/spanien/barcelona/forum/6939.aspx/spanien/barcelona/forum/6939.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2013-06-21 16:19
Thiago hade fått mer speltid i Barcelona också. Xavi blir inte yngre och dras med en hälskada, lägg till att Tito vill banta ner laget.

Hans förlust, inte Barcelonas. Sen är det helt irrelevant om Thiago är bättre än deras "träben", det är att de passar in i deras spelsystem. Folk glömmer bort att Thiago fick gott om speltid innan hans skada under hösten, det var vad som stoppade hans utveckling.
Ronaldinho the original
2013-06-21 16:15
Alla här måste lära sig skillnadn mellan potiential och färdig spelare
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Jeffson
2013-06-21 16:14
Stoichkov

Nu var det visserligen en aning svårt att förstå vad du ville ha sagt, Men du menar väl inte att det skulle gynna Thiago att Barcelona får mer pengar för honom? Det är snarare så att ju mindre den köpande klubben betalar för honom desto mer kan han suga ut i lön från dom. Allt annat är bara dumt att tro.
Ronaldinho the original
2013-06-21 16:14
Ser att dom flesta här överskattar Thiago. Han är värd mellan 20-27 miljoner euro. Ser också att folk tycker att han är bättre än özil, fabregas, götze och isco. Ni som tycker så lever i ert egen värld
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Stoichkov~
2013-06-21 16:01
Ja, han är bättre än alla deras "träben". Thiago kommer att få mycket speltid i Man United. Det vet han om.
Barcelona Stoichkov~
2013-06-21 15:59
@Vampíro:
Det som gynnar alla parter, Thiago själv och klubben är att klubben säljer honom. Thiago vill lämna och Barca vill inte ha en spelare som inte vill vara i klubben. Så enkelt är det. Vad gynnar då båda klubben och Thiago i längden? Att insistera på klausulen gynnar inte Barca. Edit: Dessutom kräver klausulen också att Thiago säger ja till det. Det räcker inte att United lägger fram 18 miljoner på bordet.
Barcelona Hetfield
2013-06-21 15:59
Ja, Thiago vill gå till Man U där de prioriterar träben och när de dessutom har fått in en tränare som föredrar fysiska spelare. Ärthjärna. Han lär väl sitta bredvid Kagawa på bänken.
Barcelona Vampíro
2013-06-21 15:56
Lämnar Thiago så är det via utköpsklausulen, dumt att tro nått annat. Det kommet inte bli några förhandlingar och Barça kommer inte få mer pengar än hans klausul, hur kan man ens tro det?
Barcelona Stoichkov~
2013-06-21 15:29
Som det skrivs om idag verkar det dom att Barca och Thiago blev överens om att sälja honom. Det handlar inte längre om klausulen. Det gynnar Barca då klubben kan då få ett högre pris på honom. Dessutom finns det möjlighet att lägga in villkor i kontraktet. Thiago vill lämna för att han vill ha mer speltid. Tycker att det bästa är klubben gör det som gynnar klubben i en sådan situation som det är. Kanske är det även så att Thiago inte vill köpa loss sig. Det skulle absolut ge honom fler fiender än vänner. Det skulle också bränna hans möjligheter att komma tillbaka till Barca i framtiden. En sådan utgång gynnar båda honom och klubben. Dessutom kan börja lyssna på bud från andra klubbar också.
Barcelona Xavitheking
2013-06-21 15:08
Vi alla vet att inte thiago,vill lämna egentligen. Tänk efter själv han är 22 fyller 23, han är ingen talang längre han måste få speltid för att fortsätta utvecklas. Alla som har spelat fotboll vet det dom vill inte sitta på bänken. Han har krigat om en start plats i 4 år. Inget har hänt. Men Barca tänker dumt släppa honom och vi kommer ta mista om en stor talang !
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BarcaChris
2013-06-21 14:55
Varje dag vaknar jag och hoppas barca har fixat ny mittback.
Barcelona Gabriel
2013-06-21 14:47
På tal om Thiago, låt oss sköta det kort. Vill han inte stanna så kan han dra. Svårare än så är det inte. Barcelona är för stor klubb för att dras med spelare som är gnälliga och inte vill spela för klubben. Nej tack.
Barcelona Gabriel
2013-06-21 14:45
Helt underbara nyheter det här med Mathieu. Inte fan ska vi värva honom som mittback när det varit vårat fall den gångna säsongen.
Barcelona Golden Barca
2013-06-21 14:13
Nu är det klart och cirkeln är sluten för Eric Abidal. Han startade sin karriär 2001 i Monaco och kommer sluta sin karriär med ett två års kontrakt med Monaco.

Jag kommer sakna honom ännu mera nu när det är klart med ny klubb för honom.

Jag önskar dig allt gott här i världen.

Jag hoppas du kommer tillbaka och jobbar med och för vår klubb när Sandro Rosell lämnat klubben.
Barcelona Blaugrana91
2013-06-21 14:12
Jeremy Mathieu nobbar oss, härliga nyheter.

Dessutom har han sagt till L’Equipe att han gjorde det enbart för att han fått höra från Barcelona att han var fjärde eller femte val. Han säger att Thiago Silva är högsta prio för oss.

Allt pekar på att Thiago Silva är den vi vill ha, nu gäller det bara att göra en ordentlig satsning som den med Neymar.

Tänk en Silly Season där vi fått in både Neymar och Thiago Silva, hade nästan varit för bra för att vara sant.
Barcelona kingrodrigues
2013-06-21 12:59
Barcelonistas Du knäpper en kall och firar varje dag. Vad firar du gosse?
Barcelona DM1982
2013-06-21 12:55
Man United have contacted the entourage of Thiago. They offer him a huge pay rise (Xavi-Iniesta salary) and to be starter from day one. [as] Pengarna kan ju säkert stämma även om han blir jäkligt överbetald men att han garanteras en startplats finns inte. Man kliver inte in i startelvan hos Man U utan att prestera hos dem. Känns mer och mer som ett stort misstag av Thiago.
Barcelona Silva
Spansk media påstår att Isco vill till Madrid men att City är villiga att betala hans utköpsklausul och att det forfarande är 50/50, engelsk media är säkra på att han vill till City och fortsätta spela under Pellegrini men att City inte är villiga att erbjuda mer än 21 miljoner pund. Inga överraskningar precis. Var går han? Rimligen bör han få mer speltid i City tack vare Pellegrini (och mindre konkurrens) men han lockas säkert av tanken att spela i Real Madrid.
Barcelona Silva
Barcelona Barcelonistas
2013-06-21 12:35
Diar Shekha- underbara nyheter, ska öppna en kall och fira!. Det är T.Silva som gäller, inte någon matteu..
Barcelona Diar Shekha
2013-06-21 12:28
@AlbaEspana: Valencia defender Jeremy Mathieu has confirmed that he will renew his contract with Valencia admit interest from Barcelona. :)
Barcelona Silva
2013-06-21 11:34
The Octopus of Badia Sluta överdriv transfersummor. Hazard kostade inte alls 45 miljoner pund, det var snarare 32 miljoner pund. Inte visat speciellt mycket? Han var nominerad till årets unga spelare i franska ligan tre år i rad, årets spelare två gånger, han var en bidragande orsak till att Lille vann Ligue 1 och gjorde 20 mål på 38 ligamatcher i sin sista säsong. Vad kräver du mer egentligen? Alla visste och vet hur stor potential han har. Det är fortfarande dyrt dock men i jämförelse med liknande värvningar är det ingen jättesumma.
Barcelona påfågeln
2013-06-21 09:31
@barcastuff: Fontas: "I chose Celta for the project, the way of playing and because Luis Enrique became the coach. I made most progress under him." Tänk att få ha kvar Lucho i b-laget... Hoppas han lyckas, och han får gärna låna in/köpa med buy-back några talanger istället för att ha dem i b-laget med Eusebio, kanske vi kan få några dugliga a-lagsspelare den vägen.
vifa
2013-06-21 07:13
Återstår att se! Jag tvekar på att han håller utifrån denna säsongens prestationer, men men
vifa
2013-06-21 07:11
Men har du fortfarande inte fattat? Tito har sagt i media ett x antal gånger att lämnar thiago köps ingen ny mittfältare in, utan man kommer att satsa på Roberto och förmodligen ge han chans för att se om han håller eller inte. Dvs ingen ny CM kommer att komma denna säsongen
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2013-06-21 04:03
@Barcelonistas:
Jag får broner av det där. Om jag tänker på det laget så bryr jag mig inte om vi säljer Thiago. Om han vill sticka så skall han lämna våra familj. Men om vi säljer Thiago så måste vi nog köpa in mittfältare till nästa sommar dock. Då vill jag kanske se Silva. Fast han är 28 nästa år. Det vore bra med en lite yngre. Isco? Gündogan? Priset är väl ingen fråga. Sålänge det inte är över 40 mille. Vi kan få en skitbra mittfältare för 30-40 mille.
Barcelona Barcelonistas
2013-06-21 02:46
Helt ärligt Tito hade rätt han visade oss hur okunniga vi alla är som slickade efter Hummels. Den ideala MB är T.Silva och ingen annan Hummels är ett skämt grovt överskattad.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2013-06-21 02:28
In med två silvas David Silva och Thiago Silva. För dyrt kanske?
Jag gissar 70 mille euro på båda? Vet ej hur mycket Man City skulle tänka sig.
Jag skulle brinna för en till mittfälare i barca.
David Silva
Isco
Tänka sig hur bra det skulle vara med någon av dem två.
Kemin i mitt fältet vore 110% Iniesta Busquets David/Isco
Barcelona Barcelonistas
2013-06-21 02:21
PSG centre back Thiago Silva (28) is willing to talk with Barcelona, but has asked them to first find a deal with the French club. [md] Det är så tydligt att Thiago vill komma hit, hoppas Tito sätter ännu mer press på Rosell så kan denna värvning bli verklighet. Alves-Thiago-Pique-Alba Xavi-Busi-Iniesta Sanchez-Messi-Neymar Detta lag plus en 100% frisk TIto är vad jag önskar inför nästa säsong, det var så jävla uppenbart att ett flertal spelare inte tränat ordentligt efter att Tito åkte till New York... jag kan se det framför mig hur lojt det måste ha varit på träningarna osv.
Barcelona J, Bottom
2013-06-21 02:08
David Luiz är den perfekta mittbacken för oss, spelstilen och krigarmentalitet som påminner om just Puyol och självklart sideshow Bob håret som är någorlunda lik Puyols.
Annons: