/spanien/barcelona/forum/6958.aspx/spanien/barcelona/forum/6958.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
vifa
2013-06-13 13:29
Nu ryktas det att vi är intresserad av Inters målvakt Samir Handanovic, 28....
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Napao
2013-06-13 13:23
NestoJag var på Sverie-Chile och man kunde tro att Sverige var på bortaplan ,enligt rykterna så ska Chile spela mot Irak i Sverie 14 agusti.
Barcelona NoGo™
2013-06-13 13:21
@Rambla~

Hehe tyckte det lät rimligt :P Men runt 8M borde man väl kunna få iaf. Jo det är synd att han vart skadad så mycket, det drar väl ner priset lite tyvärr. Håller helt med, förstår inte hur de tänker riktigt? Det är som att de inte bryr sig längre.. Fan tillslut blir det väl så att alla som inte är önskvärda lämnar gratis eller nått..
Barcelona Rambla~
2013-06-13 13:16
NoGo

8-12m är nog att ta i lite, han har ju faktist varit borta mer än halva säsongen senast. Fast 5-7m borde man minst kunna plocka ut för honom. Börjar bli irriterad på den här gratisverksamheten klubben så gärna håller på med.
Barcelona NoGo™
2013-06-13 13:14
Afellay borde man kunna få en slant för, mellan 8-12M kanske. Inte fan ska han lämna på free transfer! Men vi alla vet ju hur de jobbar så man blir ju inte förvånad om det sker direkt...Eller så blir ännu en meninglös utlåning.
Barcelona Rambla~
2013-06-13 13:11
Barelona are looking for a club for Ibrahim Afellay (27), back after Schalke loan. He could leave on loan or even on a free transfer. [md] Seriöst, de här två tidningarna Sport och EMD gör det verkligen inte lätt för Barca att agera på transfermarknaden. De basunerar allt som oftast ut varje sommar vilka spelare som ska säljas, lånas ut eller inte har tränarens förtroende. Ofta har de också med summorna de tror/tycker spelarna ska kosta. Det är fan inte konstigt att klubbensen inte klarar av att sälja av spelare och samtidigt få hyfsat betalt. Alla tänkbara intresserade kluibbar får ju serverat på silverfat vilka spelare som är till salu summorna det handlar om. Vad fan ska tex Afellay få lämna på fri transfer för? Jävla skittidningar som mer förstör för klubben istället för att gynna den.
Barcelona Golden Barca
2013-06-13 13:09
Det är nu bekräftat att Ancelotti lämnar PSG. Någon som tvivlar på att Real betalt bra för hans signatur.?
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-06-13 13:05
Golden Barca

Jag ska inte sitta och skriva om saker jag inte vet något om? Hur är det med dig och det svenska språket? Utifrån sammanhanget så kanske du menar inkompentent? Men ditt vokabulär verkar inte sträcka sig så långt. Klart jag inte följer Liverpool men jag har sett tillräckligt för att se att han inte är något för oss. Jag pratar om en spelare som inte har något med påhopp att göra mot någon av individerna här medans du kallar mig "korkad och ännu en gång "impotent" så är det något jävla fel på dig.
Barcelona Golden Barca
2013-06-13 13:01
God is a five letter Words - Messi

Daniel Agger jämför du med Pepe. Du är riktigt korkad och impotent och helt okunnig om detta ämne. Jag följer honom noga och har gjort under många år. Han är inte som du mycket osmakligt kräks ut smutsig. Han är möjligt lite oputsad i bland men vilken försvarare är inte det. Det är skillnad på att vara total psykopat och medvetet skada spelare som Pepe. Och att vara fysiskt tuff om än vid tillfällen lite oputsad. Du ska inte sitta här och skriva om saker du inte vet något om.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-06-13 13:01
Berndt Schuster tar över Malaga, en ex-madridista ersätter en annan alltså.

Kommer ni ihåg att han fick kicken från Madrid efter att ha sagt att det var omöjligt att slå (dåtidens) Barcelona?
En får sparken för att han säger sanningen, medans en annan fick sitta tre år och bete sig som et svin...

Känns annars konstigt att ryktena om Handanovic sätter igång med tanke på att Både Valdés och Tito vill att målvakten stannar över nästa säsong. Sen tror jag som övriga - €23 miljoner finns inte på kartan att klubben lägger på en målvakt. Då blir det ingen mittback i alla fall.

Positivt är annars att klubben vill förlänga med Tello (till 2018) och Montoya och Bartra (till 2017).
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-06-13 12:53
Vi behöver endast två spelare. Marc-Ter Stegen och Hummels eller Mangala.
Barcelona Rambla~
2013-06-13 12:34
Jag är 100% säker på att Barca inte lagt något bud på Handanovic, och speciellt inte €23m. De uppgifterna har någon i Italien, säkert Inter själva, läckt ut för att de behöver sälja och få in pengar. Är övertygad om att Barca inte kommer att lägga över €20m på en målvakt. Speciellt inte när Valdes ryktas vara kvar nästa säsong.
2013-06-13 12:30
Golden Barca

smutsig i sin spelstil. Han är en Pepe med fin vänsterfot. Ta'tt lugnt med aggressionerna.
Barcelona Golden Barca
2013-06-13 12:08
Vad i helvete menar ""God is a five letter Word - Messi.

Med följande linje utskriven på sidan.

""Agger är smutsig""

Var så in i helvete vänlig och förklara detta för mig.
Barcelona filosofen21
2013-06-13 12:03
Är hyfsad säker på att ledningen nu avvaktar med fortsatta värvningar framtill efter man sålt några spelare. För att punga ut 30-40 mil för en mittback efter att man precis fått Neymar för 57 mil, är nog ingen ekonomisk succé. Sen så håller jag med er som menar att Hummels vore den perfekta lösningen där bak. Jag skulle dock inte gråta blod om man skippa en mb och satsa på Bartra mer nästa säsong. Tror extremt mycket på honom, Men jag kanske är för naiv i den tanken.
Barcelona Rambla~
2013-06-13 11:17
@Deulofeu:

Den absolut bästa backvärvning Barca kan göra i dagsläget. Jag begriper inte hur Tito kan vara så sinnesförvirrad för att inte kunne se det själv. Helt obegripligt.
2013-06-13 11:10
Alltså MD och deras jävla Back-alternativ för Barca. Mathieu är usel, Agger är smutsig och Inigo Martinez är lite bättre än Bartra; Det är ingen jävla förbättring. Punga ut mycket för en klassmittback och inte nån jävla truppspelare. Sen vill de ha fucking Torres som är sämre än Toivonen.
Barcelona Deulofeu
2013-06-13 11:04
Klart jag vet att Tito inte vill ha Hummels men jag tänker inte ge mig.

Håll med om att han skulle passa där ; )
Barcelona Rambla~
2013-06-13 10:49
@Deulofeu:

Tito vill inte ha Hummels, det borde stå klart för alla vid det här laget. Ska vi byta bort Alexis till Dortmund borde det vara mot Lewandovski men då ska vi ha pengar mellan för han har bara ett år kvar på sitt kontrakt. Jag tror dock inte att Dortmund är intresserade av Alexis, de värvar inte i den prissklassen om det inte vore en spelare som ska bli viktigast i laget.
Barcelona Deulofeu
2013-06-13 10:35
Om Alexis ska lämna kanske ett byte med Dortmund mot Hummels?

Ska vi säga rakt av de är jämngamla och båda tongivande i sina respektive landslag.

Han passar deras sökprofil perfekt en kontringsspelare som kan spela på båda kanterna och pressar som ett djur.

Vi behöver en Hummels i backlinjen för han kan kort och gott försvara...
Barcelona Deulofeu
2013-06-13 10:21
Alltså ibland kan man läsa en röd tråd genom klubbens agerande men när det gäller barca just nu är man bara förvirrad.

Visst det är silly men det är så mycket som är osäkert att det inte liknar någonting.

De måste ju börja agera i någon riktning snart.

Det viktigaste enligt mig är att se över situationen med de spelarna som faktiskt tillhör oss

Thiago,Bartra,Tello,Deulofeu,Rafinha,Montoya samt S.Roberto vad ska vi göra för att behålla dom och se till att de utvecklas vidare.

När framtiden med dem är klar kan man gå på nästa kategori

Vi måste sälja spelare vilka har vi fått bud från och vilka levererar inte som vi vill.Villa,Fontas,Afellay,Bojan ska väl bara säljas.

Ska Valdes stanna?

Bör vi då köpa in en ersättare redan nu tex Ter Stegen och låna ut han ett år till enligt mig en superlösning.Om det är möjligt skulle jag gärna se honom i Spanien men vill han spela kvar ett år och det drar ned priset låt gå för det.Han är en världsmålvakt.

Barca b vår framtid vi måste styra upp verksamheten där och verkligen se till att det är talangutveckling som gäller och inget annat.Tex så behöver vi ingen vänsterback då vi har Grimaldo i b-laget om ett år.Likaså centralt på mittfältet kommer snart Samper upp.Mittbackar däremot är ingen position där det ser överdrivet ljust ut.Lomban ajöss...
Barcelona Rambla~
2013-06-13 09:47
Inte fan lägger vi 23m på en målvakt? Jag kan aldrig tänka mig att de gör det. I sådana fall måste de tvinga iväg Valdes som gärna vill stanna en säsong till och lämna som Bosman.
Barcelona Rambla~
2013-06-13 09:43
Det är vansinne att köpa in en 29-årig Torres (snart 30 väl?) som ser ut att vara nästan slut. Dessutom är hans lönekrav gigantiska eftersom han i Chelsea har en saftig lön och flera säsonger kvar på det kontraktet. Vår ledning kan inte vara så korkade? Är det media, Sport och EMD, som gillar att hitta på och sprida sådana här rykten trots att de inte har kött på benen? I så fall, varför måste de alltid sprida jobbiga och dåliga rykten när det gäller spelare som ryktas till Barca? Jag kan inte tro att Zubi, Bartomeu och resten av ledningen är så dumma i huvudet att de medvetet läcker våra riktiga mål på transfermarknaden till EMD och Sport. Jag menar, vilken cule vill ha spelare som Agger, Mathieu eller Torres? Fy faan...
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-13 09:39
Det står på Sport att vi tänker lägga 23M euro på Handanovic. Låter mycket. Men en fantastisk målvakt.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-13 08:40
La liga se Blaugrana! Tror snarare att Torres-ryktet isåfall beror på om Thiago stannar eller inte. Skulle han lämna så kommer förmodligen Fabregas få än mer ansvar över mittfältet. Man kanske inte vill att han ska behöva täcka upp i anfallet längre och det är där Torres kommer in i bilden. Nu spekulerar jag ganska friskt, men försöker hitta en rimlig anledning till att man faktiskt skulle vara intresserade av el Nino
Barcelona Deulofeu
2013-06-13 08:14
I värsta fall kan Neymar välja på 7,9 samt 11 då alla de tre är osäkra.

Tiden kommer utvisa.

Jag vill verkligen inte att klubben köper spelare runt 30 jag förstår det bara inte de får aldrig igen pengarna.

Kolla Sanchez istället har väl inte gjort succe direkt men ändå ryktas det att vi nästan får tillbaka pengarna vid en eventuell försäljning.

Frågan är om inte Tito är lite sugen på att sälja Sanchez och ersätta honom med en 9:a på bänken och ha kvar Deulofeu.

Om vi skulle sälja Sanchez kan vi kanske köpa Lewandowski även om han inte längre är aktuell Vi har ju ändå Pedro,Tello,Deulofeu kvar samt Neymar på kanten det skulle ge mer bredd åt laget.

Hoppas verkligen att Thiago stannar vore så jobbigt att se honom blomma ut någon annanstans.Om vi dessutom redan har hans ersättare i S.Roberto känns det inte jättespännande direkt.
Barcelona Barca King -
2013-06-13 02:50
NR7 KOMMER NEYMAR FÅ NÄR VILLA DRAR. eller 9 om Alexis vill ha nr 7 på ryggen.
SoN_Un
2013-06-13 02:03
Diar Shekha

stort stort grattis!
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2013-06-13 01:55
Fabregas behöver tid och förtroende på mittfältet för att han skall komma in i det och funka där ordentligt. Han borde spelas in ordentligt nu på för säsongen. Ett stort slöseri att använda honom någon annanstanns. Han är mer direkt i sitt spel än xavi kanske men hans målfarlighet och löpningar i djupet från mittfältet hade gett oss en ny dimension i anfallet om vi får bukt med hans defensiva problem på positionen. Efter messi och iniesta är cesc den skickligaste spelaren vi har i truppen. Nu gäller det bara att utnyttja honom till max och få ut all potencial ur honom.
Barcelona Diar Shekha
2013-06-13 01:51
Idag är det en speciell dag. Jag är ser fram emot det för att jag ska ta studenten idag, jag kommer vara i sjunde himlen, men det är ingenting jämfört med Abidals Comeback i våras, då var jag i nionde himlen. Barca flaggan ska hissas upp, det får sticka i ögonen på hatarna och Barca-älskarna får njuta som in i bäng. VISCA BARCA Y VISCA CATALUNYA.
Annons: