/spanien/barcelona/forum/6923.aspx/spanien/barcelona/forum/6923.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Golden Barca
2013-06-21 19:47
Mycket om Thiago Alcantara just och jag ältar på ämnet lite till. Det har pratats mycket om att Thiago behövde 60 % speltid för att nå full ut köps klausul. Det har vad jag förstår sagts från många håll att det saknade bara någon enstaka match till full ut köps klausul och 60 % av matcher. Detta är inte i närheten av fakta Thiago spelade endast 1,414 minuter den gångna säsongen. Pedro hade 2066 minuter och nådde då 60,41 % som ett exempel. Tiago är då enligt min beräkning ungefär 700 minuter kort för att nå 60 %.
Barcelona koeman92
2013-06-21 19:35
@Blaugrana91:

Vem som helst av dessa utom Ivanovic, Agger eller Vermaelen. Vertonghen hade jag älskat att se hos oss. Skönt i alla fall att Mathieu inte är ett alternativ längre :)
Barcelona Golden Barca
2013-06-21 19:15
Barca B blir av med Sergio Arauo. Detta är hyggligt tydligt då har skriver detta upprepade gånger på sitt Twitter konto. Det är inte officiellt men en av texter lyder. ""Jag flyttar nu hem till Argentina"".

Undrar hur många som kommer till och hur många som kommer lämna Barca B. Det lär bli rekordomsättning på spelare.

Frågan är om Eusebio kan lyckas flytta Barca B ner till den undre halvan den kommande säsongen.?
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-21 19:08
Blaugrana91 Alla utom vermaelen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Golden Barca
2013-06-21 19:06
Thiago Alcantara har fått UEFA utmärkelsen som U21 turneringen i Israels bäste spelare. Motiveringen är en njutning att läsa.

Hoppas den trycks ner i halsen på herrar Rosell och övriga digniteter i klubben.
Barcelona fc__Barça
2013-06-21 18:42
Barcelonistas Men hur kommer det då sig att det i princip bara skrivs om United när världens 4e bästa mittfältare säljs för 18 miljoner euro vid 22 års ålder?
Barcelona Blaugrana91
2013-06-21 18:38
Barcelona are working on centre back signing. Alternatives for Th.Silva: Agger, Marquinhos, David Luiz, Ivanovic, Vermaelen, Vertonghen [md]

Riktigt bra alt ifall vi inte får Silva.
Barcelona Barcelonistas
2013-06-21 18:35
Ronaldinho the original - jag tror inte riktigt du förstår hur bra Thiago är jag kan sätta mina två kulor på att Thiago i lag som Dortmund,Man United,Chelsea osv. Säg att Götze hade varit i Thiagos situation tror du han hade gjort det bättre eller? Din jämförelse är så otroligt dålig så jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Thiago är världens bästa mittfältare efter Iniesta,Xavi,Bus, det enda som saknas hos Thiago är statusen som han lätt kommer få bara han får mer speltid. Moyes ska tydligen kontaktat Thiago och garanterat regelbunden speltid, det säger väll allt?.
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-06-21 18:21
Ronaldinho the original

Götzes konkurrens består av Kevin Großkreutz och Moritz Leitner, medan Thiago konkurrerar med världens bästa trio genom tiderna Xavi, Iniesta och Busquets, lägg därtill Fábregas och Song som har dominerat i Premier League. Så den logiken håller inte tyvärr. Lägg Thiago i Dortmund också, så hade killen varit en av de bästa världen.
Barcelona Stoichkov~
2013-06-21 18:10
@tarrak - Oh-Oh-Oleguer:

Vi får väl se hur den sagan slutar. Man är nästan nyfiken på att vad sker bakom kulisserna i Barca. Hur inställningen är till Thiagos situation och så men det visar sig.
Barcelona Vampíro
2013-06-21 17:55
@Stoichkov~ Du skriver väldigt mycket men säger ganska lite. Jag är mycket väl medveten om vad en utköpsklausul innebär. Rent teoretiskt är det möjligt att det du skriver händer men när har det hänt i den riktiga världen? Om vi utgår ifrån att Thiago vill lämna för United så kommer han göra det när de betalar hans pris, det är punkt där, inga förhandlingar med klubben, inga återköpsklausuler, ingenting. Du får tänka lite mer logiskt än så för det finns en anledning till att Thiago och hans farsa slingrat in det här låga priset i hans kontrakt och det är för att han ska kunna lämna så enkelt som möjligt om han bestämt sig för det.
Ronaldinho the original
2013-06-21 17:41
Barcelonistas
En bra säsong?? Hahahaha är du säker. Glöm säsong 2012/2013 och 2011/2012 utan säsong 2010/2011 var götze 18 år och thiago var 20-21 år. Götze var startspelare i det dormund som vann skn första ligatitel på åratal och hade spelat i 33 av 34 möjliga bundesliga matcher medans thiago hade spelat tio matcher i barcelona B laget och fick göra 12 inhopp i a laget mot blåbärslag. Det här var för 3 år sedan men kanske du inte hade koll på bundesligan för tre år sedan.
Enligt mig så är götze flera klasser bättre än thiago

Och nästa gång du vill argumentera kom med sann fakta istället för att säga götze har haft en bra säsong
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona fc__Barça
2013-06-21 17:38
Barcelonistas Men när du skriver som du gör så låter det som att Götze inte bevisat så mycket utan bara gjort en bra säsong men han har fortfarande visat bra mycket mer än Thiago, men Thiago har som sagt också begränsat med speltid
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-06-21 17:35
Stoichkov Använd vilka ord du vill, men syftet med dina förhoppningar är att Thiago ska agera för att Barca ska få mer pengar än vad United behöver betala. Jag antar att inget kan få dig att överge dina drömmar, bara att hoppas att du inte blir alltför besviken...
Barcelona Barcelonistas
2013-06-21 17:29
fc_Barca - Thiago slåss mot en utav tidernas bästa mittfältare i Xavi och Iniesta. Vad ska han göra enligt dig?.

Dom gånger han har startat så har han dominerat och lekt fotboll.
Barcelona fc__Barça
2013-06-21 17:26
Barcelonistas Men hur många bra säsonger har Thiago gjort då om Götze "bara gjort en bra säsong i Dortmund"?
Barcelona Stoichkov~
2013-06-21 17:24
"...Thiago skulle försöka förhandla fram en högre övergångssumma..." Vem säger att Thiago ska förhandla en större övergångssumma för Barca? Det jag säger är att han kan välja att inte aktivera klausulen och att det finns möjlighet att den klubb som vill ha honom går med på det. Det är faktisk möjligt. Vill United ha honom så kan dem gå med på att köpa honom genom att förhandla med Barca. Sen är det som jag skrev innan. Thiago kan säljas även på ett pris som är lägre än klausulen om Barca och han är överens.
Barcelona Barcelonistas
2013-06-21 17:20
Ronaldinho the orginal - Götze har gjort 1 bra säsong i Dortmund säger mig inte mycket. Thiago är enligt mig 1 klass bättre än Götze, jag lovar om Thiago hade fått regelbunden speltid så hade han varit top 5 i världen just nu. Götze påminner mig om Sneijder där han gjorde en bra säsong för att senare bara gå allt neråt... Kingrodriques - ja firar över att sopan Matehu inte längre är ett alternativ!:).
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-06-21 17:17
Det där med att Thiago skulle försöka förhandla fram en högre övergångssumma än klausulen är självklart inget annat än önsketänkande. Det kommer inte hända. Dessutom förstår jag inte varför ett avsked skulle vara definitivt. En stor anledning till att Thiago lämnar är ju att han blivit sidsteppad för en klumpeduns från Arsenal, som klubben betalade stora pengar för trots att gan lämnade Barca i stort sett gratis.
Ronaldinho the original
2013-06-21 17:17
Shanghai - Karbala 680

Isco kan diskuteras men GÖTZE aldrig i livet!! Han är med i tyska landslaget, nr 10 i dortmund och startar alla matcher i dortmund. En av tysklands största om inte den största talangen och köpt av våran Guardiola till bayern för runt 35-38 miljoner euro. Gör fler mål och assist än thiago, spelar mycket bättte än honnom och kommar förmodligen starta i världens just nu bästa lag. Om thiago är så bra som ni tror varför är det bara united som är intresserad av honom för 18 miljoner euro. Götze och isco har vunnit golden boy, samma pris som messi, fabbe, balo och aguero har vunnit. Om du frågar alla utanför detta forum vem som är bäst mellan thiago och götze kom dom antingen skratta åt dig eller säga "utan snack götze" jag följer bundesliga och kan säga att thiago har mycket kvar innan han kan jämföras med götze. Dom matcher som thiago har spelat i barca så har han inte imponerat på mig utan det är flera slarv pass.

Tycker också att isco är lite bättre än thiago. Han blev champions leagues utropstecken i gruppspelet när han lekte med lag som zenit anderlecht och MILAN. Minns också dröm målet mot porto i åttondelsfinal. Om det är någon av dom två som är närmast landslaget så är det isco
Barcelona Stoichkov~
2013-06-21 17:09
"Vad tror du för signaler det sänder till den köpande klubben? När spelaren vill att de ska betala mer än de behöver för honom och sen även få in en återköpsklausul i kontraktet? Hur sugna kommer de vara på en spelare som tänker sp mycket på sin förra klubb?"

Oavsett vad du tycker så kan jag säga att Klausulen kräver att Thiago är med på notarna annars aktiveras den inte.
United får väldig gärna lägga fram 18 miljoner euro på bordet men Thiago har flera kort att spela på. Han saknar inte andra klubbar som vill ha honom. Bayern är bland andra där och vill ha honom.

Sen beroende på hur relationen mellan klubben och spelaren är så kan det alltså finnas möjlighet att alla parter går med på att man säljer honom, även om det är så att priset ibland hamnar lägre än klausulen. Ibland måste man alltså tänka lite längre än vad näsen räcker till. Det gäller Thiago och det gäller klubben .
Affärer fungerar så också, om du inte visste det. Ibland tar man hänsyn till andra aspekter.

Förresten vill jag personligen inte ha kvar Thiago. Han ska veck men jag kan gå med på att han går med huvudet högt än att han känner att han sviker fansen. Anledningen till att han går är ju trots allt att han vill ha mer speltid. Det kan jag förstå..
Barcelona Vampíro
2013-06-21 16:52
@Stoichkov~

Det där är väldigt mycket önsketänkande från din sida, vill inte spräcka bubblan men det kommer aldrig att hända, affärer funkar inte på det sättet.

Vad tror du för signaler det sänder till den köpande klubben? När spelaren vill att de ska betala mer än de behöver för honom och sen även få in en återköpsklausul i kontraktet? Hur sugna kommer de vara på en spelare som tänker sp mycket på sin förra klubb?

Vill Thiago spela i Barça i framtiden så stannar han, vill han lämna så lämnar han. Svårare än så är det inte och han kommer knappast försöka få in mer pengar till klubben och göra en transfer svårare för sig själv om han vill dra. Ledningen och Tito klantade sig, Thiago har ingen skyldighet att fixa till det.
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-06-21 16:50
@Ronaldinho the original:

Enligt mig är han bättre än de två sistnämnda. Spelare som Thiago växer inte på träd. Han är en sådan speciell spelare likt Ronaldinho, Messi, Iniesta och Busquets. Man ser att han har det i sig, med mer speltid skulle killen vara topp 5 i världen.
Jeffson
2013-06-21 16:44
Stoichkov

Jag tror inte det var riktigt därför han ville ha den klausulen i sitt kontrakt. Bara för att sedan säga "Jag vill att ni förhandlar med min klubb". Men visst, man kan ju alltid hoppas. Mest hoppas jag iofs på att han stannar.
Barcelona Stoichkov~
2013-06-21 16:35
@Vampíro:

Den möjligheten finns. Han kanske vill göra ett bra exit som i längden kan gynna honom? Han behöver inte säga blankt nej till United men han kan säga att jag vill att ni förhandlar med min klubb,. Allt är inte svart och vitt som visa vill se den till. Men vi får se hur det slutar.
Barcelona Stoichkov~
2013-06-21 16:30
@Jeffson:

Nej, jag menar inte så. Det jag menar med att det gynnar Thiago i längden är att han kan känna sig som svikare mindre om han säljs än om han köper ut sig. Det är uppenbart eftersom han är uppfostrad i klubben. Jag syftar på känslan hos fansen som har följt honom genom åren. Dessutom gör det lättare för honom att komma tillbaka till Barca i framtiden, om han vill och om klubben vill ha honom. Köper han ut sig är den möjligheter lika med noll.

Så att sälja honom är bättre båda för honom och för klubben.
Ronaldinho the original
2013-06-21 16:28
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal

Världens bästa mittbacken T.SILVA

Ronaldinho the original
2013-06-21 16:25
Är det sant att klausulen gäller till den sista juni och efter det ligger klausulen på 900 miljoner kronor?
Barcelona Vampíro
2013-06-21 16:25
@Stoichkov~:

Så om jag förstått rätt, så menar du att Thiago ska tacka nej till United när de är villiga att köpa ut hans kontrakt för att Thiago vill att Barça ska få mer pengar och en eventuell återköpsklausul? Inser du hur dumt och ologiskt det låter?

Vill han lämna så kommer han göra det när något lag hostar upp de där €18M, det blir inga förhandlingar med Barcelona.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-21 16:23
En bra sak om Thiago lämnar - man får ju försöka fokusera på dem - är att Song kan komma att få mer speltid i en offensiv roll. Typ box-to-box. Där har han presterat som bäst i Arsenal, och som pivote vet vi ju redan att han håller. Sen, underpris eller inte, får vi lite klirr i kassan. Köps en forward till in, eller läggs allt på att få hit Silva? Hur resonerar ni där?
Annons: