/spanien/barcelona/forum/6944.aspx/spanien/barcelona/forum/6944.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2013-06-14 18:23
Ta med en nypa salt, men det går rykten om att Barcelona vill erbjuda Sanchez och en yngling, eller 20 miljoner för Marquinhos.
Barcelona Rambla~
2013-06-14 17:45
@Mojito - Culé (un estilo de vida):
Vadå, om Bojan blev erbjuden en trupplats hade han nobbat det menar du? Jag ifrågasätter inte utan är bara lite förvånad. Har det skurit sig så mycket mellan honom och Barca att han tom vägrar att spela för klubben? Han som hade ett av de största culehjärtan tidigare. Jag trodde bara han var lite bitter på Pep.
Barcelona Barca o Mort!
2013-06-14 16:55
Mojito

Vahh, aldrig hört om en sån förrut men du verkar ha rätt faktiskt.
Wena
2013-06-14 16:42
@~Més que un club~:

För att varje gång Barcelona lånar ut en spelare så kommer han aldrig tillbaka. Utan lånas ut vidare till andra klubbar och sedan säljs.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-06-14 16:41
en tvingad buy-back. Så jo, vi äger Bojan. Tyvärr. För han vill inte spela i Barcelona, och Tito vill inte ha honom i truppen.

Är glad om vi får några som helst pengar för honom, tror snarare att man kommer riva kontraktet på gemensamma grunder. När var det sist vi fick en vettig summa för en spelare?
Barcelona ~Més que un club~
2013-06-14 16:40
Varför inte bara låna ut Bartra i ett år till ett lag som använder han konstant och låta han utvecklas där!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca o Mort!
2013-06-14 16:17
God is a five letter word

Sälja Bojan? Hrm, vet inte hur det ska gå till när vi inte äger honom, vi har bara en buyback clause i sommar tror jag den går ut?
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-06-14 15:59
Rambla~

Det får vi hoppas! =D stog att det berodde på försäljningar i sommar. Sälj Villa, Afellay, Bojan, Dos Santos & Fontas.

Villa - 14 mille
Afellay - 6 mille
Bojan - 5 mille
Dos Santos - 2 mille
Fontas - 1 mille

28 miljoner bara på de spelarna; och om vi ska vara ärliga så behövs de inte. Villas lön är ungefär Silvas lön ju; sen om det också stämmer att Silva är villig att gå ner i lön - DÅ ÄR DET PERFEKT JU! Skeppa iväg spelare som kan spela någon annanstans och vips så har man en trupp med spelare som kommer få speltid men även med världens bästa mittback där bak! =D
RedemptionMn
2013-06-14 15:40
Barca borde ha köpt Bernard...vilken lirare han är!

I försvaret hade jag gärna velat se Inigo Martinez, tillsammans med Neven Subotic. Jag gillar Lewandowski som fotbollsspelare, men jag undrar om han inte blir överflödig i laget? Kan inte se honom spela i ytterpositionen, och av den anledningen tror jag att han inte skulle passa i vårt spel. De pengar vi har kvar bör satsas på försvarspelare, helst två stycken då vi konstant har skador på våra mittbackar...
Barcelona Rambla~
2013-06-14 15:16
Seriöst, hur länge har Atlético jagat medelmåttan Diego? Känns som de varit efter honom i minst 2 år nu. Varför lägga ner så mycket energi på en så halvdan spelare?
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-14 15:08
Tycker inte vi ska köpa Silva till vilket pris som helst dock... Men det är bara jag.
Barcelona Rambla~
2013-06-14 14:30
PSG närmar sig David Luiz
Enligt Le 10 Sport är Paris SG intresserat av David Luiz. Representanter för Chelseas brasilianske landslagsback ska vid ett flertal tillfällen ha träffat PSG:s sportchef Leonardo.

Oj, kan det öppna upp för T Silva till Barca tro?
Barcelona ~Més que un club~
2013-06-14 14:27
Ska vi ha Silva ska han inte vara skadad hela tiden! :/
2013-06-14 14:05
En klassback och en gammal räv till anfallet, tack!
2013-06-14 14:05
En klassback och en gammal räv till anfallet, tack!
Barcelona Rambla~
2013-06-14 13:50
Intressanta synpunkter om mittbackarna ni hade. Jag tänkte inte längre än näsan räcker märkte jag. :) När jag ansåg vi behövde två mittbackar så tänkte jag inte på Bartra alls, hade nästan glömt bort honom. Inte så konstigt kanske när han nästan aldrig får chansen. Det jag syftade var på var en klassback och efter det kanske en back som tex Mathieu som tom kan lira på andra positioner (ungefär som Adriano). Fast det räcker ju kanske med en sådan spelare i Adriano. Nej självklart bör det räcka med 1 mittback och så fortsätter man med Bartra. Fast då ska det vara en mittback av klass och då kommer vi till det faktum att Bartra lär få ännu mindre chanser. För fick han inte chansen den gångna säsongen varför skulle han få det när vi förstärker med en klassback? Slutsatsen blir att det bästa är att förnya kontraktet för Bartra för att visa att man tror på honom i framtiden och sen skicka iväg honom på lån till en klubb där han får spela och utvecklas. El Kaiser de Michoacán Jag är helt inne på din linje. Två backar blir med största säkerhet två budgetlösnigar. Då är det helt klart bättre att värva en klassback och låta Bartra gå på lån till en annan klubb.
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-06-14 13:45
Om jag får se Thiago Silva bli klar i sommar så kommer jag dansa runt som en galning.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-06-14 13:29
Rambla/ Är lite rädd att om man går efter två mittbackar så blir det två budgetlösningar. Och om detta är fallet så vill jag hellre ha en back av absolut världsklass. Säg att rent hypotetiskt att man skulle få Thiago Silva (inte troligt men bara för argument's sake) och skickar Bartra på lån då har vi Piqué, Silva, Puyol, Mascherano samt Adriano och Song som nödfall. Det skulle jag vara nöjd med.
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
2013-06-14 13:13
Rambla, Det beror helt och hållet hur man ser på Bartras framtid i klubben. Väljer man att ge honom en ärlig chans nästa säsong så anser jag att man bara är i behov av en mittback. Om man däremot väljer att sälja honom/låna ut honom så tycker jag att vi bör köpa två mittbackar. Om ledningen inte tror på Bartra så var det bara ännu mer vansinne att kasta ut Abidal från klubben. Varför skulle inte han duga som back-up?
Barcelona MQUC
2013-06-14 13:09
Rambla / kanske det, men Pique håller iaf för mig högsta klass fortfarande, trots lite svajade form ibland men då har hela laget varit ur balens, då brukar mittbackarna få ta trycket, man får inte glömma att Pique i många matcher räddat oss på egen hand genom sitt uppoffrande, men visst finns det plats och budget så kan vi ju värva en färdig back som är bland de bästa, t,ex Hummels, kanske Silva, mfl samt en till som back up vid skader samt en som är lite av en up coming som inte kostar allt för mycket men kan bli bra i framtiden. Trevlig helg alla blåröda!
Barcelona Rambla~
2013-06-14 13:03
Alla pratar om behovet om att värva en mittback. Är det bara jag som anser att behovet är att värva minst 2 mittbackar?
Barcelona Rambla~
2013-06-14 12:54
Vi är inte ute efter Lewandowski. Det är bara vanligt silly season-surr. Jag kan tänka mig att man är ute efter en rutinerad och lite äldre anfallare (läs Larsson-typ) som accepterar bänken. En sådan värvning kommer kosta max €10m. Det bästa vore att hitta en på fri transfer. Därför kan vi även utesluta Torres. För dyr övergångssumma, han vill ha speltid och framför allt så har han en allt för hög lön nu och lär kräva en likvärdig lön. MQCU Vi har inte lagt något bud på Handanovic. Det är bara trams från tidningarna. Jag har för mig att även Moratti har bekräftat det.
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-06-14 12:37
Köpa en Lewandowski för den summan när vi kan spendera pengarna på en försvare av hög klass istället, t.ex. världens bästa mittback T.Silva.. Eller pröjsa för Mangala/Verthongen/Marquinhos.
Barcelona Dinho the artist
2013-06-14 12:27
Lewandowski i Barca skulle vara vansinne. Som flera nämnt: vi har världens bästa striker i Messi som garanterar 40-50 mål varje säsong. Varför skulle vi bli bättre av en lewandowski i mitten med en messi på kanten som inte springer jota. Går inte ihop.

Lewandowski är en annan spelatyp yadayada, vi torskar inte matcher pga. att vi inte gör mål, vi torskar för att vi släpper in mål. Vansinne att lägga 30m på en anfallare man knappt behöver, en utfyllnadsspelare, när vårt försvarsspel är sämre än på många år.
Barcelona MQUC
2013-06-14 12:11
Svårt att säga nej till Lewan! Längre spelare med styrka och bra på huvet, snacka om fint kompliment till Messi och Neymar, den trion kan äta upp fotbollseuropa!
Barcelona MQUC
2013-06-14 12:08
Nu har vi lagt ett bud på inters målvakt Handanovic, bra val som ersättare till Ville!
Barcelona Hetfield
2013-06-14 12:02
Man måste inse att Messi inte är den typen som kommer att springa, därför är det helt onödigt att ha honom på en kant. Lägg till att han öser in mål centralt.

Sen är det VÄLDIGT lustigt att Tito inte ville ha Falcao för att han inte vill anpassa spelet efter en striker, sen helt plötsligt så vill man ha Lewandowski? Jag får hoppas att han får samma känsla av förändring när det gäller Hummels då han ständigt verkar ändra på sig när det gäller hans åsikter om spelare.
Barcelona påfågeln
2013-06-14 11:30
MabastB (Barcelona) Diskussionen är ju egentligen en ickefråga, uppställningen blir ju i princip så när Messi droppar ner, yttrarna drar sig in och ytterbackarna fyller på. Lewandowski skulle alltså utgå från en ytterposition, "falsk högerytter", i samma roll som David Villa haft i vissa perioder i år, i anfall skulle han ligga ovanför Messi. Eftersom Tito oftast vill ha en ytter som breddar och en som tar sig inåt kan inte Neymar, Messi och Lewandowski spela samtidigt annat än ibland, Pedro/Alexis behövs för balansen i laget och det skulle vara slöseri att sätta Neymar på att bredda på en kant, det är inte därför han är köpt.
Barcelona MabastB
2013-06-14 10:38
La liga es blaugrana!/

Det roliga är ju att Dani Alves är redan så långt upp men tack vare hans otroliga fysik så orkar han springa upp och ner hela matchen. Lewy skulle dessutom inte bara stå där uppe, om du tittar på hans matcher tar han ständigt löpningar och jobbar hårt, därför skulle han skapa ytor men sen, är inte Barca bäst i världen på småytor?
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-06-14 10:16
MabastB (Barcelona) Därför att Barca baserar sitt spel på kanterna och behöver kanspelare för att kunna bygga upp ett anfall och utmana. Den formationen som du föreslog kommer inte gynna barca för att Dani Alves måste vara så pass långt upp så att vår högerkant blir såpass sårbar att motståndarna kan använda den kanten för att ta sig igenom för att Dani är så långt upp och att vi inte har någon ytter som täcker upp hans plats i försvaret. Om det nu skulle vara så att vi skulle köra denna formationen skulle våra anfallare även bli för stela och få mindre ytor detta skulle som sagt leda till att våra ytterbackar tar stegen upp för att skapa ytor och om dom även skulle jobba hem skulle dom vara utslitna på en halvlek.
Annons: