/spanien/barcelona/forum/6980.aspx/spanien/barcelona/forum/6980.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-06-11 02:57
När vi är väl igång så vill jag också att vi ska köpa dessa - Lewandowski, Gündogan, Rooney, Tevez, Thiago Silva, David Luiz, Vertonghen och Hummels. Men först måste vi göra oss av med Xavi, Iniesta, Busquets, Alves och Messi.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Pep #4
2013-06-11 01:42
Mycket bra av ledningen att satsa lite mer på utlåningar när det gäller talangfulla spelare i B-laget som på sikt kan ta en plats i A-truppen och kanske slå sig in i startelvan någon gång. Deulofeu, Rafinha och Roberto kan alla tre bli riktigt bra om de får speltid och den tiden finns inte i A-laget.

Hoppas även att Bartra lånas ut. Han kommer inte få den ärliga chansen i A-laget och ruttna precis som Muniesa,Fontas gjort.
Fais
2013-06-11 00:07
La liga es blaugrana!

Engelska klubbarna gör sin grej för att spanska fotbollsförbundet är ett gäng senila gubbar som inte har någon vett i bakom pannbenet. Varför gör de inte som Engelska klubbar så att La-Liga kan känna pengar på sina unga spelare.

De lever kvar i 1800-talet. Är det någon du ska vara arg på så är det Spanska fotbollsförbundet. Ta det här med att man måste spela 2 matcher i Cupa-del reyl. Det sliter ju på spelarna. ...

Barcelona Barca älskare124
2013-06-10 23:33
Hörde att Zlatan hade rakat sig på sidan kan någon länka? Bild
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-06-10 23:30
Drömscenariot är att Inter visar intresse för Song igen - de ville betala 17 miljoner. Man säljer honom, köper Silva för 40-45 och så har man shoppat färdigt för i sommar. D.vs inte ens slösat budgeten; nästa sommar Ter Stegen.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-10 23:20
Lewandowski kan vi nog dessvärre glömma. Tyvärr, kanske ska tilläggas. Tror det hade kunnat bli en kanonvärvning, en annan spelartyp som faktiskt hade passar in och gett oss en dimension till
Barcelona FCB_Messi
2013-06-10 23:10
In- thiago silva , lewandowski, tevez Ut- cesc , song, Pedro Där är min dröm iallafall .
Barcelona Arsenal
2013-06-10 22:51
Tänk er :

Valdes
Alves- Silva-Pique- Alba
Ini-Busq-Cesc/Xavi
Messi-Lewandovski-Neymar

Mamma miaaaaa

Tycker att det är dags o börja få in Cesc in i Xavi rollen, han börjar komma till åren nu. Men tänk er Silva där bak och Messi där fram med framförallt Lewan, en spelartyp som dagens Barca behöver.

Ryser !
2013-06-10 22:50
Real verkar utnyttja köpoptionen man skaffade sig på Casimero. Jag önskar Barca var lite mer förståndiga och gjorde detsamma emellanåt. Det känns tyvärr helt onödigt att ens skriva en sådan klausul när man totalt ignorerar Luis Albertos jättesuccé i Barca B.
2013-06-10 22:33
Barcadinho Håller med angående Fabregas och egentligen vill jag kanske ha kvar mascherano också. Men ska man fortsätta med att spela honom enbart som mittback vet i tusan. Då låter jag nog hellre en renodlad mittbacksjättetalang som typ Mangala stå för den bredden.
Barcelona Barcadinho.
2013-06-10 22:18
På tal om Masch till Napoli och Cesc till united från de senaste rykten - vi bör komma ihåg att truppen behöver bredd. Det går knappt och bli av med dem utan att ersätta med någon annan och då ser jag inte vitsen varken ekonomiskt eller sportsligt. Kommer kosta ungefär samma att ersätta dem.
Och sportsligt - Masch har varit i klubben flera år och har inskolat in sig mer o mer till en mittback. Han har sina brister som back men det har nästan alla spelare. Han tål också bänken, det har han visat.
Cesc - gör inhopp och plockar poäng. Jag vet att en del av er inte tycker att poäng spelar någon roll. Ju, det gr det, särskilt i ett lag som Barca som har jäkla många fin lirare med väldigt få som kan göra sista jobbet (dvs göra mål).
Han får absolut fortsätta få sina chanser - jag har inte gett upp med honom.

Alltså - varken Masch eller Cesc är överflödiga, långt ifrån det. De är väldigt nyttiga.
Den enda som är överflödig och inte värt o ha kvar är Villa - klubben bör jobba hårt med det för att försöka få typ 15 milj och hitta en bra lösning för honom. Jag var så säker på att han skulle lämna till Tottenham, men någonting gick snett.
Song - kanske, men bara om klubben värvar en ny mittback och använder Masch som backup till Busqi.
vifa
2013-06-10 22:10
Någon som har varit i Barcelona? Är Det en bra stad, vad bör man se mm, SKRIV!!!
Barcelona Barcelonistas
2013-06-10 21:46
Värvar vi T.Silva så vet jag fan inte vad jag gör herregud va bra det hade blivit då. Vi får in världens bästa MB som utan problem hade kunnat styra backlinjen och fått Pique på rätt bana igen.
2013-06-10 21:34
Barcelona have sounded out Real Madrid on centre back Raphael Varane (20), but the French defender doesn't want to leave. [tv3 via md] Tycker det är rätt att nosa lite, precis som de gör på Thiago, men i inget av fallen kommer en transfer att bli verklighet. Bättre att satsa på Mangala!
Barcelona petersays
2013-06-10 19:07
"Enligt Goal kan det räcka med ett bud mellan 70 och 87 miljoner kronor för att värva Tevez – som har ett år kvar på kontraktet – rakt av." Nog för att Tevez vill ha hög lön, men om summan ligger nära sanningen och Tello går på lån eller Villa försvinner så säger jag bara - köp KÖP KÖÖÖÖÖP! Ett anfall där vi kan varva mellan Neymar, Messi, Tevez, Pedro och Sanchez smakar ju gott. Märk väl att Tevez fyllde 29 i år. Alltså långt från en åldring - faktiskt lika gammal som Villa var när vi värvade honom.
2013-06-10 19:05
Diar Shekha;

Pengarna Barca la på Neymar påverkar inte årets transferfönster det har det pratats om ett tag nu. Silva håller minst 5 år på ALLRA högsta nivån; sen säkert nått år till snäppet under.
Barcelona Diar Shekha
2013-06-10 18:50
@barcastuff: Apart from video analysts Torrent and Planchart (both to Bayern) and physio Emili Ricart, all staff members will get contract renewal. [ser] Kan det verkligen vara så att dessa tre har avgått själva med tanke på hela staben får förlängt?.. Det är bra att ledningen kan göra lite vettiga saker för en gångskull. Att Gerard Delefeou(stavning?) fick med förlängt var också jäkligt viktigt. Nu borde de se till och sälja de som inte platsar och sen hämta in en mittback(ar).
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-06-10 18:47
Asså helt seriöst, Hur dålig ledning har inte vi?

Nu kommer vi kanske gå all in på T.Silva eller så väntar vi tills sista sekund med och köpa in en mittback.

Medan vi väntar eller går all in på T.Silva så kommer flera intressanta namn som Mangala, Marquinhos och Hummels och osv bestämma sig, Antingen flytta eller stanna.

Booom! Så står vi i skiten, I slutet av Augusti! Då kommer Ledningen fundera hmm, Vem ska vi nu värva? Jeremy Mathieu blir säkert bra! Bra,Billigt och kan spela på flera positioner!!

En vänsterback som har fått agera mittback under några månader, Som om inte vår backlinje är osäkert nog så tar man in ett osäkert kort som ska vara vårt första val!

Skjuuut mig! Bort med Zub, Ta in någon skicklig sportchef och Zub kan bli Camp Nous städare eller något!

Så trött på det här, Det krävs en förändring!

Barcelona zigazaga
2013-06-10 18:45
Jag märker att en del fotbollspelare brukar byta frisyrer innan en ny säsong börjar. Messi gjorde en liten blyg ändring, inget märkvärdigt. Zlatan gjorde nån galen frilla som bara han kan. Cristiano Ronaldo...jag stoppar där, ni får avgöra själva, men jag säger bara: Kan man se mer GAY ut än såhär?!
2013-06-10 18:41
Undra hur seriösa Napoli är i sitt försök att köpa Mascherano? Jag älskar killen men för 20m tycker jag vi borde sälja. Vi använder honom fel och för de pengarna kan vi nästan ro i hann Mangala/Inigo Martinez, som är bättre lämpade för mittbackspositionen och spelare för framtiden. Masken är 29 år. Ska man sälja kanske det vore ett bra tillfälle nu Vad tycker ni?
Barcelona Diar Shekha
2013-06-10 18:27
Jag älskar Thiago Silva och skulle gärna vilja honom till Barca men ska man vara realistisk så känns ju den värvningen tyvär lite långsökt. Neymar kostade mycket och Thiago Silva kommer med kosta mycket, har klubben verkligen råd och spendera ungefär en miljard på två spelare på en sommar? Sen är ju Silva en kortsiktig lösning och det är bättre om man hellre lägger 20-30 miljoner euro på en som Mangala.
2013-06-10 17:37
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Silva är en gentleman och dessutom kapten för PSG. Så han kommer aldrig gå ut och säga att han vill lämna, och hans agent går inte att lita på. Förra året var det samma visa; SKRIVER t.om på nytt kontrakt för att sedan lämna någon dag senare. Som sagt, om Barca budar något runt 40 eller kanske någon deal som inkluderar Pedro HOPPAS jag att de accepterar.
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-10 17:36
Thiago Silva's agent Paulo Tonietto confirms to TuttoMercato that his client would be willing to lower his salary if Barcelona signs him.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-06-10 17:30
Ledsen att göra er besvikna, men Ancelotti är inte källan i artikeln, utan hans agent.

Och översättningsmässigt, såsom jag förstår det, säger agenten att det Thiago Silva kan tänka sig att gå ner i lön för att spela för Barcelona, men att han inte kommer lämna Frankrike, oavsett om Ancelotti stannar eller inte.

hela artikeln i länktips.

Taher: Du kanske kan översätta?
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-06-10 17:24
Blir så jävla förbannad att de engelska klubbarna inte kan utveckla egna talanger så de bestämmer sig för att sno våra största talanger, våra talanger är även inte de lojalaste som finns de är riktiga svin som byter barca mot Arsenal, Liverpool etc.
Barcelona SupremeMan
2013-06-10 17:24
OMG, han är ju helt sjuk ! ifall han drar till Real Madrid så krävs det någon riktigt grym back för oss så att vi kan stoppa både Ronaldo och Bale !
2013-06-10 17:14
Thiago #Silva has accepted to lower his salary by 30% to play for #FCBarcelona 'if' #PSG agrees with them. [Globo Esporte]

VAD HAR JAG SAGT GRABBAR?! =D
Neymar + Alves håller på hela tiden och nu kommer detta; Han är klar efter Confed.Cup! =D
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-10 16:53
Thiago #Silva has accepted to lower his salary by 30% to play for #FCBarcelona 'if' #PSG agrees with them. [Globo Esporte] Ancelotti: "If it is true that T.Silva would be willing to lower the salary to play in Barcelona? Yes, that possibility exists."
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-10 16:52
FELPOST
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-06-10 16:39
Barcelona are monitoring the situation of Dortmund forward Robert Lewandowski (24) after his current club vetoed his move to Bayern. [sport] Hoppas kan man ju alltid iallafall!
Annons: