/spanien/barcelona/forum/6943.aspx/spanien/barcelona/forum/6943.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-06-15 16:45
Montoya, Bartra, Tello och Thiago startar alla i semifinalen i U21-EM mot Norge.

Trodde faktiskt att Morata skulle få chansen på bekostnad av Tello idag, men kul att Sabadellsonen får fortsatt förtroende!
Barcelona zick9
2013-06-15 16:17
@B-Guden:

Nej, Andrey Arshavin är den bäst betalda fotbollsspelaren i världen om man bara tar hänsyn till klubblönen.
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-06-15 16:06
Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR] (Barcelona) 20:45 svt2
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-06-15 15:54
Samuel Eto'o är nog rätt svar. €20,000,000 per år.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-06-15 15:22
Menar hela fotbollsvärlden då. :)
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-06-15 15:11
När spelar Brasilien - Japan? Är det ikväll? I så fall vilken tid(svensk tid ofc)?
Barcelona B-Guden
2013-06-15 15:06
@Gud är störst! - Pep el rei!:

I laget eller helhet ?
av alla spelare eto
och i laget är det självklart messi
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-06-15 14:52
Vet någon vilken spelare som tjänar bäst, då syftar jag bara på klubblönen? :)
Barcelona Grimaldo
2013-06-15 14:19
@barcastuff: Today is the last day for Barcelona to use the buy option on Sevilla's Luis Alberto (20). They already announced last week they won't do it.

VARFÖR ens låna en spelare om man ändå inte vill använda köpoptionen? Det känns som att Alberto kunde vara bättre än Messi, men de skulle ändå inte köpa honom. Snart så kommer jag själv lägga pengar för att han ska stanna.
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-06-15 13:55
Mojito - Angående artikeln om Thiago Silva

Lite sen med att svara men i artikeln säger agenten att det inte alls stämmer att Thiago Silva skulle vilja gå ner i lön. Han menar att backen kommer stanna i PSG oavsett ifall Ancelotti gör det eller inte. Senare i artikeln hänvisar de till "Mundo Deportivo" som skriver att Thiago SIlvas lön skulle bryta balansen i Barcelona och det är just en av anledningarna till att Barça inte kommer värva honom.

De skriver även att det kanske skulle bli för många brasilianare i truppen och det är också negativt för att klubben skulle värva honom.

Häromdagen sa också Rosell samma sak om spelarens lön och balansen i Barcelona. Barça kommer inte värva honom för man har varken pengarna för att värva eller för att betala hans lön.

Hoppas på Brasilien i Confederations :))

Visca!!
Barcelona Siempre Barça
2013-06-15 13:26
OT Nån som har tråkigt och vill lita några matcher på ps3 FIFA 13?? Adda om nån vill spela några matcher. SiempreBarca99
Barcelona Zamboza
2013-06-15 11:16
barcastuff ?@barcastuff 10h
Villa: "Mourinho's words don't affect me. If he thinks he has broken someone's dominance, he might have to take a look at the stats." [cope]

Klockrent. En tung titel på tre år och 0-5 mot värsta rivalen är inte att bryta dominansen.
2013-06-15 10:46
Höjdpunkter från Argentina-matchen.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-15 10:15
Supercupen är väl också spikad? 28/8 spelas returen på camp nou
Barcelona Rambla~
2013-06-15 10:12
Gamper är redan spikad till 2:a augusti. Även supercupen, minns dock inte datum. Du hittar all info på officiella webbsidan.
Barcelona DavidPiqué
2013-06-15 09:58
När kommer det ut ett spikat datum för Joan Gamper och spanska supercupen? Ska nämligen ner till Barcelona i Augusti och skulle vara perfekt om det passade in med någon av matcherna!
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-15 09:19
Här har ni även Messis assist mot Guatemala inatt. Dvs tre mål + en assist igår. Han är sjuk våran Messias.
Barcelona Corazon
2013-06-15 09:01
@Barca King -:

Det önskar vi alla men det kan vi nog glömma att han hoppar runt å dansar i barca
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-15 08:39
Messi hattrick för Argentina inatt, vinst 4-1! Här är ett klipp med Messis tre gooooooooools!
Barcelona Mäktiga Messi
2013-06-15 05:29
Messi är återigen het hattrick igen men nu mot Guatemala
Barcelona Barca King -
2013-06-14 22:36
Tchu tcha tcha!!!!! Längtar till Neymar showar på Nou Camp. Han ska vara den han är i Santos med sin sjuka mohikan frisyr och ta fram den lekfulla och kaxiga glädjen ur Barcas spelstil!
Barcelona ElRaval
2013-06-14 20:42
Kolla länktips för mer statistik
Barcelona ElRaval
2013-06-14 20:41
@Rambla~:

Well.. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om honom. Han är ingen favorit.

Men om man ska kolla på statistiken så har han varit hyfsat bra den senaste säsongen..

Enligt http://www.whoscored.com/Statistics som rankar de fem största ligorna (la liga, pl, serie a, bundesliga och ligue 1) så ligger han på plats tretton när det rankas "Through Balls per game" (d v s genomskärare).

Det säger väl kanske något åtminstone :) Det är ju inga dåliga spelare alls på top 30 om man säger så.
Barcelona Gabriel
2013-06-14 20:04
Jag brukar sällan bry mig speciellt mycket om vad våra rivaler gör under silly season men helt ärligt så är jag lite orolig den här sommaren. Om Cavani går till Real Madrid blir de otroligt mycket starkare än vad de är idag. Cavani är 10 ggr så bra som Benzema och Higuain och han kommer att göra deras anfall väldigt mycket starkare. Personligen hoppas jag hellre på att de köper Bale isånnafall, inte för att Bale är en dålig spelare - tvärtom, han är grym, men jag anser att de redan har en spelartyp som Bale i Ronaldo och jag tvekar på att de båda två på planen kommer att kunna få ut max av deras fulla potential. Cavani däremot, är som klippt och skuren för spel i Real Madrid.

Jag ber till högre makter att de inte köper Cavani. Han är den anfallaren jag helst hade velat se i vårat lag om det inte vore för att vi hade Messi.
Barcelona Rambla~
2013-06-14 18:48
Ni kan vara lugna. Alexis, agenten och även klubben har sagt ifrån på skarpen till tidningar som MD, som har varit de som envisas med att ständigt skriva om det, att Alexis inte kommer att ingå som något byte i några nya värvningar. Han stannar i Barca även nästa säsong.
Barcelona Gabriel
2013-06-14 18:44
Vi har precis värvat Neymar vilket ger oss ett av, om inte tom den bästa anfallsuppsättningen i världen i form av Neymar - Messi - Sanchez. Varför ska vi då sälja Alexis när han dessutom visat vad han kan i slutet? Det är helt ologiskt i mina ögon. Man får helt enkelt hitta andra lösningar till mittbacksproblemet för att inkludera, eller ens överväga att sälja Sanchez är inget alternativ, åtminstone inte enligt mig. Alexis ska ingenstans!
Barcelona Rambla~
2013-06-14 18:38
@Hetfield:

Det är sant, när en spelare ingår i ett byte så sjunker värdet en del automatiskt jämfört med en vanlig försäljning/värvning. Fast jag tycker vi kan byta Sanchez mot Marcos rakt av. Blir lite väl mycket att även inkludera en spelare också.
2013-06-14 18:34
Rambla~

Bojan har hela våren antytt att han vill spela i en klubb där han verkligen kommer att få speltid. Han har spenderat två säsonger i Italien där klubbarna i princip inte gett honom mer än en plats på bänken och väldigt få starter.

I Barcelona är konkurrensen ännu tuffare, och det vet Bojan själv - och Tito har inte plats för ännu en anfallare i en slimmad trupp på 21 man.

Så orsaken handlar om speltid snarare än att Pep inte valde att prioritera honom. Om speltid hade kunnat garanterats tror jag dock inte han haft några problem att åter dra på sig den blåröda tröjan.
Barcelona Hetfield
2013-06-14 18:33
Tanken är väl att Sanchez är värd 25 miljoner, vilket innebär att Barcelona lär få 20 miljoner för honom (en del av summan går till agenter osv) vid en försäljning. Sanchez och en yngling ska väl värderas till 25 miljoner för klubben, eller betala 20 miljoner kontant. Klubben vill ju inte betala hela summan då de har stora kostnader.
Barcelona Rambla~
2013-06-14 18:30
Ursäkta men, hur får man Sanchez + yngling till att vara likvärdigt med 20m? Sanchez plus en yngling beroende på vem det är visserligen lär ju blir bra bit över 30m.
Annons: