54
Valdes kommer att starta ikväll det ryktas även att Del Bosque tycker Casillas är lite ringrostig inte så konstigt va?

Suttit i frysskåpet halva säsongen.Gå in och rösta på Valdes på marcas sida ; )
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-06-11 13:50
Ja det kunde han lika gärna bli. Sen vad en dum fotbollsspelare gör är en sak, vad en president gör är en annan. Tror inte kvinnoförtryck går under Barcas slogan "mes que un club". Angående Ribery så förstår jag inte ens hur det kan vara relevant i det här fallet. Nu är det så att Laporta inte har köpt prostituerade men om man ändå ska dra en parallell så måste man också tänka på att Ribery som köper en 17-årig prostituerad, inte borde gråta efter en ölduschad av en lagkamrat. Ren jävla hyckleri och idioti. Hur som helst, el Flaco är korrekt. Folk borde inte slänga ur sig vad som helst.
Annons: