/spanien/barcelona/forum/6921.aspx/spanien/barcelona/forum/6921.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Valdés
2013-06-25 22:59
el Flaco - Me, Myself and I; du som verkar känna Cruyff väldigt väl - när kan man veta att Cruyff menar det han skriver och när menar han inte det och vad är det som gör att du kan avgöra detta - vad har ni för speciell relation?

Gatumusikanten; och hur tolkar du det? Cruyff är som vanligt väldigt tydlig i sitt sätt att uttrycka sina åsikter (och slutsatserna tror jag är svåra för flertalet att INTE förstå).
Barcelona El Soap
2013-06-25 22:41
Hetfield

Att man är polare med Sandro? ;)
Barcelona Gatumusikanten
2013-06-25 22:40
Haka inte upp er på Cruyffs uttalande. För många här har begränsad förmåga att tolka det.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcaholic
2013-06-25 22:29
@LFC: Liverpool Football Club are delighted to confirm the signing of Belgium international goalkeeper Simon Mignolet: http://t.co/2Xd4uUyoOD #LFC Liverpool bekräftar köpet av en ny målvakt, betyder det här att ryktena om Reina till oss verkligen stämmer? Man blev lite glad efter köpet utav neymar, men sen har det bara kommit dåliga nyheter så som Abidals adjö, Valdes får gå gratis, Thiago ser ut att lämna, vi gav upp hummels och ser inte ut att få någon världs mittback. Nu finns det faktiskt stor chans att Reina blir klar för oss! Ajaj, det här kan bli Barcas sämsta silly season på flera år.
Barcelona Barca o Mort!
2013-06-25 22:24
westinho - Sergio #16

Fast Thiago kanske inte hade gått med på att höja den marginalt utan med några miljonar som Hetfield sa och då hade det inte haft någon skillnad om den var 20m eller 25m.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-06-25 22:18
Lol åt alla de som tog Cruyffs uttalanden bokstavligt talat. I värsta fall är han inkonsekvent, men det är väl ingen som på fullast allvar tror att han menar det han sa. Jag har alltid gillat Cruyff, men ibland finns det saker jag inte håller med honom om eller saker jag önskar att han inte hade yttrat sig om. När det gäller Neymar är det knappast värt för honom att slösa mer energi på. Hela världen vet nog redan vad han anser om den värvningen, rätt eller fel.
Barcelona Hetfield
2013-06-25 22:18
Förövrigt, är det någon som har koll på Roura? Han tränade ett division 3 lag och fick de relegerade, hur kan man bli assisterande tränare med den meriten? Eller varför inte allas favorit Zubi? Han får sparken i Athletic Bilbao för att han är helt inkompetent, så anställer man honom. Vad krävs det för att få jobb i Barcelona?
Barcelona Hetfield
2013-06-25 22:15
Det hade inte påverkat något. Barcelona skulle aldrig tvinga Thiago att stanna kvar, särskilt med tanke på hur envis Tito är när det gäller tjatande och krävande. Den enda fördelen är att Barcelona hade hamnat i bättre förhandlingsläge, men att Thiago skulle försvinna är väl ingen direkt skillnad.
Barcelona Abbe.
2013-06-25 22:14
@Hetfield:
Självklart satt Thiago i en bra sits när man satte sig ner för att förhandla fram ett nytt kontrakt, med tanke på att kontraktet var på väg att löpa ut och han är en talang av guds nåde. Ingen hatar dessa löften om speltid i kontrakt mer än jag, men har man väl förhandlat in dem så får man gott följa dem. Därför tycker jag det är oerhört klumpigt att Thiagos kvot inte har uppfyllts när säsongen summeras, och oerhört amatörmässigt av Roura att säga att man inte har någon koll på den variabeln i kontraktet. Självklart, vill Thiago lämna så ska han få lämna, oavsett klausul eller inte. Men om Barça gång på gång nobbar höga bud så visar man aktivt att man räknar med Thiago i framtiden. Den möjligheten finns inte som det ser ut nu, ett bud på 18 miljoner euro och Thiago kan vara historia, om man inte lyckas övertyga brassespanjoren muntligt att hans framtid finns i Barcelona - vilket jag inte tycker är lika övertygande som att nobba formella storbud från Europas största klubbar.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-06-25 22:08
@Hetfield:

Klausulen hade visst ändrat något. Hade den varit betydligt högre hade klubbar som United inte försökt värva honom. Jag tror inte det hade varit aktuellt för Thiago att lämna om inte denna klausul funnits.

Det var dåligt förhandlat av klubben/dåligt av Tito/Roura att inte låta honom spela tillräckligt med matcher.
Barcelona Hetfield
2013-06-25 22:05
Abbe

En sak måste klargöras. Klausulen sattes MED Thiagos agent. Det var inget klubben klantade till sig, det är viktigt att klargöra.

Det är också värt att påminna de flesta om sist Thiago tänkte skriva på kontraktet så drogs det ut enormt mycket och de kom med flera subtila hot att om de inte får si eller så, då kommer man inte att skriva under och gå gratis. Klausulen sattes där med flit, det är för att garantera honom en viss speltid. Jag anser inte heller att det hade påverkat något. Om Thiago inte hade den utköpsklausulen så hade han fortfarande gått, man kan ju inte hålla kvar en spelare som inte vill vara kvar. Visst hade man kunnat kramat ut ett par extra miljoner, men inte mycket mer. Kort sagt, klausulen hade inte ändrat något i slutändan.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-06-25 22:01
Cruyff i all ära, men jag tror att han har fel i just det här fallet.

Neymar är en betydligt bättre scoutad spelare än Zlatan var som köptes mer eller mindre i desperation.

Det ryktas även om att klubben frågat Messi (jag skrev det i min krönika) hur han såg på en värvning av Neymar vilket ytterligare indikerar på att man vill säkerställa att samma sak inte händer igen.
Förhoppningsvis kan Tito få till en bra balans och tämja monstret.

Dessutom verkar Neymar inte ha några problem att underordna sig andra spelare eller ta sitt ansvar i defensiven, och det är två viktiga faktorer för att lyckas i dagens Barcelona.

Sen ska man också ge brassetalangen tid att anpassa sig. Man kan inte döma ut honom efter några matcher, han är ett långsiktigt köp.

Den enda risk jag kan se med köpet var transfersumman kontra just det faktum att han är helt oprövad i Europa. Vad händer med hans marknads-och reklamvärde om han floppar?

Och kom inte med tröjor hit o dit, att folk köper hans tröja innebär ju att de också väljer bort att köpa någon annans tröja. Vilken turist åker hem från Barcelona utan en matchtröja, oavsett om det sår Messi eller Neymar på den? Men två? Njae - kanske inte.
Summan av tröjförsäljning och reklamintäkter kopplat till Neymar kommer vara stor, men han "stjäl" också intäkter från andra spelare i förlängningen - även om den totala summan säkert ökar en del ändå.
Barcelona KristoferDelija
2013-06-25 22:01
Måste säga att er Sanabria imponerade stort i matchen mellan Mexiko-Paraguay.

Han är yngst av alla född 96 och kommer in i andra halvleken och gör assist direkt till Paraguays 1-0 mål som blir avgörande målet i matchen och han dominerar totalt.
Riktigt intressant spelare Barca har där.
Barcelona Messidinho_10
2013-06-25 22:00
Har Cruyff sagt att vi ska sälja Messi??? Har gubben gått och blivit senil eller?? Sälja världens bästa spelare, som har gett och ger oss oförglömliga tider finns inte på kartan!!! Cruyff kan ta och slänga sig nu för efter detta uttalande så kommer han förlora många anhängare. Fy fan
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-25 21:59
Det känns inte bra att Mignolet (belgisk målvakt) är klar för Liverpool. Vill inte ha hit Reina!!
Barcelona Valdés
2013-06-25 21:53
Håller med om att Thiagos utköpsklausul är något för låg vilket är slarvigt utformat. Å andra sidan var det långa och sega förhandlingar när man skulle omförhandla kontraktet (förra gången) och hade man inte fått med nuvarande klausul om speltid kanske han inte hade varit kvar i laget. Förstår inte heller varför Tito inte givit Thiago (eller Bartra) fler chanser. Och vill Thiago lämna så tycker jag att han ska göra det – men han har fortfarande alla chanser att fortsätta utvecklas i den klubb som har gjort honom till den han är. Det är inte kontraktet eller Tito som tvingar honom att lämna utan det är ett beslut som Thiago tar och själv får ansvara för.

Valdés säger att framtida klubbyte inte handlar om pengar så varför är han så mån om att spela ut kontraktet (trots att han vill lämna)? Hoppas att han säljs, tycker inte att man ska ha kvar spelare som redan gått ut med att man vill och tänker lämna.

Vi borde ha värvat T. Silva redan 2007 (istället för Henrique). En andra chans fick vi när man sålde Zlatan, och en tredje förra året. Summorna det talas om är alldeles för höga för en så pass gammal spelare även om han är världens bästa på sin position. Jag hoppas fortfarande på Marquinhos eller Martinez.

Kul att se Neymars mål och fina spel i Confederations Cup – hoppas att han kan prestera från start i Barcelona - så att inte allt ska hänga på Messi även i fortsättningen.
Barcelona Gabriel
2013-06-25 21:46
Jag måste ha missat en hel del, för jag har aldrig hört varken Henry eller Gudjohnsen snacka om Pep på något negativt sätt, inte heller Yaya. Snarare tvärtom. Bojan och Zlatan var/är bittra för att de inte höll för att spela för klubben. Och nej, det funkade inte alls "hur bra som helst" med Messi och Zlatan, Barcelona var inte sig likt den säsongen ens med Zlatan i toppform, man hade gått ned sig flera klasser från säsongen innan. Zlatan gjorde ofta mål, men sällan spelade han bra, och om han spelade bra så spelade inte laget lika bra. I Zlatans fall blev det mer Barça som var tvungna att anpassa sig efter hans spel snarare än vad det var Zlatan som fick anpassa sig till Barças spel. När det till sist kom till att Zlatan skulle anpassa sig efter våran spelstil såg vi hur illa det köpet gick, han passade aldrig in, punkt slut. Är det någon som är psykiskt sjuk är det ju Mino om någon.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-06-25 21:43
elbraco - CP5

Cruyff är som Zlatans agent säger ''psykiskt sjukt'' om han säger något sånt, det är fan Messi vi pratar om, hur efterbliven är han? har han blivit som Pele som slänger ur sig helt ologiska uttalande.

Det var lika drygt av Laporta att ge han hedersplatsen mitt framför ögonen på Sandro.
Barcelona Gabriel
2013-06-25 21:42
Jag vet inte men personligen tolkar jag inte Cruyffs uttalanden som att han att hade sålt Messi, även om det är det han säger. Snarare tolkar jag det som att han är emot värvningen av Neymar, vilket han redan innan nämnt. Och det han säger är; "hade jag värvat Neymar, hade jag planerat att sälja Messi". Notera orden "hade" och "planerat", med andra ord är inte hans ord menade för att sälja Messi, utan snarare som en indikation på att han anser att Neymars värvning inte kommer att gå ihop med Messi i laget.

Det kanske bara är jag som tolkar det så, men men.
Barcelona elbraco - CP5
2013-06-25 21:39
Ronaldinho Gaucho det är inte min åsikt att man inte kan ha två superstjärnor i samma lag, jg säger bara att det är därför Cruyff säger att det är ett bra läge att sälja Messi. jag tyckte att du lekte Allan när du kallade alla som inte vill se Cruyff som hedersmedlem för pajaser, sorry om det var drygt men utan honom vore inte Barca klubben den är idag och sanningen är att Rosell i mina ögon är sjukt småsint när han tog tillbaka den titeln.
2013-06-25 21:32
@elbraco - CP5:

det är ren bullshit att man inte kan ha mer än 1 superstjärna i klubben, de gick hur bra som helst när vi hade Dinho Deco Etoo och Messi inte sant?

vart fick du allan ballan ifrån? bara för att jag kritiserar Cruyff så spelar jag tuff eller? släng dig bre,
har cruyff en viktig roll i barca nu elle? ända han gör e att kritisera spelare och våra köp, Zlatan och messi funkade hur jävla bra som helst tills pep började fjanta sig o frysa ut spelare, så jävla omoget av en tränare att behandla en människa på de sättet. jaa jag gillar zlatan men jag säger inte detta just pga det,

samma sak hände Henry Bojan Yaya Gudjhonsen, dom sa exakt samma sak.
SoN_Un
2013-06-25 21:30
elbraco - CP5

ba så att du vet. laporta la cruyff på hedersplatsen bara för att jävlas med rosell=)
Barcelona elbraco - CP5
2013-06-25 21:20
@RonaldinhoGaucho!:
eeh, han är bara en av Barcelonas viktigaste pjäser i klubbens historia och om du har förmågan att läsa mellan raderna så hade du förstått att han kritiserar klubben för att han inte tror på idén med att ha två superstjärnor i en och samma klubb, Lex Zlatan - Messi och potentiellt Neymar - Messi. Att han säger att det vore bra att sälja Messi nu är bara för att skapa kontroverser old school Cruyff style. För övrigt är det pinsamt dåligt att dom tog bort Cruyffs hedersplats bara för att jävlas med Laporta och med tanke på ditt inlägg så är det väl snarare du som är en pajas som försöker komma in och leka allan ballan utan att ha kolla på ett jävla dugg.
2013-06-25 21:11
här e länken.. i länktips då
2013-06-25 21:11
http://www.fotbollskanalen.se/spanien/cruijff-salj-messi/

ni som ogillar rosell för att han b la tog bort cruyff från hedersplatsen eller fan de nu va, backar ni era ord nu? VEM FAN ÄR CRUYFF, pajaser.
Barcelona Rambla~
2013-06-25 20:48
Kom igen nu, ingen kan väl på allvar precis som Abbe. är inne på undvika att se att det är klubben som har hanterat hela situationen med Thiagos kontrakt och utebliven speltid väldigt dåligt och rent ut sagt korkat? Det står utom allt tvivel för mig. Rosell läcker uppgifter till media som i det långa loppet utmålar Thiago som den som tvunget vill lämna och the bad guy. Allt för att Rosell ska skydda sitt eget arsle och undgå kritik från medlemmarna.

Nu tycker jag ju även att Thiago trots det kunde haft lite mer tålamod och samtidigt bevisa sin klubbkärlek trots en korkad och oproffsig ledning.
Barcelona Abbe.
2013-06-25 20:33
@Hetfield:

Återigen, speltiden i slutet ville jag bara ge honom för att hans klausul skulle bli 90 miljoner euro. Självklart blir han ingen världsspelare på avslagna matcher i slutet av säsongen.

Klart att han vill spela de stora matcherna, men just nu har han ju knappt fått spela de minst viktiga matcherna i seriespelet. Man måste ju börja någonstans. Knackar nu Man Utd på dörren med en nyckelroll så är det väl inte så konstigt om han nu skulle anse att han har större chans att lyckas där?

Jag tycker att Thiago kan lämna klubben utan att sågas. Han genomgick Peps tuffa prövning när han efter lång tid med A-laget återigen skickades ner i B-laget, trots att han var fantastisk rent spelmässigt. Han har aldrig gnällt eller visat sur min. Inte heller nu har han gnällt på utebliven speltid, det enda problemet är tystnaden. Thiago-situationen har misskötts, och man slog huvudet på spiken när man såg till att han kan lämna klubben för en struntsumma medan Barça bara kan stå och titta på.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-06-25 20:25
Vifa Av alla tidningar att döma vill Barca bli av med honom. Tottenham mfl uppges intresserade. Möjligen, möjligen om Thiago lämnar kanske han blir kvar. Missförstå mig inte, jag gillar Ibi. Han har inte fått en ärlig chans, men tror inte han får det heller tyvärr. Det finns inte riktigt plats
Barcelona Hetfield
2013-06-25 20:20
Abbe

Problemet är att Thiago siktar högre än så. Om han vill spela i VM så räcker det inte med att spela när ligan är slut.

Jag stör mig på när folk drar upp hans uteblivna speltid. Det hade inte påverkat något enligt mig. Thiago vill ha en större del av laget, om han får spela när ligan är slut eller mot bottenlagen så fyller det inte hans ambition. Om han ska ta en del av VM-laget så måste han få spela i toppmatcherna. Det är vad som gör mig mest frustrerad med Thiago. Han har ingenting att hämta hos Man U. Speltiden och högre lön skulle han fortfarande få och om han är smart så vet han att ifall man spelar i Barcelona så får man en plats i VM-truppen (Pedro, Cesc osv). Han behöver bara ta det lugnt och sluta pressa fram det.

La liga es blaugrana!

Ja. Jag har väl gjort det tydligt med skillnaden mellan ambition och en börda. Jag kan väl inte göra en power point presentation av det.
vifa
2013-06-25 20:18
Allt tyder på det? Han är skadad just nu och varit skadat länge, hans agent har sagt flertal gånger att Affelay kommer att stanna den här säsongen
Annons: