/spanien/barcelona/forum/6954.aspx/spanien/barcelona/forum/6954.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2013-06-19 00:54
Spanien vann inte OS förra året mycket pga att man saknade en mittfältsmotor, dvs Thiago. Det är synd att en mittfältare ska behöva göra hattrick för att folk ska förstå hur bra han är. Thiago styr spelet med en finess som ingen annan ung mittfältare i Europa gör. Den närmaste är Veratti och de flesta såg nog klasskillnaden idag. Isco är som sagt en annan spelartyp som likt Silva befinner sig högre upp på plan.
Barcelona ElRaval
2013-06-19 00:53
@EL Corazon - Anims Puyi!:

vi måste lägga av med det här tjafset där allting hela tiden ska föryngras.

italien är ett föredöma i mina ögon i det här avseendet. Totti och Zanetti skulle aldrig bänkas endast pga faktumet att någon ny valp ska ha speltid.

speltid förtjänar man genom att prestera.

Xavi är Barcelona. Hela vårt tiki taka spel ÄR Xavi. Hur kan vi ens glömma det?
Barcelona Barca o Mort!
2013-06-19 00:51
Hetfield

Visst ska han spela i stora matcher osv. Men det finns inget som säger att vi inte kan låta honom vila och starta Thiago i säg en match mot Zaragoza hemma t ex. Tycker inte Thiago har tjurat så mycket om speltiden, lämnar han så förstår jag även om jag blir ledsen. Varför stanna som bänkspelare när han spås som en av största mittfältstalangerna.
Barcelona Frodo
2013-06-19 00:48
Först tycker jag att vi drar upp lite fakta eftersom det är så många som baserar sina argument på fantasier om Thiagos situation.

Thiago spelade 1000 minuter färre än förra säsongen. Han har vid samma ålder som Xavi och Iniesta spelat betydligt färre minuter och matcher än dessa. Folk som hävdar att de två visade tålamod har självklart rätt men jag skulle säga att Thiago visat minst lika mycket tålamod som dessa mittfältsgenier.

Xavi har en kronisk hälskada och det vore både till hans, Thiagos och Barcelonas fördel om man vilade honom oftare så att man kan förlänga hans karriär och ha honom fräsch oftare. Xavis prestation fluktuerade dessutom den här säsongen så det är inte orimligt att tycka att Thiago borde få mer speltid. Det faktum att Xavi spelar trots att han ibland är skadad är knappast bra för någon. Dessutom är han trots allt 33 år gammal. Utöver det är han starter i det spanska landslaget och vi vet att del Bosque matchar sina starters hårt.

Ingen kräver att Xavi ska petas. Thiago har aldrig sagt det så det är dumt att dra upp såna påståenden. Det är dock förståeligt att han blir upprörd över att han fått spela 1000 minuter färre trots att han blivit ett år äldre samtidigt som Xavi borde matchas mer sparsamt.

Som om det inte vore nog så kommer den stora örfilen när guldpojken och den förlorade sonen spelar som ett tungt jävla kylskåp men ändå får fortsatt förtroende. Inte nog med att Cesc inte skulle kunna styra ett mittfält även om hans liv hängde på så tjänar han som grädde på moset dubbelt så mycket som Thiago.

Thiago får inte ens spela en död CL-semi mot Bayern där han kan samla på sig ovärderlig rutin, eller de sista återstående matcherna i en liga som redan är död pga att Tito vill tangera nåt jävla rekord. När Thiago väl får spela så blir det väldigt oregelbundet vilket leder till att hans prestationer blir därefter.

Det är klart att Thiago vill se efter sina alternativ när han får så lite speltid samtidigt som två av de andra mittfältarna gör halvdana säsonger (Iniesta är untouchable med all rätt). Att han har europeiska tungviktare som ManU och Bayern efter sig säger ju ganska mycket om honom. Att han dessutom har en tränare som inte vet vad han gör och inte utvecklat eller gett chansen till en enda talang måste ju avskräcka Thiago från att kasta bort ett år till. Det året är väldigt viktigt för att få en plats i VM-truppen.

Sen finner jag det komiskt att folk vill ersätta Thiago med Isco. Thiago är en CM som styr spelet medan Isco skulle spela antingen på Iniestas position eller som vänsterytter (Neymars kommande position).
Barcelona Gabriel
2013-06-19 00:43
Thiago är som förlorad för oss, personligen tror jag det. Det är rent åt helvete. Hur kan man skriva ett kontrakt som innebär att klausulen sjunker från 90 till ynka 20 (?) på en sådan diamant? Att han vill dra för att få mer speltid är en sak, det svider om han nu faktiskt drar, men att han kommer att kunna lämna så billigt är inget annat än en skam. Återigen skämmer Barcelonas ledning ut sig på marknaden, spelar ingen roll vilken president eller personer i ledningen som styr - det har alltid varit så med Barcelona, tyvärr. Och innan folk börjat snea genom att säga "inget är klart med Thiago, sluta klaga innan något ens hänt", så säger jag så här. Om Thiago nu, mot alla odds (om man ska tolka ryktena rätt) faktiskt stannar, så tar det fortfarande inte bort det faktumet att det är otroligt korkat förhandlat att göra så att en av våra mest lovande talanger kan försvinna för så lite pengar. Synd, men jag tror det är så gott som kört.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King -
2013-06-19 00:30
Thiago ut / Göndugan in!!!! Thiago må vara en La Masia talang men han var aldrig det i hjärtat. Han skrev på för La Masia vid 15 års åldern eller något. När han vann u21 vm eller em så sa han att min dröm är att lyckas i fotbollen och inte i Barcelona. Thiago får dra och jag önskar honom lycka till. Det är vinna eller försvinna för Thiago om han stannar i Barca kommer han att vinna på sikt och bli en legend. Det finns bara lycka i tålamod. Men Thiago är sugen på ära och berömmelse något xavi och iniesta inte tilläts sig lockas av men åtnjuter mycket av nu. Och om han drar kan det gp åt helvete för honom eller magnifikt.
Barcelona Hetfield
2013-06-18 23:41
Nja...en potentiell snorunge. Jag skulle inte säga det bestämt, men om det ligger någon form av sanning i att han kräver mer speltid så kan han klassas som det.

Kanske är jag subjektiv i frågan, men jag skulle inte byta ut Xavi mot någon annan. Han ska spela om han håller, den dagen han inte gör någon nytta så kan man diskutera hans eventuella bänkning, men inte vid det här skedet. Han har fortfarande mycket kvar att ge för Barcelona. Men visst, jag kan hålla med om att Thiago ska väl få spela lite mer i de mindre matcherna. Däremot så tycker jag inte att man helt plötsligt ska börja bänka Xavi regelbundet i förmån för någon som tänker gnälla och hota om att lämna, om det är så det är. Again, låt mig få påminna att mycket av det här är spekulationer och hypotetiskt, så inga attacker.
Barcelona EL Corazon - Anims Puyi!
2013-06-18 23:40
Hetfield

Nej, vi ska inte bänka Xavi pga snorungar som tjurar. Vi ska bänka Xavi för att han inte är framtiden. Xavi är inte Pirlo. Bänkar vi inte Xavi riskerar vi istället att förlora en av våra mest lovande talanger just nu. Därför ska vi bänka Xavi.
Barcelona ElRaval
2013-06-18 23:39
Fast alla spelare kan inte få speltid.. Vi har 4 centrala mittfältare som slåss om 2 positioner.

Iniesta är självskriven. Så det är alltså 3 spelare som konkurrerar om den andra platsen på mittfältet.. Alla kan inte spela.

Jag är övertygad om att även Fabregas hade dominerat i ett U21-slutspel...
Barcelona B-Guden
2013-06-18 23:36
@Hetfield:

Ja absolut han ska bromsa en av världens mest spännande talanger tom när ligan är avgjord
Barcelona Frodo
2013-06-18 23:32
Hetfield

Varför är Thiago en snorunge?
Barcelona Hetfield
2013-06-18 23:30
Jag fattar inte vad ni vill att Tito ska göra. Bänka den bästa mittfältaren i Barcelonas historia för snorungar som tänker tjura? Xavi är Xavi. Det finns ingen annan som honom och det lär inte komma någon som honom. Även vid den här åldern så styr han tempot och spelet som ingen annan förutom Pirlo klarar av, och jämför det med Pirlo som är äldre och dominerar vid hans ålder. Xavi ska spela sålänge han kan spela.
Barcelona Blaugrana91
2013-06-18 23:29
På tal om något helt annat.
La Masia kommer numera inte bara ge oss fantastiska talanger, klubben kommer även kunna tjäna pengar på La Maisa.

Bygganden är ju täckt av "LED-skärmar", dessa kommer fungera som reklampelare. Totalt kommer man dra in €72 Miljoner/ år på det, dock så kommer klubben dela intäkterna 50% med företaget som ligger bakom det MCM Group, men blir ändå en bra summa med pengar.

Sen kan man ju tycka att det inte låter bra att använda "talangfabriken" som en reklampelare, men idag gäller det att hitta fler sätt att dra in pengar...
Barcelona Pep #4
2013-06-18 23:26
DM1982

Ännu en mittfältare som kommer trötta på för lite speltid och sedan lämna. Typiskt oss de senaste åren.
Barcelona DM1982
2013-06-18 23:16
Barcelona have decided that B midfielder Sergi Roberto (21) will be part of the first team squad next season. [sport]

Intressant. Kommer inte ihåg om det var så att han skulle upp till a-laget hur som helst eller om det är ett nytt beslut. Spekulerar kring att det kan ha att göra med Thiagos vara eller icke vara i laget.
Barcelona LeoMessi
2013-06-18 22:43
Nu är det bäst att ledningen ger thiago förbättrat kontrakt och mer speltid. Kommer göra ont om han drar men samtidigt blir jag lite besviken på honom också.
Barcelona Smogen
2013-06-18 22:30
Det är dags för Rosell och Tito att agera och se till att man inte tappar Barcelonas kanske största talang nu. Blir vansinnig om vi tappar Thiago.
Barcelona Massimo
2013-06-18 22:24
Någon mer än jag som tycker det är jobbigt att se united fans skriva som att Thiago är klar och har skrivit på?? Hoppas verkligen att han stannar...
Barcelona Bàckis
2013-06-18 22:09
Var i Barcelona idag, överallt säljs tröjor med NEYMAR 11 på ryggen. Känns väldigt konstigt med tanke på att Thiago inte lämnat ännu. Nu handlar det iof om tröjor på stan, inte i FCBotiga. Men endå.
Barcelona ElRaval
2013-06-18 21:39
@Hank Moody:

Nej det var lite det jag menade. Han har inte talets gåva på samma sätt som de övriga, om man säger så.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-06-18 21:33
Puyol kommer genomgå en knäoperation i morgon och beräknas vara borta 3-4 veckor. Hoppas nu att ingreppet går bra och att han kan få en bra start på försäsongen.
Presskonferens med läkarna i morgon klockan 12.
Barcelona Hank Moody
2013-06-18 21:20
El Raval// Han skriver bra krönikor och har en stor passion för spansk fotboll. Men är inte i närheten av Wilbacher,Borell, Niva och gänget när han ska förmedla sina åsikter i en diskussion. Han är säkert väldigt kunnig man har svårt att få ut de i tal
Barcelona Barcelonistas
2013-06-18 20:57
Zick9 - yes du har rätt, kollade precis upp det. Såg att Thiago gjorde Hattrick fan han måste bara stanna, om han nu skulle lämna så går vi miste om en fin guldklimp. 12 Likes för att killen skrev " du har internet", visar ju bara vart samhället är på väg herregud...
Barcelona zick9
2013-06-18 20:52
@Barcelonistas:

Du har internet...
Barcelona Barcelonistas
2013-06-18 20:48
Va blev det i Spanien matchen?
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-18 20:20
Tw Ferdinand (Man Utd): "ESP u21 were too much! Thiago wants the ball under pressure. We need to produce that kind of mentality in our kids" Gillar inte att Unitedspelare uttalar sig om Thiago just nu
Barcelona KristoferDelija
2013-06-18 20:14
Regerande mästare på A-lag och U21 nivå. Inget snack om vilket nation som totalt dominerar fotbolls europa och fotbollsvärlden. Ren njutning.
VIVA ESPANAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Barcelona ElRaval
2013-06-18 20:11
@Hank Moody:

Finns ju en på At Madrid redaktionen som är riktigt bra. Zoran eller vad han heter. Sen kanske han inte gör sig lika bra i diskussioner som t ex Wilbacher, eftersom han verkar vara så "fakta"-baserad. Men men. Han är riktigt duktig på vår liga.
Barcelona petersays
2013-06-18 20:06
@Rambla~:

Tja jag ska ju inte säga för mycket - men i truppen hade han lätt varit. Och skulle lika gärna kunnat spela istället för t.ex. Oscar. Jag tror även Thiago skulle klara en mer offensiv än spelfördelande roll. Han är ju väldigt bra en mot en. Men det beror framförallt på att det är jävligt överbefolkat med bra spanska mittfältare - samt att Del Bosque gärna kör på gamla recept (som visserligen funkar).
Barcelona Hank Moody
2013-06-18 20:00
Finns tyvärr ingen vettig Spanien-expert idag likt PL och Serie A kramarna, även Bundesliga verkar ha sina experter som verkligen kan sin liga. Vi behöver någon som kan försvara vår fantastiska liga som år på år blir sönderköpt, trots det sticker lag som Bilbao, Valencia, Atletico och Sociedad upp
Annons: