/spanien/barcelona/forum/6959.aspx/spanien/barcelona/forum/6959.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DavidPiqué
2013-06-15 09:58
När kommer det ut ett spikat datum för Joan Gamper och spanska supercupen? Ska nämligen ner till Barcelona i Augusti och skulle vara perfekt om det passade in med någon av matcherna!
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-15 09:19
Här har ni även Messis assist mot Guatemala inatt. Dvs tre mål + en assist igår. Han är sjuk våran Messias.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Corazon
2013-06-15 09:01
@Barca King -:

Det önskar vi alla men det kan vi nog glömma att han hoppar runt å dansar i barca
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-15 08:39
Messi hattrick för Argentina inatt, vinst 4-1! Här är ett klipp med Messis tre gooooooooools!
Barcelona Mäktiga Messi
2013-06-15 05:29
Messi är återigen het hattrick igen men nu mot Guatemala
Barcelona Barca King -
2013-06-14 22:36
Tchu tcha tcha!!!!! Längtar till Neymar showar på Nou Camp. Han ska vara den han är i Santos med sin sjuka mohikan frisyr och ta fram den lekfulla och kaxiga glädjen ur Barcas spelstil!
Barcelona ElRaval
2013-06-14 20:42
Kolla länktips för mer statistik
Barcelona ElRaval
2013-06-14 20:41
@Rambla~:

Well.. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om honom. Han är ingen favorit.

Men om man ska kolla på statistiken så har han varit hyfsat bra den senaste säsongen..

Enligt http://www.whoscored.com/Statistics som rankar de fem största ligorna (la liga, pl, serie a, bundesliga och ligue 1) så ligger han på plats tretton när det rankas "Through Balls per game" (d v s genomskärare).

Det säger väl kanske något åtminstone :) Det är ju inga dåliga spelare alls på top 30 om man säger så.
Barcelona Gabriel
2013-06-14 20:04
Jag brukar sällan bry mig speciellt mycket om vad våra rivaler gör under silly season men helt ärligt så är jag lite orolig den här sommaren. Om Cavani går till Real Madrid blir de otroligt mycket starkare än vad de är idag. Cavani är 10 ggr så bra som Benzema och Higuain och han kommer att göra deras anfall väldigt mycket starkare. Personligen hoppas jag hellre på att de köper Bale isånnafall, inte för att Bale är en dålig spelare - tvärtom, han är grym, men jag anser att de redan har en spelartyp som Bale i Ronaldo och jag tvekar på att de båda två på planen kommer att kunna få ut max av deras fulla potential. Cavani däremot, är som klippt och skuren för spel i Real Madrid.

Jag ber till högre makter att de inte köper Cavani. Han är den anfallaren jag helst hade velat se i vårat lag om det inte vore för att vi hade Messi.
Barcelona Rambla~
2013-06-14 18:48
Ni kan vara lugna. Alexis, agenten och även klubben har sagt ifrån på skarpen till tidningar som MD, som har varit de som envisas med att ständigt skriva om det, att Alexis inte kommer att ingå som något byte i några nya värvningar. Han stannar i Barca även nästa säsong.
Barcelona Gabriel
2013-06-14 18:44
Vi har precis värvat Neymar vilket ger oss ett av, om inte tom den bästa anfallsuppsättningen i världen i form av Neymar - Messi - Sanchez. Varför ska vi då sälja Alexis när han dessutom visat vad han kan i slutet? Det är helt ologiskt i mina ögon. Man får helt enkelt hitta andra lösningar till mittbacksproblemet för att inkludera, eller ens överväga att sälja Sanchez är inget alternativ, åtminstone inte enligt mig. Alexis ska ingenstans!
Barcelona Rambla~
2013-06-14 18:38
@Hetfield:

Det är sant, när en spelare ingår i ett byte så sjunker värdet en del automatiskt jämfört med en vanlig försäljning/värvning. Fast jag tycker vi kan byta Sanchez mot Marcos rakt av. Blir lite väl mycket att även inkludera en spelare också.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-06-14 18:34
Rambla~

Bojan har hela våren antytt att han vill spela i en klubb där han verkligen kommer att få speltid. Han har spenderat två säsonger i Italien där klubbarna i princip inte gett honom mer än en plats på bänken och väldigt få starter.

I Barcelona är konkurrensen ännu tuffare, och det vet Bojan själv - och Tito har inte plats för ännu en anfallare i en slimmad trupp på 21 man.

Så orsaken handlar om speltid snarare än att Pep inte valde att prioritera honom. Om speltid hade kunnat garanterats tror jag dock inte han haft några problem att åter dra på sig den blåröda tröjan.
Barcelona Hetfield
2013-06-14 18:33
Tanken är väl att Sanchez är värd 25 miljoner, vilket innebär att Barcelona lär få 20 miljoner för honom (en del av summan går till agenter osv) vid en försäljning. Sanchez och en yngling ska väl värderas till 25 miljoner för klubben, eller betala 20 miljoner kontant. Klubben vill ju inte betala hela summan då de har stora kostnader.
Barcelona Rambla~
2013-06-14 18:30
Ursäkta men, hur får man Sanchez + yngling till att vara likvärdigt med 20m? Sanchez plus en yngling beroende på vem det är visserligen lär ju blir bra bit över 30m.
Barcelona Hetfield
2013-06-14 18:23
Ta med en nypa salt, men det går rykten om att Barcelona vill erbjuda Sanchez och en yngling, eller 20 miljoner för Marquinhos.
Barcelona Rambla~
2013-06-14 17:45
@Mojito - Culé (un estilo de vida):
Vadå, om Bojan blev erbjuden en trupplats hade han nobbat det menar du? Jag ifrågasätter inte utan är bara lite förvånad. Har det skurit sig så mycket mellan honom och Barca att han tom vägrar att spela för klubben? Han som hade ett av de största culehjärtan tidigare. Jag trodde bara han var lite bitter på Pep.
Barcelona Barca o Mort!
2013-06-14 16:55
Mojito

Vahh, aldrig hört om en sån förrut men du verkar ha rätt faktiskt.
Wena
2013-06-14 16:42
@~Més que un club~:

För att varje gång Barcelona lånar ut en spelare så kommer han aldrig tillbaka. Utan lånas ut vidare till andra klubbar och sedan säljs.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-06-14 16:41
en tvingad buy-back. Så jo, vi äger Bojan. Tyvärr. För han vill inte spela i Barcelona, och Tito vill inte ha honom i truppen.

Är glad om vi får några som helst pengar för honom, tror snarare att man kommer riva kontraktet på gemensamma grunder. När var det sist vi fick en vettig summa för en spelare?
Barcelona ~Més que un club~
2013-06-14 16:40
Varför inte bara låna ut Bartra i ett år till ett lag som använder han konstant och låta han utvecklas där!
Barcelona Barca o Mort!
2013-06-14 16:17
God is a five letter word

Sälja Bojan? Hrm, vet inte hur det ska gå till när vi inte äger honom, vi har bara en buyback clause i sommar tror jag den går ut?
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-06-14 15:59
Rambla~

Det får vi hoppas! =D stog att det berodde på försäljningar i sommar. Sälj Villa, Afellay, Bojan, Dos Santos & Fontas.

Villa - 14 mille
Afellay - 6 mille
Bojan - 5 mille
Dos Santos - 2 mille
Fontas - 1 mille

28 miljoner bara på de spelarna; och om vi ska vara ärliga så behövs de inte. Villas lön är ungefär Silvas lön ju; sen om det också stämmer att Silva är villig att gå ner i lön - DÅ ÄR DET PERFEKT JU! Skeppa iväg spelare som kan spela någon annanstans och vips så har man en trupp med spelare som kommer få speltid men även med världens bästa mittback där bak! =D
RedemptionMn
2013-06-14 15:40
Barca borde ha köpt Bernard...vilken lirare han är!

I försvaret hade jag gärna velat se Inigo Martinez, tillsammans med Neven Subotic. Jag gillar Lewandowski som fotbollsspelare, men jag undrar om han inte blir överflödig i laget? Kan inte se honom spela i ytterpositionen, och av den anledningen tror jag att han inte skulle passa i vårt spel. De pengar vi har kvar bör satsas på försvarspelare, helst två stycken då vi konstant har skador på våra mittbackar...
Barcelona Rambla~
2013-06-14 15:16
Seriöst, hur länge har Atlético jagat medelmåttan Diego? Känns som de varit efter honom i minst 2 år nu. Varför lägga ner så mycket energi på en så halvdan spelare?
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-14 15:08
Tycker inte vi ska köpa Silva till vilket pris som helst dock... Men det är bara jag.
Barcelona Rambla~
2013-06-14 14:30
PSG närmar sig David Luiz
Enligt Le 10 Sport är Paris SG intresserat av David Luiz. Representanter för Chelseas brasilianske landslagsback ska vid ett flertal tillfällen ha träffat PSG:s sportchef Leonardo.

Oj, kan det öppna upp för T Silva till Barca tro?
Barcelona ~Més que un club~
2013-06-14 14:27
Ska vi ha Silva ska han inte vara skadad hela tiden! :/
2013-06-14 14:05
En klassback och en gammal räv till anfallet, tack!
2013-06-14 14:05
En klassback och en gammal räv till anfallet, tack!
Annons: