/spanien/barcelona/forum/697.aspx/spanien/barcelona/forum/697.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Tridente
2016-05-16 22:50
@Liunil Masse:

Brassesjukan kallas det, finns ytterst få brassar som hållt jämn nivå i flera år.
Barcelona DM1982
2016-05-16 22:48
Barcelona and Valencia agreed Alen Halilovic (19), can join them, preferably sale with buy-back. Player has also offers from England. [ser]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Junta Dimision
2016-05-16 22:34
@enkos:

Vill du fortfarande ha Lewandowski?
Barcelona Cessi - 3
2016-05-16 22:30
Jag förstår inte varför vi inte köpte Suarez mycket tidigare? Nu är han äldre och kommer inte kunna spela länge i Barcelona. Vi hade Pep som tränare vars bror är agent till Suarez. Han spottade in massor med mål i Holland. 40mål där är väl lika med minst 25 i Spanien. Då var han billigare också.

Hans vilja och hunger är helt otrolig. Jag blir så arg när jag tänker att vi betalade oändligt med pengar på Zlatan som vi fick lämna efter bara ett år. Vi betalade 40 miljoner för Villa som lämnade efter två? år. Alexis behöver jag inte gå in på. Varför ville man inte värva då en ung Suarez som kunde spela på kanten då (det gjorde han i Ajax) och ändå göra massa mål. det hade liksom inte stört Messi och hans position. Vi ser idag att det funkar, det hade funkat då med.

Barcelona enkos
2016-05-16 21:56
Suarez själv har gjort fler eller lika många mål än Malaga, Espanyol, Betis, Gijon, Getafe och Levante i Spanien. Fler än 7 lag i Italien. Fler än 5 lag i England. Fler än 7 lag i Frankrike och fler än 7 lag i Tyskland.
Barcelona 5puyol5
2016-05-16 21:46
Hej alla cules! Jag behöver er hjälp, jag är en av fyra finalister i en tävling om att få åka till Lyon i sommar och se semifinalen i EM-slutspelet på plats. Man får även leka fotbollsproffs bland legendarer på Lyons arena! Det är svenskafans som har ordnat tävlingen! Rösta på mig här om ni vill att en cule ska vinna: https://t.co/bMFXxk7sxY Tack!
Barcelona Liunil Masse
2016-05-16 21:03
Neymar: "This hasn't been my best season. I always want to beat my previous statistics and improve my records. I want to improve each day." Kan börja med att sluta festa.
Barcelona Federer
2016-05-16 19:59
Ronaldo (Real Madrid): "Winning the Liga, I think we ended a Barça era. Now we maybe can win it for several years, like they have done."

09:38 - 22 maj 2012

Ja du. Det gick ju bra Ronaldo.
Barcelona the cameroonians
2016-05-16 19:29
Läsvärd artikel från den väldigt insatte och kunnige journalisten Jordi Pasqual som följer klubben på nära håll.

Skriver om Barcelona B och hur det saknas en röd tråd i akademin. De olika avdelningarna arbetar efter sina egna modeller i stället för att agera efter en given strategi.

I de yngre lagen handlar det som tidigare fortfarande om teknik och spelförståelse, men ju längre upp i åldersgrupperna man kommer desto mer handlar det om fysik. Det i sin tur gör också att det inte kommer fram nya talanger, de bästa är ju oftast tekniska men prioriteras alltså inte.

The man behind the plan är Bartomeu som valde att dela upp akademin i två delar vilket jag först ansåg vara en bra idé. Förutsatte då att de fortsatt skulle köra efter den gamla modellen, men ack vad fel jag hade.

Det intressanta är att de yngre lagen går jättebra i sina respektive ligor och turneringar, medan Juvenil A under Gabri och B-laget under Gerard underpresterar. Dock får de ju fortsatt förtroende, för inte kommer mr B att ta den prestigeförlusten i första taget och sparka sina egna namn redan efter ett år.
Barcelona Amo.38
2016-05-16 19:25
Men ärligt vilken vuxen man beter sig som Ronaldo gör på riktigt. Inte undra på att Pique gör narr av honom.
Barcelona Reymar
2016-05-16 18:24
Hahhhahha Pique är så jävla skön. Älskar hur han trampar på Madrids nerver gång efter gång. Att han sedan imiterar den plastikopererade divan med sin töntiga gest gör inte saken sämre.

Ronaldo: En la liga titel

Pique: Sex la liga titlar.

Calma, Calma!!
Barcelona Heisenberg
2016-05-16 18:13
Folk är så jävla lättkränkta idag. Pique anspelar inte på något utseendemässigt eller något som vederbörande ej kan hjälpa, utan på riktigt töntiga gester. Lite humor, tack!
Barcelona Gabriel
2016-05-16 17:57
Haha ja Piqué går verkligen in under huden hos marängerna, I just love it. Okej han härmar Ronaldo under firandet och det är tydligen pinsamt. Minns när Ramos härmade Messi en gång när de firade. Minns också när deras legend och nuvarande älskade tränare Zidane skulle härma Ronaldinho under en träning med att göra "titt-finten" via en enkel 2 meters passning medans hans lagkamrater stod och garvade ihjäl sig. Men det är tydligen helt okej för att han bar vitt och inte blå-rött. Kan bara älska Piqué. Oh grande!
Barcelona Puyols inställning
2016-05-16 17:55
Hahahahaha PIQUE din jävla kung. Snarare så är det väl dags för marängerna att inse själva hur löjligt det är när crisse håller på med dom gesterna själv.
Vlom
2016-05-16 17:42
@Liunil Masse:
Tydligen så har Piqué gjort ett mycket bra jobb med att provocera marängerna på "andra sidan" med sin "Calma, Calma" gest haha :)
Barcelona Davids3
2016-05-16 15:10
@enkos:

Iniesta, Busq, Pique, Bartra och Alba.
Barcelona enkos
2016-05-16 14:54
@Davids3:

Hur många Barca spelare är uttagna för Spanien ?
Barcelona Davids3
2016-05-16 14:28
Kanske en gammal nyhet men Halilovic är uttagen till EM, najs :D
Barcelona petersays
2016-05-16 14:07
@neymar JR:

Skenmanöver för att hålla fansen nöjda. Oroa dig inte, det kommer vara en ytterback eller mittfältare på mittbacksposition när försäsongen drar igång. It's the Barca way!
Barcelona Liunil Masse
2016-05-16 13:56
[QUOTE=neymar JR]Las Palmas have rejected a 4 8M bid by Barcelona for Uruguayan centre back Mauricio Lemos (20), who has a 30M buyout fee. [canarias7] Man visar åtminstone intresse för mittbackar. [/QUOTE] Tror vi kommer värva honom som yngre utvecklande mittback till framtiden och Mustafi (Bartra plus lite cash) som startspelare nu direkt bredvid Piqué. Vermaelen kommer också försvinna.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-16 13:39
Piqué imiterar CR. Suarez dör av grin :D
Barcelona neymar JR
2016-05-16 13:25
Las Palmas have rejected a 4+8M bid by Barcelona for Uruguayan centre back Mauricio Lemos (20), who has a 30M buyout fee. [canarias7] Man visar åtminstone intresse för mittbackar.
Barcelona Junta Dimision
2016-05-16 12:58
Detta rykte tycker jag om.
Barcelona neymar JR
2016-05-16 12:28
Snarare intressant ungdom, att under dagens samhälle så finns det trots allt ungdomar som plockar bort all fasad/status/stjärnglans och går ner till själva fotbollskärnan. Cudos till grabben Rayo= fotboll, så enkelt är det faktiskt och så fantastiskt lag/tränare är det. För dom flesta härinne är el classico matcherna man väntar på. För egen del har jag alltid sett mest fram emot möten med rayo. Dom brukar locka oss till Hawaii fotboll där man får se våg efter våg av offensiv briljans från bägge sidorna. Taktik? Hell no, utan fotboll i den finaste form.
Barcelona Kröjff
2016-05-16 12:19
Barca Barca

"Intressant läsning" vet jag inte. Möjligen om man läser mellan raderna. Men nog är det en sedelärande historia alltid, tagen direkt ur den s k verkligheten.
Barcelona Barca Barca
2016-05-16 12:10
Kröjjf Fan va intressant läsning. Grejen e det att nu finns det risk att Paco lämnar Rayo och samtidigt kanske en mer defensiv inriktad tränare kommer. Personligen hoppas jag Paco blir kvar och tar tillbaka Rayo till La liga med sin hänsynslösa offensiva fotboll.
Barcelona Kröjff
2016-05-16 11:23
Jag har en vän vars son i nedre tonåren visat sig väldigt lovande i fotboll. Och brådmogen är grabben också. Från skillnad till mig och hans farsa håller han inte på FCB. Pojken tycker att vi förlorat vår själ och saknar en tydlig ideologi såväl på planen som vid sidan om. Behöver väl inte berätta att spolingen skyr lag som PSG, Manchester City och Real Madrid som pesten? Så vilka har då ynglingen själv valt att hålla på? Rayo Vallecano. Hans farsa är väldigt stolt över sin son. Inte bara för att han är bra i fotboll.
Barcelona Barcadinho.
2016-05-16 11:20
Om Real representerar högern o tidigare facism så är Rayo vänstern o antifascist. Arbetarklassen mot snobbarna. Synd att de åkte ur.

Getafe däremot, äntligen.
Barcelona neymar JR
2016-05-16 10:32
Hade man kunnat få Paco till b-laget för att ta upp dom i seriesystemet. Gör han det bra med b-laget så skulle han få chansen i a-laget. Winwin?!
Barcelona DM1982
2016-05-16 10:24
Håller med om Rayo, trist att de åkte ut. Sköna fans och ofta bra drag på läktaren. Hoppas de kommer tillbaka nästa säsong.
Annons: