/spanien/barcelona/forum/6970.aspx/spanien/barcelona/forum/6970.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-08-28 21:17
Junior Men Tata bekräftade igår att truppen är spikad. Annars kanske man hade kunnat tro på det lite... De känner ju varandra sedan tiden i Paraguay.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2013-08-28 21:13
Hög stämning utanför Camp Nou, det enda som drar ner den något är ryktet om att Iniesta inte kommer vara med i startelvan. Visca!!!
Barcelona Júnior ´
2013-08-28 21:09
CRset

Det kan ligga en sanning i det. Något man dessutom bör tillägga är att Cardozo hamnade i en stor konflikt med tränaren i slutet på säsongen vilket resulterade med att han hamnade utanför laget. Vet dock inte hur situationen ser ut idag. Det kan vara så att Benfica dessutom släpper honom lättare i dagsläget.
Barcelona Smogen
2013-08-28 21:04
Ska vi gissa att snacket om att Messi hånat lagkamrater kommer från Madrid? Först kom (förfalskade) bilder där Messi är väldigt intim med en strippa och sen så kommer det här snacket. Mycket skit som kommer om honom nu och som sprids....
2013-08-28 21:04
TV4 Sport
Barcelona Gatumusikanten
2013-08-28 21:03
En fråga om kvällens match. Vilken kanal går den på? Tacksam för svar .. Visca Barca
2013-08-28 20:57
CRset

Hade gärna sett en 190cm stor forward ansluta, men nej, det kommer inte ske. Jag är tyvärr så gott som helst övertygad om detta.
Barcelona CRset
2013-08-28 20:52
Enligt spansk media så är Barca ute efter Oscar Cardozo?? Som enligt samma källa så va Mourinho ute efter honom tidigare i sommar och ville ha honom till Chelsea men nu istället lagt fokus på Eto,o.
Dessutom har just Cardozo spelat för Newell's Old Boys tidigare som då tränades av Marino. Så va tror ni grabbar? kan de ligga nått i de hela?

För mig personligen hade detta varit en grym värvning som en backup till messi. Som dessutom skulle bidra oerhört mycket med sin längd och huvudspel.
Barcelona the beautifull game
2013-08-28 20:14
såhär bör startelvan se ut i stora matcher i år:

valdes
Adriano Pique Mascherano Alba
Busquets
Fabregas Iniesta
alexis messi neymar

Xavi kan komma att kosta laget ett antal titlar i år, jag tror inte att Tata vågar bänkar han i stora matcher även om det uppenbart nog är det enda rätta att göra.

Ifall Fabregas blir bänkad i år igen under stora matcher har jag full förståelse för att han vill lämna till nästa sommar. Han är den utöver messi den främsta som gör det där lilla extra, tänker främst på hans otroliga chippar in i straffområdet och smarta löpningar in i straffområdet.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-08-28 20:13
Ett skämt om vi köper in en till anfallare men ingen mittback..

Slakta Patetico ikväll!
Barcelona Barcelonistas
2013-08-28 20:01
1.70 ligan - vi har fler spelare som presterar på topp just nu. Messi-Sanchez,Neymar,Iniesta,Fabregas.. Sex köparen Benzema skrämmer fan inte mig.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-28 19:59
Barcelonistas

Startelvan är inte officiell det där var bara en premilinär elva, så chansen är fortfarande väldigt stor att Iniesta startar
Barcelona Blaugrana91
2013-08-28 19:56
1.70 ligan Messi, Neymar, Iniesta, Sanchez bättre. ;)
Barcelona Barcelonistas
2013-08-28 19:52
Iniesta på bänken? Seriös andas Tata visst rotera men du behöver inte överdriva. Det gör ont och säga det här men Xavi har inte varit bra på ett tag nu. Spelet blir segt när han e på planen, mycket sidleds och ingen fart alls.
Barcelona Explict
2013-08-28 19:51
Den där artikeln om Messi är ju så pinsamt dålig att jag knappt finner ord.
Fake, fake och fake.

”När jag ser hur dålig du är kan jag inte förstå hur du kunde kosta så mycket”

Haha, om ni bara visste hur många gånger jag sagt ungefär detta för mig själv och till polare i soffan under förra året i ren frustration.
Jag var så irriterad på Sanchez i vissa matcher att jag ville plocka fram farfars revolver och skjuta mig själv.

Den här säsongen har ju dock Sanchez öppnat helt ok..
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-08-28 19:41
Possible line-up (vs Atletico): Valdes - Alves Mascherano Pique Alba - Xavi Busquets Cesc - Alexis Messi Neymar #fcblive [as]

Tror att Tata tänker att defensiven kan balanseras bättre om han ställer upp med Xavi, som är mer defensivt lagd än Iniesta, dock vill jag se vampyren ikväll. Blir intressant att se hur Tatas elva blir.
BARCA-més que un club
2013-08-28 19:27
@basaric - "el guaje":

Varför låta så jävla'' Negativt , chilla för fan säsong har precis börjat och allt kan hända.

Jag tror och hoppas på minst 2 stora titlar i år i alla fall !!!
Barcelona Júnior ´
2013-08-28 19:23
Basaric

Tror att vi är förhandsfavoriter för att hem ligan, Champions League är dock en annan femma. Att vi saknar en mittbak råder det inga tvivel om men vi kan i detta fall förlita oss väldigt mycket på vårt starka offensiv. Det gäller bara för Pique och Mascherano att prestera på en högre nivå än vad man gjorde förra säsongen.

Att presspelet har införts återigen kommer dessutom ha en stor positiv påverkan på vårt defensiva spel. Mascherano och Pique kommer heller inte vara lika chanslösa vid olika situationer som förra året, nu får man mer understöd. Det som dock är viktigt är just att Tata sätter stort fokus på positionsspelet i defensiven (utan boll), vilket var under kritik förra året.
2013-08-28 19:21
Ronaldo, Bale, Özil, Benzema... Den offensiven skrämmer mig. Fart, fysik och kvalitet. Men nej, vår backlinje klarar allt!
Barcelona Corazon
2013-08-28 19:20
Precis duschat snart rör man sig in till camp nou visca barca
Barcelona NoGo™
2013-08-28 19:14
Official: Real Madrid announce the signing of winger Kiko Femenia (22), who was released by Barcelona B on Monday, for their B-team #fcblive

Haha :P
Barcelona basaric - "el guaje"
2013-08-28 19:09
Nu när Tata bekräftat att klubben inte kommer värva någon mittback den här sommaren så hoppas jag verkligen att vi vinner ikväll. Gör vi det så tror jag att det blir den enda titeln som vi tar hem den här säsongen.
Barcelona fiskfot
2013-08-28 18:57
Sitter och hoppar i fåtöljen, kan inte vänta. Galet peppad!
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-28 18:38
Herregud vilken jävla, smutsig, äcklig fucking lögn om Messi. Om jag vore Messi, det är nu det gäller, hade jag stämt skiten ur den tidningen och fått de ur konkurs. Kom igen, de finns jävliga människor i denna världen men det finns ingen som är så frispråkig och ond, kanske Romario :P. Om det är här är sant så hade det lyst genom för längesen. Messi må vara kung men det här är inte något Xavi, Valdes, Puyol eller Iniesta ens hade svalt. Klubbens harmoni hade förstörts.
Barcelona Pep - El Míster
2013-08-28 18:38
NeymarMessi //

Känner exakt likadant! Så kul att ha detta att se fram emot nästan varje helg! Har ni andra några roliga företeelser för er eller känslor samma dag som Barca spelar?

Ikväll smäller vi dit dom och visar vart Barca står den här säsongen. Messi är spelsugen, det är på Camp Nou, Neymar är redo och säkert jävligt taggad på att bjuda publiken på en show! Glöm inte att den här titeln faktiskt börjar bli mer och mer intressant för varje år. Den liksom betyder inte så mycket men intresset är stort för lagen som tidigt vill och måste visa var dom står inför säsongen.

Även spelare som Alexi och Cesc kan bidra med underhållning! Xavi och Iniesta har en del att bevisa efter två taskiga matcher!

Nå, Visca!

/ Adam
Barcelona The Master#16
2013-08-28 18:36
Okej då e det väl klart då ? Bale till Madrid! kommer bli intressant att se hur de kommer gå. Jag själv tror det kommer bli ett lyckat köp, ancelotti är en smart tränare som vet vad han vill ha!
då är det väl Di maria som får bita i det sura äpplet och packa sina saker och dra i väg. Tror serie A hade passat han bra!
Barcelona NeymarMessi
2013-08-28 18:22
Tiden går fett segt! Längtar till matchen ikväll! Dom dagarna jag vet Barca spelar på kvällen är dom dagar jag är som mest glad! Visca El Barca!!!!!
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-08-28 18:19
Varför ens diskutera vad Real köper. Tro det eller ej men det låter som rädsla från vissa.
Barcelona NeymarMessi
2013-08-28 18:16
Jag e fett glad att smutsen köpte Bale och inte Suarez. Haha! Hur tänkte dom där? Hade dom fått in Suarez eller Cavani hade jag faktiskt blivit lite orolig men nu köper dom en mittfältare vars kvalité finns fullt av i reals trupp. Inte nog med det så ska han kosta närmare en miljard. Överpris som faaaaan! Enligt AVB ska han vara klar när som helst så jag säger Grattis smutsen, fett keff köp men som gör mig glad!
Barcelona Treyh
2013-08-28 18:09
.
Annons: