/spanien/barcelona/forum/6950.aspx/spanien/barcelona/forum/6950.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hank Moody
2013-06-17 01:37
Montoya och Bartra har varit väldigt bra. Tello urusel..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hank Moody
2013-06-17 01:36
Spaniens U21 spelar precis likadant som A-landslaget, Illaranendi,Thiiago och Isco briljerar på mittfältet. Hade varit väldigt överraskande ifall de inte blev en seger mot Italien i finalen.
Barcelona Jax12
2013-06-17 01:30
Jag hoppas verkligen Thiago stannar! Han har potential att slå sig in i startelvan inom kort med tanke på Xavis form och ålder.

Väntar bara till sista juli då hans klausul aktiveras igen. Hur kunde Rosell sätta en så låg klausul på en av världens största talanger! Suck!
Coach Pep,
2013-06-17 01:24
Soldado är väl okej men hade varit kul att se Agirretxe (?) i landslagssammanhang med tanke på vilken säsong han gjort. Finns han i truppen?

Sen till er som inte följt Thiago i u-21 landslaget så tänkte jag bara passa på att påpeka att han dominerat sönder planen som vanligt, tillsammans med Isco. Varken Xavi eller Iniesta var i närheten av Thiago i den åldern. Det är helt galet..

Ciao!
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-06-17 01:21
Iniesta är sjuk och hur kan man vara så grym :)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-06-17 01:20
En off topic fråga nu, men vad har Caceres för storlek på byxorna?
Ser mer ut som basketshorts än fotbollskjorts
Barcelona NoGo™
2013-06-17 01:19
Cesc såg ju glad ut... haha
Barcelona Hank Moody
2013-06-17 01:19
Uruguay fortsätter med sin spelarbuss, dom vågar inte ens anfalla
Barcelona Jax12
2013-06-17 01:17
Varje gång ja ser Cavani är han blek. Real Madrid får mer än gärna slänga 65 miljoner euro på honom för min del. Han känns så kantig.

Suarez.. Är han på planen??
Barcelona Hank Moody
2013-06-17 01:16
Haha nej de har aldrig funnits någon som kan matcha Zidanes elegans, teknik och spelförståelse kombinerat med den fysiska styrkan och skottet. Men Iniesta är inte långt efter, gudabenådad fotbollsspelare
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-06-17 01:16
Iniesta forsätter att måla sitt mästervärk för oss att njuta!
Barcelona Acrobat
2013-06-17 01:12
Du menar att Zidane är den som varit närmst Iniesta... inte tvärtom? ;)
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-06-17 01:11
När Iniesta spelar som han gör idag tycker jag det borde vara tillåtet för Uruguays del att spela med två, tre, fyra man mer på plan.
Barcelona Hank Moody
Iniesta är nog det närmaste vi någonsin kommer komma en Zidane. Magisk
Barcelona Acrobat
Iniesta är så jävla bra så det finns inte!
Barcelona LeoMessi
2013-06-17 01:10
Iniesta är helt fantastiskt
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-06-17 01:09
Jag kan faktiskt inte vara särskilt kritisk mot Uruguay. Det syns ganska tydligt att vi inte är vana att möta ett så pass passningssäkert lag som Spanien. Inte ens när vi möter Argentina har vi så lite bollkontakt. I de matcherna brukar det även vara mer kontakt och känslor med tanke på historiken men idag känns Uruguay allt för försiktiga.

Samtidigt är det förståeligt att man har en viss respekt för Spanien och föredrar att säkra hem och ha så många man på rätt sida av bollen som möjligt. Dessutom saknar man en riktig klasspelare på mittfältet som kan distribuera bollarna. Det har man saknat i flera år nu. Annars har man duktiga backar och anfallare.

När det gäller Spanien är det verkligen skönt att se att Del Bosque har skipat att ha en doble pivote på mittfältet och låter Barçatrion dominera på mitten. I och för sig ska man ha i åtanke att Xabi Alonso är skadad, eller har nyss opererat sig, men jag tycker att Spanien hade blivit mycket farligare om man spelar med Busi, Xavi och Iniesta, magiskt idag för övrigt, och ger Alonsos plats till en mer offensivare spelare för att få mer spets.
Barcelona Hank Moody
2013-06-17 01:08
Spaniens backlinje känns otroligt stabil bakåt, säga vad man vill om Arbeloa men han är riktigt stabil defensivt. Även haft ett par dribblingsräder idag
Barcelona Hank Moody
2013-06-17 00:59
Längtar till en spelare som Delofeu slår igenom, en riktigt snabb spelare med bra genombrottsförmåga samt en väldigt bra avslutare. Blir han utlånad till Dortmund lr liknande lag kan han mycket väl få sitt stora genombrott och vara en kandidat till VM truppen. Han är en spelartyp som saknas i Spanien, kan bli en väldigt intressant joker att slänga in
Barcelona Tomater
2013-06-17 00:58
Vilken fotboll Spanien bjuder på. Uruguay har inget att komma med. Spanien minus Alonso är enligt mycket vassare och friare i sitt spel. Klart mer underhållande. Hoppas på många mål. Viva Espania
Barcelona Barcelona10Messi
2013-06-17 00:50
Barca o Mort/

Haha nja frågar jag mig själv också du... :P

Vet inte varför de flesta säger att detta var en sömnpiller när Spanien fullständigt äger ut Uruguay. Personligen är jag väldigt nöjd med vad jag sett. Speciellt av Pedro och Cesc! Ingen överraskning att just dem två log bakom målen.

Besviken på de vita dock. Dem vill ju inte äns spela fotboll. Med dem spelarna dem har så kan man väl ändå efterfråga lite trots allt? Ja dem möter världens bästa landslag men dock..
Barcelona Hank Moody
2013-06-17 00:50
En fullständigt fenomenal insats av Spanien, har inte sett Spanjorerna vara såhär bra spelmässigt på väldigt länge. Anledning till detta? Bromsklossen Xabi Alonso är inte med! Minns inte någon gång då Spanien ställt upp med Xavi,Busi,Ini. Idag spelar trion och vi ser hur fantastiskt bra detta mittfält är, tillsammans. med Cesc har de verkligen lekt fotboll
Barcelona Andresito
2013-06-17 00:46
@Vampíro:

Tror det handlar mycket om Cesc. I Barca får han nog instruktioner om att göra som Messi gör, i Spanien ser vi den riktiga Cesc där han är sig själv och därmed spelar mer avslappnat. Samtidigt finns en nr 9 som står mellan mittbackarna och försöker trycka ner backlinjen och skapa ytor åt Cesc och Iniesta mellan Uruguays försvar och mittfält.
Barcelona påfågeln
2013-06-17 00:46
Spanien spelar mycket bättre än i EM, kan det ha något med bytet Xabi Alonso - Fabregas att göra? Inget ont om Xabi, en fantastisk fotbollsspelare, men han passar inte riktigt in i Spaniens sätt att spela, det går bättre med Xavi mer tillbakadragen. Att få in Fabregas i en fri roll offensivt gör skillnad.
Barcelona Barca o Mort!
2013-06-17 00:41
Barafsdg Nu kollar jag inte svtplay men det händer på youtube också åt mig ibland. Högerklickar och tar settings, sen stänger du av hardwareacceleration/hårdvaruacceleration. Testa om det hjälper! Barcelona10Messi Får man fråga varför du trodde det från början? :P Inte som att landslaget har gått ner radikalt senaste åren de har dominerat och inte många andra landslag som gått upp radikalt?
Barcelona Barcelona10Messi
2013-06-17 00:41
Spelar Spanien så här i VM också så tar jag verkligen tillbaka allt jag sa om att dem inte kommer komma top3 äns...
Barcelona Rambla~
2013-06-17 00:40
@Lägg av:

Nej håll du dig till champagne-fotbollen ÖIS spelar istället. :D
Barcelona Visca El Catalunya
2013-06-17 00:39
Lägg av har bränt alla sin kredibilitet på 10 minuter, det är att döda sig själv.
Lägg av
2013-06-17 00:38
@Andresito:

Var Barcelonasupporter långt innan tråkfotbollen. Är kvar i hopp om nya tider.
Ingen ide att diskutera med förståndshandikappade Pep-lovers.
Barcelona barasfsdg
2013-06-17 00:38
är det bara för mig skärmen blir kolsvart när jag ska ha helskärm på svtplay?
Annons: