/spanien/barcelona/forum/6941.aspx/spanien/barcelona/forum/6941.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2013-06-19 19:44
Barca borde se till o fixa en återköpsklausul på honom på något sätt. För vi kan förfan inte sälja en av världens största talanger för endast 150 miljoner!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ElRaval
2013-06-19 19:15
Jag hoppas Ander Herrera ersätter Thiago om han nu lämnar. Vi behöver inte någon Gundogan eller Isco som fjärde centrala mittfältare. Ander Herrera är perfekt och han kommer inte ha några som helst problem att sitta på bänken. Har varit "svag" för honom sen U21 Em för ett par år sedan. Om man inte anser att Sergi Roberto bör ta den rollen d v s. Vet inte riktigt hur bra han är.
Barcelona Gabriel
2013-06-19 18:26
Jag tycker det är otroligt tråkigt att vi blir av med Thiago då jag hade räknat med honom som en nyckelspelare på vårat mittfält i framtiden, dessutom tror jag stenhårt på att han kommer att bli en av världens bästa spelare inom en relativt snar framtid. Det känns så otroligt trist och tungt att han, med största sannolikhet, kommer att lämna. Jag ser det på två sätt. Dels tycker jag att Tito kunde gett Thiago bättre med speltid. Det har funnits matcher som varit avgjorda långt innan slutsignal och man har ändå valt att behålla Thiago på bänken. Likadant med "enkla" hemma matcher, där man kunnat vila Xavi för att ge Thiago nyttig erfarenhet. Vad som är mest svårt att förstå är varför han förpassas till bänken i en avslagen CL retur hemma, likadant när ligan är avgjort. Tito föredrar att jaga ett rekord istället för att ge en lovande spelare nyttig erfarenhet - makes no sense. Sen känner jag också att Thiago kunde visat lite mer tålamod, vill han verkligen dra så finns det inte så mycket att göra och då vet jag helt ärligt inte om jag verkligen vill ha kvar han heller. Ser helst att vi har spelare i klubben som brinner för att få vara en del av denna Barça upplagan - gör inte Thiago det är det lika bra att han försvinner. Men sjukt tråkigt är det!
Fais
2013-06-19 18:26
Har ni kanske tänt på att Anledningen Thiago lämnar (om han lämnar) kan var Fabregas. Jag menar det kvittar ju hur dåligt fabregas har spelat visa matcher. Han går alltid före Thiago med Tito som tränare.

Jag håller med att om han vill gå så kan han gå men det som gör mest ont är att ledningen har varit så klantiga med hans kontrakt. Nu kan vilken vilken som helst få honom för ynka 180 miljoner. Det är bara Barca som kan åstadkomma sånt här.
vifa
2013-06-19 18:25
Rykten säger att J Dos Santos inte vill lämna Barcelona denna säsongen heller, han har fått erbjudande från både Anderlecht och Sevilla men dem är tydligen inte tillräckligt "bra" + drar Thiago kommer han knappast att lämna
Barcelona Hetfield
2013-06-19 18:11
Jag har väldigt svårt att se att Thiago blir kvar. När det ryktas så starkt och flera olika källor rapporterar om det så brukar det ligga någon sorts sanning i det.

Men man kan ju hoppas på att Thiago skaffar lite balls och säger rakt ut vad han vill göra. Om han ska lämna så gör det fort, för Barcelona måste ersätta honom. Jag tycker att man ska satsa på Isco eller Verratti. Isco skulle kunna ersätta honom, och Verratti är en perfekt arvtagare till Xavi då båda har ungefär samma spelstil. Annars är ju Gundogan rätt så spännande, även om jag har svårt att se Dortmund släppa honom. Alla som jag nämner kostar ungefär runt 20 miljoner, förutom möjligen Isco som är dyrare.
Barcelona Mido
2013-06-19 18:10
det där med thiago har blivit ett elände,,, men en sak är säkert, ingen är större än klubben inte ens självaste messi... FC barcelona är över ALLA!,,, om jag vore thiago då skulle jag putsa xavi´s skor tills jag får chansen... men om han tror att han kommer avgöra vm finalen då får han drömma...
Barcelona fc__Barça
2013-06-19 18:09
Barcelonistas

Men om Götze "bara gjort en bra säsong i Dortmund" så får du gärna förklara vad Thiago har gjort som är så mycket bättre?
Barcelona Barcelonistas
2013-06-19 17:48
Explict - på vilket sätt överdriver jag?. Götze har gjort en bra säsong i Dortmund och Özil kan bara leverera mot blå bärs lag. Thiago däremot kan prestera mot vilket lag som helst för så bra är han. Måste säga att hela den här Like funktionen är så jävla värdelös så de inte är sant.
Barcelona Explict
2013-06-19 17:27
@Barcelonistas:

Du hade inte planerat att överdriva lite mer? ...
Fast det är ju fritt att tycka hur man vill så ska inte klaga. :)
Barcelona Barca o Mort!
2013-06-19 17:27
vifa

Du snackar om Man Utd som om de vore City.. :P Jag förstår varför han hade bytit även om jag vill att han stannar. Ge honom speltid i ligan mot de mindre lagen från start! Han får säkert mycket mera pengar än vad han får atm i vår klubb, ManU är nog lika "storklubb" som oss dessutom. Om han sedan skulle bli startman och nyckelspelare gör ju inte saken sämre även om det inte finns garantier för det.
Barcelona Barcelonistas
2013-06-19 17:25
Vifta - klart att Thiago kommer vinna titlar med Man United om han nu skulle lämna. Men problemet är att han går miste om något stort och han hade kunnat vara en del av den här storheten.

Thiago är redan nu bättre än Götze, och Özil, och då har han inte ens visat vad han kan.

vifa
2013-06-19 17:17
Förstår mig inte på Thiago, sättet han spelar på är Barca, och passar bäst här. Varför lämna för United för att få spela 15 fler matcher per säsong? Han byter ner sig klubbmässigt, titelmässigt ... Sen vem vill bo i staden Manchester? Låter sådär lockande gentemot bcn
Barcelona Barcelonistas
2013-06-19 17:12
Thiago är verkligen inte så bra att han kan ersätta Xavi helt nästa säsong aldrig. Xavi är fortfarande motorn i laget även om han har blivit lite sämre senaste 1-2 säsongerna. Thiago borde kolla på situationen och vara lite mer realistiskt och inse att han i dagsläget inte kan starta exakt alla matcher då han konkurrerar mot världens bästa mittfältare någonsin i Iniesta och Xavi.

Jag tycker Thiago är en guldklimp jag minns när jag 2010 skrev här inne att Thiago en dag skulle bli världens bästa mittfältare och många skrattade åt mig och hånade mig. Vad har ni och säga nu?.
Barcelona Smogen
2013-06-19 17:08
DM1982 (Barcelona) Att vila Xavi i fler matcher hade varit ett bättre alternativ. Xavi hade presterat bättre när det verkligen gäller och Thiago hade varit nöjd av att få spela och utvecklats ännu mer. Att ha en jävligt hög utköpsklausul hade varit bättre, då hade Barcelona kunnat sätta priset om han gnäller om man vill bli av med honom, nu är det nästan gratis för en sådan spelare
Barcelona DM1982
2013-06-19 16:52
Har lite svårt att förstå varför så många är upprörda över att Thiago (kanske) lämnar.

Killen vill ha mer speltid (sägs det). Kommer han få det i Barcelona? Nej, inte så länge Xavi är nummer ett. Är det fel? Nej.

Utköpsklausulen ligger på 18 miljoner, inte mycket. Men vad hade alternativet varit? En för hög utköpssumma som ingen vill betala och en (kanske) gnällig Thiago? Det är inget bra alternativ.

Det är enkelt, vill Thiago vara kvar och kämpa om en plats så är det väldigt kul. Vill han mer speltid i ett annat lag för att få spela VM (återigen, Xavi är hur som helst före där) så är det bara att köra på.

Thiago är en otrolig talang men han är även väldigt slarvig. Han vårdar inte bollen på mittfältet och har passat fel en hel del under säsongen. Av någon konstig anledning så verkar folk ha glömt bort det och förblindar sig helt på det som hände under U21.

Barcelona är inte beroende av Thiago, inte på något sätt så det är kanske läge för en del att lugna ner sig. Det Barcelona måste ha är en mittback, det är extremt viktigt. En mittfältare som lämnar är inga problem.

Framtiden ser ljus ut för Barcelona, vill Thiago vare en del av den så är det bara kul. Om inte, lycka till grabben.
Barcelona Explict
2013-06-19 16:51
Hoppas Thiago gör riktig succé i Man U, vinner alla titlar man kan vinna och skrattar åt alla i vår värdelösa styrelse. Så jävla trött på vår förening när det kommer till försäljningar, köp samt planering av speltid att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Avgå alla.
Barcelona Smogen
2013-06-19 16:23
Som sagt, känns nästan bara som en tidsfråga innan Thiago kommer lämna. Jag hade hellre haft Thiago kvar och skippat Neymar. Den här klantigheten från klubbens sida gör mig fan illamående. Tänk att vi köper en relativt oprövad Brasilianare för 57miljoner samtidigt som vi tappar en av världens bästa mittfältare som är som klippt o skuten för Barca, detta för cs 18mille. Avgå alla!
Barcelona Canaletes
2013-06-19 16:05
Såg precis Deportes Cuatro och där visades en bild på Thiagos boll efter finalen som alla skrev på och det stod "Nos vemos en Manchester" - "Vi ses i Manchester"

Troligen De Gea som skrev det.
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-06-19 16:01
Ronaldinho the original (Barcelona) Anfall är bästa försvar ~ Football Manager 2013 aka FC Barcelonas ledning.
Barcelona Frodo
2013-06-19 16:01
Pep - El Míster

Varför borde Xavi se efter Thiagos situation? Xavi är en spelare likt alla andra. Tränaren väljer att spela eller inte spela Xavi. Man ska inte lägga någon skuld på Xavi. Det är Tito och ledningen som klantat sig rejält med Thiago.
Ronaldinho the original
2013-06-19 15:59
WTF! Vi har råd med Mata (300 miljoner kronor!!) som kommer vara bänkspelare men inte råd med thiago silva som kommer gå rakt in i startelvan. Kan tito sluta prioritera offensiven och börja värva stora backar. Om vi inte får antingen silva, kompany, hummels, verthongen eller agger ( om vi inte lyckas få dem fyra övanför) sårhar tito misslyckas med värvningar. Köper vi valencias backar eller arsenals så kommer defensiven inte att bli bättre utan för att vinna CL behöver vi världsklass backar.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Pep - El Míster
2013-06-19 15:47
Tror ni att pga. Thiagos plats på läktaren under Barca-Milan kan fått honom att snea ur totalt? Eller mins jag helt fel gällande detta?
Barcelona The Reporter
2013-06-19 15:05
@Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou:

Kolla länktips. Där har jag beställt, väldigt bra och smidigt :)
Barcelona Pep - El Míster
2013-06-19 14:43
Borde inte Xavi se efter sin ersättare lite kanske? Eller är det för mycket begärt? Han borde kunna prata med Tito och kunna avstå från att starta en del matcher och på så sett se efter sin egen fysik och Thiagos utveckling. Jag menar Xavi är en av ledarna, legendarerna och någon som dom andra lyssnar på. Han kan väl inte vara så naiv och tro/vilja spela varje match?

I våras såg han stundtals nästan mätt ut och hade en mycket sämre bollbehandling och passningar än tidigare.

Kom igen nu klubbledning, spelare och tränare! Ni måste väl se storheten i Thiago precis som alla andra! Han måste bara stanna!
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-19 14:39
Uppgifter om att Villa har skadat sig på dagens träning med Spanien florerar litegrann..
Barcelona Krabban94
2013-06-19 14:30
Man borde i mitt tycke försöka övertala Thiago till ett lån till en CL klubb, om man bestämt sig för att Xavi ska spela varenda match... Men tyväär kommer det knappast fungera utan han lämnar permanent eller så stannar han och nöter bänk vilket är otroligt synd... förstår ej heller varför man inte roterar spelare nästan alls och villar dem inför viktigare matcher under säsongen utan manspelade under Rouras tid med samma elva i typ varje match och sen undrar man varför Xavi etc inte presterar som de borde, även pga VDB som spelar Xavi i landslaget hela tiden... Killen får ju aldrig vila o han är över 30år...
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-19 14:13
The excellent relationship between Juan Mata’s father & Barcelona president Sandro Rosell would ease negotiations between the two clubs [as]
Barcelona Barcadinho.
2013-06-19 14:10
Kan hända att Rosell/Zubi har frågat Tito om situationen. Tito svarar i stil med - gör allt ni kan att behålla honom men jag väljer mina startelvor enligt mina sportsliga beslut. Ingen kan tvinga mig spelminuter. Så vad ska ledningen säga då till Thiago - de kan absolut inte lova si o så spelminuter. Och de kan inte heller riva upp kontraktet och skriva nytt. Som sagt - allt är i Thiagos händer, han behöver avgöra vad han ska göra.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-06-19 13:17
Smogen/

Håller med att det känns frustrerande att klubben verkar sitta på sina händer i fallet Thiago.

MEN! Både här och andra fall måste man komma ihåg att det som klubben och dess representanter säger till media och vad man i själva verket gör bakom kulisserna är två VÄLDIGT skilda saker. När man talar med media är alltid väldigt diplomatiskt och korrekt, "vi ser gärna att han stannar, men det är hans beslut osv". Men bakom kulisserna är jag rätt säker på att det är annat ljud i skällan, då handlar det om att få världens största mittfältstalang att stanna till varje pris.

Jag säger inte att jag vet att Thiago stannar men jag vågar sätta en hel del pengar på att man i ledningen kommer att göra det mesta i sin makt för att behålla honom oavsett vad som kommuniceras i media.
Annons: