/spanien/barcelona/forum/6957.aspx/spanien/barcelona/forum/6957.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinho " fotbolls guden"
2013-07-07 03:50
Vem bryr sig om vad Spanien vunnit. Dom heter Spanien inte Barcelona. Köpeklubb? Vi har köpt. Fabregas, Villa, Sanchez, Zlatan, Masken, Neymar, Alba, Chygrinski, Song, Alves, Keita m många fler. Vi har köpt bara anfallare för flera miljarder. Kasta inte sten.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2013-07-07 03:18
Vem bryr sig om La Puta?. Vi alla vet att de forumet är ett stort skämt.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-07-07 02:30
Det är kul att läsa Puertan nowadays. De är så kåta i spelare som Illarmendi och Isco. De har inte ens sett dem spela. Nu vill de ha Hazard och en anfallare sen är de nöjda. Snacka om köpeklubb. De spottar på sin akademi aka Alla-sticker-till-Getafe.
Barcelona Lion24
2013-07-07 02:13
Komiskt att Real köper spanska spelare för framtiden. Alltså, finns det ens någon ungdomsakademi där borta? Våra spanska spelare (förutom Villa) är alla utvecklade av oss från ung ålder, vi har gett dom en identitet, ett spelsystem.

Spanien har trots Real Madrids ständiga dominans förr i tiden aldrig vunnit något förutom EM-guldet 1966 tror jag det var. Med alla dessa fantastiska spanska spelare som de har haft så har Spanien ändå ej kunnat vinna. Inget lag har så många CL titlar som Real, man har 30+ liga titlar men fortfarande ingen Spanien dominans. Sen Barca börja dominera världen grovt så har Spanien vunnit allt som går att vinna förutom CC, och den rankar jag inte så högt. Spanien har vunnit sina turneringar på ett nästan samma spelsätt som Barca gör, undantag Aragones lag 2008 då man får ge han ett stort cred.
Barcelona Leo y Cesc
2013-07-07 01:02
Messi VS Henry i Chicago just nu.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-07 00:18
Barca o Mort och Grimaldo Problemet med en silly season-artikel är att det florerar extremt mycket rykten och det som skrivs ena stunden dementeras av annan media kort därpå. Bästa sättet är egentligen att följa nedanstående twitterkonton om man vill vara uppdaterad konstant; @barcastuff @TransferNewsNen Jag beundrar era ambitioner och forumet och redaktionen behöver verkligen adderas med personer, både moderatorer och skribenter, som har ett genuint intresse av att skriva, men framför allt som har tiden som krävs. Jag tror inte att alla förstår hur mycket tid det tar att skriva en artikel eller hålla en blogg igång. bara att söka rätt källor till alla rykten är mer eller mindre ett halvtidsjobb. EDIT: Angående Barca-bloggen så är den inte någon allmän sillyblogg utan inriktar sig endast på mittbacksdilemmat. Att den är skriven i bloggform och kan verka, som ni beskriver rörig, beror på just det faktum att den inte ska ta upp alla rykten utan också fungera som en mer spontan artikel - alltså en blogg utifrån vad jag själv orkar med i dessa silly-tider.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2013-07-07 00:11
Det kommer vara gött att se lite Street skillz i dessa La Liga.
Messi har sina accelerations finter och Neymar med lite mer avancerade dribblingar.

Jag brukar ej kolla brasse fotboll men ibland är det mysigt att bara lägga sig i sängen och kolla mitt i natt
Barcelona Grimaldo
2013-07-07 00:07
Barca o Mort!

Ja den såg jag och jag har också tyckt att den nuvarande silly-bloggen är väldig rörig. Det var tack vare ditt initiativ som gjorde så att jag skrev det här :)
Barcelona Barca o Mort!
2013-07-06 23:59
Grimaldo

Kul att någon läste min post angående ss13 artikeln mitt i allt spammandes. Ja gärna för min del, finns en hel del andra här som hade kvalificerat sig om de ville förstås.
Barcelona Dinho the artist
2013-07-06 23:58
blaugrana91
Marquinhos går aldrig för 32m. Han säljs nog för 25 som mest skulle jag säga.
SoN_Un
2013-07-06 23:40
Grimaldo

gillar!
Barcelona Grimaldo
2013-07-06 23:38
Hoppas redaktionen läser detta!

Jag skulle vilja vara en mod här på forumet då jag är aktiv här och går in på forumet dagligen... Jag skulle vilja bidra till ett bättre forum där trolling inte ska ske. Om det sker så får man en spärr, och det ganska fort efter att man har brutit forumets regler!

Skulle också vilja starta en "Silly Season 2013" artikel som uppdateras regelbundet med nya rykten. Den ska även vara mer enkel att läsa där man har tydliga "ryktas in", "ryktas ut", "klara in" mm. Men jag skulle inte klara att göra allt detta själv! Så om det är någon som vill ställa upp så är det bara att antingen PM:a mig eller skriva i forumet att ni är intresserade!

Mot ett bättre forum och "Silly Season 2013". Visca!
Barcelona Blaugrana91
2013-07-06 23:36
Dinho the artist

Så du tycker det är mer värt att betala över €32M för en lovande talang än att betala drygt €45M för Silva?
SoN_Un
2013-07-06 23:23
står på expressen att thiago bestämt sig att lämna pga att barca klippt bort honom ur bilden....kan det verkligen stämma?:S
Barcelona Dinho the artist
2013-07-06 23:18
jag ser hellre att vi värvar Marquinhos än Thiago Silva faktiskt. För mig är Silva helt enkelt för dyr.
SoN_Un
2013-07-06 23:14
sevilla sägs vilja slänga botia...jag skulle inte banga på honom faktiskt bänkis liksom
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-07-06 23:01
Sakho lär lämna i sommar. Han har stagnerat och har dålig attityd. Är rädd att Silva inte har med denna eventuella värvning att göra..
Barcelona Diar Shekha
2013-07-06 23:00
Blaugrana91 Självklart kan detta också bli verklighet, fast å andra sidan så börjar Alex o Silva bli "gamla" också. Man börjar som sagt bli lite orolig för att klubben ska göra en repris från förra sommaren..
Barcelona Blaugrana91
2013-07-06 22:56
Diar Shekha

Hmm, kanske tyder på att PSG vill hitta en ersättare till Silva. Ser annars ingen anledning för dem att värva en ung lovande mittback när dem redan har Sakho.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-06 22:51
Alves Håller med dig helt, skulle inte bli förvånad om det blev verklighet.
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-07-06 22:48
Diar Shekha

Om de får Marquinhos samtidigt som de behåller T.Silva, så kan ledningen ta självmord.
Barcelona Diar Shekha
2013-07-06 22:43
@BrazilStats: Leonardo has decided to sign #Barça target Marquinhos, as #PSG show readiness to pay as much as #Roma wants. [Corriere dello Sport] Det ser bra ut.
Barcelona Rambla~
2013-07-06 22:30
Herregud så svagt mot detta mediokra Uruguay. Det går inte att vara så passiva under långa stunder av matchen och så släpper man in ett mål på hörna. Deulofeu kan skämmas över sin insats i denna match. Han är dock inte ensam. Det vill sig inte för Spanien i U20-Vm oavsett hur bra lag de brukar ha.
Barcelona FCB_Messi
2013-07-06 22:29
Tro fan att dom åker ut när en diva som jese bara lunkar runt och tror att han redan är en storstjärna .
Barcelona ElRaval
2013-07-06 22:21
@SoN_Un:

Jag är inte så säker på att det är bra med tre spelare som alla 3 gillar att hålla i boll.

Jag tror det behövs någon likt Pedro som kan springa mycket utan boll och öppna upp ytor och allt det där..
Barcelona Rambla~
2013-07-06 22:10
Fan vad Spanien underpresterar nu alltså. Alla spelare springer ju och gömmer sig bara. Paco Alcacer som ska vara en sådan målskytt missar ju bara sina chanser. För många spelare som hänger med huvudena.
Barcelona Rambla~
2013-07-06 22:06
Deulofeu vill lyckas i Barça det har han sagt. Han är medveten om att det är tufft just nu att ta en plats i laget och har inget emot att lånas ut någon säsong. Han har ju också förlängt sitt kontrakt så där är det ingen fara. Det är många klubbar som är intresserade att låna honom men Barça vägrar alla en köpoption, så det behöver vi inte vara oroliga över. Förhoppningsvis har vi en ny tränare om något år när sen Deulofeu är tillbaka. Vi får inte vänta för länge med honom för hans tålamod tar nog annars slut förr eller senare.
Barcelona Barcadinho.
2013-07-06 22:06
Jag följer inte b-laget så noga, men jag har sett en del av Deulofeu.
Han gör mig besviken för ofta, idag totalt katastrofalt (han skulle bli utbyt tidigare enligt mig). Jag förstår dock att han var bra mot USA, men jag såg inte den matchen.

Han har mycket ego och det kommer nog inte försvinna. Det är en del av hans karaktär. Men frågan om har har tillräckligt med substans för det.

Tito gör rätt med att avvakta med flytt till a-laget. Han är långt ifrån mogen för uppgiften. Jag var på CN när han gjorde inhopp mot Mallorca. Gjorde absolut nada.
Utlåning är nog den optimala just nu.
Jag är orolig att han kommer vara nästa wonderboy som lånas ut i flera år för att försvinna så småningom i glömskan.
Hoppas verkligen att jag har fel.
Barcelona Hetfield
2013-07-06 22:02
Jag ser inte Thiago som en oersättlig spelare, det handlar mer att det blir jobbigt för klubben att ersätta honom på så kort tid. Jag får hoppas att han stannar.

Jag säger det här utan att överdriva, men om klubben på allvar inte kan köpa EN mittback så är det här mer inkompetent än under Nunez/Gaspart eran.
SoN_Un
2013-07-06 21:57
Rambla~

är så rädd om deulofeu drar o ej kommer tillbaka... tänk er. neymar messi delo offff
Annons: