/spanien/barcelona/forum/6962.aspx/spanien/barcelona/forum/6962.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Leo y Cesc
2013-06-13 20:48

När man läser vad som händer angående värvningar och försäljningar så hade det varit en grym upplevelse att kunna se detta lag tillsammans på plan.

Neymar---Lewandowski----Alexis

--------------Messi-------------
---Iniesta----------Busquets----

---Alba---Hummels---Pique----Alves--

-----------Valdes--------

Barcelona have made preliminary contact with the representatives of Borussia Dortmund forward Robert Lewandowski (25). [espn]

Man börjar rusta upp ordentligt offensivt men det behövs verkligen en världsback också.
Barcelona A.Gaudi
2013-06-13 20:40
Det innebär ju samma sak i praktiken.

Se på det så här. Klausulen är 18 miljoner euro såvida han inte får spela en tid. Det är så klausulen ser ut. Alltså är den satt till 18 miljoner såvida Thiago inte uppfyller vissa kriterier, då höjs den till 90 miljoner. Det är bara att han "lawyer:ar" genom det där uttalandet. Det gör ingen skillnad i praktiken, utan endast hur man beskriver avtalet i teorin.

antingen säger man att utköpssumman minskar till 18 eller att den höjs till 90. vad gör det för skillnad? i slutändan är det 18 miljoner som är resultatet.
Barcelona Barcadinho.
2013-06-13 20:40
Har en stark känsla av att De Gea har snackat många bra ord för Thiago om United nu när de är tillsammans i Israel. Jag är säker på att Thiago är nyfiken och De Gea är ju nöjd där han är. United är dessutom en stor klubb som nästan alla skulle kunna drömma om att spela för. Alltså - vi har fått en haj som försöker locka vår unga fina fisk. Lite oroligt - men vi får inte glömma hur det än slutar att det är Thiagos val och inte klubbens val.
Barcelona -SAMI-
2013-06-13 20:36
Laporta kom tillbaka!!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-06-13 20:27
Återigen lyckas Rosell att fumla till det när han öppnar munnen. Så han menar att även om man gick ut med att klausulen hade gått upp till 90 miljoner euro så stämde det inte, men man gick ändå ut med den infon för att man räknade att Thiago skulle få tillräckligt med speltid för att hans klausul skulle nå upp till den annonserade siffran. Så antingen försöker Sandrusco mörka över det faktumet att ledningen hade begått en tabbe under förhandlingarna eller så går man medvetet ut med falsk information på sin egen hemsida gällande en spelares kontrakt. Vet inte vad som är värst helt ärligt. Och denne Rosell ska alltså vara en expert i hur man sköter affärer inom fotbollsvärlden? Fuck outta here!
Barcelona Barcelona10Messi
2013-06-13 20:25
Begovic är dubbelt bättre och mer komplettare målvakt än Handanovic, dessutom yngre.. Lägg ner snacket för fan. Handanovic är en bra målvakt men för tillfället är han inte äns nära bosniern.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-06-13 20:03
Laporta kom tillbaka! Rosell håller på att förstöra vår klubb.
Barcelona zick9
2013-06-13 20:03
Vet någon vart man kan se säsongens CL-lag? Messi var väl inte med där?
Barcelona Rambla~
2013-06-13 19:55
Här är artikeln från Barcas egna websida när Thiago hade skrivit på. Där står det klart och tydligt att utköpsklausulen är satt till €90m. Det nämns inte något om att den börjar på 18m och kan stiga till 90m som Rosell nu försöker få det att låta i dagens presskonferens.

Vad håller han på med? Försöker han dölja att klubben har klantat till det att klausulen sänks om Thiago inte får 60% speltid eller vad handlar det om?
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-06-13 19:50
Hugo - Benvingut Neymar Jr

Då hoppas vi att det med att Silva kan tänka sig 30% mindre lön stämmer. Och sen ytterligare ett steg det med att PSG är intresserade av Pedro. Det som är synd är att Silva inte verkar som en spelare som går öppet ut och säger "Jag vill till Barcelona" eller något liknande. Men ge upp får vi inte göra ;)
Barcelona Rambla~
2013-06-13 19:47
Jag hittade den själv, skriven av vår redaktion här på SF. Thiago förlängde sitt kontrakt i slutet av juni 2011 till 2015. Hans utköpsklausul ligger på €90m enligt artikeln. Då gäller det bara att hitta samma information på fcbarcelona.cat. :)
Barcelona Rambla~
2013-06-13 19:33
Hm, ljuger Rosell för oss? Kan någon luska fram en artikel om när Thiago förlängde sitt kontrakt? Rosell ska inte inbilla oss om att Thiagos klausul varit så här låg hela tiden. Det går liksom bara inte ihop.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
2013-06-13 19:33
Varför säger Rosell att Han förstår om han lämnar för att få speltid? Det är dags att fjäska för Thiago och vara smart. Säg istället saker som att han troligen kommer få spela mer nästa säsong, se på hur mycket Iniesta spelar nu när han spelade ännu mindre än Thiago i början etc.
2013-06-13 19:08
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Vi har ju fått in Neymar på Villas position. Messi, Alexis, Neymar, Pedro, Tello och (Cesc) räcker mer än väl till anfallspositionerna.
SoN_Un
2013-06-13 18:35
tack
Barcelona Hugo - Benvingut Neymar Jr
2013-06-13 18:33
SoN_Un

Han sade någonting om att de inte hade kontaktat PSG än pga det höga lönekravet han har. Sedan berättade han att det inte är omöjligt att värva honom till klubben även om det för tillfället ser svårt ut med tanke på att PSG inte vill sälja honom.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-13 18:31
Rosell (president): "We plan to sign one or two more players, depending on the players who will leave." #fcblive Rosell (president): "David Villa exit rumours? At this moment, he's still a Barcelona player." #fcblive Den andra spelaren är väl en striker om villa lämnar. Lite spännande isåfall måste jag säga! Har inte riktigt kunnat tro på dessa rykten att ännu en anfallare kan ansluta, och är väl fortfarande lite skeptisk
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-13 18:19
Rosell (president): "Thiago's clause hasn't been lowered from 90M to 18M, it's the other way around. It is 18M, and it could become 90M." Sådär minns fan inte jag det hela!
SoN_Un
2013-06-13 18:09
tihago är förlorad bröder...jag kommer att gråta blod den dagen=(
SoN_Un
2013-06-13 18:03
sandro fick fråga om thiago silva nån som minns vad han svarade?
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-06-13 17:54
Den där Thiago-intervjun. Jag är mer förvånad över att hans engelska var såpass god. Trodde inte att han kunde engelska.

Varje gång Sandro Rosell har en presskonferens så blir jag förbannad. Han tycker att Abidal-situationen löstes väl. Och att han hoppas att Thiago följer samma väg som Xavi, Iniesta och Busquets har tagit, men att han förstår att han vill spela.

Och sist så kommenterar han Laporta: "Jag har inte pratat med honom på tre år och jag tänker att fortsätta att inte prata med honom.".
SoN_Un
2013-06-13 17:49
sandro press live
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-06-13 17:34
Vampiro Media vänder och vrider på allt ja men han kunde ha sagt något tydligt i alla fall, detta bevisar bara att det ligger något i alla ryktena om United. Fyfan om han lämnar, Rosell ska lämna med honom isåfall, vi kan inte kasta iväg en sån här stor talang på ett sånt här slarvigt sätt! Westinho Jag har följt Thiago sedan han spelade i Juvenil A, så det här skär i hjärtat på mig. Jag har i alla år längtat efter hans debut och genombrott i A-laget. Jag kommer att fälla en tår om han lämnar.
Barcelona Rambla~
2013-06-13 17:30
Det där klippet behöver ni nog inte vara oroliga över. Thiago visar ju klart och tydligt att han ställer upp och bli intervjuad om matchen och i egenskap av U21-spelare. När det dök upp en fråga om rykten ville han inte ens prata om det. Det säger varken bu eller bä som jag ser det.
Barcelona Rambla~
2013-06-13 17:24
@ThereIsOnlyOneMessi:

Småungar som jag? Haha, var det bästa du kunde komma på? Nu råkar jag ju vara i rätt så hög ålder för att kallas för småunge därför blev det extra roligt. Problemet här är väl att du inte klarar av att andra har olika åsikter än du själv. Kan det vara så måntro?
2013-06-13 17:22
@Gud är störst! - Pep el rei!:

Har aldrig varit så orolig över att en av våra spelare ska lämna som jag är nu. En av mina absoluta favoritspelare, han får bara inte lämna. Kommer aldrig förlåta Barca om detta sker.
Barcelona Occi
2013-06-13 17:21
Har inget emot att Handanovic kommer till oss. Min far och hans är vänner sen barnsben och vi bor numera i samma by i Bosnien. Lirat boll med både han och Jasmin Handanovic för en ca 10 år sedan. Blir bara glad om han kommer. Tycker dock Begovic är minst lika bra om inte bättre och kommer gå om de flesta topmålvakter om 1-2 år. Underskattningen från vissa här är dock på en pinsam nivå. Jag hoppas att vem som än står 2014/2015 är rätt man för Barca. Min personliga förhoppning: Begovis, Tål du inte åsikten eftersom jag är Bosnier kan du suga min KURAC.
Barcelona Vampíro
2013-06-13 17:15
@Gud är störst! - Pep el rei!:
Han svarar inte på frågan utan lämnar så fort snubben nämner rykten. Numera vill man ju gärna vrida och vända på allt som spelarna gör men jag tycker inte han gav något "tecken" på att han vill lämna vilket reportern hade nämnt på twitter. Visserligen hade man önskat att Thiago tagit död på ryktet men jag ser det inte som att han gjorde något fel.
Barcelona Barca o Mort!
2013-06-13 17:07
ThereIsOnlyOneMessi

Haha jag var tvungen att ge tummen upp ifall du är ett väldigt bra troll, hoppas du inte bara är dum. Aja Nog om Handanovic och Begovic, kan ju snackar mer om det om det ryktas mera. Just nu känns det lite offtopic.
Barcelona ThereIsOnlyOneMessi
2013-06-13 16:59
Rambla Det är alltid kul när småungar som du har lite annorlunda åsikter. Det gör livet lite roligare. Glöm inte att dricka din mjölk ikväll innan du lägger dig.
Annons: