/spanien/barcelona/forum/6971.aspx/spanien/barcelona/forum/6971.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-06-14 10:16
MabastB (Barcelona) Därför att Barca baserar sitt spel på kanterna och behöver kanspelare för att kunna bygga upp ett anfall och utmana. Den formationen som du föreslog kommer inte gynna barca för att Dani Alves måste vara så pass långt upp så att vår högerkant blir såpass sårbar att motståndarna kan använda den kanten för att ta sig igenom för att Dani är så långt upp och att vi inte har någon ytter som täcker upp hans plats i försvaret. Om det nu skulle vara så att vi skulle köra denna formationen skulle våra anfallare även bli för stela och få mindre ytor detta skulle som sagt leda till att våra ytterbackar tar stegen upp för att skapa ytor och om dom även skulle jobba hem skulle dom vara utslitna på en halvlek.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2013-06-14 08:29
MabastB En sådan formation skulle funka om uppställningen bara är på pappret.

Alves ska trycka upp så hårt att Messi bara behöver vara på kanten när han känner för det och vill skära in annars ligger han och fiskar utanför boxen.

Skapligt mittfält med Busquets,Xavi,Iniesta och Messi.
Barcelona Deulofeu
2013-06-14 08:25
Vi behöver ingen ny 9:a vi har världens bästa 10 i Messi som sköter två roller perfekt.

Han ska avlastas med två fräscha yttrar som springer och pressar som två illrar de ska dessutom leverara runt 15 mål var.

Neymar kommer inte ha några problem att komma upp i 15 baljor Sanchez är rejält på gång och Pedro får ta sig i kragen.

Dessutom måste våra mittfältare göra lite mer mål men det är enkelt löst om Thiago får mer speltid han har både bra skott och är stark på huvudet.
Barcelona MabastB
2013-06-14 02:24
La liga es blaugrana!/

Va menar du med rena FIFA formationen? Då kan man lika gärna säga att 433 också är rena FIFA formationen? Sen ser jag inte varför den inte ska gynna Barcas spel, det är nästan identiskt med vå nuvarande formation med undantag att messi spelar mer som än offensiv mittfältare/CF med Lewy som striker och neymar på sin kant som även kan bryta in i banan. Så säg mig, varför ska det inte gynna Barca?
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-06-14 01:36
MabastB (Barcelona) Jag säger att du inte kan något om formationer, du valde ju rena FIFA formationen som aldrig skulle kunna gynna barcas spel...
Barcelona Pep #4
2013-06-14 01:00
Och för er som tycker att Xavi ska starta. Hans tid är över och Thiago ska ta över den tillsammans med Iniesta bredvid sig.

Busquets har utvecklats till mer än en balanspelare. Han är så mycket bättre med boll och kan föra spelet långt ner i banan. Jag tror han kan ta över den riktiga 4:a rollen och komplettera Thiago och Iniesta perfekt. Blir ett rakare spel med dem på banan. Xavi segar bara ner spelet nuförtiden.
Barcelona Pep #4
2013-06-14 00:45
Köps Lewandowski in så betyder det att Tito tydligt vill införa det klassiska 4-3-3 med en riktig 9:a som Etoo/Kluivert/Romario osv....

Då kommer Messi och Neymar spela på kanterna. I mina ögon är det exakt vad jag vill att Tito ska införa då vårt spel har låst sig. Men det betyder att några personliga favoriter kommer lämna. Villa känns klar att lämna men Cesc som jag alltid trott på och Thiago som är en personlig favorit jag följt och Alexis som börjat komma igång sitter inte säkert.
Barcelona MabastB
2013-06-14 00:20
-----Ter stegen-------- -alves-pique-silva-alba-- -------Busi------------ ---Xavi----Iniesta------ ------messi---------- ----lewy----neymar--- (Dröm XI) Grabbar va säger ni om en mer 4-1-2-1-2 liknande formation? Ser jävligt vasst ut om ni frågar mig!
vifa
2013-06-14 00:09
Men ärligt? Skulle en av världens bästa strikers (Lewandowski) vilja spela för Barcelona och att han accepterar att spela centralt när Messi är skadad/ sliten och resten av tiden spela som en yttrer. Varför skulle man inte värva? Och ja, han klarar att spela ytter
Barcelona Gilgamesh
2013-06-13 23:55
en avstickare...vafan är det som händer på den officiella hemsidan med alla träiga bildrubriker "Making a splash: the wettest Barça pictures of the year"...asså snart får det räcka med den här fruktansvärt sinnessjuka framtoningen av klubben.
Barcelona Golden Barca
2013-06-13 23:50
Alla längtar vi nu inledningsvis till Confederations Cup, Alla tror jag i alla fall vi se Neymar Jr och hur har klarar sig i turneringen. Naturligtvis vill många av oss se våra FC Barcelona hjältar i FC Barcelona i det Spanska landslaget.

Neymar har i kväll gett en lång skön pressträff med den församlade världspressen på plats. Det är tydligt och uppenbart att medieträningen redan fungerar mycket bra på Neymar Jr. Jag måste medge att har så här långt passar extremt väl in i vår klubb. Mycket nöje.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-06-13 23:21
Klubben har en anfallare vid namnet LIONEL MESSI som spottar in 40-50 mål de senaste säsongerna och är överlägset bäst på sin position. Klubben har precis köpt en av världens mest lovande anfallstalanger för 57 miljoner euro. OCH nu vill vi köpa Lewandowski. Jag börjar undra vad fan det är för fel på våran klubbledning ibland. Det läcker i försvaret varje match den senaste säsongen och vi ska köpa en anfallare? Jisses. Köp in Silva tack, ge han den lönen han vill ha. Du kan köpa in Neymar för fantasisummor och ge han en saftig lön men det kan du inte göra med Silva. Fy fan vad jag avskyr dig Rosell.
Barcelona Hugo - Benvingut Neymar Jr
2013-06-13 23:09
Att flytta ner Messi bakom en potentiell "9:a" skulle innebära att Messi även kommer få en roll i det defensiva. Det går inte att ha två gående anfallare på planen när motståndarlaget anfaller.
Detta skulle resultera med att Messi kommer bli mer utmattad och sakna den optimala explosivitet han besitter i slutminuterna, vilket kan vara avgörande i vissa matcher.
Ett annat alternativ skulle innebära att Neymar och Alexis/? skulle få slita 2 ggr så mer vilket skulle leda till samma sak som jag skrev ovan eller så skulle vi ha en mindre spelare i defensiven vilket är det sista vi behöver för tillfället.

Själv är jag emot en sådan värvning... Vi bör satsa mer på det vi har och utveckla det.

Barcelona Barca King -
2013-06-13 23:05
En sak jag tycker mig är väldigt konstigt är att för att vara la masia spelare behandlas inte thiago med samma kärlek som de andra. Thiago är en talang som Barca hade köpt men det känns som att det är sak samma om han lämnar. Tito borde visa bekräftelse för Thiago och berätta för honom vad han betyder för Barca och att han är framtiden. Väldigt dumt om vi tappar honom.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-13 22:50
Jag måste säga att jag gillar iden med en större forward. Tycker vi har behövt det i fler år. Även om det inte ska vara får högsta prio i sommar hoppas jag på det ändå. Det kan mycket väl vara så att det är den möjliga tredje sommarvärvningen Rosell snackar om.
Barcelona Corazon
2013-06-13 22:39
Håller inte med hur många gånger har inte vi de senaste åren klagat på plan b , finns ingen i straff området osv lewandoski är precis vad Barca behöver killen har allt och teknik. Messi i mitten visst världens bästa å lär vara det många år till men pga det så kan vi inte värva spelare, Barca måste våga bryta/utveckla spelsystemet.

Det va Inge tillfällighet mot Bayern å tror inte en neymar gör skillnad ifall vi skulle möta Bayern idag igen tyvärr. Så ja till Lew
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-06-13 22:12
Förstår inte riktigt det här ryktet om Lewandowski heller. Världsklassforward helt klart, gillar honom skarpt. Vi har dock Messi som spelar centralt, vi behöver ingen nr 9.

Prio ett för mig är att Thiago stannar. Det är viktigare än att vi värvar Thiago Silva/Lewandowski/Hummels och allt vad de heter.
Barcelona Barcelonistas
2013-06-13 21:37
ESPN understands Barcelona have made preliminary contact with Robert Lewandowski’s representatives, as the race for the Borussia Dortmund forward escalates.

Lewandowski don't want a move to Real Madrid, after RM & BVB reached an agreement for him for €30 millions. [sky italy]

Intressant kan det vara så att något är på gång?. Jag tackar gärna ja till Lewandowski som jag tror hade bidragit en hel del i det offensiva spelet hos oss.
SoN_Un
2013-06-13 21:30
där har vi skillnaden mellan oss o real. när det gäller att anställa professionell personal. tränare, scouter. sportchefer. allt allt allt. helt otroligt. svär vår personal skulle inte ens platsa i stoke. jag är 100% säker.så var det under laportas tid oxå. spelare som gick gratis. andra festar loss o tjänar mer ett helt land. skippa träningar. ja ni vet resten.
jag mår som skit just nu
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-06-13 21:29
Varför vill vissa här ha Lewandowski när vi har Messi? Leo är en av fotbollens bästa Central Anfallare någonsin. Om Lewandowski skulle komma så skulle han flyttas ut på kanten, där har vi Neymar och Sanchez/Pedro/Tello/Deulofeu. Villa var en av Spaniens mest respekterade CF innan han kom till Barca där han blev petad ut till kanten på grund av Messi. Zlatan (vårt dyraste köp någonsin) blev bänkad för att han inte hade någon plats i laget när Messi tog hans CF position. Personligen vill jag inte ha någon annan CF:are än Leo. Räcker inte 46 mål och 12 assist? Ni kanske tänker "Messi kan flytta ut på höger kanten", men helt ärligt vill ni verkligen att Leo ska ge bort den position som har gett både han och laget helt otroliga resultat de två/tre senaste säsongerna? För Lewandowskis skull? Det finns ingen garanti att högerkanten skulle få ut Messis fulla potential. Vårt problem förra säsongen var mittbackarna och ytteranfallarna. Alla andra startpositioner hade som sämst ett VG i betyg (kanske inte Alves). Lewandowski behövs verkligen inte, hur grym än han må vara. Hoppas vi lägger de pengarna på en mittback.
Jeffson
2013-06-13 21:11
Dags för Tito om inte annat att göra sitt jobb och mer eller mindre lova Thiago en startplats nästa säsong, nu när styrelsen har fuckat upp det med det här sämsta kontraktet.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-06-13 21:02
Rambla/

Rosell och hans junta har ingen trovärdighet just nu. Vadå annonsera att Thiagos klausul ligger på 90 miljoner för att man "hoppades" att spelaren skulle få tillräckligt med speltid? Så nu baserar man sina artiklar på hopp? Va fan är detta för amatörfasoner?!

Vet inte vad man ska tro på, men klantigt skött är det hur som helst. Nu undrar man vad för fler typ av konstiga deals man har gjort med spelarna som inte nämns på hemsidan.

Jag håller med dig att jag har också väldigt svårt att tänka mig att styrelsen förnyade Thiagos kontrakt för två år sedan och lämnade klausulen på 18 miljoner. Hade man skrivit det på hemsidan hade Rosell dumförklarats och det är därför han försöker nu rädda sitt anseende.
Barcelona Smogen
2013-06-13 21:02
Man undrar ju vem som förhandlade fram Thiagos kontrakt, hur i helvete tänkte man? Och nu "vi hoppas han stannar men förstår om han vill lämna". Vad fan är det? Gör om gör rätt istället, ring upp hans farsa och ge honom ett bättre avtal så han stannar. Visa att Barcelona verkligen tror på honom
Barcelona Rambla~
2013-06-13 20:52
A.Gaudi

Det är ändå en stor skillnad på att starta med en klasul på 90m eller hur? Det avskräcker ju alla tänkbara intresserade klubbar, vilket knappast 18m gör.
Barcelona Rambla~
2013-06-13 20:50
el Flaco

Thiago vår största talang vid det tillfället när han förlängde kontraktet. Skulle han få en så låg klausul som 18m? Skulle man våga riskera att förlora sin stora talang med en så låg klausul? Aldrig i helvetet alltså, jag köper inte det. Deulofeus klausul är ändå låg i sammahanget men den är ändå så pass hög som 35m. Den kommer så klart att höjas så fort hans kontrakt ska förhandlas om.

Aldrig att man satte en så låg klausul som 18m på Thiago, det hade man aldrig vågat.
Barcelona Barcadinho.
2013-06-13 20:50
Det stämmer - det är samma sak i praktiken.
Mer än 60 % = 90 mil.
Mindre än 60 % = 18 milj.

klubben väljer dock annonsera den övre summan, kanske för att man trodde att han skulle nå 60 procent utan problem.
De skulle skriva lite mer detaljerad så alla skulle förstå hela bilden.
Men ibland är det bara korta sammanfattningar i deras officiella artiklar.
Och det är inte Rosell som sköter vad som skrivs i fcbarcelona.com.
De har IT/media ansvariga.
Barcelona Leo y Cesc
2013-06-13 20:48

När man läser vad som händer angående värvningar och försäljningar så hade det varit en grym upplevelse att kunna se detta lag tillsammans på plan.

Neymar---Lewandowski----Alexis

--------------Messi-------------
---Iniesta----------Busquets----

---Alba---Hummels---Pique----Alves--

-----------Valdes--------

Barcelona have made preliminary contact with the representatives of Borussia Dortmund forward Robert Lewandowski (25). [espn]

Man börjar rusta upp ordentligt offensivt men det behövs verkligen en världsback också.
Barcelona A.Gaudi
2013-06-13 20:40
Det innebär ju samma sak i praktiken.

Se på det så här. Klausulen är 18 miljoner euro såvida han inte får spela en tid. Det är så klausulen ser ut. Alltså är den satt till 18 miljoner såvida Thiago inte uppfyller vissa kriterier, då höjs den till 90 miljoner. Det är bara att han "lawyer:ar" genom det där uttalandet. Det gör ingen skillnad i praktiken, utan endast hur man beskriver avtalet i teorin.

antingen säger man att utköpssumman minskar till 18 eller att den höjs till 90. vad gör det för skillnad? i slutändan är det 18 miljoner som är resultatet.
Barcelona Barcadinho.
2013-06-13 20:40
Har en stark känsla av att De Gea har snackat många bra ord för Thiago om United nu när de är tillsammans i Israel. Jag är säker på att Thiago är nyfiken och De Gea är ju nöjd där han är. United är dessutom en stor klubb som nästan alla skulle kunna drömma om att spela för. Alltså - vi har fått en haj som försöker locka vår unga fina fisk. Lite oroligt - men vi får inte glömma hur det än slutar att det är Thiagos val och inte klubbens val.
Barcelona -SAMI-
2013-06-13 20:36
Laporta kom tillbaka!!
Annons: