/spanien/barcelona/forum/6977.aspx/spanien/barcelona/forum/6977.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2013-06-12 14:06
Jag undrar hur logiken fungerar hos styrelsen. Man har redan en Tello som har en löjligt låg utköpsklausul, vill man riskera att bli av med honom vid ett köp av Lewandowski?

Sen är det lustigt hur de säger att en viss mittback är alldeles för dyr, sen vill de gå och betala för en anfallare som varken behövs eller passar in i spelet.
Barcelona Pep #4
2013-06-12 14:06
Grande Pep Guardiola

Jag håller med dig i det du säger att vi borde värva en spelare som kan förändra matchbilden typ en stor centertank eller något liknande.

Det jag är rädd för är att detta påverkar många spelares speltid. Cesc inte startar på mittfältet är första inhoppare ifall Messi skadas. Thiago som även också är mittfältare skulle få mindre speltid ifall Cesc bara konkurrerade med mittfältarna och inte som falsk nia längst fram.

Kan sitta å brida å vända på det men det jag vill komma fram till är att vi måste göra oss av med spelare ifall vi ska ta in en sådan spelartyp. Då syftar jag på Alexis, Pedro, Cesc eller Thiago. Det får bli någon av dem och ifall jag får bestämma väljer jag faktiskt Alexis då jag ser Cesc som en framtidsman tillsammans med Thiago samt att Pedro är en egen produkt.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-06-12 13:57
Visst kittlar tanken med Robert Lewandowski i Barça men för mig finns det inte överhuvudtaget att man går efter honom (eller någon annan offensiv spelare) innan man går efter en mittback och detta tror och hoppas jag verkligen att vår ledning också tycker.

Får vi inte in en bra mittback så kan vi glömma Champions League nästa säsong, det vågar jag nästan lova. Så som Bayern blottade sprickorna i vår backlinje i semifinalmötena så blev det smärtfullt tydligt att det krävs en mittback av världsklass får att vi ska bli contenders igen.
Barcelona Grande Pep Guardiola
2013-06-12 13:56
Det är en del snack om att vi är i behov utav en anfallare i media, och vi förknippas hela tiden med flera anfallare. Jag saknar faktiskt tiden med Samuel Eto'o, där vi hade en renodlad nia som enbart hade sitt fokus på mål. Att värva en spelare som hade samma roll som Eto'o hade kommer naturligtvis göra att Messi kommer få mindre spelutrymme och det kan leda till att Messi ev. blir grinig vilket man inte vill riskera.

Men samtidigt så minns jag väldigt Maxi Lopez och den typen av spelare som kan komma in och förändra matchbilden mot just lag som många här poängterar spelar defensivt och parkerar bussen när de spela mot oss. Ni minns säkert Champions League 04/05 när Maxi Lopez kom in mot Chelsea och förändrade hela matchbilden och i princip avgjorde matchen. Denna typ av spelare saknar jag i klubben och detta behöver inte nödvändigtvis vara en spelare som ska rakt in i startelvan (Lewandowski) utan kanske en spelare som är villig att nöta bänk och spela 20% liknande. Jag saknar just denna tyngt i anfallet när vi ibland spelar mot lag som defensivt agerande lag.

Ska det vara på tal om någon anfallare så hade jag lagt mitt fokus på en billigare variant som kan göra dessa förändringar vid låsningsmatcher. Komplettera detta med en ny mittback eller två så har vi DEFINITIVT ett lag som kan vinna allt nästa säsong, förutsatt att vi behåller samtliga av våra mittfältare och gör oss av med Villa tex.

Vad tror ni?
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-06-12 13:34
Rambla/

Stämmer, Julià har ett förflutet i Zaragoza. Vet inte vad för typ av relation han hade med Zubi för att få anställning i Barça men som sagt, det ryktas om att folk inom ledning inte har något stort förtroende för honom.

Och jag undrar vad detta kan få för konsekvenser mellan Zubi och Rosell om ryker nu när Valentin redan har blivit ersatt. Men jag har svårt att se att Zubi sparkas med tanke på att han var en personlig satsning från Sandruscos sida. Tror dessvärre på att Zubi inte lär försvinna så länge Rosell är president.

Sen håller jag absolut med dig om Txiki. Visst hade han sina tabbar men i överlag finns det ingen jämförelse mellan han och Zubi. Dessutom var Txiki en övertygad cruyffista vilket naturligtvis är ett plus.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-06-12 13:23
Buda 25M och låna ut Deulofeu till Dortmund och de kommer acceptera vårt bud, men är Lewandowski rätt anfallare för oss? Nja, han är redan nu världens bästa nummer 9 i mina ögon men att komma till oss kan också vara en nackdel med tanke på att alla lag spelar defensivt mot oss och detta kan resultera att han inte får så många bollar att måla.

Helt klart en drömvärvning men tror icke det kommer ske, ni vet ju, vår ledning. :(
Barcelona Rambla~
2013-06-12 13:13
el Flaco Låt oss hoppas det. Den där Narcís Juliàs är väl en Zaragoza-snubbe? Nog för att Txiki fick en del kritik för sina affärer men jag hade gjort vad som helst för att byta ut honom mot Zubi. Ska man ny behöva läsa rykten om en på dekis Torres med skyhög lön? När spelare som Lewandovski finns tillgänglig bara man anstränge sig lite. Zubi, vete ya!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-06-12 12:26
@Rambla~:

Läste att även Narcís Juliàs, den andre av Zubis närmaste medarbetare, kontrakt går ut denna sommar och att det fanns folk inom styrelsen som ifrågasatte hans och Valentins arbete. Undrar om detta kan leda till en spricka mellan Zubi och Rosell.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-12 12:23
Dortmund's Robert Lewandowski (24), valued at 30M, is Barcelona's main forward option. A loan of Deulofeu could be included. [intereconomia] Kanske blir det en andra forward ändå i sommar. Endel rykten som pekar på det alla fall!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B-Guden
2013-06-12 12:18
Ser hellre att vi värvar hummels silva eller nån liknande mittback för 500 miljoner än nån jävla skit lösning ala chyrgrinsky (stavning) för 150 miljoner

Vi behöver en back som kan spela minst 3-4 år världs nivå, låt det kosta vad kostar då
Barcelona MQUC
2013-06-12 11:53
Ursäkta att jag skriver och stavar som en tupp, nyvaken och trött.
Barcelona MQUC
2013-06-12 11:51
1.70-ligan

De är något att frukta men då får vi se till att göra fler mål än marängerna helt enkelt! På tal om det; hur går det med operation central? :) vem är mest aktuell? ge Pique en kollega i samma klass som han själv.

ev Vårt blaugrana till nästa säsong

Valdés / Ter Stegen

Dani - Hummels - Pique - Alba

Busquets

Xavi - Iniesta

Sanchez-Messi-Neymar

ojojoj...

Tänk vi även hade lagt vantarna på en klass "9a" med lite mer styrka och huvudspel, kanske en Lewabdowski med Messi och Neymar bredvid, jag tänkte förut när det snackades om Falcao, fast man visste att priset va för högt för oss men tänk er Messi-Falcao-Neymar, där snackar vi game over fotbollsvärlden.
2013-06-12 11:35
MQUC Det är skräckinjagande men desto mer rädd blir jag in pique utelämnas ensam i en kontring mot Madrid med Ronaldo och Bale på varsin kant..!
Barcelona MQUC
2013-06-12 11:30
Tänk er in i att stå som mittback, kanske lite orutinerad och få se vad dagspasset innehåller; stoppa Sanchez, Neymar och MESSI, fyfan haha....
Barcelona Rambla~
2013-06-12 11:08
Läste att Zubis högra hand Valentin blivit ubytt. Hoppas att det är en signal till Zubi att skärpa till sig.
Barcelona Deulofeu
2013-06-12 10:45
Då är Garay så gott som klar för Manchester då.Madrid där har vi en klubb som kan sälja spelare de har därmed tjänat 100 miljoner redan på sitt transferfönster pga att de får 50% av en vidareförsäljning.

Zubi försöker jobba på linande sätt fast tvärtom säljer vi Fabregas mister vi 50 % kanske dags att trycka upp en kvast i..... på honom? Gör om gör rätt...
Barcelona Deulofeu
2013-06-12 10:41
U-21 ikväll smäller det de två bästa lagen möts ett riktigt gigantmöte.

Holland mot Spanien ett Holland som imponerat stort med en flödande anfallsfotboll med ett härligt kantspel.

Mot ett Spanien som också spelat bra speciellt bakåt med Inigo och Bartra.Spanien har skapat mycket men har blivit räddade i båda matcherna av Morata.

Han har verkligen förtjänat att starta ikväll matchen startar kl 18.

Tello börjar väl snart ligga lite pyrt till för att få behålla sin plats till höger han har inte imponerat nämnvärt med sina ruscher.

En av Spaniens allra bästa spelare har varit Montoya riktigt kul att se.

Alla dessa fyra spelare har ju som ambition att följa med till Brasilien någon av dem lär göra det frågan är om personen ifråga fortfarande representerar oss då...
Barcelona Deulofeu
2013-06-12 10:36
Rambla~ Håller med det är helt sinnessjukt.

Inte bara att han "tar" speltid från våra egna spelare han flyttar också och vi tjänar inte en krona på det hela.

Han är klar för att spela i la liga ingen tvekan om det problemet är ju att ingen här har några pengar.Går han till Pool för 100 miljoner får vår ledning skämmas ännu en gång.

Frågan är vad som händer med Araujo som vi kommer ha som lån ett år till.Han var ju hyfsad under detta året men kan bättre blir väl samma sak ungefär...
Barcelona Diar Shekha
2013-06-12 10:36
1.70 ligan Anledningen till att många är skeptiska till Agger är att han har för mycket skador och har börjat tappa lite. Förlängde inte han kontraktet förra året? Han tatuerade in YNWA på knogarna och han är nog rätt lojal mot Liverpool.
Barcelona Rambla~
2013-06-12 10:23
Jag kan fortfarade inte släppa varför vi inte utnyttjade klausulen på Luis Alberto. Var inte summan typ €3,5m? Vi hade lätt kunnat dubbla den summan till tex Liverpool eller tom lånat ut honom 1-2 säsonger. Fan vilken korkad ledning när det kommer till att göra bra spelaraffärer. :(
Barcelona Deulofeu
2013-06-12 10:14
Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR] Han har liksom Neymar fått tröja nummer 10 lite coolt ändå...jag ska också be om den snart ska bara börja göra lite mål först i korpen...
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-06-12 10:07
Förresten ,inatt spelade Chile mot Bolivia och Alexis stod för ett mål. Snacka om vilken form han är i just nu. Hoppas detta fortsätter säsongen 2013/2014.
Barcelona Deulofeu
2013-06-12 10:06
Ang Agger snittar man 17 matcher per år sedan han kom till Liverpool är man inte intressant anser jag.Vi behöver ingen ny spelare som ska ha lön för att rehabträna vi har redan Adriano samt Puyul dessvärre.

Agger spelade visserligen 35 matcher i år och han är ingen dålig spelare men han kompletterar knappast Pique då han är väldigt lik honom förutom vänsterfotad och lite mer aggressiv.

Agger nej tack David Luis ja tack... Väntar bara på att Mourinho ska värva en ny mittback så vi kan agera.
2013-06-12 09:56
Förstår inte denna anti-inställning till just agger - är det för att han är dansk eller? Han är väl entav de bättre backar som ryktats hit efter Hummels o Thiago Silva har uteslutits. Skulle kunna bidraga med en del! Han är inte min favorit men för 10-15m måste det ändå anses som en bra värvning
Barcelona Deulofeu
2013-06-12 09:53
Noterade igår att Alexis spelade med tröja nummer 10 liksom Fabregas,Neymar och Messi finns det något annat lag i världen som har så många 10:or i laget?

Spanien,Argentina,Brasilien och Chile och så Thiago förstås i u-21

Barcelona Deulofeu
2013-06-12 09:33
250 miljoner för Inigo Martinez de får låna Deulofeu utan kostnad samt får Muniesa samt Fontas.

250 miljoner för Mangala vi skickar med Bojan

250 miljoner för Marquinhos vi skickar med Afellay

180 miljoner för Vertonghen vi skickar med Afellay

280 miljoner för Hummels vi skickar med Deulofeu som lån samt Afellay

360 miljoner för Thiago Silva ni hittar en perfekt ersättare i Abidal snyft

Lite färdiga paket Zubi bara att välja jag nöjer mig med vilken lösning helst...

Bubblare Sakho eller varför inte satsa på Chiellinin eller Bonucci?
Barcelona Deulofeu
2013-06-12 09:19
petersays Visst det är silly och vi har värvat Neymar så ännu kan man inte klaga men tonerna just nu är inte positiva direkt.

Tänk om vi värvar Torres,Matieu samt Agger snacka om att kasta bort pengar vi kommer behöva värva igen nästa år och vi kommer inte få igen en spänn för de tre gamlingarna som Torres inte längre presterar,Agger mr glas eller Matieu som är en skön typ men vart ska han spela vänsterback knappast eller mittback skulle inte tro det vi kan inte ha två statyer där bak.

Vakna nu ledningen hur förbannat svårt kan det vara?

Man borde ju få tummen ur och värva någon av de många mittbackarna som erbjuds.

Framförallt blir det intressant om de lyckas få några pengar för

Villa Måste man ju få minst 100 miljoner för
Fontas Tyskland eller skicka honom till Ajax eller Psv för att ligga bra till
Bojan Tyskland borde kunna betala 70 miljoner
Afellay Perfekt spelare för många lag 60 miljoner kanske
Jonathan 50 miljoner typ Everton perfect match

Får vi loss dessa pengar har vi en mittback för att inte tala om att vi slipper lönekostnaderna.Då kanske vi kan värva Ter Stegen och låna ut honom?

Jag är inte mycket för att köpa en striker för ärligt hur mycket kommer han få spela? Han kommer vara så ringrostig att man inte har någon nytta av honom.
Barcelona petersays
2013-06-12 09:06
Man kan tro att jag vaknat på fel sida i dag...
Barcelona petersays
2013-06-12 09:06
Hade det inte varit för att jag vill Messi allt väl så hade jag gärna sett att Argentina missar VM. Fy fan vad dom underpresterar. T.o.m. sämre än Brasilien under Dunga.
Barcelona petersays
2013-06-12 09:02
Mascherano - vilken jävla fjant det är alltså. Har blivit mer och mer klart att han inte har ett skit i laget att göra. Skeppa iväg honom till Italien. Han filmar i tid och otid (se matchen mot Colombia) och nu när han skämmer ut sig fullständigt genom att ge sig på sjukvårdare och sedan tjafsa med såväl spelare som poliser. Hoppas han får ett kännbart straff. Edit: Han verkar ju heller inte ha så ont plötsligt..
Annons: