/spanien/barcelona/forum/6919.aspx/spanien/barcelona/forum/6919.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-06-26 00:46
shanghai karbala 680? Är du Alawi?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bàckis
2013-06-26 00:46
Någon som vet när spelschemat för nästa säsong släpps? Samt när datum och tid för supercups-returen spikas?
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-06-26 00:28
RonaldinhoGaucho!

Ladda hem matchen mellan Zaragoza - Barcelona 2010. Zlatan, Pedro och Messi var på plan. Den sistnämnde gör ett hattrick och spelar fram flera gånger till Zlatan, men tyvärr så missar han allt. Det stod 0-3 till Barcelona, Colunga kommer in för Zaragoza och reducerar två gånger om. Nu är resultatet 2-3, det är en kritisk situation i slutskedet, men då kliver Messi in i matchbilden och dribblar förbi 4-5 spelare innan han blev fälld, och domaren blåser straff för Barcelona. Vad gör Messi då? Jo, han går fram och ger bollen till Zlatan för att skjuta straffen.

Denna match summerar hela Zlatan Ibrahimovics karriär i FC Barcelona.
Barcelona Blaugrana91
2013-06-26 00:24
Tonietto (agent Thiago Silva): "Joining Barça? Very difficult, at this moment there's nothing. Barça didn't talk with us or with PSG" [rac1]

Hmm han utesluter dock inget. I början var han ganska noga med att säga att Silva blir kvar i PSG. NU säger han istället att det blir svårt att han joinar Barca, men som sagt utesluter inget.

Notera också "at this moment"

Det enda jag inte fattar är varför klubben inte tagit officiell kontakt ännu, jag menar Tito vill uppenbarligen ha Silva, Rosell nekade heller inget gällande Silva. Varför inte alla fall börja föra en diskussion med spelaren och klubben?

Man behöver ju inte slänga upp €40M eller liknande på en gång liksom...
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-06-25 23:58
@B-Guden:

Mål efter mål är lite att ta i, han gjorde ett par mål ja.. Var är bojan nu?
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-06-25 23:58
försök inte skydda guardiola och få det som han gjorde att se normalt ut..
kommentera arsenal matchen då, va säger du där?

Zlatan kom från en skada, vad förväntar du dig. men när pedro har en måltorka då är han ändå en av våra viktigaste, svär på gud mannen dubbelmoral
Barcelona B-Guden
2013-06-25 23:56
@RonaldinhoGaucho!:

Behöver jag ens kommentera Zlatan måltorka ? När Bojan gjorde mål efter mål, så tillslut bänkades Zlatan från start...........
2013-06-25 23:55
B-guden

så när Zlatan tryckte in 2mål mot Arsenal och blev utbytt var det för att han inte prestera, eller kanske va dålig? minns du den matchen? när zlatan byttes ut försvann vårt anfall och vi åkte på 2 mål, matchen sluta 2-2, hade zlatan fortsatt spela hade deras mål aldrig kommit för att vi anföll så pass mkt, han va on fire med sina 2 mål vem vet om han hade gjort mer..

Zlatan mot villareal, behöver jag ens kommentera den?
Barcelona B-Guden
2013-06-25 23:45
@RonaldinhoGaucho!:

Bojan Presterade, den tiden, det gjorde inte Zlatan
Bojan gjorde mål, Zlatan spela uselt och gjorde inte mål, därför bänkades han, det var då kriget började, inte kunde Zlatan bli bänkad av en 20 åring, det tålde han inte.
2013-06-25 23:42
Gabriel

Gudjhonsen sa att om du inte är Katalan eller La masia spelare så prioriteras du inte i klubben

Guardiola gav kalla handen till Henry med

''Manchester City midfielder Yaya Toure has blamed Barcelona coach Pep Guardiola for his departure from Camp Nou in the summer of 2010'' Källa länktips

Guardiola körde iprincip samma barnsliga grej som han gjorde mot Zlatan, när zlatan sa att pep inte hade bollar så stämmer det verkligen, har du inte mage att säga till dina spelare som e 15-20år yngre än dig att dom inte finns med i framtidsplaner så är du fan i mig en fegis och inte tillräckligt mogen till att leda ett lag.

Bojan som skulle bli den nya stjärnstrikern förstördes helt, han användes BARA för att störa Zlatan då man lät honom köra istället för zlatan, de va ett tecken ifrån pep till zlatan att han bör byta klubb,
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-06-25 23:40
Förstår inte hur vissa tänker negativt när det kommer till potentiella värvningen av T.Silva. När man betalar 40 miljoner för Lucas Moura, 57 för Neymar så är väll inte 40-45 mycket för världens bästa mittback som kommer hålla i 4-5 säsonger till. Folk får det att låta som lite. Om Thiago säljs och Villa lämnar är det 33-36 miljoner bara där, 4 miljoner för Dos Santos som det ryktats om och det är en T.Silva värvning där. Kommer vara jävligt ledsen om Thiago lämnar men Villa och Dos Santos bryr jag mig inte värst mycket om, samtidigt kommer jag bli överlycklig om Silva blir klar.
Barcelona Valdés
2013-06-25 23:19
Gabriel; jag är både snäll och nervarvad. Tycker att det är roligt att det finns de som gör anspråk på att kunna tolka Cruyffs texter bättre än andra och vill gärna höra motiveringar till detta eftersom jag utgår från att flertalet på forumet är både läs- och skrivkunniga.

Hade gärna träffat Cruyff för ett samtal, så hör av dig nästa gång han är i stan:)
Barcelona petersays
2013-06-25 23:15
Kul att även Suarez börjar ryktas till Real nu. Hoppas Suarez och El Shaarawy ansluter. Två spelare man skulle älska att hata i det där förbannade laget.
Barcelona Gabriel
2013-06-25 23:06
Valdés

Haha men snälla någon. Jag håller med el Flaco. Varva ner lite, han har aldrig påstått sig känna Cruyff, men han är inte dummare än att förstå att Cruyff inte hade sålt Messi då det hade inneburit stora konsekvenser från alla culés runt om i världen - dessutom gör man sig inte av med världens bästa spelare.

Den som känner Cruyff är jag, bara så du vet :)
Barcelona Valdés
2013-06-25 22:59
el Flaco - Me, Myself and I; du som verkar känna Cruyff väldigt väl - när kan man veta att Cruyff menar det han skriver och när menar han inte det och vad är det som gör att du kan avgöra detta - vad har ni för speciell relation?

Gatumusikanten; och hur tolkar du det? Cruyff är som vanligt väldigt tydlig i sitt sätt att uttrycka sina åsikter (och slutsatserna tror jag är svåra för flertalet att INTE förstå).
Barcelona El Soap
2013-06-25 22:41
Hetfield

Att man är polare med Sandro? ;)
Barcelona Gatumusikanten
2013-06-25 22:40
Haka inte upp er på Cruyffs uttalande. För många här har begränsad förmåga att tolka det.
Barcelona Barcaholic
2013-06-25 22:29
@LFC: Liverpool Football Club are delighted to confirm the signing of Belgium international goalkeeper Simon Mignolet: http://t.co/2Xd4uUyoOD #LFC Liverpool bekräftar köpet av en ny målvakt, betyder det här att ryktena om Reina till oss verkligen stämmer? Man blev lite glad efter köpet utav neymar, men sen har det bara kommit dåliga nyheter så som Abidals adjö, Valdes får gå gratis, Thiago ser ut att lämna, vi gav upp hummels och ser inte ut att få någon världs mittback. Nu finns det faktiskt stor chans att Reina blir klar för oss! Ajaj, det här kan bli Barcas sämsta silly season på flera år.
Barcelona Barca o Mort!
2013-06-25 22:24
westinho - Sergio #16

Fast Thiago kanske inte hade gått med på att höja den marginalt utan med några miljonar som Hetfield sa och då hade det inte haft någon skillnad om den var 20m eller 25m.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-06-25 22:18
Lol åt alla de som tog Cruyffs uttalanden bokstavligt talat. I värsta fall är han inkonsekvent, men det är väl ingen som på fullast allvar tror att han menar det han sa. Jag har alltid gillat Cruyff, men ibland finns det saker jag inte håller med honom om eller saker jag önskar att han inte hade yttrat sig om. När det gäller Neymar är det knappast värt för honom att slösa mer energi på. Hela världen vet nog redan vad han anser om den värvningen, rätt eller fel.
Barcelona Hetfield
2013-06-25 22:18
Förövrigt, är det någon som har koll på Roura? Han tränade ett division 3 lag och fick de relegerade, hur kan man bli assisterande tränare med den meriten? Eller varför inte allas favorit Zubi? Han får sparken i Athletic Bilbao för att han är helt inkompetent, så anställer man honom. Vad krävs det för att få jobb i Barcelona?
Barcelona Hetfield
2013-06-25 22:15
Det hade inte påverkat något. Barcelona skulle aldrig tvinga Thiago att stanna kvar, särskilt med tanke på hur envis Tito är när det gäller tjatande och krävande. Den enda fördelen är att Barcelona hade hamnat i bättre förhandlingsläge, men att Thiago skulle försvinna är väl ingen direkt skillnad.
Barcelona Abbe.
2013-06-25 22:14
@Hetfield:
Självklart satt Thiago i en bra sits när man satte sig ner för att förhandla fram ett nytt kontrakt, med tanke på att kontraktet var på väg att löpa ut och han är en talang av guds nåde. Ingen hatar dessa löften om speltid i kontrakt mer än jag, men har man väl förhandlat in dem så får man gott följa dem. Därför tycker jag det är oerhört klumpigt att Thiagos kvot inte har uppfyllts när säsongen summeras, och oerhört amatörmässigt av Roura att säga att man inte har någon koll på den variabeln i kontraktet. Självklart, vill Thiago lämna så ska han få lämna, oavsett klausul eller inte. Men om Barça gång på gång nobbar höga bud så visar man aktivt att man räknar med Thiago i framtiden. Den möjligheten finns inte som det ser ut nu, ett bud på 18 miljoner euro och Thiago kan vara historia, om man inte lyckas övertyga brassespanjoren muntligt att hans framtid finns i Barcelona - vilket jag inte tycker är lika övertygande som att nobba formella storbud från Europas största klubbar.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-06-25 22:08
@Hetfield:

Klausulen hade visst ändrat något. Hade den varit betydligt högre hade klubbar som United inte försökt värva honom. Jag tror inte det hade varit aktuellt för Thiago att lämna om inte denna klausul funnits.

Det var dåligt förhandlat av klubben/dåligt av Tito/Roura att inte låta honom spela tillräckligt med matcher.
Barcelona Hetfield
2013-06-25 22:05
Abbe

En sak måste klargöras. Klausulen sattes MED Thiagos agent. Det var inget klubben klantade till sig, det är viktigt att klargöra.

Det är också värt att påminna de flesta om sist Thiago tänkte skriva på kontraktet så drogs det ut enormt mycket och de kom med flera subtila hot att om de inte får si eller så, då kommer man inte att skriva under och gå gratis. Klausulen sattes där med flit, det är för att garantera honom en viss speltid. Jag anser inte heller att det hade påverkat något. Om Thiago inte hade den utköpsklausulen så hade han fortfarande gått, man kan ju inte hålla kvar en spelare som inte vill vara kvar. Visst hade man kunnat kramat ut ett par extra miljoner, men inte mycket mer. Kort sagt, klausulen hade inte ändrat något i slutändan.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-06-25 22:01
Cruyff i all ära, men jag tror att han har fel i just det här fallet.

Neymar är en betydligt bättre scoutad spelare än Zlatan var som köptes mer eller mindre i desperation.

Det ryktas även om att klubben frågat Messi (jag skrev det i min krönika) hur han såg på en värvning av Neymar vilket ytterligare indikerar på att man vill säkerställa att samma sak inte händer igen.
Förhoppningsvis kan Tito få till en bra balans och tämja monstret.

Dessutom verkar Neymar inte ha några problem att underordna sig andra spelare eller ta sitt ansvar i defensiven, och det är två viktiga faktorer för att lyckas i dagens Barcelona.

Sen ska man också ge brassetalangen tid att anpassa sig. Man kan inte döma ut honom efter några matcher, han är ett långsiktigt köp.

Den enda risk jag kan se med köpet var transfersumman kontra just det faktum att han är helt oprövad i Europa. Vad händer med hans marknads-och reklamvärde om han floppar?

Och kom inte med tröjor hit o dit, att folk köper hans tröja innebär ju att de också väljer bort att köpa någon annans tröja. Vilken turist åker hem från Barcelona utan en matchtröja, oavsett om det sår Messi eller Neymar på den? Men två? Njae - kanske inte.
Summan av tröjförsäljning och reklamintäkter kopplat till Neymar kommer vara stor, men han "stjäl" också intäkter från andra spelare i förlängningen - även om den totala summan säkert ökar en del ändå.
Barcelona KristoferDelija
2013-06-25 22:01
Måste säga att er Sanabria imponerade stort i matchen mellan Mexiko-Paraguay.

Han är yngst av alla född 96 och kommer in i andra halvleken och gör assist direkt till Paraguays 1-0 mål som blir avgörande målet i matchen och han dominerar totalt.
Riktigt intressant spelare Barca har där.
Barcelona Messidinho_10
2013-06-25 22:00
Har Cruyff sagt att vi ska sälja Messi??? Har gubben gått och blivit senil eller?? Sälja världens bästa spelare, som har gett och ger oss oförglömliga tider finns inte på kartan!!! Cruyff kan ta och slänga sig nu för efter detta uttalande så kommer han förlora många anhängare. Fy fan
Barcelona FCBlaugrana
2013-06-25 21:59
Det känns inte bra att Mignolet (belgisk målvakt) är klar för Liverpool. Vill inte ha hit Reina!!
Barcelona Valdés
2013-06-25 21:53
Håller med om att Thiagos utköpsklausul är något för låg vilket är slarvigt utformat. Å andra sidan var det långa och sega förhandlingar när man skulle omförhandla kontraktet (förra gången) och hade man inte fått med nuvarande klausul om speltid kanske han inte hade varit kvar i laget. Förstår inte heller varför Tito inte givit Thiago (eller Bartra) fler chanser. Och vill Thiago lämna så tycker jag att han ska göra det – men han har fortfarande alla chanser att fortsätta utvecklas i den klubb som har gjort honom till den han är. Det är inte kontraktet eller Tito som tvingar honom att lämna utan det är ett beslut som Thiago tar och själv får ansvara för.

Valdés säger att framtida klubbyte inte handlar om pengar så varför är han så mån om att spela ut kontraktet (trots att han vill lämna)? Hoppas att han säljs, tycker inte att man ska ha kvar spelare som redan gått ut med att man vill och tänker lämna.

Vi borde ha värvat T. Silva redan 2007 (istället för Henrique). En andra chans fick vi när man sålde Zlatan, och en tredje förra året. Summorna det talas om är alldeles för höga för en så pass gammal spelare även om han är världens bästa på sin position. Jag hoppas fortfarande på Marquinhos eller Martinez.

Kul att se Neymars mål och fina spel i Confederations Cup – hoppas att han kan prestera från start i Barcelona - så att inte allt ska hänga på Messi även i fortsättningen.
Annons: