/spanien/barcelona/forum/6945.aspx/spanien/barcelona/forum/6945.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2013-07-24 13:24
42 mille för higuain? Haha kronor hoppas jag. Han är i bästa fall värd halva den summan. Men man måste bli imponerad över summorna dom får sina spelare sålda för. 12 mille för albiol är otroligt! Killen är värd 1/10 del av den summan!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2013-07-24 13:23
Real har gått minus 4M€ på deras värvningar av Isco och Illaramendi i och med deras försäljningar av Albiol, Callejon och nu Higuain (om det stämmer att han är såld, har inte orkat kolla upp det). Det är äckligt bra gjort av Florentino. Det enda som saknas är väl att de ska få in den där anfallaren de eftersträvar nu. Vem vet jag inte, tror de går all in för Suarez till slut.
Barcelona Júnior - Culé hasta la muerte
2013-07-24 13:22
Andresito Tanken har slagit mig med! Det är helt sjuka siffror. Nästa års prio värvning bör vara Reals sportchef, haha.
Barcelona Hetfield
2013-07-24 13:21
Haha, stackars Napoli. Benitez håller på att med egen hand förstöra allt de har byggt upp, han gjorde samma sak med Liverpool.

Kan ni tänka er att med pengarna för Cavani så har man köpt Real Madrids b-lag? Albiol, Callejon och herr "jag behöver fyra frilägen för att göra ett mål" Higuain.
FCB DE
2013-07-24 13:20
Kom in i matchen.
Hummels har kontrakt-
Ohne aufst-klausul dvs ett rakt kontrakt 4 år till
helt utan möjlighet till friköp. Dortmuns ordinarie högerback
är nyopererad och den grekiska landslagsbacken är troligen tänkt
att agera högerback under hösten. Föreningen har sålt Santana dvs den som var
enda rimliga mittbacksreserven av klass. Vilken planet är ni på seriöst ?
Och detta ett år före ett vm- skulle man då gå till en ny klubb, en ny kultur/språk
den tiden då Barcelona var lockande är över, ikväll blir det troligen ännu en överkörning av det bästa tyska laget.....
Barcelona Gabriel
2013-07-24 13:18
Ofta man lägger 42M€ för Higuian? Snacka om att vara pantad, men det är väl inget nytt när det kommer till Benitez.
Barcelona Andresito
2013-07-24 13:14
Måste säga att jag är imponerad över vilka summor Real Madrid får för sina spelare.
€10M Callejón
€12M Albiol
€42M Higuaín
Verkar som att Benitez har fått en stor låda med pengar endast för att betala överpriser för Real-spelare. Ett rimligt pris för de tre vore om man halverade deras priser, då hade jag inte tyckt det varit lika häpnadsväckande
Barcelona Gabriel
2013-07-24 13:09
Det är självklart otroligt svårt att bedöma huruvida bra en spelare är när man enbart sett ett par youtube-klipp, men utifrån vad jag sett av Vergini så verkar han vara en intressant mittback, och rent personligen skulle jag inte tacka nej till han men då ska det vara 1 av 2 mittbacksvärvningar. Jag nöjer mig inte med enbart honom. Så det skulle isånnafall vara att han inte kostade så mycket så man fortfarande har pengar till att köpa den stjärnbacken som vi behöver. In med Hummels och Vergini. Det blir bra. Pique Hummels Vergini Bartra Puyol Helt perfekt. Bartra och Hummels delar på speltid medans Hummels självklart får lite mer och spelar de mer viktiga matcherna, sen delar Vergini och Pique på speltiden. Puyol kan spela på alla backpositioner så där ser jag inga problem, framför allt inte nu när Abidal lämnat. Adriano och Alba finns till vänster, Alves och Montoya till höger. Sen vid värsta möjliga scenario, att vi får skador på alla mittbackar (för de brukar ju ske) har vi ändå Busquets och Mascherano som kan gå ner och vikariera. Helt plötsligt hade det sett väldigt bra ut.
2013-07-24 12:56
MVP Våra spelare (de flesta av dom iaf) började sin semester mycket senare än andra spelare i La Liga samt andra ligor, då syftar jag givetvis på CC. Det är utav den anledningen till att vi startar säsongen så sent iår till skillnad från de andra. Vanligtvis har jag för mig att det endast skiljer någon vecka eller så.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-07-24 12:54
@Júnior - Culé hasta la muerte:

Nej - tyvärr inte. Bara via Youtube...

Det jag gjorde var att gå igenom Newells A-lagsspelare för att se vilka potentiella spelare som kunde vara intressanta.

Den enda jag fastnade för var denne Santiago Vergini som både är lämplig sett till vilken position han spelar på, men också utifrån ålder och det faktum att han verkar vara en nyckelspelare i laget.

Att han sen dyker upp som en potentiell värvning är ju extra kul, i alla fall för mig :-)

Hetfield

Känner samma sak, vill egentligen hellre ha in ett säkrare kort med erfarenhet från CL
Men jag vet också hur nya tränare brukar resonera, och sett till "påfågelns" inlägg kan jag tänka mig att köpa det tankesättet.
2013-07-24 12:48
Mojito Läste ditt inlägg om att du hade tipsat om Vergini tidigare. Känner du till honom såpass väl så att du kan nämna några utav hans styrkor och svagheter? Hade varit lite kul och veta lite om honom innan man drar förhastad kritik på det nya ryktet haha.
Barcelona Hetfield
2013-07-24 12:47
Om det stämmer att Tata vill ha in Vergini så är jag redan besviken på honom. Barcelonas försvarsspel är inte det läget att man kan chansa och ta in kompisar.

Jag låter lite gnällig och bitter, men jag vill inte att Barcelona ska bli ett lag där man experimenterar med Tatas kompisar från sydamerika. Om Vergini blir nästa Maldini så är det en sak, jag menar däremot att Barcelona inte har råd att chansa med mittbackar längre, man måste ta in spelare som man vet vad man får för.
Barcelona MVP - 2011
2013-07-24 12:47
Bara jag som tycker att vi startar försäsongen lite för sent? Det känns som att vi alltid startar den sist av alla storklubbar. Vet att vi skulle möta det polska laget men ändå, de flesta av våra nyckelspelare har fortfarande semester när de andra storklubbarna kör för fullt inför den nya säsongen. Neymar har inte ens haft en träning med laget än.

Kanske inte betyder så mycket men det är lite oroande faktiskt, och inte första gången det händer.
2013-07-24 12:46
Påfågeln Gillar ditt sätt att tänka! Lion24 Dortmund värvade inför säsongen Sokratis, visserligen mer som back-up, men han kan mycket väl axla en plats i förstaelvan - den kapaciteten har han visat sig ha i sin förra klubb. Frågan är bara om klubben resonerar likadant?
Barcelona Diar Shekha
2013-07-24 12:41
Kollade på länken som Gabriel postade och hans längd hade passat oss bra. Om han kunde vara lite snabbare så.. Jag har dock aldrig sett honom spela så jag har ingen aning om Santiago Vergini. Mats Hummels har ett kontrakt som sträcker sig till 2017. Jag har svårt och tro att Dortmund ska släppa honom nu med tanke på att deras ligasäsong börjar snart. Dortmund hade inte släppt honom och Hummels är en lojal spelare.. Dessutom har Dortmund värvat 2-3 bra spelare samtidigt som Lewandowski blir kvar minst ett år till..
Barcelona LionelMessi10
2013-07-24 12:37
inget om barca jag skriver nu . ..men Soldado för 30 milj euro? Seriöst? o villa gick för ynka 2 milj som enligt mig är mycket bättre striker än soldado! kan inte släppa det fortfarande.. vår styrelse suger hårt!
Barcelona Lion24
2013-07-24 12:37
Håller också Hummels som en av de bästa alternativen, i brist på mittbackar. Men kan vi verkligen få honom? Hummels kanske kan tänka sig lämna men släpper Dortmund sin bästa mittback så här sent på transferfönstret? Nu har ju de tyska lagen kommit i gång i drygt tre veckor. Det tar ju tid att hitta en fullgod ersättare till en så bra spelare, fråga bara Barca, och tiden är ändå ganska knapp om man får lägga till att spelaren också måste anpassa sig till sin nya klubb, i det här fallet Dortmund.
Barcelona påfågeln
2013-07-24 12:33
Mojito: Jag gillar ändå tanken på en oprövad sydamerikan, knappast så dyr, men som kanske kan passa som handen i handsken hos Barca. Dessutom bidrar han med längd. Samtidigt som man får in en mittback till, så är det ändå ingen stjärna med krav på speltid, och han kommer inte att stå i vägen för Bartras utveckling. Är alla friska spelar Puyol-Pique, men alla har chansen att slå sig in.
2013-07-24 12:24
Hetfield

Ny tränare, nya idéer.

Det var ju, enligt rykten, Tito som inte ville ha Hummels eftersom han var för lik Piqué, Martino kanske tycker annorlunda.

Sen är det ju inget konstigt att tränare tar med sig spelare som de vet funkar och kan funka som en extra trygghetsfaktor i den nya miljön.

Men visst, kan man nu tänka sig en spelare som Hummels, varför inte gå för honom i stället för en oprövad kopia?
Barcelona Gabriel
2013-07-24 12:20
Har inte sett något av Vergini så kan inte riktigt uttala mig. I länktips verkar han vara precis som Piqué. Dessutom spelar han och Piqué på samma position av de två mittbacksplatserna, den till höger. Vem av de ska flytta ut till vänster om Vergini kommer? För någon måste göra det, det kommer bli en obekväm situation för vem än av dem som kommer få flytta på sin normala backsposition - för tro mig, sånt spelar roll för en mittback, även om man ofta utgår från att det inte gör det.
Barcelona Riiio!!
2013-07-24 12:06
skulle inte förvåna mig om man endast värvar en mittback och "värvar" Thiagos ersättare i Song. På så sätt konkurrerar han och Sergi Roberto med Xavi, iniesta och cesc samtidigt som Mascherano konkurrerar med Busq. Pique och den nya mittbacken från start med Bartra och Puyol som reserver. På så sätt ökar man speltiden även för reserverna. Blir intressant och se Song i den lite mer offensiva rollen
Barcelona Hetfield
2013-07-24 12:04
Jaha, så lösningen till försvarsproblemen är att ta in en sydamerikansk mittback som inte har någon som helst erfarenhet av toppfotbollen.

Sen är han väldigt lik Pique. Så man bortser från Hummels för att han är "lik" Pique, men tar in en sydamerikansk mittback som är lik Pique. Intressant.
2013-07-24 11:52
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

el Flaco

Intressant - samma spelare som jag tipsade om i söndags...

Väldigt lik Piqué i spelstilen, så inte konstigt att Tata ser de rätta egenskaperna för Barcelona i honom.
2013-07-24 11:52
Petersays Nu talar jag endast för mig själv, men jag skulle utan tvekan ha valt sakho som mittback både framför Song och Mascherano. Han är både bättre och dessutom säkrare/bekvämare i den positionen. De är dessutom inte ens mittbackar, Mascherano kan användas som reserv i den positionen men både han och Song ska egentligen konkurrera med Busi. Jag tror faktiskt att han skulle klara av att ta en startplats i laget, speciellt nu när Puyol drabbas av skador med åldern.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-07-24 11:26
SPORT skriver att Martino håller med klubbledningen om att det behövs köpa in en mittback och namnet Vergini har dykt upp. Han spelade under Martino i Newell's. 1.90, 24 år gammal, bekväm med bollen. Inte förvånad att Martino skulle rekommendera några namn som han känner bra till.
Barcelona petersays
2013-07-24 10:56
"Den killen har verkligen potential och är endast 22 eller 23 år ung. Han förtjänar verkligen inte att sitta på bänken vilket jag tror han kommer få göra när man värvar in en annan mittback för över €30m. "

Fast vad talar för att Sakho inte skulle få nöta bänk bakom Puyol, Pique, Song och Mascherano? Eller ja, kanske vår nya tränare vågar gambla lite mer?
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-07-24 10:18
En mittback borde räcka. Förhoppningsvis visar Tata mer än bara muntligt förtroende för don Bartra
Barcelona CuleForLife!
2013-07-24 09:57
Vi måste värva två mittbackar, varför har ingenting hänt? Vårat försvar ser sämre ut än på väldigt länge. Jag undrar hur Martino ser på mittbacks problemet! Jag hoppas Martino spelar Bartra mycket mycket mer än vad Tito gjorde. Även Montoya förtjänar att spela mycket mer. Han borde även spela Fabregas som startspelare. Annars känns det som spelare som Alba,Sanchez,Alves,Pedro passar bra för en tränare som Martino, det är dessa spelare som är nyckeln för framgång. Stenhård press och vinna boll var vi bäst i världen på. Jag ser Fabregas som startspelare före Xavi för tillfället vi måste ha ett rakare spel, och det ger Fabregas. Xavi kommer givetvis i sådana fall ha en viktig roll, särskilt taktiskt sätt.

Valdes

Alves
Bartra (Just nu)
Pique
Alba

Iniesta (Xavis position)
Busi
Fabregas

Sanchez
Messi
Neymar
Barcelona Smogen
2013-07-24 09:44
Så länge inte Neymar floppar fullständigt eller det rent sportsligt blir ett katastrofal säsong så tror jag nästa prs budget kommer vara riktigt bra. Förra årets relativt fula matchdräkter (främst borta) fick nog många att vänta en säsong med inköpen där. Det i kombination med årets fantastiskt snygga hemma o bortaställ kommer nog öka försäljningen ordentligt. Sen köpte vi ju som sagt också idrottens mest värdefulla namn, det lär ju hjälpa lite också. :)
Barcelona 1.70-ligan - Tika Tata
2013-07-24 09:43
Ryktas att Song kommer få en av de två offensiva mittfältspositionerna ikväll. Spännande! Visserligen har han blivit stabil som pivote nu, men det var i denna rollen han blev en av mina favoriter i PL. Det skadar ju inte om Barca använder där också emellanåt.
Annons: