/spanien/barcelona/forum/6933.aspx/spanien/barcelona/forum/6933.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2013-06-20 15:41
Om det nu blir så som mycket tyder på att Thiago tror hans chanser till vm spel ökar med ökad speltid så drar han nog.

Det behöver inte bara vara negativt även om det känns så.Jag försöker hitta några aspekter som är positiva även fast jag inget hellre vill än att han stannar.

Om han lämnar ska vi inte värva någon ny.S:Roberto är redo att spela en del som fjärdeval och Fabregas,Song Mascherno vill alla spela mer på mittfältet.

Ingen ny behöver värvas och framför allt inte Pjanic.Samper hoppas jag få känna på spel i a-laget redan nästa år och att han blir en viktig kugge i b-laget för att snart peta bort och sälja Song.

Samper är mer en defensiv mittfältare än en offensiv men Xavi rollen funkar han nog väl på och även Busquets roll.

Vem som kliver fram som omc får tiden utvisa men jag tror det mycket väl kan bli hans bror... som förmodligen lirar nästa år i Celta.
Barcelona BarcaChris
2013-06-20 15:21
Kasta thiago i min åsikt har han inte visat tillräckligt för att indikera han är redo för högsta nivån, så han borde håla käften och vänta tills hans tid är inne. Låt han gå och misslyckas i England. Vi behöver inte en liten gnällig bitch som inte förstår vem Xavi är och vad han har betytt för Barca senaste 8 9 åren.
Barcelona Rambla~
2013-06-20 15:17
För en tid sen så uttalade sig Cruyff om Messis påstådda skattebrott och sa följande: Messi vet lika mycket om skatter som jag, det vill sägs 0%. Jag skulle gissa att det är så det ligger till. Han har fullt med advokater och ekonomer som har hand om hans ekonomi. Han är så ofantligt rik vid det här laget och har säkert också ett par egna företag som sköter om hans rättigheter och image. Inte fan skulle han personligen sätta sig ner med alla hundratals pärmar (om det räcker) och försöka hitta ett sätt att skattefuska på. För det första har han inte kunnandet för det och för det andra skulle han knappast riskera allt han uppnått för gömma undan några futtiga miljoner.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona albanian4lifebarca
2013-06-20 15:15
NEYMAR da silva, vilken styler ! skön typ.
Barcelona Hetfield
2013-06-20 15:11
Man kan nog räkna Thiago som klar för Man U. Det skrivs att Barcelona är ute efter Pjanic, då båda är liknande typer av spelare så är det nog som ersättare.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-06-20 15:03
Står som EXTRA-nyhet på Aftonbladet nu att Messi riskerar fängelse. Skulle inte förvåna mig om det enbart handlar om att de i rätten vill få en glimt av Messi på nära håll, för att sen frikänna honom. Kändiskåta...
Barcelona Hetfield
2013-06-20 14:37
Barcaholic Om jag favoriserade Cesc så hade jag inte reagerat så kraftigt på att han ska lämna, då hade jag väl hejat på honom. Jag vill INTE att Thiago ska försvinna, därav min kraftiga reaktion. And for your information så har Thiago alltid varit min favorit bland ungdomarna.
Barcelona Barca o Mort!
2013-06-20 14:36
Peshmerge Killen är en av de mest eftertraktade talangerna i världen men ska bara sitta ner och hålla käft på bänken när han inte får speltid? Även om jag älskar barca, om jag skulle få så där lite speltid och sopan Cesc går före hela tiden hade jag också lämnat om jag vore han. Killlen är redan 22 år och han ska sitta sina guldår på bänken för att kanske bli en startspelare en dag? Sedan har han väl typ dubbelt mindre lön än Cesc också? Den kan också ha betydelse om han vill lämna. Eller lämna och bli startspelare direkt i något annat bra lag? Karriärmässigt ser jag nog vilket som verkar bättre..
Barcelona B-Guden
2013-06-20 14:21
@Diar Shekha:

dom va 17/18 år också... dålig jämförelse.
Hoppas Thiago lämnar så alla här kan gråta när Cesc ska ta över efter Xavi.
Barcelona Vampíro
2013-06-20 14:20
Jag fattar inte hur man kan göra Thiago till boven i det hela. Det är inte samma situation som med Giovani som fick hybris som 18 åring utan det handlar om en 22 årig spelare, som håller väldigt väldigt hög klass. Han är inte någon talang längre i mina ögon utan det är en spelare som hade slagit sig in i de allra flesta lagen i Europa.

Jag kan på något sätt förstå att han vill lämna. Han har inte samma förtroende från Tito som ständigt fegar och går efter namn i sina laguttagningar och när sedan sopkvasten Fábregas alltid går före oavsett form eller prestationer så blir det knappast bättre. Ingenting pekar heller på att det ska ändras, oerhört tråkigt tycker jag. Guardiola vågade starta med Thiago i två olika el clasico matcher förra säsongen, i år fick han knappt spela när ligan var avgjord.

Ingenting är klart än och man hoppas fortfarande att han stannar men det ser ganska mörkt ut. Ledningen men även Tito har gjort bort sig grovt i den här soppan, jag har väldigt lite förtroende för det här styret efter alla tabbar. Nu är det Valdés, Abidal och kanske även Thiago men frågan är om det inte lär bli ännu värre framöver, nästa smäll lär kosta oss mer.
Barcelona LeoMessi
2013-06-20 14:14
Mitt inlägg var menat till Diar Shekha
Barcelona LeoMessi
2013-06-20 14:02
Blaugrana91 (Barcelona) Jag tror inte att det är några problem för Messi att betala tbx dom pengarna dom säger att han inte har deklarerat. Om något så har väl hans konsulter strulat till det ordentligt, tror knappast att han och hans pappa har hand om ekonomin.
Barcelona Diar Shekha
2013-06-20 14:01
Barcaholic Jag utgick i från det här: @barcastuff: In his first two seasons with the first team, Thiago played 81 Barcelona games. Xavi played 58 in his first two seasons, Iniesta 26 [via as]
Barcelona Diar Shekha
2013-06-20 13:58
@FCBChick: Messi and his father are being charged with tax fraud. Court day: September 17th. Är det någon vet lite angående det här? Man börjar ju fan bli orolig..
Barcelona Barcadinho.
2013-06-20 13:58
el Flaco -

Jag tycker att du återigen drar för stora slutsatser från några enstaka fall.
Du tycker alltså att Abi, Valdes samt Thiagos fall är ett tecken på ett större problem mellan spelarna och ledningen. Vet inte, du har kanske rätt, men jag personligt tror inte alls på den här kopplingen.
Jag skulle nästan kalla det för fantasi konspirationer ärligt talat.

Det finns kanske mycket enklare förklaringar i resp fall.
Abi - för gammal o dyr att ha på bänken när också Puyol är ungefär på samma sits. Abi fått dessutom erbjudande att jobba inom klubben men ej som spelare. Det är ett tecken på att man inom ledningen uppskattar hans personlighet.

Valdes - har sagt många gånger att han vill prova nytt. Det gjorde Guardiola med. Vi får tro på det. Det låter ändå mer rimligt än en förklaring att han har konflikter med Rosell/Zubi eller andra spelare.
Barcelona DM1982
2013-06-20 13:50
Messi kommer åtalas för skattebrott enligt Eurosport. Ska bli intressant att se vad det här landar.
Jeffson
2013-06-20 13:49
Ett tips till de flesta här inne måste vara att lugna ner sig lite tills man får reda på lite mer fakta. Att sitta och bli förbannad på en av våra spelare efter något som en journalist på tex md har knåpat ihop för att få fler klick till sin tidning kan inte vara hälsosamt. Jag tänker i första hand på hela Thiago-grejen, men även rykten om övriga transfers. Ingen idé att gå igång så mycket sålänge det inte kommer någon konkret fakta.
Barcelona Peshmerge
2013-06-20 13:30
SÅ länge Iniesta och Xavi finns i kubben och kan spela fotboll på Camp Nous gräsmatta så kan fan inte någon ens tänka tanken att gå före dem. Jag skulle inte ens byta dem om jag fick spelare som Cristiano, Reus, Bale, Cavani istället.

MEN en bitterf***a som Thiago ska bara sitta ner och hållakäften och spela dem minuterna han får i 1-2 säsonger till framöver tills Xavi säger stopp för mig. DÅ spelar man in Thiago sakta men säkert i elvan OM han gör bra ifrån sig. Annars finns massa mittfälltare som skulle dö för att ersätta Xavi.

Massa spelare har gått och kommit i Barca. Det har aldrig funnits någon som har varit större än klubben. Thiago är inte den som ska bli. Om inte Ibra lyckades få bestämma 1% då lyckas ingen. Vi är Mes Que Un Club!

Rosell och Tito. SNÄLLA AVGÅ BÅDA TVÅ! #VamosBarca
Barcelona Barcaholic
2013-06-20 13:27
Hetfield

Vad har Thiago gjort dig, minns inte sist du skrev något positivt om killen.
Kan det vara så att du är orolig att han petar din favorit Fabregas, samma Fabregas som är helt värdelös i Barcelona?

Diar Shekha

''när det gäller Iniesta så har jag sett mycket. Iniesta fick inte spela 30 matcher när han var 22 år trots att han gjorde mer för klubben då än vad Thiago gör nu.''

Förstår inte varför man kommer med felaktig fakta bara för att kunna hoppa på Thiago. När Iniesta var i Thiagos ålder så gjorde han 49 apps för Barcelona, vilket är mer än Thiagos 36.
Barcelona Stoichkov~
2013-06-20 13:25
Att folk inte har förtroende för Thiago har säkert att göra med hans beteende inte det fotbollsmässiga. Han pratar för mycket ch han saknar den där ödmjuka sättet som spelare som har uppfostrats i klubben ofta har. Han blev säkert också påverkat av att Barca värvade Cesc. Där tappade han en del av sina förhoppningar. Jag säger så här, vill han gå, låt han be andra klubbar köpa ut honom. Barca kommer inte att sälja honom. I sådana fall säger klubben att det är hans val.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-06-20 13:07
Rambla/

Som sagt det är bara rykten, men det var en journalist med goda relatoner med styrelsen som berättade på Punto Pelota att klubben inte har mycket förtroende för Thiago. Hon var dock oklart med om det rörde sig om folk i tränarstaben eller om styrelsemedlemmar.

Även om det bara är rykten så känns onekligen som att det råder en brist på feeling mellan spelarna och ledningen. Undrar vad Titos roll är i allt detta.
Barcelona petersays
2013-06-20 13:05
" Thiago har fått spela mer än 30 matcher denna säsong, "

Bla bla bla...inhopp!
Barcelona Hetfield
2013-06-20 13:04
Det börjar bli lite löjligt. Det är inte en gigantisk konspiration mot Thiago som ni vill få det, ibland är det SPELAREN som är ansvarig för sitt beteende. Visst klantade styrelsen till det med klausulen, men Thiago behöver ju inte heller använda det som vapen eller press på mot tränaren. Jag vet inte om folk är medvetna om det, men det är ALDRIG spelaren jobb att kräva eller hota till sig speltid, man gör det genom att förtjäna det. I dagsläget så förtjänar inte Thiago en startplats, han är LÅNGT ifrån färdig. Vad är det Thiago har gjort för att visa att han ska ta över Xavi? Dominerat i ett mediokert U-21 EM? Berg gjorde 7 mål i liknande turnering, hur blev hans karriär? Faktum kvarstår att Thiago är långt ifrån en färdig produkt och han ska ha tålamodet att ta tillvara på varje spelminut som han får istället för att vilja gapa för stort. Sen är det bara smått avsmakande hur folk vänder sig mot Xavi, som att det är hans fel att Thiago är girig och spelkåt. Thiago vet exakt vad han gör, han lär tjäna mer pengar och vara den stora stjärnan i Man U, låt oss vara ärliga med den punkten och sluta låtsas som att styrelsen har bränt ner Thiagos hus och kastat ut honom från klubben. Det är hans beslut, inget annat.
Barcelona Rambla~
2013-06-20 12:59
el Flaco

Vad är det för rykten om att det skulle finnas folk inom klubben som ej har något förtroende för Thiago? På ledande positioner?

Alltså det jag hänger upp mig på mest är ju det här med klausulen. Det är nästan oproffisionellt av en sportchef/ledning att hantera situationen som gjorts. Sätter man en sådan extra klausul så ser man för fan till att spelaren får exakt den speltid som krävs för att förhindra klausulen att aktiveras. Det spelar ingen roll om spelaren är ur form eller inte. Är man så korkad att man skriver in att sänka klasulen så drastiskt så får man sitta med räknesticka resten av säsongen och hålla exakt koll på Thiagos statistik.

Tror ni tex Galliani i samma situation hade låtit speltiden inte bli tillräcklig så att en spelare kan lämna till underpris?

Någon måste ställas ansvarig för detta. Jag stör mig på att Tito inte avslöjar någonting om sina planer, idéer och metoder vid någon presskonferens. Visst, vilka spelare man förhandlar om behöver han så klart inte avslöja då det är hemlig information och bara ställer till det om man läcker uppgifter, men lite annat som kan vara av intresse för fansen att få veta kan han faktiskt berätta om någon gång. Jag tycker han känns som en mussla, vill inte säga någonting alls.
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-06-20 12:48
elbraco - CP5 (Barcelona) Han gjorde de tre målen i finalen nyss då får han ju ge Barca en chans att uppfylla hans krav?
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-06-20 12:47
Om det nu stämmer att det finns folk inom klubben som inte har något förtroende för Thiago och som inte ser honom som en framtidsman har jag full förståelse att han lämnar. Har aldrig fått intrycket att han ska vara en girig legosoldat. I såna fall hade han lämnat för länge sedan.

Min ilska och irritation är snarare riktad mot ledningen. Det pågår alltför många skumma saker för att man ska kunna dölja det för allmänheten. Abidals sorliga sorti, Valdés ovilja att ens förhandla med styrelsen och nu denna skamliga klausul i Thiagos kontrakt. Inte konstigt att folk, såväl spelare som folk inom tränarstaben väljer att lämna. Något skumt pågår inom maktens korridorer i FC Barcelona. Till och med Zubi verkar ha beef med vissa styrelsemedlemmar.

Men istället för att försöka analysera detta väljer man att kasta skit mot en trogen canterano och lovande talang som Thiago, som aldrig har uttalat sig negativt om klubben eller försökt hinta om att han vill ha bättre betalt, etc. Jag förstår att det är svårt att vara startspelare i dagens Barça, men de underlättat knappast att ha en Cesc Fabregas framför sig dessutom som snor åt sig en massa speltid.

Dessutom kan man analysera det faktumet att det inte verkar finnas mycket förtroende för de egna produkterna längre. För några år sedan var man hur lugn som hels inför framtiden med tanke på att vi hade la quinta de Thiago på uppgång. Nu ser verkligheten helt plötsligt annorlunda ut och det är inte bara Thiago som har blivit lidande. Det är svårt att begripa sig på varför Tito slängde in Bartra mot Bayern medan sedan inte gav honom mer speltid i ligan när det i princip var avgjort.

Jag är rädd för att detta med Abi, Valdés och Thiago bara är toppen av isberget. Har ingen bra feeling just nu och även om det återstår mycket av silly season kommer jag aldrig komma över det faktumet att Abidal slängdes ut ur klubben, när vi behöver förstärka försvaret, och om Thiago nu lämnar.
Barcelona elbraco - CP5
2013-06-20 12:25
För det första; folk skriver om Thiago som om det är 100% klart att han sticker. Är det typ officiellt eller är det bara åsikter som grundar sig på förutsättningen att han drar? Seriös fråga, har inte hängt med i sillyn de senaste dagarna.

För det andra tycker jag det är jäävligt tråkigt med den skolpojke-attityd som många här inne sitter på. VARFÖR ska Thiago *OBS CITAT!*: "hålla käft (!) och inte ställa krav till klubben!"??

Killen är 22 år, ingen jävla 16-årig talang. Kapten i Spaniens U21-landslag, tre mål i finalen, förmodligen världens topp5 mest eftertraktade spelare och redan en klasspelare. Vem bestämmer att han inte är berättigad att kräva lite speltid?
Och ja, han spelade ~30 matcher förra säsongen men om jag inte minns fel så var typ 60% av dom matcherna mindre än 30 minuters speltid.

Är han en bortskämd snorunge för att han är trött på att inte få blomma ut för att en 34-årig Xavi står före i prioriteringen? Knappast, det är väl snarare förståeligt. Lika förståeligt är det att tränaren MÅSTE välja Xavi före Thiago då han betyder mer för laget, och om Thiago inte vill acceptera det, ja då önskar åtminstonde jag honom lycka till i någon annan klubb där han, som Mazinho har helt rätt i, förmodligen hade fått en startplats och mer speltid.
Om Tito väljer att inte spela Thiago och han drar - ja, då är det väl självorsakat av Tito. Svårare än så är det inte.

Utöver det är det ganska barnsligt att måla upp Thiago som någon gråtande, snorig bäbis som blir ledsen för bristande speltid. Då kan jag rada upp en lista med spelare som har gjort värre saker än att som världens största talang kräva speltid:
Att Zlatan inte kunde acceptera att Messi var större än honom.
X antal brasilianares klubbande.
Alexander Hleb - need i say more?
Giovanni dos Santos som ville vara en startspelare långt innan han var 22 och en bra spelare.
etc etc.

Sen att Fabregas har gått före Thiago trots att Fabregas rent utsagt sugit balle stora delar av säsongen är ju ett skämt. Om Thiago stannar så kommer jag bli sjukt glad men om han drar så kommer jag att skaka på huvudet åt ledningen och Tito och önska Thiago all lycka.
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-06-20 12:23
@barcastuff: De Gea (Man United): "We've been joking about Thiago joining, but Barça know they have a great player and I don't think they'll let him go."
Barcelona ElTriplete
2013-06-20 12:23
Tråkigt det här med Thiago men samtidigt ska båda parterna ha skit. Det var väldigt många matcher där Tito inte använde sig av alla sina tre byten eller gjorde byten sent. Varför inte ge Thiago mer speltid och ev. slussa in honom mer? Vi har alla sett hur Xavi och Cesc tappat under säsongen då de inte varit lika bra. Samtidigt fick Thiago ändå rätt mycket speltid, och sååååå övertygande var han inte. Om han tror att han förtjänar bättre och inte har tålamod likt alla andra Barca-ikoner, fine, dra. Lycka till i United och vi får se om han verkligen gör succé där.
Barcelona LeoMessi
2013-06-20 12:22
Dos Santos förtjänar thiagos talang. Den killen är för lojal för sitt eget bästa till och med.
Annons: