/spanien/barcelona/forum/6967.aspx/spanien/barcelona/forum/6967.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2013-07-04 15:16
Barcelonistas

Lyssna på mig nu och försök förstå det jag säger.

Thiago Silva är mitt första alternativ också, han är förmodligen ALLAS första alternativ... MEN, han kan inte vara det ENDA alternativet, förstår du?

PSG vääääääägrar att sälja honom. Hur ska man köpa en spelare som inte går att köpa? Det är liksom ingen ägodel vi pratar om, det är en spelare som sitter på kontrakt. Det går inte att göra inbrott och sno honom som det går att göra med ett diamanthalsband. Vi behöver få approval av PSG till att förhandla, något de inte ens är villiga att göra.

Det går inte att köpa honom. Det enda sättet som hade kunnat göra det möjligt är ifall Thiago Silva självmant går och berättar till klubbledningen att han vill lämna, något han knappast lär göra. Snarare tvärtom så har han visat sig vara optimistiskt inställd inför deras projekt och ser sig som en PSG spelare. Han kommer inte att göra sig omöjligt som Fabregas och Mascherano mfl gjorde, such is not his ways.

Jag vägrar att gå med på att klubben antingen köper honom eller ingen. By all means, gå all in för Thiago Silva, jag gillar det och han är också mitt första val. Men om det inte går så går det inte. Vad i helvete, då får man köpa någon annan. Aldrig att jag går med på att spela en hel säsong med Piqué - Adriano i backlinjen.
Barcelona Barcelonistas
2013-07-04 15:10
Gabriel - just därför jag vill ha Thiago Silva med honom kommer det inte bli några pinsamma resultat som 0-7. Jag anser att man borde lägga ner så mycket deg som det går för att få hit Thiago Silva. Med spelare som Hummels och dom där så kommer det inte bli mycket bättre. Det behövs en ledare i plan som samlar ihop dom vilsna hund valparna. Att värva fler valpungar hade gjort det hela bara mer kaotiskt...

Sonny Anderson (ex-Barcelona): "If Barça sign Thiago Silva, the Champions League would already have a winner." #ucl [la xarxa]

Jag tror inte folk förstår allvaret här riktigt.
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-07-04 15:05
Hade jag fått välja, skulle jag peka på Hector Moreno från Espanyol. Mexikanen är en riktigt duktig mittback som skulle kunna smälta in i laget eftersom han är spelskicklig. Det skulle vara en billig lösning, men frågan är om Espanyol släpper honom till bittra rivalen?

Självklart tar jag Thiago Silva, Hummels och Vertonghen före Moreno, men de tre spelarna som jag nämnde blir oerhört svårt att lösa.
Barcelona elbraco - CP5
2013-07-04 15:03
Fattar inte grejen med att det är Silva or nothing som gäller. Vilka kvaliteer har han som är så så perfekta för Barcelona och som ingen annan spelare har? Det finns självklart fler backar som hade passat in i laget, tror man att Silva är den ende så har man dålig koll på spelare alltså. Silva lockar mig personligen inte speciellt mycket. Relativt gammal, jävligt högt marknadsvärde och utöver det tycker jag (notera:subjektiv åsikt) att det finns en liten liten hype kring Silva. topp 5 mittback i världen förstås men jag rankar exempelvis Ramos högre. Hummels känns mer spännande. Att Tito inte vill ha Vertonghen kan jag förstå, han må vara en klasslirare men han är förmodligen för offensiv för Titos smak. Han och Pique matchar inte speciellt bra. Viktigast i hela den här mittbackssoppan är att Bartra får mer speltid nästa säsong och att Pique får en kontinuerligt spelande partner (lite dubbelmoral där men men). Vem partner än blir är lite skitsamma för min del då de flesta som ryktas hit är spelare av klass. Så länge det inte blir Mathieu så nöjer jag mig förmodligen oavsett.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Sentuary
2013-07-04 15:00
Skit i Silva, satsa på Luiz, den nya Puyol! Tänk er Puyol och Luiz i backlinjen, vilka krigare! Dessutom samma frisyrer, hehe
Barcelona Dinho the artist
2013-07-04 14:59
Barcelonistas
haha du är så tvetydig ibland. Hummels är en chansvärvning, ordinarie i tyska landslaget och var Dortmunds kanske bästa spelare förra säsongen, men Neymar, 21 år gammal fixstjärna i brasilien, är inte det? Du har ju i alla fall uppmuntrat den värvningen något enormt.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-07-04 14:57
Barcelonistas Överkörd är att ta i tycker du inte? Hummels var halvskadad bara någon vecka innan finalen, hans framträdande var inte den bästa det håller jag med om men att han saknar psyke att lira i Barcelona vette fan om jag håller med om. En match avgör inte hur bra eller dålig en spelare är, han har varit ovärdelig för laget därav beslutet att låta honom spela trots att han inte var helt frisk. Har man sett honom lira vet man att något var off med honom, han var vimsig och aningen skum som om han käkat några alvedon för många.
Barcelona Gabriel
2013-07-04 14:54
Barcelonistas

Du kan inte mena allvar? Hur i h-lvete ska vi klara oss med de vi har? Vill du åka på en 0-7 igen eller? Det räcker liksom inte med Neymar, det är i backlinjen vi är sårbara. Jag är chockad att jag ens behöver förklara det här för dig. Så vad är ditt förslag, att fortsätta att köra med Adriano som mittback bredvid Piqué då eller?

Jag säger det igen, du kan inte mena allvar?
Barcelona Barcelonistas
2013-07-04 14:44
Gabriel - jag är lite inne på Titos spår det är liksom Thiago Silva eller inget, man ska köpa det man behöver inte köpa något som inte behövs i truppen eller hur?. Man ska köpa spelare som man vet vad man får utav, att lägga flera miljoner på MBR som verthongen och Hummels är bara idiotiskt. Osäkra kort ska man helst inte gå för, 9/10 så är fallet som så att man bränt bort flera miljoner deg på skräp. För mig har Hummels inte psyket för att spela i Barca, killen blev överkörd i Cl finalen av Bayern. Bara det visade att han inte klarar av att spela matcher av den digniteten.
Barcelona fc__Barça
2013-07-04 14:43
Tycker Verthongen borde vara vårt andraval men vad kan hans prislapp ligga på?
Barcelona Gabriel
2013-07-04 14:40
westinho - Sergio #16

Jag kan ärligt talat inte påstå att jag sett alltför mycket av Vertonghen. Av det intrycket jag fått av han är det framför allt en spelande mittback, eller? Med väldigt bra offensiva egenskaper som är målfarlig och teknisk. Men hur är han rent defensivt, med andra ord hur är han på att försvara? Kan han leda en backlinje?
Barcelona Ronaldinho " fotbolls guden"
2013-07-04 14:38
Där ser man. Verkar inte bli någon Silva. Nästan omöjligt att värva PSG s lagkapten, ännu svårare om man har topp klubbarnas sämsta ledningen. Att Tito sen envisas med Silva bara, ja det är så dumt som det låter. Säger det igen. Spelar ingen roll vilka vi värvar när Tito är tränare.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-07-04 14:38
Gabriel

För mig har Vertonghen hela tiden varit förstavalet. Tycker han har allt en mittback ska ha plus lite till.
Barcelona Gabriel
2013-07-04 14:36
Barcelonistas

Jag frågar dig samma sak som jag frågade alla andra här inne. Vilken mittback vill du värva om inte Thiago Silva kommer? Och snälla var inte som Tito nu, du måste välja någon. För vad ska man göra om PSG verkligen VÄGRAR att sälja?

Du vill inte ha Hummels, fine det köper jag. Men vem vill du ha isf?
Barcelona Gabriel
2013-07-04 14:34
Rambla~

Det stämmer visserligen och det tänkte jag inte på. Men så är det inte just nu. Man har ju erbjudit, åtminstone enligt medier, ett bud på honom som ligger på 32M€. Så man har åtminstone lagt ett bud. Vad mer ska man göra när presidenten säger att han inte ens säljer honom för 1.000M€?

Det gäller att förstå verkligheten och det är den att möjligheten till att värva Thiago Silva försvann förra sommaren när han gick till PSG. Det är dags att se sig omkring vad som finns tillgängligt. Thiago Silva hade varit den bästa kortsiktiga lösningen. Nu gäller det att man hittar en bra långsiktig lösning.
Barcelona Barcelonistas
2013-07-04 14:34
Nu handlar det knappast om hur vida Hummels är erfaren elr inte, utan det handlar helt enkelt om vilken MB som passar in bäst i Barcelona. Och där tänker jag och Tito precis lika tror jag, Thiago har alltid haft den här ledarrollen där han säger till sina medspelare osv. Just det där ser jag inte i Hummels därav är Thiago Silva det perfekta alternativet.

Barcelona Rambla~
2013-07-04 14:26
Gabriel

Du glömmer en sak. Förra sommaren velade Zubi, Tito eller ledeningen, jag vet inte exakt vem, och tog aldrig aldrig kontakt med varken Milan eller T Silva. Han fick således inget erbjudande att ta ställning till. Han valde inte mellan PSG eller Barca, han valde PSG för det var det enda bud som Milan accepterade.

Det samma gäller ju denna sommar. T Silvas agent har ju konstant upprepat att om Barca vill ha honom får de sluta att snacka och agera istället. Det går inte att sälja någon om det inte finns ett erbjudande.
Barcelona Gabriel
2013-07-04 14:22
Hetfield Word!
Barcelona Hetfield
2013-07-04 14:19
Gabriel Det här irriterar mig mest. Om Tito på allvar föredrar att inte köpa en mittback ifall Thiago Silva inte kommer, så skiter han fullständigt i laget och bryr sig om sitt ego. Sen kan ju folk och Tito sluta tänka på Hummels som en snorvalp som just har börjat sparka på en fotboll. Han har spelat i CL final, han har vunnit tyska ligan, han har en startplats i tyska landslaget och han har spelat i EM-semifinal, vad mer behöver en 24-årig mittback visa? Om man ska följa Titos logik att "Hummels är för lik Pique" så är det bättre att INTE köpa en mittback alls och satsa på Adriano som mittback? F*ck logic. Den här grejen med Thiago Silva kommer att sluta med att man drar ut på tiden och när Barcelona väl fattar att PSG inte vill sälja så står man där utan alternativ. Någon måste ta och dra Tito i kragen och visa för honom "hey, vi vet att du är tränaren, men vi har varken tid eller pengar för dina lekar, vi köper Hummels och du får göra det bästa av situationen". Tyvärr så saknar Barcelona en kompetent och karismatisk sportchef, och istället har vi en öldrickande, golfspelande och inkompetent smörare.
Barcelona Gabriel
2013-07-04 14:10
Hetfield

Fast i det här fallet är det knappast Zubis eller styrelsens fel. Zubi erbjöd ju Hummels till Tito men han ville inte ha honom. Vad ska Zubi göra? Erbjuder han Vertonghen får han med största sannolikhet samma svar. Problemet ligger hos Tito och i att han är så insnöad på Thiago Silva att det borde kallas för en ny sjukdom. Silva-syndromet.

Någon måste ta ett seriöst och allvarligt snack med Tito asap och berätta hur det ligger till. Fråga honom hur mycket pengar han vill ha för sin fru. När han sen förklarar att hon inte är till salu så höj budet. När han sen insisterar på att hon inte är för salu och dessutom blir arg så säger man, det är så PSG känner inför T.Silva.

Fatta vinkeln då!
2013-07-04 14:08
El Corazon

note: thiago not appearing on barcelona instragam photo to announce asia tour sponsor is due to instagram limitations.

Där har du den förklaringen.

Angående tröjorna. Det är väl inte klubben som säljer Neymar 11 tröjor? Antingen är det folk som ber om just det trycket på sina tröjor, eller så är det små gatustånd som säljer tröjorna.

Neymar har inte fått ett officiellt nummer än.
Barcelona EL Corazon
2013-07-04 14:04
Thiago är förlorad. Det är bara en tidsfråga innan han skriver på för United. Varför skulle de annars ta bort han från den nya officiela tröfotograferingen(se länktips) eller börja sälja tröjor med Neymar med nummer 11 på gatorna. Bara att inse, tyvärr.

BTW. Trodde det spanska förbundet var helt åt helvete, men frågan är om inte franska förbundet är värre. PSG:s sportchef blir avstäng hela säsongen för att ha knuffat(eller som han själv säger blev knuffad mot domaren) en domare.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article17073281.ab
Barcelona Barcelonistas
2013-07-04 14:01
Tito gick väll själv ut och sa att han bara vill ha Thiago Silva och ingen annan?. Som som jag ser det så vill Tito inte ha några långsiktiga lösningar alls, han vill ha den bästa som man vet vad man får utav. Det är så tydligt nu att Tito vill ha snabba resultat med Barca och målet är nog Cl. En värvning av Hummels hade varit bra för framtiden men det verkar som Tito inte har tålamodet att vänta. Hummels är fortfarande ung och saknar väldigt många egenskaper som Thiago har.
2013-07-04 13:58
@Barcelonistas:

Det är trots allt klubben som har sista ordet, så vad ägaren och Blanc säger bör vi visst tar seriöst. Jag tror inte Thiago Silva är den som tvingar klubben att sälja honom.
Barcelona Hetfield
2013-07-04 13:54
Seriöst, för varje dag som går så blir jag mer och mer irriterad på Barcelonas styrelse. Hur kan man göra samma misstag hela tiden? Vad gör sportcheferna och sportdirektörerna om dagarna? Spelar angry birds och youtubar "slapfights"? Är det inte DERAS jobb att se till att man ska ha flera alternativ redo ifall en spelare inte kan komma? Tänker de på allvar göra samma misstag i att jaga en spelare vars klubb varken behöver pengarna eller vill sälja, och sen göra ett nödköp? När ska de lära sig? Man skulle kunna tro att Barcelona är ett mittenlag med tanke på hur få alternativ som finns. Barcelona är världens största lag sett till de senaste åren och de har gott om pengar, varför ska det vara så svårt att hitta andra alternativ? Sen att Zubi har mage att bli sur och hota med att lämna ifall de sparkade hans "dum
Barcelona grande jw
2013-07-04 13:53
Om inte Thiago Silva går att lösa så är nog alla överrens att det handlar om Hummels,Marquinhos, Luiz eller Vertonghen. Men jag är rädd att det slutar med typ Koscielny eller någon annan skämtvärvning.
Barcelona Barcelonistas
2013-07-04 13:50
Thiagos agent gick ju tom ut och sa att man inte tackar nej till Barcelona, och att det vore galenskap att säga nej till världens bästa lag. Vad han ägaren säger bör vi nog inte ta så seriöst. Det viktiga nu blir ju att lägga ett bra bud sen om PSG nobbar budet så bör Thiago själv ta saken i egna händer och göra något.

Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-07-04 13:49
Gabriel

Det ser ut att bli svårt att lösa T.Silva, skulle den affären inte gå att lösa ser jag Vertonghen eller Hummels som bra ersättare.

Jag har sedan en lång tid velat se Vertonghen i Barcelona, har det mesta attributer som utmärker en mittback. Sen att han fått sin utbildning via Frank de boers Ajax gör inte saken sämre.

Hummels lik Pique eller inte är en bra mittback som har potential att bli stor, trots sin unga ålder ser jag honom som en ledare något Pique inte riktigt bemästrar än sett till sättet han styr och ställer.

Go all in nu!
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-07-04 13:49
PSG har redan hur mycket pengar som helst det vet vi alla om, så om de säljer T.Silva är det inte för pengarna utan för att spelaren själv vill lämna. Så om något ska hända måste Silva berätta för PSG att han vill gå så måste de acceptera ett bud. Han lär knappast vinna CL där om han stannar resten av sin karriär för han blir bara äldre. Så om han kommer till oss så finns det stora möjligheter till en stor titel under första säsongen.. Förstår inte hur T.Silva tänker med detta PSG, som sagt det är ett framtids projekt och han är 28.
Barcelona Gabriel
2013-07-04 13:34
En fråga till er alla, vilken mittback vill ni att vi ska köpa om det inte går med Thiago Silva? PSGs president har inte direkt gett motiv för att tro på en värvning, snarare tvärtom så är den omöjlig då han säger att det inte handlar om pengar; "erbjuder de mig 40 kommer jag att tacka nej, erbjuder se mig 80 kommer jag att tacka nej, erbjuder de mig 500 kommer jag att tacka nej, erbjuder de mig 1.000 kommer jag också att tacka nej. Jag säljer han inte för några pengar i världen". De går inte ens att förhandla med PSG för honom. Jag trodde inte att de skulle göra sig så omöjliga inför en försäljning men tydligen har de pratat med Thiago Silva och fått höra från Thiago Silva att han känner sig som en PSG spelare nästa säsong och ser fram emot deras projekt. Sånna här värvningar är svåra nog, ska man lyckas med dem krävs det att spelaren i fråga berättar för klubben att han vill lämna, annars är det en omöjlighet. Så länge Thiago Silva vill vara en hedersam gentleman så kan vi glömma honom. Men honestly, det är som jag sa redan förra sommaren, hade han verkligen velat spela för oss hade han valt oss och inte PSG, samma sak gäller nu. Varför ska vi hunda efter någon som inte ens kämpar för att få komma? Det spelar ingen roll att han är världens bästa mittback. Personligen väljer jag en mittback med framtidslöfte som verkligen vill komma alla dagar i veckan. Kolla på Hunmels, herregud. Ja visst, han är lite rough around the edges och han gör kanske lite nonchalanta misstag emellanåt men vad fan han är ung och redan sjukt bra. Han gjorde i princip allt för att få oss att satsa på den värvningen. Flera uttalanden, poserar med Barcelona tröjor osv. Vad mer kan man begära? Ändå ger Tito honom kalla handen pga hans obsession av Thiago Silva. Vad ska han göra nu när PSG liksom vägrar att ens förhandla? För något måste ske. Släpp Thiago Silva nu, annars blir de en jävla panikvärvning 1 vecka kvar tills transferfönstret stänger. Personligen vet jag vem jag vill se och det är fortfarande Hummels. Han är kanske inte lika stabil som Thiago Silva pga Thiagos jämnhet men hans högsta nivå är absolut lika hög, det såg man inte minst mot Real Madrid på Bernabeu och han kan utvecklas till att bli minst lika bra som T. Silva. En spelare jag absolut inte ser som rätt val är David Luiz. Han verkar sakna en hjärna emellanåt, gör helt korkade saker. Jag ser inte han som en ledare, eller någon som ens kan växa till en ledare i backlinjen. Ser honom som Piqué, en som behöver ledas av någon. Hummels besitter dessa ledaregenskaper och kan växa otroligt mycket hos oss. Jag blir bara mer och mer irriterad när jag tänker på att vi kan få honom men att Tito vägrar acceptera det. En annan mittback jag är positivt inställd till är Vertonghen. Vilken är ert första val?
Annons: