/spanien/barcelona/forum/6955.aspx/spanien/barcelona/forum/6955.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-06-18 14:34
Om Thiago lämnar (som jag tror pga inge dementerande i media) så hoppas jag vi använder pengarna utav försälningen av honom till T.Silva.
Barcelona Smogen
2013-06-18 14:32
Sen tycker jag ändå som Hetfield, han kan inte kräva att komma före Xavi eller Iniesta, det är bara löjligt. Men han borde ändå få mer speltid och låta tex. Xavi vila mer än han gjorde förra säsongen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-06-18 14:32
@Rambla~:

Now that's sarcasm! :P

Ja det var sjukt det här med att Zubi skulle ha hotat styrelsen med att avgå om man inte förlängde med Valentin ytterligare ett år. Det tyder på att feelingen mellan Zubizarreta och en viss fraktion av styrelsen inte är den allra bästa och kan leda till fler konflikter i framtiden.

Dessutom går Zubis kontrakt ut i 2014, tillsammans med Juliá och Valentin, och jag har svårt att se att man förlänger med alla tre efter det. Och för min del hade det inte varit en särskilt stor förlust.
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-06-18 14:29
Barasfsdg När både Xavi och Iniesta spelade i Barcas ungdomslag ville de båda ha nummer 8. De enades om att Andres skulle ha numret för Barca och att de skulle byta för internationella matcher, och de har fortsatt med det sedan dess!
Barcelona Smogen
2013-06-18 14:27
Hur jävla svårt är det för Tito att säga till Thiago "ja, Xavi blir äldre, han kommer få vila mer nästa säsong och åker du inte på skador och håller en bra form kommer du garanterat spela mer". Så, done. nu har man istället lagt allt krut på att få hit Neymar och på det sättet glömt vår egna guldklimp Thiago. Uselt! Sen borde ju Thiago ha bättre tålamod.
Barcelona barasfsdg
2013-06-18 14:10
En sak jag tänkt på i landslaget varför har xavi 8 och iniesta 6? Nån som vet
Barcelona LeoMessi
2013-06-18 14:06
Är det bara jag som anser att när iniesta blir lite äldre så skulle han kunna sköta xavis roll galant?
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-06-18 14:03
Och en till, "Mourinho" är fööör rolig i denna :D
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-06-18 14:01
Något som får er att tänka på nåt annat för stunden :)
Barcelona Rambla~
2013-06-18 13:54
@barcastuff: Barcelona are not in a hurry to close transfers, both in and out. It is expected no new deals will be announced this month. [as] Ja det var ju smart. Varför bli klara i tid när försäsongen drar igång? Det är ju inte så lite som behöver fixas med alla spelare som ska lämna, kommer tillbaka från lån och som behöver hitta nya klubbar. Fast det är ju klart, Zubi behöver väl lite extra semester så hårt som han har jobbat.
Barcelona Deulofeu
2013-06-18 13:48
Ikväll kanske det är sista matchen i Thiagos karriär som man hejar påhonom!

Riktigt riktigt tråkigt enligt mig har vi aldrig haft en liknande mittfältare som han.
Barcelona Deulofeu
2013-06-18 13:47
Thiago sade det bäst för ett par år sedan att Rafinha är en större talang än han och så kanske det blir också att Barca förlänger med hans lillebror lånar ut honom ett år och sedan börjar han konkurrera i Barcelona idtället för storebror.

Hur kan man vilja lämna när lillebror är på uppgång och det är ju inte alls omölligt att om tre fyra år är det de bröderna som agerar på Barcvas innermittfält.

Tänk om det slutar med att Rafinha får åka till vm med Barasilien men inte brorsan inte så troligt men ändå.

Mer konkurrens i Spaniens mittfält än i Brasiliens va?

Försvinner Thiago kommer S.Roberto få en ärlig chans och Fabregas kommer nog blomma ut ytterligare med ännu mer speltid.

Jag väntar med spänning på hans uttalande efter att han lyft bucklan ikväll.
Barcelona Rambla~
2013-06-18 13:16
Vill man ha mer spetid för att man tycker det är för lite av den varan i Barca väljer m an ju knappast klubbar som City eller United. Där om någonstanns lär de ju absolut inte garantera någon speltid i varje match. Ferguson roterade ju hela tiden och i City kan han ju glömma att peta Yaya eller David Silva. Kräver man speltid får man ju sänka kraven på klubbar lite och börja titta på skiktet precis under toppen. På klubbar som Sevilla, Valencia, Tottenham, Arsenal osv.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-06-18 12:58
Manchester United är inte direkt oattraktiva heller, Vi får helt enkelt vänta och se hur detta slutar. Tito borde han också hantera situationen bättre, han kan gå ut och säga att han tror på Thiago och vill ha kvar honom. På så sätt visar man förtroende för brassen och då är det lättare att ha tålamod när man vet att tränaren räknar med en.
Barcelona Hetfield
2013-06-18 12:53
Xavi stannade. That's the point. Xavi gjorde det rätta valet, han valde kärleken och använde hjärnan istället för att söka sig till andra lag.

Lägg till att när Xavi fick erbjudanden från Milan så var Milan ett attraktivare lag, det var ett lag som tog åt sig alla stora spelare. Det var även i ett lag som var osäkert. Återigen, visar det sig att allt det här är spekulationer och att Thiago stannar så blir få lika glada som jag blir, men om det ligger någon form av sanning att Thiago börjar bete sig som en rockstjärna så kan han dra. Thiago är 22 år, han kan väl knappast förvänta sig att få starta eller vara en regelbunden spelare när man har Xavi och Iniesta framför sig, det är ren idioti.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-06-18 12:48
Hetfield Absolut man ska göra sig förtjänt av en startplats men samtidigt känns det som att Thiago inte har fått den här riktiga chansen, flera gånger under den gångna säsongen kunde man ge honom chansen och starta med honom men han fick ändå inte chansen. Xavi imponerade inte som vanligt förra säsongen och då kunde man visa Thiago och säga "vi tror på dig här är din chans". Man måste kunna värna om sina talanger också. Sedan kan man inte anklaga Thiago för mycket då Xavi också var nära på att lämna för Milan när han var i samma sits. Han stannade och resten är historia. Vi ska vara försiktiga med att spy galla över Thiago, vi får se hur det slutar. Största skurken i den här situationen är ledningen som hanterade hans kontrakt på ett så korkat sätt!
Barcelona Hetfield
2013-06-18 12:46
Sen en sak till. Enligt statistiken så har Thiago fått spela mer matcher än både Xavi och Iniesta gjorde under deras debutsäsonger, så dra inte upp hans speltid. Sanningen är att Mazinho är en attentionwhore och kommer göra allt för att suga åt sig så mycket pengar det går. Det var samma skit sist när Thiago skulle skriva på, ständiga antydningar om att de kunde gå till en annan klubb. Ingen är större än klubben, den dagen Messi börjar bete sig som en snorunge så får han också lämna.
Barcelona SupremeMan
2013-06-18 12:44
?[@barcastuff
Thiago wants to leave this summer. He wants more playing time ahead of World Cup. He's analyzing offers he got from English teams. [sport] ]

snälla Barca sälj inte honom ! låna ut honom 1-2 år
Barcelona Rambla~
2013-06-18 12:42
Helt rätt Hetfield. Nu är det slut på daltandet. :P Obs! Jag var inte ironisk eller sarkastisk utan jag håller verkligen med.
Barcelona Hetfield
2013-06-18 12:40
Ursäkta, men hur kan man hålla på och ursäkta Thiago hela tiden? Jag vet att en hel del är spekulation, så alla Thiagonister får ta det lugnt.

Det är bara att inse att det är en större förlust för Thiago än för Barcelona. Thiago är en stor talang, men han är knappast en nyckelspelare och kan ersättas. Om Thiago väljer att försvinna så ersätter man honom med likvärdiga talanger som Gundogan, Isco eller Verratti. Inga problem. OM (notera ordet OM) det stämmer att han kräver mer speltid och framförallt att få komma före Iniesta och Xavi så kan han packa väskorna och dra redan den här sommaren. I Barcelona så förtjänar man en startplats, inte kräver det genom hot och press.
Barcelona LeoMessi
2013-06-18 12:35
Om thiago skulle dra så hoppas jag att Barca skulle satsa på hans bror rafinha! Han är en kraftfullare variant av thiago och sliter som ingen annan.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-06-18 12:20
Blaugrana91 Thiago fattar att hon borde få chansen bär xavi har kommit upp i åren, man borde spela thiago mot alla botten och mitten lag, de blir 28matcher ungefär per säsong, och de endast i ligan. Han har rätt o klaga, man spelade han o inte ens när ligan redan var klar, va e de för bullshit?
Barcelona Diar Shekha
2013-06-18 12:18
Jag kommer inte gråta direkt OM nu Thiago väljer att lämna, det är bara han själv som förlorar på det. Killen är 21 år och har redan fått spela mer än 30 matcher i ett lag som Barcelona trots skador (!), så vad ska klubben göra mer egentligen? Och ärligt talat så har Thiago knappt imponerat de matcher han har spelet och jag tycker att han har stannat lite i utvecklingen. Iniesta blev ordinarie när han var 23 eller 24 år och man hörde aldrig gnäll från hans sida. Killen bet ihop och kämpade som en "man".. Kan inte Thiago respektera det att han har Xavi och Iniesta framför sig så är det bättre och lämna. Jag gillar inte giriga spelare, jag skulle förstå om Bartra eller Montoya var sura på klubben men inte Thiago.
Barcelona Rambla~
2013-06-18 12:08
Enligt Sport så har Tito och Thiago redan haft ett samtal "face to face" precis innan U21-EM. Tydligen så fick Thiago inga garantier av Tito, som ändå sa att Thiago skulle bli en framtida nyckelspelare för Barca men att i dagsläget så prioriterar Tito både Iniesta och Xavi före. Thiago skulle typ få ungefär samma speltid som den gångna säsongen.

Lite surt kan jag tycka, även Tito borde inse att det är dags för att Xavi kanske borde trappa ner lite och inte spela precis varenda viktiga match från start. Iniesta är en annan femma, han är ju i sin prime nu.

Tyvärr, men ska man tro Sport så är det stor risk för att det är tack och adjö för Thiago.
Barcelona Occi
2013-06-18 11:42
Om ledningen och Tito gör allt det kan för att Thiago ska stanna så kommer han att stanna. Åker han så är det för att ledningen och Tito inte gjort tillräckligt och då bör hela packet skämmas och avgå.
Barcelona Rambla~
2013-06-18 10:47
Om jag har förstått det rätt så hotade Zubi med att avgå från sin post om hans två närmaste män, Narcís Julià och Albert Valentín inte fick stanna kvar på sina poster. De har tydligen fått kritik när det gäller värvningar till Barca B och ungdomslagen.

Det verkar som om styrelsen har lyssnat på Zubis hot och låter de två vara kvar. Fan alltså, var vi så nära att bli av med sopan Zubi?
Barcelona kämpen puyol
2013-06-18 10:25
Jalla värva thiago silva ingen annan!!! med silva i laget e barca världens bästa lag genom tiderna
Barcelona Deulofeu
2013-06-18 09:25
Om det finns plats för ytterligare en mittfältare till vm truppen vem har då egentligen störst chans att åka av Isco och Thiago?

Flyttar Isco till Man ity tycker jag att han tar en rejäl chansning inför ett stundande vm men har kommer nog att lyckas.

Flyttar Thiago till Man Utd kommer han nog också att lyckas men jag tror det blir lite tuffare för honom och flyttar han kommer han nog inte med till vm mina spekulationer.
Barcelona Deulofeu
2013-06-18 09:22
Utlåning till Valencia 1-2 år hade väl inte varit fel? Kanske Real Sociedad ett cl lag iallafall.

1 år då får han speltid inför vm ytterligare ett år då har han garanterat Xavis startplats.

Allt för att han ska få sin dröm besannad att leda Barcas mittfält.

Det tråkiga är ju att även fast han spelar mindre i Barca så spelar han ju med nästan hela landslaget varje dag det är ju lättare att ta sin till vm om man spelar i Barca kolla bara Mata tex.

Pedro är inte en bättre spelare än Mata men ändå startar han varför? Jo alla i Barca vet hur han löper och jobbar de spelar med honom varje dag har han varit bra i år knappast har han varit ordinarie ja sådär spelat en del men inte så mycket som Mata.

Stannar Thiago kommer han givetvis få spela mer än förra året han blir bättre samtidigt som Xavi blir sämre.Thiago kan spela överallt på mittfältet även som dmc mot lättare lag.

Snälla Thiago se till att vinna u-21 finalen ikväll och gör mål som förra året men viktigast av allt stanna i Barca och ta dig till vm.
Barcelona Rambla~
2013-06-18 08:00
ElRaval Aktiverar Thiago (och köpande klubb) utköpsklausulen har Barca inget förhandlingsläge överhuvudtaget. De kan inte förhandla om att få in en återköpsklausul eller liknande. De har inte längre spelaren under kontrakt när klausulen aktiverats. Det är själva poängen med den klausulen, Thiago köper sig fri från kontraktet. Däremot om United hade kommirt till Barca och bett om att få köpa Thiago så hade det ju blivit förhandlingar mellan klubbarna om en övergångssumma (dvs om Barca hade varit intresserade av att sälja) och då hade Barca i samråd med Thiagos agent kunnat kräva att få med en återköpsklausul. Något United så klart hade försökt undvika då.
Annons: